Hoi ladies Dit is nu m'n derde cyclus na de bevalling en wederom duurt ie mega lang! Geef sinds baby 6 weken oud was geen BV meer en werd toen in juli voor het eerst ongesteld. Afgaande op ovulatiepijn pak m beet een LF van 12 dagen (was voor de laatste zwangerschap ook zo) alleen duurt het mega lang voor ik ovuleer. Ovulatie is nu steeds rond dag 27! Gemiddelde cyclus dus 40 dagen bijna... Komt dit nog goed? Of kan ik zelf iets doen (zoals een paar maanden pil gebruiken bijv.) om dat weer korter te maken? Had normaal een cyclus van ca 30 dagen.
Je lijf zal nog even nodig hebben om goed op gang te komen, maar het kan ook zijn dat het zo blijft. Na een bevalling kan ineens alles anders zijn. Ik had gehoopt dat het bij mij beter zou worden na de bevalling Mijn cyclus was voor de zwangerschap ook al erg onregelmatig (18-54 dagen). In het begin leek er een beetje regelmaat in te komen, maar nog wel aan de lange kant. Maar dat is nu ook verdwenen... Geen peil op te trekken.
Voor mijn eerste zwangerschap was ik aan de pil en was ook gelijk zwanger toen ik stopte dus weet niet of ik een ''gewone'' cyclus had. Bij mijn eerste ruim 6 maanden borstvoeding gegeven en werd pas na 6 weken ongesteld na helemaal stoppen met de borstvoeding. In totaal maar 3x ongesteld geworden en toen weer zwanger. Die 3x duurde wel ongeveer 6 weken steeds. Nu krijgt nummer 2 nog steeds borstvoeding (8 maanden) en nog steeds niks te bekennen. Kan je helaas niet echt verder helpen met mijn ervaringen.
Bij mij sinds de bevalling van de eerste ook een hele rare cyclus. Was altijd op de dag af 29 dagen voor de zwangerschap, daarna varieerde het tussen de 3 en 7 weken met een gemiddelde van 43 dagen. Is niet meer goed gekomen tot ik opnieuw zwanger raakte, dus ik kan je niet vertellen hoe je er weer vanaf komt. Je lijf en je hormonen hebben een hoop doorgemaakt en ik kan me voorstellen dat er het een en ander verstoord raakt. Weet wel dat ik het bij mezelf ook vreemd en irritant vond. Wel herkenbaar dus, maar heb geen oplossing voor je. Misschien toch een keertje langs de huisarts?
Bedankt voor de reacties! Ja het is echt vervelend zo, had de huisarts al benaderd die adviseerde om de pil te gaan gebruiken voor 3 maanden om daarmee de boel dan te 'resetten' maar vind dat ook wel weer een stap. Kan heel slecht tegen hormonale AC dus denk er nog even over na.