Wie ook midden augustus IUI gehad?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chimpie, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Geestelijk gehandicapten zorg
    #1 chimpie, 26 aug 2014
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
    Hoi allemaal

Wij hebben 18 augustus Onze IUI TP gehad. Zijn er nog meer dames die dit rond deze datum hebben gehad en gezellig mee willen kletsen en ervaringen willen uitdelen aan elkaar?

;)

2. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Chimpie,

Ik heb 16 aug IUI gehad, de tweede. Nu in de laatste wachtweek. Pfff blijft spannend. Wat houdt een IUI TP precies in? Bij ons is er sprake van onbegrepen onvruchtbaarheid, vandaar nu IUI.

3. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hoi roerei

Wat leuk dat je mee komt kletsen! De laatste wachtweek....spannend!
    Met IUI TP bedoel ik eigenlijk gewoon IUI (terugplaatsing) weet niet zo goed hoe te noemen vandaar. Zit nog in IVF termen te denken volgens mij.

Wij hebben al veel IUI'S achter de rug en daarna in Radboud onze IVF kansen gehad waarbij in 2012 1 x zwanger, maar helaas vroege miskraam.

Zitten nu ongeveer 7 jaar in MMM en zijn nu overgegaan naar een andere kliniek waar ze weer terug zijn gegaan naar IUI (is totaal de 10e of 11e)
    Het is alleen zo lang geleden dat we IUI hebben gehad dat ik er niet echt meer iets van weet. Op een of andere manier heb ik elke behandeling gewist uit mijn hoofd. We hebben nu Gonal F gehad, wat een nieuwe was voor mij, maar reageerde er wel goed op.

Vind het echt spannend dit weer te ondergaan, sta er wel iets rustiger in dan anders dit keer, maar misschien komt dat omdat de druk er wat vanaf is. Bij IVF bijvoorbeeld weet je dat je maar 3 vergoedde pogingen hebt en dat is bij IUI niet.

Bedoelen ze met onbegrepen onvruchtbaarheid dat ze oorzaak niet kunnen vinden?

Ik heb trouwens PCOsyndroom , maar laatste echo bij Radboud wees er niet echt op, wat ook weer vreemd is vond die gynaecoloog.
    Beetje vaag als je al 7 jaar in behandeling bent, maar goed.

Nogmaals super leuk om te kletsen. Hou je het een beetje vol?
    Wanneer mag je testen? Voel/merk je iets?
    ;)

4. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Helemaal niemand op het wachtbankje verder??;)

5. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Chimpie,

Haha okay, ik dacht al is IUI TP een nieuwe techniek die ik niet ken;)?

Wat een lange tijd zitten jullie al in de MMM, ik vind het zelf wel een stressige periode hoor met het spuiten en afspraken in het ZH. Heb je een beter gevoel over de kliniek waar je nu wordt behandeld?

Grappig trouwens dat jij ook zo goed reageert op de Gonal F, heb ik precies hetzelfde. Eerste IUI had ik 3 follikels op dag 9, was een beetje een shock want moest toen de volgende dag al voor IUI. Is helaas toen mislukt. Bij ons hebben ze inderdaad geen oorzaak kunnen vinden, zaad is goed, ik heb al vanaf pilstop (2 jaar geleden) een regelmatige cyclus. Bij jou is dus de Pcos over? Heb dat wel een vaker gelezen hier op het forum. Vreemd he? Lijkt me wel erg prettig iig.

Hier heb ik het gevoel dat ik elk moment ongi kan worden. Buikkrampen en steekjes, puisten op mijn hoofd en ga zo maar door. Gek genoeg heb ik wel een prima humeur en ben ik niet zo emotioneel als de vorige wachtperiodes. Ik ga als ik zondag niet ongi ben testen. Mag ik officieel pas maandag 1 sep maar dan is mijn geduld echt op:D!

En jij? Merk je al iets?

6. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    :D:D:D

Haha wist even niet meer hoe ik nou moest noemen, gewoon IIUI of IUI TP.... Tot nu toe heb ik een goed gevoel over de kliniek eigenlijk meteen al bij intake. Het is heel persoonlijk daar, ben geen nummertje zeg maar...
    Hadden we in begin ook bij Radboud, maar op laatst niet meer zo.
    Waren overigens heel aardig daar ook hoor, maar hadden bij aantal dingen ook onze twijfels. Zo zijn we er beide bijna van overtuigd dat ze bij eerste IVF de TP niet goed hebben gedaan, was iemand die dat nog niet baak had gedaan stonden ook heel veel mensen bij. Echter ontkennen ze dit natuurlijk, maar blijft aan ons vreten...er was ook ineens geen foto beschikbaar drukte per ongeluk op de verkeerde knop...?! (Je krijgt normaal een foto van de TP)
    Maar goed ik dwaal weer af. Ze zijn erg aardig in Geertgen, voelt goed.

Het is nu een twijfelgeval de PCOS bij mij. Wat raar dat er bij jou geen oorzaak is gevonden, maar ergens ook weer fijn denk ik toch?
    Dit is nu jullie 2e IUI (TP:D) toch? Dan is het allemaal nog pril. Bedoel ik niet verkeerd, bedoel ermee dat het nog alle kanten op kan gaan...en hopelijk de goede.

Ik ben ook heel vrolijk, af en toe ook even somber humeurig, maar over algemeen opgewekt. Weet niet wat ik voel eigenlijk behalve dat zijkant van borsten gevoelig zijn en ik een erg harde buik heb.
    Diep van binnen denk ik steeds dit is 'M ik ben zwanger, maar heb mezelf al zo vaak voor de gek gehouden dat ik niet te. Veel meer durf te hopen en het probeer op me af te laten komen.

Ik hoop niet dat je ongi wordt hoor.....meen me nog wel te herinneren dat toen we zwanger waren, ik echt dacht dat het helemaal mis was toen we moesten testen. Ook krampen en helemaal geen ik ben zwanger gevoel.....

Konden we er maar iets van zeggen he, zou zo fijn zijn....
    Wij gaan ook dag eerder testen 2sept, eigenlijk mogen we 3 sept pas, maar ik moet dan werken en als weer teleurstelling wordt zal ik toch wel weer verdrietig zijn en om zo naar werk te gaan...
    1 dag eerde lijkt me niet erg.....en als nega is en nog steeds niet ongi dan testen we 2 dagen later gewoon weer....

Mocht het niet O zijn deze ronde gaan we meteen door met Gonal F en jullie?
    :D

7. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind hem mooi de IUI TP:D:D!!

Maar wat een verhaal zeg van het Radboud..... En wat je omschrijft, meestal klopt je eigen gevoel wel als het niet goed is gegaan. Beetje jammer dat ze dat dan niet gewoon toegeven. Heb je trouwens het IVF veel pittiger ervaren als IUI? En wat maakte het zoveel pittiger?
    Op dit forum lees ik heel veel goede verhalen over Geertgen, fijn dat je nu weer als een persoon wordt behandeld en niet als nummer. Ik ervaar dat soms ook wel hoor, dan gaat de info die je krijgt ineens zo snel en hard. Dan zit ik thuis en denk ik: watskeburt:$, ik snap er helemaal niets meer van. Gelukkig haal ik veel info van het forum en bereid ik zo dingetjes voor zeg maar.

Ja de 2e IUI is nog pril. Het voelt alleen al wel alsof ik grote offers heb moeten brengen. De eerste keer met de spuit in mijn handen, de pregnyl klaarmaken, tranen rolden me over het gezicht. Waarom moet mij dit gebeuren? Tja we moeten maar blijven hopen dat het goedkomt en ergens heb ik er ook wel vertrouwen in. Op zich is het prettig dat bij mij alles goed is van binnen zeg maar, aan de andere kant blijf ik me dan wel afvragen waarom het nog altijd niet is gelukt. Mijn vriend heeft ook erg goed zaad, dat moet toch zorgen voor vuurwerk zou je zeggen;).

Ik snap heel goed dat je een dag eerder gaat testen! Doe ik ook met dezelfde reden, als ik dan nega test dan kan ik lekker een potje janken als ik wil en even mezelf herpakken. Als het deze ronde niet raak is dan eerst weer een uitgangsecho. Vorige keer had ik cystes en mocht ik niet starten met de gonal omdat de cysten dan kunnen groeien. Gelukkig zijn ze vanzelf weggegaan dus ik hoop iig op een 'schone' echo mocht dat moeten plaatsvinden.

Hoe ervaart je vriend of man het hele traject? Ik merk dat die van mij wel een beetje ongeduldig begint te worden nu:D

8. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0

9. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Ps die IUI TP houden we erin;):D ok?

10. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Ik had laatste dagen erg harde opgezette buik waardoor ik er automatisch steeds overheen bleef wrijven....en ook nog steeds gevoelige
    (.)(.) vooral ad zijkant, maar opgezette buik lijkt weggetrokken waardoor ik nu toch wel een beetje zenuwachtig begin te worden eigenlijk.....

Ben erg moe en wisselende stemming ook.....nog steeds wel over algemeen opgewekt dat wel
    Wat ook wel blijft is gevoelige onderrug.... Pff ik deed het zo goed eigenlijk, maar met nog 4 dagen te gaan nu lijkt het er toch op dat ik weer erg bezig ga zijn met wat ik voel of juist niét (meer) voel.....wil ik helemaal niet, want weet inmiddels dat totaal geen zin heeft aangezien me lichaam me al zoooo vaak in steek heeft gelaten en misleidt......

Heb/Had jij ook harde opgeblazen buik? In geval van had, Bleef dit of trok dat ook weg?

11. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Haha ik moest erg lachen om je (.) (.) en de kauwgomballen automaat:D. Maar bedankt voor je uitgebreide reactie over IVF, kan me zo beter een voorstelling ervan maken wat het allemaal inhoudt....ennuh dat klinkt allemaal een stuk intensiever dan IUI. Dus we hopen gewoon dat IUI de uitkomst is voor ons beiden.

Harde buiken heb ik niet direct maar wel een heel vol gevoel in mijn buik, net alsof ik twee kerstdiners op heb gegeten. Begin van de week ook last van mijn buik en toen 2 dagen ineens niet ;), ik snap niets van mijn lichaam. Ook een beetje last van mijn borsten. Ja spannend begint het te worden he? Mijn stemming is nog steeds wel goed eigenlijk, gelukkig ook een gezellig weekend voor de boeg met voldoende afleiding. Pfff de laatste loodjes....

Babyboom heb ik nog nooit gezien. Ik ga het zeker eens kijken. Is dat nu nog op t.v.? Ik merk ook dat mijn vriend en ik er anders mee omgaan, maar we kunnen elkaar wel goed troosten en positief houden. Laatst was ik heel boos op hem omdat ik dacht dat hij er helemaal niet bezig was, maar toen vertelde hij dat hij er continue mee bezig is en mij er niet telkens mee wilt lastig vallen. En hij voelt zich machteloos, weet niet wat hij kan doen. Moeilijke momenten zijn het. Ik herken je gevoel ook over jezelf geen vrouw voelen als het niet lukt, ik voel me dan echt mislukt. Alhoewel ik nog steeds weet dat het ooit goedkomt. Daar houd ik me ook aan vast.

Leuk om met je te kletsen chimpie!! Waar komt je nickname eigenlijk vandaan?

12. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Ja haha dat had ik gister met watskeburt, haha

Herkenbaar van je vriend, heeft mijn man ook. Doet zijn best zich in te leven maar af en toe wat knullig. Zei vandaag ook tegen hem je bent er helemaal niet mee bezig.... AUW! Dat was pijnlijk gemeen aan zijn gezicht te zien, hij is er idd ook constant mee bezig, maar verwerkt het anders dan ik, is steeds bezig maar in zijn hoofd is hij net zo zenuwachtig als ik zegt hij "iemand van ons moet rustig blijven ;) "
    Heeft ie ook wel een punt.

Op moment is het niet op tv babyboom, is denk ik een seizoensprogramma. (Net als bijv boer zoekt vrouw) Maar gaat over stellen die in MMM zitten en die worden gevolgd door Caroline tensen....kijk het maar eens nogmaals ik was er erg blij mee en ook dat het mijn man blijkbaar zo triggerde om te blijven kijken.

Toen ik mijn man leerde kennen had ik een knuffelaapje die ik in begin nog volop probeerde te verstoppen totdat hij het opmerkte dat ding onder mijn neus, betekent veel voor me kom ik tot rust.

Sindsdien ben ik Chimpie hahaha heb er nu nog een, hihi mijn oude kapotte heb ik 2 jaar terug bij mijn allerliefste aan kanker overleden pap in de kist gestopt (is ie niet alleen-idee) en van paps had ik een andere gekregen een grote met babyaapje in de armen, je snapt wel dat dat aapje me heilig is!! Mijn vader is 2 weken na mijn Vroege miskraam overleden, zware tijd gehad en nog is het erg moeilijk.

Vind het ook erg leuk met je te kletsen. Vind het ook erg spannend nu en ook voor jullie, wat zou het geweldig zijn als we allebei positief bericht hebben en elkaar de hele zwangerschap blijven volgen.....;)

Geniet van je weekend, fijn dat je wat goede afleiding hebt! Zondag op kraamvisite bij collega, zie er beetje tegenop, maar idee dat we misschien ook zwanger kunnen zijn verlicht de pijn een beetje....

13. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Zet jij de spuiten zelf Roerei of zet jou vriend ze bij jou?

Bij mij doet mijn man ze zetten, reden is dat we op die manier het ook echt samen doen! Ervaren dat beide als erg prettig, behalve als prik pijn doet, dat vind ie rot, maar ook dat hoort erbij.

Mijn man had tijd terug wegens ziekte (breuk) injecties met zelfde soort naald, hij voelde op deze manier bijna letterlijk wat ik dus elke keer voel. Daar is hij toch wel op teruggekomen......
    Eigenlijk adviseer ik daarom elke man een keer met blanco naald in buik te prikken...alleen de naald verder niets, puur om te voelen wat we bij ons zelf moeten doen....:D:D:D

Misschien een idee??;)

14. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Voel jij je prettig bij zh/behandelcentrum waar je nu bent?
    Fijne gynaecoloog?

Die we nu hebben is wel heel fijn en erg duidelijk

Hij zei je moet vooral gewoon leven! Niks geen rare dingen die je niet zou mogen eten of doen, leven! Het enige wat NIET mag is roken! En er zullen genoeg vriendinnen zijn die zeggen " ooo, maar ik rookte als een ketter en werd zwanger" NEE zei hij bij jullie (mensen waarbij het al moeilijk gaat) geld dit absoluut niet!! Dat is echt serieus bewezen! Hij zei ik heb liever dat je een glas wijn drinkt dan dat je rookt!!
    Leven en afleiding zoeken dát is belangrijk!

Ik zei; maar ze zeggen dat je bijv niet veel groene thee mag drinken ivm bepaalde stoffen die daar inzitten (meen antioxidanten)? Oja? Zei hij, dus dan krijgen ze in China en Japan geen kinderen?? Die drinken volgens mij niets anders......

Toen zei ik maar stress is toch ook bewezen dat dat niet goed is?
    O zei hij weer....dus mensen in oorlogslanden (waar constant stress is ) krijgen geen kinderen??! Hij zei al die dingen die zogenaamd niet zouden mogen, mensen worden gek gemaakt en er komt steeds meer bij....
    Niet roken, leven en afleiding, de 3 belangrijkste punten!

Mijn man en ik keken elkaar aan.... Zoals hij het zei had ie toch echt een punt. Mijn man is daardoor ook wel beetje anders tegen dingen aan gaan kijken en ik ook wel. Hij zei het zo mooi eigenlijk.....

Vind het zelf wel belangrijk dat je je prettig voelt bij een arts en ML natuurlijk ook, jij?

15. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Hoi Roereitje
    Hier zojuist bloed ontdekt in onderbroek:)het is helder en ML zegt wacht nou even het kan nog steeds, misschien is het innestelbloed?
    Maar ik voel me ineens weer zo rot en verdrietig in tegenstelling tot gister waar ik zenuwachtig was, maar alles bij elkaar lachte.....
    waarom nou toch weer.......:(

16. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee Chimpie, geen bloed dat mag gewoon niet!!! Ik sanp he-le-maal dat je daardoor van de leg bent, heb ik ook altijd als ik bloed spot. Maar misschien is het idd een innesteling? Kan 7-10 dgn hè na je DPO. Hoe is het vandaag?

Wat een schattig verhaal van dat aapje hihi. Ik ken die grote aap inderdaad met zo'n klein aapje, te sweet:D. Maar jee meid, wat heb jij een moeilijke tijd achter de rug dan met het overlijden van je vader en je miskraam. Verschrikkelijk dat dat gebeurt, ik kan me er geen voorstelling van maken hoe somber je je dan moet voelen....

Ik ben heel tevreden over onze kliniek. In de eerste periodes van het zwanger proberen te worden leefde ik al net als een zwangere. Ik dronk niet meer en at mega gezond. Na een paar maanden dacht ik, ja daaaaaaag, dit ga ik mezelf ook niet aandoen. Dus nu geniet ik volop met mate en dat bevalt prima!

Hier heb ik nog steeds buikkrampen en ben ik 's nachts een paar uur wakker en val ik in het begin van de ochtend weer in slaap. Nog geen bloed gespot en vandaag maar een test wagen. Ohh dat vind ik altijd zo'n defintief moment, dat wachten die 5 min die je leven letterlijk en figuurlijk kunnen veranderen.... pfff maar vol goede moed proberen straks en we zien het allemaal wel. Merk dat ik nu ook wel behoefte begin te krijgen aan duidelijkheid.

Jij vandaag nog op kraamvisite? Lastige situaties altijd hè? Heel veel succes meid!

17. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid hoe gaat ie vandaag met je???

Ik heb vanochtend positief getest; me happy:D!!

18. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    #18 chimpie, 31 aug 2014
    Laatst bewerkt: 31 aug 2014
    Ooooooooooh Roerei wat super!!! Ga je nog niet feliciteren, maar ben wel heel erg blij voor jullie!

Hier nu echt foute boel, donker rood bleeeeeeeeh! Snap gewoon niet waarom.....het voelde echt goed tot vrijdag toen maakte het goede gevoel ineens plaats voor gevoel van leegte, viel echt op en ja hoor zaterdag......... Ben weer helemaal van mijn stuk....
    Denk zelf echt dat ik wel even zwanger was, maar vrijdag is er iets mis gegaan......

Maandag Geertgen bellen, we gaan wel meteen verder hoe moeilijk ook, maar geef niet op.......

Heb kraamfeest afgebeld, trek ik nu even niet. Collega begrijpt dit goed.

O ben echt blij voor jullie, blijven we wel af en toe kletsen? Zou ik wel leuk vinden, maar voel je niet verplicht hoor.....en voel je ook niet bezwaard! Tuurlijk is het even slikken als je weer een succesverhaal leest, maar het geeft me ergens ook hoop.....

Geniet van het moment meis, maar blijf ook voorzichtig

Vreugde knuffel voor jullie!

19. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Chimpie meid, ik herken je gevoel maar al te goed. Weer eentje die zwanger is terwijl je zelf ook zooooo graag wil, het is echt een emo-achtbaan. Goed dat je niet naar het kraambezoek gaat en voor jezelf kiest, laat je maar extra vertroetelen en ik duim heel hard voor je dat je gauw een positieve test in handen hebt. Ook sta ik trouwens met 2 benen op de grond en weet ik dat alles nu nog erg pril is in mijn buik maar ik ben gewoon al heel blij dat het mij gewoon lukt om zwanger te worden, daar heb ik me ook vaak genoeg zorgen over gemaakt. Lijkt me zeker leuk om met je te blijven kletsen!!

20. chimpie

chimpie Actief lid

5 feb 2012
    455
    0
    0
    Dan kletsen we lekker gewoon door, het gaat inmiddels wel weer wat beter, al snap ik het nog steeds niet, maar nogmaals we gaan door en ooit zal het lukken!!

Mag ik vragen in welke provincie je woont? Ik woon in Brabant.

;)

Deel Deze Pagina