dilemma...wel gaan voor een derde wondertje of het bij 2 kanjers houden...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door babybolly, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 babybolly, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
    Beste allemaal,

Wij hebben 2 kindjes; een van 4,5 jaar en een van 8,5 maand. heerlijke kindjes, gezond, vrolijk en gezellig. Door omstandigheden op het gebied van mijn gezondheid zat er tussen hen best een hele poos. Maar ze zijn enorm gek op elkaar.

Het is heerlijk zo! we genieten van elkaar, de kindjes zijn blij en gezond en dat waarderen we heel erg. Maar, ik heb nog altijd wel het gevoel dat er ruimte is voor een derde spruit. heerlijk; nog 1x zwanger, nog 1x alles meemaken en weer zo'n klein wondertje...En dan komt het...dit is mijn gevoel, maar jeetje, als ik er dan over nadenk dan zijn er ook wel dingen die door mijn hoofd gaan als 'we hebben nu twee fijne gezonde kindjes, moeten we dat niet koesteren' 'we moeten verbouwen in huis ivm ruimte' '3x kleertjes, sporten, studie etc ipv 2x' 'heb ik wel genoeg energie voor 3' 'zullen de kindjes nu het wel leuk vinden als er nog 1 bijkomt'...kortom voornamelijk praktische zaken.

We zijn er wel uit, dat als er toch een derde komt, dit niet meer pas over een paar jaar zal zijn. We zitten nu in het babygebeuren en gaan er dan liever vlot voor. Het is heel fijn als de oudste wat zelfstandig zijn, maar aan de andere kant om nog een keer zoveel tijd te wachten en dan weer in de babytijd te beginnen zien we niet zo zitten.

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van mama's die 3 kindjes hebben. Hebben jullie deze twijfels ook gehad? Waren ze terecht? Valt het mee of toch een beetje tegen qua drukte? etc....

Bedankt alvast!

2. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, per ongeluk 2x geplaatst...

Deel Deze Pagina