Milan een dikke proficiat! We duimen dat alles goed gaat! Hier beetje depri. Had gevoel dat het wel eens prijs kon zijn want temp bleef hoog, maar deze morgen temp de dieperik in en een uur later enorme krampen en ja hoor, daar waren die vervelende duivels... Op naar ronde 12 dus Het begint toch wel wat tegen te steken!
He balen zeg! Hier ook in ronde 12, en merk ook dat het hier ook begint te steken! Ben er ook wel een beetje depri onder.
Super Milan ! Gefeliciteerd ! Balen Twiga, ik herken je gevoel wel een beetje hoor. Ik ben ook vorig jaar juli gestopt met de pil, en nu zijn we 1 miskraam verder. Ik weet wel dat ik zwanger kan raken, en dat het ook wel goed kan gaan, maar het maakt je heel onzeker. Het lijkt wel of ik zelf een beetje een knop om heb gezet. Komt het dan komt het en zo niet dan niet. Ik merk dat het mijn leven zo beïnvloedde dat ik niet eens meer kon genieten van alles wat ik heb. Ik hoop dat ik het over een week of 3 nog zo laconiek over denk, waarschijnlijk zit ik dan weer in de stress na een eisprong maar dat zullen we dan wel zien.
Dag dames, de grootste teleurstelling maakt alweer plaats voor nieuwe moed. Ik kan en mag gewoon niet bij de pakken blijven zitten. We moeten genieten van alles wat we nu nog kunnen doen met ons tweetjes en hopelijk komt er gewoon snel een derde, maar zolang die er niet is.... genieten zeker op een andere manier dan. @ Fiore: ik zie dat je al 2 zoontjes hebt, dan weet je inderdaad zeker dat je een zwangerschap perfect kan uitdragen! Hier hebben we enkel het miskraam die erop wijst dat het wel lukt dus nog wel eens zal lukken, maar omdat het toch wel een tijdje duurde voor die eerste keer lukte en we echt gewoon zekerheid willen heeft mijn ventje vandaag de HA gebeld. Morgen ga ik langs om de papieren en potje en gaan we zijn zwemmers toch al eens laten testen. Kwestie van gerustgesteld te zijn dat daar al niks mis mee is. Dit geeft ons misschien weer hoop. Als het dan nog niet zou lukken ga ik nog eens bij gyn en wil ik een cyclusopvolging (alhoewel ik toch al vrij goed via mijn temp kan bijhouden hoe die eruitziet). We moeten gewoon voor onze eigen gemoedsrust een stapje verdergaan want na een jaar zou de moed echt wel in onze schoenen zakken.
Heel goed van jullie dat je de stap hebt genomen nu. Ik ben benieuwd hoe de uitslag zal zijn meid. Ik doe echt mijn best om het zwanger worden een beetje los te laten. Ik slik wel mijn vitamine voor foliumzuur, temp nog eens in de 5 dagen om een beetje zicht te houden en verder probeer ik ook hier niet al te veel rond te hangen.Ik moet eerlijk zeggen, dat geeft wel rust. Komt het dan komt het en zo niet dan niet. Maar dat is makkelijk gezegd, ik heb inderdaad al 2 prachtige jongens en een derde zou zo welkom zijn maar mijn geluk is al compleet met zijn viertjes dus wat dat betreft zit ik in een luxe positie...
@Twiga, goed dat je die stap hebt gezet meid....fijn dat het in iedergeval wat rust geeft! hier: Ik heb gister een ovu test gedaan....wit! Zelfs een witte ovulatietest is deprimerend Had toch wel gehoopt op een streepje, al was het licht. Dit wordt gewoon weer erg lang wachten op een ei, en ik vrees dan dat ik 19 okt bij de gyn weeeer provera moet nemen om het op te wekken en dan aan de clomid mag beginnen (hopelijk......) Nou we zien het wel, ben nu lekker druk opt werk en leuke excursies aan het uitzoeken en boeken voor Dubai, daar gaan we over 2 weekjes naartoe. Ik probeer het allemaal maar even op zij te zetten, al is het niet makkelijk, hopelijk ist snel 19 oktober! ik wil zo graag verder!! Ik belde van de week de assistent om te vragen naar mijn bloeduitslag. Zei ze: daar mag ik niks over zeggen, als het niet goed was geweest had de gyn je zelf a wel gebeld. NU moet je maar wachten tot 19 oktober om te kijken wat het behandel plan wordt. Nou oke daar kon ik nog mee leven. Zegt ze daarna: ik geef je wel alvast het advies mee om wat af te vallen. Huh, ik was echt stom verbaasd! Ik ben 1,71 en 65kg....blijkbaar is dat dus te zwaar? Ik was meteen die dag depressief hihi. Maar PCOs komt vaak voor bij overgewicht, bij mij is de hormoonhuishouding helaas verstoord door een miskraam...maar ik denk dat ze gewoon is uit gegaan van overgewicht ofzo? De gyn heeft mij ook helemaal niet gewogen/gemeten of daar naar gevraagd de vorige keer. Dus ik denk dat ze onzin uitkraamde. Helaas besefte ik dat pas 's avonds en was ik weer wat vrolijker haha.
Lekker dan zo'n opmerking hihihi...je zou er depressief van worden ! Balen dat je zo lang moet wachten weer. Ik zit hier ook weer te wachten op een eitje, dag...23 geloof ik inmiddels. Zucht...schiet niet op hé !
Ik zit op het wachtbankje, 30 september mijn nod....pfff duurt nog zo lang! wil ook pas 5 oktober testen.
@Fiore hahaha ja echt he! Was die dag helemaal down NU gaat t wel, heb nog geen positieve ovu test. Maar daar heb ik me eigenlijk al wel bij neergelegd, ik tel af tot 19 oktober en ben benieuwd wat dan het behandelplan wordt! Het kan me niet snel genoeg 19 oktober zijn!!! Pff ook al dag 23 zonder ei.....Hoe was je cyclus hiervoor? @Zwangels..spannend! Ik duim voor je
Hiervoor een cyclus van 38 dagen dus ook al lang, daarvoor 3 weken dus het schommelt als een gek. Ik heb net weer even temp gemeten 2 dagen en ik heb het idee dat ik wel net een eisprong heb gehad. Maar echt zeker weten doe ik het niet. Zou op zich wel aardig lijken om mijn cyclussen voor de miskraam, toen zat ik ook tussen dat 18 en 23 met mijn eisprong. Afwachten dus maar weer
Hey meiden! Sorry heb jullie een beetje verwaarloosd na dat ik ongie was geworden..... druk geweest afgelopen weken... besloten om weer lekker op sport te gaan dus hier proberen een knop om te schakelen wel ben ik deze maand begonnen met tempen, nooit eerder gedaan wel veel in verdiept, nou heeft FF mijn ei op dag 23 gezet, dit klopt ook wel aardig met mijn gevoel, inmiddels al weer 3 DPO dus ook op het wachtbankje.... denk dat ik 2 Oktober ga testen als ik niet het idee heb ongie te worden, krijg als het goed is volgende week toch 20 testen binnen voor 3 euro! nou ik zal jullie op de hoogte houden!! liefde1987.... pfffff wat een rot opmerking zeg! ziets zeg je toch ook niet via de telefoon.... laat staan dat je het uberhaupt op die manier zegt! dikke knuff gaat helemaal goed komen met jou hoor meid!!
Hi meid, welkom terug Best spannend hé dat tempen. Ik vind het altijd weer een verrassing wat de temperatuur zal zijn en je kunt er best veel aan aflezen. Ik heb deze maand voor mijn ei eigenlijk slecht tot niet getempt. Ik was het zat, maar ik pakte het (blijkbaar) net voor mijn eisprong weer op. Ik zag dat de lijn naar boven liep en dan ben ik dus te nieuwsgierig om niet weer iedere ochtend te kijken. Ik weet nu alleen niet precies wanneer mijn eisprong is geweest, omdat die gegevens dus niet bekend zijn. Lekker handig van me hihi... ach dat houdt het spannend. 2 oktober testen....spannend hoor ! Ik hoop voor je dat het positief zal lopen voor je ! Succes, ik wacht met je mee !
Haha ja het is haast bijna een verslaving dat tempen zo nieuwschierig naar wat de volgende dag mijn temp is... net op 6 DPO een enorme tempdip gehad, maar nu toch weer 0.2 omhoog! ik zal even de link plaatsen kunnen jullie ook mee kijken als je zou willen.. Link: 3efae9 Ovulation charts on FertilityFriend.com Maar je weet niet wanneer je ei is geweest, maar wel onegeveer toch? dan ga je van zo laat mogelijk uit dan zit je vast goed! wanneeer is ongeveer jou NOD? Ik vind dankzij het tempen die 4 dagen na de ei (nu het tempen nog nieuw is ) wel sneller voorbij gaan, het voelt niet meer zo erg als wachten vind ik zelf ik wacht nu meer op de volgende dag... wat doet mijn temp nou nog ff gedult hier ;p voor ik het weet is het weekend al voorbij hou jullie op de hoogte!
Hi ! Dat is een spannende dip zeg ! Heel misschien is dat wel een innesteling, dat wordt vaak opgemerkt door een dip in temp. Ik vind het ook leuk hoor om iedere morgen weer een vakje in te mogen vullen. Het enige minder leuke moment is als je temperatuur eerst mooi hoog was en dan ineens enorm keldert. Dan weet ik dan mijn menstruatie er aan komt. Als ik zelf naar mijn kaartje kijk dan denk ik dat ik op ongeveer 8 a 9 DPO zit. Op zijn minst. Dus daar ga ik maar vanuit. Mijn LF is over het algemeen een dag of 12 dus dat zou betekenen dat mijn NOD over een dag of 3/4 is. Ik begon de moed al weer op te geven want mijn temperatuur zakte gisteren, en vorige keer was het de dag er na nog lager en de dag daarna werd ik ongesteld. Ik had me dus vanmorgen al voorbereid op een teleurstelling, maar wonder boven wonder zat ik weer op 36.85, hoog dus voor mijn doen. Nou ja,...nog een paar dagen te gaan. Kan nog alle kanten op. Ik voel me in ieder geval absoluut niet zwanger dus ik denk dat het weer niet gelukt is deze maand. (zie kaartje) Nou na het weekend weten we beiden meer ! Succes !
Oooh Ambrose en Fiore, we lopen alle 3 wat gelijk. Ik zit vandaag ook op 8 dpo en natuurlijk ook een fervente temperatuurbijhouder temp was bij mij eergisteren lager, maar dan weer wat gestegen dus het blijft ook hier spannend. Ik heb wel zowat steken - trekkerig gevoel in mijn borsten, maar ze doen geen pijn als ik eraan kom ofzo. Weet niet of ik dat al heb gehad. Veder natuurlijk ook weer steken, lage rugpijn dus ja, kan evengoed op MS wijzen. Ik kan mezelf natuurlijk ook weer vanalles wijsmaken. Maandag hebben we een dagje verlof, ik ga proberen om mij in te houden tot dan om te testen (en natuurlijk mogen MS er niet doorkomen dan) en dan testen we maandag! Weet niet of ik het al heb gemeld, maar mijn ventje zijn visjes zijn helemaal goedgekeurd dus dat is toch ook al goed nieuws. Mocht het deze maand toch weer niks zijn dan bel ik mijn gyn nog eens op.
Wat grappig Twiga dat we allemaal tegelijk lopen ! Wat vervelend dat die MS klachten ook evenuteel zw. klachten kunnen zijn. Ik wordt er altijd zo onzeker van ! Knap van je als je je tot maandag weet in te houden met testen en super fijn dat de "visjes" goed zwemmen ! @Ambrose: Je temp is nog mooi stabiel op 37 graden zie ik ! Blijft spannend. Ik wist vanmorgen niet wat me overkwam...36.98 ! Ik kom normaal niet hoger dan 36.85 met een uitschieter naar 90. Als ik me zwanger zou voelen dan zou ik bijna gaan denken dat het inderdaad zo is. Maar goed..na een enorme piek kun je natuurlijk ook heel flink dalen in temperatuur dus ik wacht rustig af....
Amai Fiore, ziet er idd goed uit die temp, maar ja, je weet maar nooit. Ik heb ook al gemekt dat ik soms hoog blijf tot op NOD zelf en dan dieperik in ga.... Ik blijf duimen. Wanneer zou jij eventueel een test overwegen?
Ik denk over een dag of 2, maar ik heb ze gewoon liggen hier dus ik weet niet of ik me in kan houden als mijn temperatuur morgen nog hoog is. Ik heb inderdaad ook vaker gehad dat het tot 36.85 blijft en dan in 2 dagen daalt tot mijn ongesteldheid. Ik vind het doodeng om morgen te temperaturen, dat is namelijk wel veelzeggend....
@Fiore: pfff wat spannend meid joui kaartje ziet er iss ook erg veel belovend uit!!! nu lekker hoog houden zo!!!! ben er benieuwd naar je temp van vandaag!!!! Ik heb vandaag weer keurig 37.0 nu al 3 dagen op rij 37.0 ik heb nog nooit eerder getempt maaar vind het wel jammer dat hij niet op 37.1 of hoger zit weet ook niet waarom hoor kan het ook zo zijn dat het buiten nu kouder word snachts dat je smorgens een lagere temp hetbt? (slaap namelijk nog zonder pyjama) misschien een domme vraag maar wie weet weet 1 van jullie er wel een antwoord op @Twiga: jij ook al! gezellig samen naast elkaar op het bankje! ik denk dat ik pas dinsdag ga testen mits mijn temp nog mooi hoog is ik zit dan eigenlijk officieel nog 1 dag voor NOD ik heb nemelijk volgens mij een LF van 14 spannende tijden dus meiden!! duim voor jullie!!!