Wie ook miskraam in juni, opnieuw proberen of afwachten op cyclus ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fiore, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kijk hihi...wij blijven positief ! "It ain't over till the fat..ehh red lady sings "

2. Inge83

Inge83 Lid

12 jun 2012
    60
    0
    0
    @Fiore
    Ik ben in het begin echt heel erg bezig geweest met wat ik moest doen en of ik wel meteen mocht proberen. Ik las op deze site vanalles. Zoveel dat ik bijna iedere minuut van de dag ermee bezig was. Nu probeer ik het een beetje los te laten. Ik las namelijk dat het soms goed is het los te laten, dat het dan beter lukt. Ik ben dus niet gaan temperaturen.

Ik deed een test een week na de curretage en het HCG was nog niet volledig uit mijn lichaam. Ik moet 3 augustus pas weer terug komen bij de gynaecoloog. Erg lang na mijn curretage van 22 juni vind ik. Vlgs haar zou ik dan mijn eerste ONGI moeten hebben gehad.

Zolang er mensen blijven reageren blijft dit item hangen volgens mij toch?

3. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Loslaten is echt té moeilijk nu. Ik kan het niet hoor. Ik ben er ook veel mee bezig, maar aan de andere kant, dat was ik voor mijn zwangerschap ook dus het houd me niet tegen denk ik. Ik maak het alleen mezelf moeilijk.

Heb je alweer getest of het HCG er uit is nu ? Bij mij duurde het een week, vond het vrij snel. Maar ik wilde echt wel weten wanneer mijn test weer wit zou zijn. Dan weet ik ook dat het een nieuwe zwangerschap is als hij weer roze zou worden en dat het HCG mijn cyclus niet in de weg zit.

Duurt inderdaad wel lang na 22 juni...hopen dat je snel weer op je oude ritme zit, of niet natuurlijk :) Maar dan wel met een goede reden!

4. Inge83

Inge83 Lid

12 jun 2012
    60
    0
    0
    Inderdaad maakte ik het mezelf ook heel moeilijk. Ik praatte er constant over en dacht constant aan weer zwanger worden. Hoe kon ik nu weten wanneer mijn ei kwam, daar was ik steeds mee bezig. Die ovu-testen zijn niet zo betrouwbaar vlgs mij na een curretage. Ik probeer nu gewoon maar af te wachten. Al denk ik dat ik binnenkort het niet kan laten een testje te doen.

5. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Ik heb ook een paar dagen bruinachtige slijm gehad en uiteindelijk kwam me lichte bloedverlies.. Nog even geduld meid.. Weet hoe moeilijk het is wachten

6. mik33

mik33 Lid

17 apr 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo wij hebben ook een vmk 4-5 weken gehad in juni, de dokter zei tegne mij als je je goed voelt kan je gewoon weer verder, want je lichaam heeft zich alweer geheeld en je bent erg vruchtbaar na je vmk.
    wij zijn verder gegaan maar toch ongi geworden want het voelde toch een beetje vreemd.
    vriend zei deze maand word onze maand haha, zo nu met deze hitte klussen is niet echt een plus punt maar we klagen niet en we gaan er weer voor.

maar nu zat ik er een beetje over na te denken want na vmk is alles een beetje ontregeld weet nu niet precies wanneer mijn ovu is dus we klussen wat af om de dag en nu maar hopen dat het echt raak is en dat het lekker blijft zitten bij ons want wij zijn er klaar voor en kunnen niet wachten

succes en het komt goed.

liefs

7. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mik, wat vervelend dat jullie ook een miskraam hebben mee moeten maken. Wel fijn dat je dokter duidelijk advies heeft gegeven. En jullie zijn er zo te horen flink mee aan de slag gegaan :) Ik hoop dat het snel weer zal lukken.

@ Loes: Ongi al doorgebroken ?

8. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Bedankt voor het meeleven allemaal en voor al jullie reacties! (ik kon gisteren niet meer reageren, want ik had een teametentje van werk..)

Maar...ik heb goed nieuws: Ik ben echt ongesteld geworden!!
    Vanochtend kwam het pas echt op gang...
    De tampons zij niet aan te slepen...

Het heeft voor mij dus 6 weken geduurd voordat ik ongi was na mijn curretage, dus meiden die aan het wachten zijn...het kan dus even duren.

Xx

9. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn meid dat je nu weet waar je aan toe bent, dan weet je in ieder geval dat alles weer werkt zoals het hoort !

10. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Ja ik ben zooooo blij!

Ik ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn.
    Ik had ook niet verwacht dat die hele zwangerschap/MA/curretage zo'n impact op mij zouden hebben. Ik dacht dat ik daar wel even over heen kon stappen. Ik ben namelijk een nuchter persoon en kan normaal gesproken goed relativeren. Maar ik hekende mezelf niet. Ik was veranderd in een neurotische, gestreste, onzekere meid.
    Het heeft me zo bezig gehouden (nog steeds eigenlijk, want ging vanmorgen meteen op het forum:)).
    Ik maak het mezelf al weken erg moeilijk, maar kon het gewoon niet stoppen. Hopelijk zal ik me komende week wat meer de oude gaan voelen...

Ik leef met jullie mee....

11. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Wat goed nieuws loes:) nu op naar de volgende ronde :))

12. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Ons dochtertje is geboren op 13-06-2012, na een zwangerschap van 13w5d. Toen ingeleid.

We wilden snel weer wat geluk en blijdschap voelen met een nieuwe zwangerschap...

29-06-2012 bij de gyn ivm krampen. Er was weefsel achtergebleven wat was gaan ontsteken, en ben toen meteen gecurreteerd. Op de echo zag hij dat ik ongeveer binnen een dag mijn eisprong zou moeten hebben!! Mijn folikel was 25mm en rijp om te springen. En dat terwijl mijn man en ik die afgelopen nacht nog gemeenschap hebben gehad.

Sinds de curretage vloei ik nog steeds beetjes. En nu sinds 2 dagen zeer pijnlijke borsten en trekkerig gevoel in mijn liezen. Ik vraag me dus af of ik al dan niet toch zwanger kan zijn... omdat we gemeenschap hebben gehad in de nacht voor de curretage. En de dag ná de curretage mijn ei gesprongen moet zijn, want bij controle echo volgende ochtend was mn ei weg..... Ik hoop het zo!! maar ik vraag me af of dat wel zou kunnen :) Wat zal dat een wonder zijn!!

Hier willen we dus inderdaad snel weer in verwachting zijn :)

Hoop voor iedereen hier dat ze ook snel weer blij en gelukkig mogen zijn.

13. Meloeni

Meloeni Lid

9 jun 2012
    8
    0
    0
    Hallo allemaal,

@fiore test is niet meer nodig :(

Ook ik ben ongi geworden.... Aan de ene kant jammer maar ook wel fijn. Nu kun je ook beter een nieuwe start maken. Kan me dus wel voorstellen hoe jij je voelt @loesje6. Ben zelf ook best nuchter, en had het idee dat ik het afgesloten had. Maar nu voelt het toch anders. Nu heb ik het gevoel dat ik het toch beter kan afgesluiten. En natuurlijk snel weer kan proberen ;).

Ik duim voor iedereen :) fijn om te lezen wat een ieder bezig houdt, je kunt het er wel met anderen over hebben, maar wanneer iemand het niet zelf heeft meegemaakt is het toch anders.

X meloeni

14. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Hier herken ik mij wel in... 13-6-12 bevallen (13w5d), 29-6-12 curretage. Weet nu echt niet wat ik van mijn cyclus moet denken. En wordt daar zo onzeker van!! (vooral ook omdat je natuurlijk graag weer gelukkig wilt worden met een zwangerschap)

Mijn man stelde zelf voor om ovulatie testjes te gebruiken( zo lief!) Daar voel ik me wel wat zekerder door.

Al vraag ik me nu meer af of ik al dan niet nu zwanger ben. (zou echt een wonder zijn)

15. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    ohh wat spannend!! hier op de dag van curretage een follikel van 25 mm. en de nacht ervoor nog gemeenschap gehad... nu wel pijnlijke borsten en trekkerig gevoel in mijn liezen. En nog geen menstruatie. (soms beetje roze slijm nog van de curretage) t zou echt een wonder moeten zijn....

hoop voor je dat het raak is... en anders heel snel!!

16. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Hoi Allemaal,

ik kom hier ook even binnen vallen.
    Ik heb 3 juni een miskraam gehad, was bijna 6 weken zwanger.

Wij zijn er meteen weer voor gegaan. De gyn zei dat we niet hoefde te wachten en we willen het zo graag.

Ik bleef aardig langer bloeden, dus we hebben afgelopen cyclus aardig stil gelegen. Na een cyclus van 34 dagen werd ik ongesteld. Mijn andere cyclussen waren 25 en 29 dus ik weet nu niet heel goed hoe ik mijn komende cyclus moet berekenen, maar ik hoop dat het komende cyclus weer lukt! :)

Spannend weer voor iedereen, hoop dat we allemaal snel weer zwanger zijn.

17. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Vanmorgen positief getest met zowel kv 2v5 als clear blue digital (1-2 weken) wat moet ik daar nou van denken!! Maandag bloed laten prikken voor hcg. Wel erg ongeduldig nu. Vorige week getest en dat was negatief. Zit nu 4.5 week na bevalling en 2.1 weken na curretage. Zal het dan toch........ Zucht.

@ liefde 1987, hoop dat het jullie snel lukt!!

18. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Hoi allemaal,

Ik sluit me ook even aan.

Wij zijn al ruim 2 jaar bezig om voor een 2e kindje te gaan. Onze zoon was in 1 keer raak, en nu lukt het dus ineens niet meer.
    Na een jaar de medische molen in, en hebben alle onderzoeken gehad.
    Er was geen oorzaak te vinden voor de vruchtbaarheidsproblemen.
    Toch zouden we binnenkort met IUI beginnen.
    Echter, 3 dagen voor de afspraak met de IUI deskundige bleek ik opeens spontaan zwanger te zijn geraakt! (ik denk zelf omdat bij het laatste onderzoek mijn eileiders zijn doorgespoten om doorgankelijkheid te checken)

We waren zo ontzettend blij...maar helaas ging het afgelopen dinsdag toch mis, ik was pas 5,5 weken zwanger maar dat maakt het verdriet niet minder.

Wij gaan er zodra de bloeding stopt wel weer meteen voor, de ovulatietesten liggen klaar. In de hoop dat het ons toch nog op de gewone manier lukt, anders over 2 maanden alsnog aan de IUI.

Een beetje galgehumor helpt wel met de moeilijke momenten, ik ben tijdens onze recente vakantie in Turkije zwanger geraakt en zei nu tegen mijn man: ach, toeristenkwaliteit....gaat nooit lang mee....

Ik hoop voor jullie allen dat het snel raak is, en ik blijf het forum volgen!

19. Stewardess72

Stewardess72 Actief lid

13 jul 2012
    240
    0
    0
    Vliegen!!!
    Oooo, Susanne87, ik hoop zo voor je dat dit raak is, het lijkt er wel op toch? Heel veel succes!!!!

20. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Meloeni: Wat jammer meid, het had zo leuk geweest als het direct weer goed zou zijn gegaan. Aan de andere kant, je bent weer ongesteld, het doet het allemaal zo als het hoort. Dat moet ik nog maar afwachten ;)

@Suzanne: Wauw...zou dat mogelijk zijn ? Ik hoop het erg voor je maar ik kan het me haast niet voorstellen dat je de ene dag leeg wordt gezogen (sorry klinkt niet zo prettig) en dat de volgende dag of de dag erop weer een eitje nestelt. Ik heb begrepen dat je lijf toch even moest herstellen en je een nieuwe slijmlaag zou moeten opbouwen waar het eitje dan weer in kon nestelen. Het zou echt super voor jullie zijn als het nu weer raak was ! Ik ben heel benieuwd !

@Liefde: Vervelend hé dat je niet weet waar je aan toen bent, is temperaturen of ovu testen niets voor je ?

@Stewardess: Wat erg voor jullie zeg. Je gaat er toch een soort vanuit dat je van de 2e ook snel zwanger zult zijn als de eerste zich direct aangekondigd heeft. En dan is het wel extra zuur als je net voor een behandeling zwanger blijkt te zijn en het dan alsnog niet goed gaat. Wat een ellende. Het maakt inderdaad niet uit of je nu 4 of 15 weken zwanger bent geweest. In je hoofd is het plaatje al gevormd en het is meer dan welkom. Hou je taai en ik hoop voor jullie dat het toch als nog weer spontaan mag gebeuren.

Gisteren flink buikpijn gehad, heel raar zo maar 2 weken na de miskraam. Daarvoor nergens last van en nu ineens wel. Ik heb geen eisprong gehad, dus dat is het helaas niet. Ik hoop dat het niet meer terugkomt...

Deel Deze Pagina