Wie ook miskraam in juni, opnieuw proberen of afwachten op cyclus ?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fiore, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Ha Fiore! Fijn dat je ongesteld bent geweest! En op goed geluk je ei gevonden, super!! Heb je inmiddels al weer rondjes? Of test jij niet door tot je geen smile meer hebt?

Heb vanmorgen voor het eerst de cb digital ovulatietest gedaan. Nog geen smile, Ik verwacht Dinsdag of Woensdag pas mijn ei. Dus dan zal die morgen of overmorgen wel een smile moeten geven. (hopelijk!!) Het kost wat, maar vind deze testen eigenlijk ideaal! Geen getuur etc.

2. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel door getest en had direct weer een rondje. Mijn temperatuur is nog niet omhoog gegaan dus ik heb blijkbaar mijn ei nog niet gehad. Merk zelf niets aan kenmerken als vruchtbaar slijm dus ik ben bang dat ik weer een eisprong loze cyclus zal hebben :(

3. Twiga

Twiga Lid

17 aug 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

ik kom mij hier ook toevoegen. Ik heb het meeste gelezen, wel diagonaal want er is hier al goed gepraat zie ik. Maar ik zit nu in ronde 3 na mijn miskraam op 10 juni (was 7 weken) en zit wat in een dipje.

Ik hoop dat contact met lotgenoten mij weer wat hoop geeft. We zijn volgende week een jaar bezig en dat begint toch ook te wegen. Zeker als iedereen in je omgeving zwanger wordt en vrij snel zonder problemen zwanger wordt....

Nog even en ik denk dat ik toch ook stappen onderneem om eens bij gyn te gaan. Maar ja, zal waarschijnlijk te horen krijgen dat we al eens natuurlijk zwanger zijn geraakt dus maar wat geduld moeten hebben zeker?

Sorry voor het echo-berichtje, maar nu weten jullie beetje hoe het hier zit en kan ik vanaf nu jullie verhalen beginnen meevolgen...

4. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Hoi Twiga,

Wat jammer dat je ook een miskraam hebt gehad :( is niet niks inderdaad... je verheugd je er zo op dat je een kindje krijgt. En dan ineens is dat hele gevoel weg... en wil je niets liever dan weer zwanger zijn.

Zelf ben ik op 13 Juni bevallen met bijna 14wk. Ons meisje had een heleboel afwijkingen, vandaar dat we hiervoor gekozen hadden.

We waren het er wel over eens om meteen weer aan de slag te gaan. Het verlies wordt er niet minder op, maar de wens blijft er wel, en alleen maar heviger.

Ben ook aan het kwakkelen met mn menstruatie... eerst 8 weken niks, eindelijk ongesteld, en dat duurt nu ook al ongeveer 2 weken. Echt balen.

Ben ook steeds bang dat het nooit meer zal lukken.. heel vreemd gevoel.

Spreek vooral je ego uit, dat helpt vaak :) wij begrijpen dat hier wel. Praat lekker mee!

5. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Mhhh balen... zwaar *** die onzekerheid!! Hoop dat het toch goed gemikt is ;)

Ik verwacht hier eigenlijk helemaal geen smiley aankomende week. Ben nog steeds aan het vloeien sinds begin menstruatie dus ik denk dat mijn hart een dubbel sprongetje maakt als ik een lachend gezichtje zie.

6. Twiga

Twiga Lid

17 aug 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Susanne: bedankt! Het is pas als je het zelf meemaakt dat je merkt hoe vaak het voorkomt en hoe mensen die het niet meegemaakt hebben reageren. Ik was pas 7 weken toen ik spontaan miskraam heb gehad, maar mensen gaan er precies van uit dat dat nu toch zo erg niet is. Beter zo dan een gehandicapt kind. "Je bent nog jong en het lukt wel weer snel opnieuw". Pffff....

Ook al was ik nog maar zover, we waren al een tijdje aan het proberen en we willen het gewoon graag. Ik was dan nog eens uitgerekend rond mijn eigen verjaardag wat het extra speciaal maakte. Nu zie ik enorm op tegen januari!

Hier is gelukkig alles na MK weer vrij goed op gang gekomen. Zo 2 weken vloeien moet echt lastig zijn...

Omdat ik ook wel onregelmatig ben houd ik mijn temperatuur bij en ook al paar keer gewerkt met die digitale ovutesten, maar dat heeft precies maar 1x goed gewerkt! 1x kwam mijn smiley veel te vroeg en heb ik pas 14 dagen later mijn eisprong gehad, 1x dus op het goede moment en vorige ronde geen smiley gezien, maar volgens temp toch wel eitje gehad.... Weet dus niet goed wat ik daar allemaal moet van denken en of ik deze ronde opnieuw ga gebruiken of niet...

7. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    De duur van de zwangerschap maakt niks uit, wat je verdriet betreft.

Het gaat (als ik vanuit mezelf spreek) alleen om wat je verwacht... Nog voor de 12 weken, weet je dat er iets fout kan gaan. We denken er eigenlijk niet aan, maar we weten het wel.

Ben je eindelijk op de 12 weken, dan denk je dat er niks meer mis kan gaan, terwijl je een slechte nekplooimeting kan krijgen incl een bevestiging middels vlokkentest dat het idd niet goed is. (zoals wij)

Ben je dan toch de 12 weken gepasseerd zonder miskraam en met goede echo's dan denk je er al helemaal niet meer aan dat er wat kan gebeuren... Maar kijk nu naar wat Amy en Milan hebben meegemaakt..

Dus ik denk dat het "verschil" alleen is met de verwachting die je hebt... ik was 11weken&5 dagen toen wij het slechte nieuws kregen. Terwijl ik zo snakte naar de 12 weken nog maar 2 dagen!!, omdat ik dacht dat er dan niks meer kon gebeuren, terwijl het al niet goed was! Nooit verwacht!! Nooit aan gedacht..."

We willen er ook niet aan denken eigenlijk ;)

Op het moment dat je er mee bezig bent, en er samen voor gaat, verlang je al naar dat wondertje!! Wanneer je dan (eindelijk) een positieve zw test in handen hebt, kun je je geluk niet op! Je ziet het al helemaal voor je. Wanneer het dan afloopt in een miskraam ben je helemaal uit je doen. Tuurlijk doet het zeer... Het was jullie kindje, waar je al van hield sinds je positieve zw test.

En daar mag/moet je echt verdriet om hebben!! Ik zeg altijd... als je het zelf niet mee hebt gemaakt, kan je er ook niet over oordelen! Wat ik zelf een heel vervelend gevoel vind is dat ik denk dat ik niet meer zo kan genieten van een zwangerschap als bij mn eerste. Zal altijd een angst hebben dat er wat vervelends gebeurd.

8. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Twiga,

Welkom, wat vervelend om te horen dat je ook een miskraam heb meegemaakt. Ik zat rond dezelfde periode als jij. Met 6,4 weken is het vruchtje gestopt met groeien en met 9 weken kreeg ik een miskraam. Uit gerust je gevoelens hier, want wij weten hoe het voelt.

@Susanne: Waardeloos dat je cyclus ook zo verstoord is. Ik begin toch stil aan weer hoop te krijgen. Mijn temperatuur is gisteren en vanmorgen ineens wel gestegen. (zie kaartje in onderschrift) Het lijkt er op dat ik toch een eisprong heb gehad. De lengte van de eerste cyclus was 3 weken en nu zit ik alweer op dag 30, en als dit inderdaad mijn eisprong is geweest denk ik over een dag of 12 ongesteld te worden. Dus nogal onregelmatig nu, al ben ik al zo blij dat ik waarschijnlijk deze ronde wel een eisprong heb. Dan mag ik niet klagen. Wish me luck !

9. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Hoi Meiden,

Ik zou hier ook graag mee willen kletsen.....
    3 juni heb ik een miskraam gehad, ik was toen 6 weken zwanger. Het geluk wordt dan ineens bruut verstoord, ookal was ik nog maar zo kort zwanger.

Ik ben bij de gynaecoloog geweest voor een echo, alles was schoon. Ik moest contact opnemen als mijn cyclus niet op gang kwam.
    Toen ik na 34 dagen ongesteld werd was ik blij, mijn cyclus leek weerop gang te zijn. Voorheen een cyclus van 25-29-27
    Ondertussen zit ik alweer op dag 45....geen menstruatie of ei te bekennen..... Vandaag de gynaecoloog gebeld, ik kreeg de assistent, ze heeft m'n verhaal opgeschreven en ik word morgen terug gebeld.

Ik zou het fijn vinden om hier verhalen en ervaringen met anderen te delen :)

10. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Wish you lots of luck!!

Wat je kaartje betreft ziet je temp er veelbelovend uit inderdaad!! Op hoop van zegen :D

11. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ Liefde, helaas welkom.

Het is niet 'maar' 6 weken zwanger. Het verdriet van een miskraam is echt niet meer of minder of je nou 4, 6, of 9 weken zwanger bent. Niet zo onzeker over jezelf zijn he... je doet net alsof je geen verdriet mag hebben zoals je dat zegt.. "maar" 6 weken zwanger. Vanaf je positieve test loop je in gedachten al met een dikke buik, schrijf je de leukste namen op, doe je een wedstrijdje met je vriend over wat je denkt dat het wordt, Kijk je stiekem al naar leuke geboortekaartjes, heb je misschien al iets kleins/leuks gekocht voor je kleintje om te vieren dat je zwanger bent. En na al die blijdschap, krijg je die klap in je gezicht dat het niet goed is gegaan... Het is niet zomaar iets wat je meemaakt. En waar je makkelijk overheen stapt. Praat maar lekker met ons mee, wij begrijpen het!

Balen je cyclus! Je hebt niet gezegt of je al een zw testje gewaagd hebt? (zal vast wel ;))

12. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Liefde, net wat Susanne zegt, ik was ook maar 6 weken echt zwanger, daarna groeide het vruchtje niet meer maar dat wist ik toen nog niet. Met 9 weken kreeg in een miskraam. Je wereld staat op zijn kop. Je moet echt een knop om zetten, alle plannen, dromen en wensen gaan niet meer door. Het is niet niks hoor, zelfs al is het maar heel kort geweest. Sterkte ermee, balen dat je cyclus zo van slag is. Bij mij ook hoor. Eerst na 3 weken ongi, nu zit ik op dag 31. Waarschijnlijk wel een eisprong gehad aan mijn temp te zien dus hopen dat het snel gaat komen.

@Susanne: Bedankt voor het geluk wensen ;) Het was vanmorgen weer 36.70 dus even hoog als gisteren en hoger dan het de afgelopen periode (na mijn miskraam) geweest is.

13. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Thanks meiden...jullie berichtjes doen me goed!!
    Susanne jou cyclus heeft ook een rare sprong gemaakt zo te zien...hopelijk wordt ie nu weer beter!!
    Fiore vervelend he zo‘n cyclus die dan van slag is...ik heb nu volgens mij ook nog geen ei gehad....ik duim voor jou :)

Vanmiddag moet ik de gyn weer bellen.
    ik zal dan ff wat uitgebreider reageren. ben nu aan het werk en.zit op mn mobiel. dat is best irritant ;)

14. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Temperatuur jij ook Liefde ?

15. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ Fiore, fijn!! geeft toch weer hoop he :)

@ Liefde, ja ben wel benieuwd wat de gyn gezegd heeft! Op je mob is best irritant ja ;)

Hier eindelijk........... wat een opluchting... een positieve cb :) ovutestje.

Gisterenochtend helemaal niks, gisterenmiddag rond 15.00 ook niks. Maar bleef een onrustig gevoel houden... had m inmiddels wel verwacht omdat mn ei volgens calculator vandaag zou zijn. Kon niet slapen en dacht probeer gewoon nog 1... was rond 00.15 en toen was ie ineens positief! Dus zal net het begin te pakken hebben van mn piek.. vanavond dus klussen en morgen ook nog voor de zekerheid. Denk dat ie Dinsdag of Woensdag dan ongeveer springt. 2 dagen later dus dan gemiddeld, wat ik al had gedacht.

Mn laatste cb bewaar ik tot vanavond na de gemeenschap. Hopelijk heb ik dan nog een :) en heb ik iig een gerust gevoel dat we ons best hebben gedaan.

Heb trouwens een superhandige app op mn tel! (samsung) het heet Womanlog, ideaal!! Kan je op je tel ook alles bijhouden :D

16. Twiga

Twiga Lid

17 aug 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Fiore: ziet er inderdaad naar uit dat je eitje geweest is! Ik duim super hard dat je binnen een dag of 10 goed nieuws hebt!

@ Suzanne: Jij kan zo mooi verwoorden wat we allen denken: we zijn zwanger geweest van een kindje waar we zo naar uitkeken en over droomden, ook al was het nog zo pril. Een positieve test wil zeggen een ei dus goed geklust zo te lezen. Nu duimen dat het uitgroeit tot iets mooi!!!

@ Liefde: pfff vervelend dat cyclus zo in de war is. Hopelijk kan de gyn toch iets doen voor je... Al is het maar gewoon geruststelling bieden!

17. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Hoi meiden.

ik heb de assistent van de gyn gesproken vanmiddag. door een miskraam kan je cyclus nog 4!!!maanden van slag zijn. dat mijn vorige cyclus 34 was zegt dus nog weinig.

Ik mocht zelf kiezen...een afspraak maken om te beginnen met hormoonkuur zodat mn cyclus opgang komt....of 4maanden afwachten.
    de assistent deed heel bot. ik wilde graag een afspraak met de gyn, waarop ze zei: nou weet waar je aan begint!! Ik vroeg of er veel bijwerkingen waren, maar dat viel mee zei ze. dus wat ze dan bedoelde weet ik niet.

ben nu wel onzeker of ik de goede keus heb gemaakt. maar als het helemaal onnodig was geweest had ze vast meteen het advies gegeven om te wachten.toch???

Nu heb ik as donderdagochtend al n afspraak...spannend

18. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    @Fiore ik temperatuur niet. heb 25 ovulatietesten er door heen gejaagd haha

@susanne wat fijn dat je test positief is!! je ei is onderweg :) dat lijkt iig weer een normale cyclus...op naar een.posi zw test :D

19. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Liefde; tempen is goedkoper hihi....

@Susanne: Joehoe !! Ook een smiley ! Ik hoop voor je dat het gaat lukken meid.

Ik merk echt niets aan mijn lijf. Ik heb wel wat krampje hier en daar maar normaal heb ik ook echt wel pijnlijke borsten, nu helemaal niet. Wat ik daar nu weer van moet denken....

20. mari27

mari27 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb dan geen miskraam gehad in mei/juni, maar wil toch even mijn verhaal kwijt.
    Wij ontdekten op 27 juli dat ik 5 weken zwanger was, ik ben wel vaker iets later dus ik had er verder ook geen aandacht aan geschonken en bovendien waren we op vakantie. Vrijdag 27 juli met mijn man besloten een zwangerschapstest te doen van CB en na een halve minuut 'zwanger', we waren helemaal niet bezig met zwanger worden maar we vonden het gelijk leuk. Op zaterdagmiddag 28 juli verloor ik roze slijm en op zondag heb ik weeen gehad en ben ik alles verloren. Ik heb in totaal 6 dagen gevloeid. Ik was helemaal van slag, ondanks dat de zwangerschap als een verrassing kwam waren we er helemaal ontdaan. Ik ben na 2 weken weer gaan ovutesten omdat ik nogal een controlfreak ben wilde ik graag duidelijkheid in mijn cyclus en omdat het bekend is dat het lang kan duren voordat je weer een normale cyclus hebt. Op donderdag 16 aug had ik een positieve test dus 2,5 week na mijn miskraam. Ik helemaal blij en omdat de vk gezegd heeft dat je lichaam zelf aangeeft wanneer je klaar bent voor een volgende zwangerschap hebben we besloten om er gelijk weer voor te gaan. Je snapt het al, we zitten op het wachtbankje en ik ben zo nerveus. brrr.....:$ nog 1,5 week. We hebben besloten om zaterdag 1 september samen te testen.
    Ik hou jullie op de hoogte. Liefs:D

Deel Deze Pagina