Hallo, Ik wil het even van me afschrijven. Ik heb vandaag gehoord van mijn jongere broer dat zijn vriendin binnenkort gaat stoppen met de pil en het ook gaan proberen. Natuurlijk ben ik super blij voor ze en lijkt het me ook erg leuk om tante te worden! Maar... Niet voor mij! Erg he? Ik ben al "gepasseerd" door mijn jongere stiefzus. Dat vond ik moeilijk maar niet heel gek. We begonnen beide rond dezelfde tijd en ik heb gewoon helaas wat tegenslagen. Maar ik zou het niet fijn vinden als mijn jongere broer en zijn vriendin eerder zwanger raken dan wij. Puur omdat wij al een jaar ermee bezig zijn. Klinkt misschien stom en dat is het ook. Als het zover is voor hun zal ik waarschijnlijk super blij zijn voor ze maar het is wel nog een klap dat het bij ons zo lastig is. Wat een ontzettend frustrerende periode is dit!
ik kan er wel inkomen dat het frustrerend is. ikzelf ben heel gek van kinderen wil er zelf al 2jaar eentje maar mn man is er nu pad klaar voor. mijn zus 5jaar ouder dan mij en nooit echt gek vn kindjes geweest.. rara zij kwam december 2013 ook ineens af dat ze mama werd. was blij voor haar maar had dit nooit verwacht. het fijt dat ik meter ben geworden heeft de pijn wel verzacht.. nu is het hopelijk snel onze beurt. liefs
Ik ken het, wij worden ook aan alle kanten ingehaald. Vriendinnetje wat gelijk begon van mij, allebei voor de eerste,bevalt over ruim 2 maanden van haar tweede Super frustrerend hè meid! Knuffel!
Ik ken het gevoel bij mij schoot iedereen me ook voorbij (jongere nichtjes en vriendinnen) en sommigen waren al zwanger of bevallen van de tweede voordat bij ons eindelijk nr 1 zich aandiende.
Herkenbaar gevoel, alleen heb ik dat dan met mijn schoonfamilie gehad. Er zijn inmiddels zelfs al mensen om ons heen van hun 2e bevallen die ongeveer tegelijk met ons begonnen waren voor een 1e. Hopelijk zijn jullie toch eerder aan de beurt dan hun!
Herkenbaar... Hier is ook iedereen eerst aan de beurt geweest, terwijl wij al een hele poos bezig waren. Je gunt het een ander wel, maar je zelf toch net iets meer! Succes, ik hoop dat het snel raak is!
Lieve Leaf, ik begrijp je helemaal! Je gunt het zo maar jezelf net een beetje meer. Zelf heb ik hier eerder al geschreven dat ik het moeilijk vind dat mijn 'stiefbroertje' en zijn vriendin het wel gelukt is een plakbeeb te krijgen en zij zijn binnenkort uitgerekend. Ik zie er nu al tegen op dat mijn vader als opa bestempeld gaat worden. Dat had hij van ons kindje moeten worden afgelopen november.. Helaas werd dat een MK. Het is zo frustrerend dat het anderen blijkbaar wel lukt waarom ons niet.. Het helpt mij om van me af te schrijven en er over te praten. Ik hoop jou ook! Sterkte en dikke knuffel.
Begrijp je helemaal Wij zijn 1.5 jaar bezig geweest voor een 2e en liepen in het ziekenhuis. Iedereen om me heen raakte zwanger en dat deed zoveel pijn. Waarom hun wel en bij ons gaat het steeds fout. Afgelopen zomer raakte iemand die ik ken zwanger en wou het niet houden omdat het haar 5e kindje zou worden, abortus gedaan en 3 maanden later weer zwanger raken en dit kindje wel houden. Hardere steek kon ik niet krijgen. Had vorige maand de hoop opgegeven en het naast me neer proberen te leggen en dat was een positief resultaat. Hoop dat het snel raak zal zijn voor jullie en je wens snel in vervulling mag gaan! Zal heel hard duimen Liefs en knuffels
Ja rot is dat. Wij worden zo zoetjes aan ook ingehaald door mensen. Maar het is niet anders. Ik probeer me er maar bij neer te leggen. Je kan niet anders he. Hopelijk is het voor jullie snel raak.
Ik heb er ook even aan zitten denken om zo'n topic te openen, maar gelukkig vind ik hem nu hier. Pffffff begrijp je zo goed . Ik hou me nooit zo met andere bezig, in die zin als iemand met mooi nieuws komt ben ik heel blij voor ze. Maar nu we zelf in ronde 6 beland zijn en indd steeds meer vrienden/collega's/kennissen om ons heen vertellen dat ze zwanger zijn en vaak ook in de eerste ronde vind ik dat wel eens vervelend voor mezelf. Ik heb gelijk het gevoel dat er misschien wel iets mis is, dat ik nog niet zwanger ben. Had zo gehoopt op een leeftijdsverschil van ongeveer 2,5 jaar met mijn zoontje maar dat zit er niet in aangezien hij volgende maand 2,5 jaar is. Ik snap je gewoon, en hoop voor ons allemaal dat we snel een positieve test hebben
Heel herkenbaar. Wij worden ook aan alle kanten ingehaald. Vriendinnen hebben allemaal al 1 of 2 kindjes of zijn zwanger van 2e kindje, terwijl wij nog wachten om zwanger te worden van de eerste. En dan zijn er goede rondes vol goede moed en hoop en andere rondes waarin verdriet een grote rol speelt. Sinds een paar weken ben ik het wachten zat en heb ik ook frustraties als er weer iemand zwanger blijkt. Natuurlijk gun je het hun, maar jezelf net iets meer!
Wil je ff een hele dikke knuffel geven. Elke maand weer een negatieve test kun je echt down van worden. Hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn. Zal voor je duimen
Hoi Leaf, Je gevoel is zeker wel begrijpelijk hoor. Het is ook best moeilijk, ook al gun je het anderen ook, jezelf toch ook en zeker als je al veel langer bezig bent kan het toch een soort van 'oneerlijk' voelen als het bij anderen zo makkelijk gaat. Ik zie aan je handtekening dat je pcos en schildklierproblemen hebt, en dat je nu net met Clomid begonnen bent. Ik heb dat ook, een trage schildklier en pcos (allebei vorig jaar achter gekomen) maar ben met Clomid 100 in een x zwanger geworden! (eerste ronde 50 geen eisprong, tweede ronde 100 en zwanger van een tweeling!) Hoop dat het bij jou nu ook zo snel mag gaan, veel succes en houd de moed!
Herkenbaar! Ook hier vliegen de aankondigen me om de oren en staat facebook vol met foto's van babies. Het ergste vind ik de mensen die dan roepen: "ja haha we waren nog niet eens echt aan het proberen". Ik probeer moed te houden door te bedenken dat mijn tijd nog komt en blijf erover praten.. Jouw tijd komt ook nog, echt!
Bedankt allemaal voor de reacties! Toch fijn om te lezen dat ik er niet alleen zo over denk. Maar natuurlijk vervelend dat we met zijn allen hier doorheen gaan. Laten we hopen dat 2015 het goede jaar wordt voor velen!
Hoi Leaf, Je gevoel is heeeeel normaal hoor! Ik heb ook 10 jaar lang (Om andere redenen, geen (juiste) partner) moeten wachten en herken het heel erg! Hoop dat het nu toch snel zo mag zijn voor je!
Heel herkenbaar. Wij zijn zo'n 3,5 jaar bezig en worden ook ingehaald. Zelfs door stellen die elkaar net kennen en intussen al een kleintje hebben. Wanneer is het onze beurt? Ik ben heel blij voor ze maar laat ook wel merken dat ik het moeilijk vind. Gelukkig begrijpen de meesten dat ook.
Wat ontzettend herkenbaar. Wij bijna 2 jaar bezig met alleen nog maar miskramen en jaar geen zwangerschap achter ons. En dan komen vriendenmet sms (terwijl ze overal vanaf weten) "joepie het is bij ons bingo" Tsja... Dat ze dan niet begrijpen dat wij er even doorheen zitten omdat dat zeer doet? En dan zouden wij onvolwassen zijn dat wij niet evne blij op bellen? En we moeten nu eindelijk maar eens ons gevoel naast ons neerleggen en blij voor een ander zijn... Natuurlijk zijn wij blij voor iedereen, maar kan er aub een beetje gedacht worden aan hoe je het ons meld? Er zijn al 10 koppels die korter bezig zijn dan wij voor ons gegaan, heb al vele baby showers geregeld, bij veel babys gaan kijken en bij elke vriendin over de zwangerschap gepraat... En heel soms, lukt dat gewoon even niet meer... Dan doet dit te zeer, maar dan krijg je van de volgende vriendin weer een sms; Onze droomvakantie dit jaar gaat niet door want wij zijn 12 weken zwanger... BAM.... Zal maar ontzettend opgewekt reageren, anders worden wij weer de negatieve egoisten genoemd... Huilen doen we dan savonds wel