Progesteron Tekort - Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aegyo, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen: zijn er hier andere vrouwen die te maken hebben met een progesteron tekort en hier Utrogestan voor gebruiken? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Na 2,5 jaar proberen, MMM en het tig keer aankaarten dat mijn luteale fase niet naar behoren verloopt, is nu eindelijk gebleken dat ik inderdaad een enorm progesteron tekort heb. Daar gebruik ik nu Utrogestan voor en dat maakt een wereld van verschil wat betreft luteale fase klachten.

Wat is het toch frustrerend dat er zo weinig aandacht aan de luteale fase wordt besteed door gynaecologen (althans, dat is mijn ervaring). Het lijkt wel alsof alle focus puur op het eerste deel van de cyclus ligt.

Maar ja, helaas nog steeds niet zwanger :( Hoewel ik toch ook dankbaar ben dat er eindelijk wat meer duidelijkheid is waarom het tot nu toe nog steeds niet gelukt is.

Waar ik wel van geschrokken ben is dat mijn menstruatie de afgelopen keer veel heviger en pijnlijker was. Was dat bij jullie ook het geval met Utrogestan?

Deel Deze Pagina