Ik weet niet of ik dit goed plaats maar ik moet even mijn verhaal kwijt. Mijn beste vriendin en haar vriend zijn bezig zwanger te worden.. gisteravond belde hij mij op of ik aub naar mijn vriendin wou gaan ze had vermoedelijk een miskraam gehad (ze wisten op dat moment niet zeker of ze zwanger was), hij kon niet zo 1,2,3 bij haar zijn want hij was ver van huis aan het werk. Toen ik eenmaal bij haar was vertelde ze me dat ze tijdens het plassen bloed was verloren en ze had ongelofelijke pijn/steken in haar onderbuik aan 1 kant. Ze had besloten de volgende ochtend gelijk naar de huisarts te gaan. Later op de avond werd de pijn ondragelijk, ze kon niet meer rechtop lopen of fatsoenlijk zitten. Ik gelijk haar vriend gebeld en hij was onderweg en zou met 10 min thuis zijn. Ze zijn gelijk doorgegaan naar de EHBO. Ze moest daar een test doen en ze bleek idd zwanger te zijn. Maar doordat ze een bloeding had gehad durfde de artsen niet te zeggen of het vruchtje er nog was. Ze moest een afspraak met de gyneacoloog afwachten voor verder onderzoek. Vanmiddag kon ze bij de gyneacoloog terecht voor een inwendige echo. Vanavond kreeg ik telefoon, ze ligt nu in het ziekenhuis en moet/moest geopereerd worden. Het bleekt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik weet niet of het eerst een kijkoperatie zou zijn of dat ze gelijk het vruchtje verwijderen. Dit spookt mij dus de hele avond al door mijn hoofd heen en kan het maar niet uit mijn hoofd zetten. Dus mijn vraag is dan ook, wie kan mij meer vertellen of buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Is ze straks nog wel vruchtbaar? Wat gaan ze met haar doen? Enz...
ja ze is nog wel vruchtbaar als ze de optijd bij zijn kunnen ze mischien haar eileider of eierstok sparen ik heb in november 2007 miskraam gehad en in 13 febrauri 2008 buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. en vben ook nog gewoon vruchtbaar dus dat zegt niets
Inprinciepe ben je nog gewoon vruchtbaar hoor, zelf met 1 eileider, of 1 eierstok. Ik heb zelf in febuari een bbz gehad, en heb nu nog maar 1 eileider. Maar mijn arts heeft me verzekerd dat ik gewoon nog goed vruchtbaar ben en dat mijn kansen goed zijn. het is soms wel moeilijk te geloven maar het is wel zo. Sterkte voor je vriendin, en ik kan j vertellen dat ze een hele moeilijke periode gaat krijgen. Zorg er voor dat ze veel praat erover..dat helpt. Ook kan ze als ze dat wilt eventueel zich aanmelden bij de topic bbz van hier. Daar zijn allemaal meiden die het ook hebben meegemaakt..en dit kan ook helpen in het verwerkingsproces. sterkte
allereerst wens ik je vriendin en partner heel veel kracht en sterkte toe in deze moeilijke periode! zelf heb ik vorig jaar april een bbz gehad. En zoals je aan mijn banner kunt zien ben je nog vruchtbaar na een bbz. Maar alleen wel minder dan een "gezonde" vrouw. Het ligt er natuurlijk ook aan waar het kindje heeft gezeten. Bij mij zat ons kindje in mijn eileider, helaas was die open geknapt zodat ze hem moesten verwijderen. Op deze site http://www.freya.nl/web_folders/folder19.php is veel te lezen over een bbz. Hier is ook een mailingslist voor lotgenoten. Je vriendin kan daar haar verhaal kwijt. Maar dat kan natuurlijk ook op deze site. Ik heb er veel aan gehad om met lotgenoten te praten. Deze vrouwen weten wat je voelt en wat je doormaakt. Je omgeving weet dat niet. Nogmaals heel veel sterkte en kracht!
hoi de dames hierboven hebben eigenlijk alles al gezegd zelf heb ik geen bbz gehad maar wel van dichtbij bij een vriendin meegemaakt en het is loodzwaar. ik wil ook even de aandacht op jou vestigen wat goed dat je zo bezorgt bent en er voor haar wilt zijn. Ik heb mijn vriendin gemist met het verlies van mijn dochter dat doet me nog elke dag pijn al was het maar even dat ze zou komen of bellen dus ik hoop dat je probeert om haar zo veel mogelijk te steunen want dat heeft ze nodig niet 1 week maar voor de komende tijd. een hele dikke knuffel en geef de sterkte groetjes door aan dr liefs miriam