Nieuwe liefde, ik voel me schuldig

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Preggers87, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Preggers87

2 feb 2012
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Heel graag wil ik het volgende met jullie delen. Ik kom uit een destructieve relatie met een borderliner type waarmee ik 3 jaar samen ben geweest. We hebben een dochter van bijna 1 en ik woon sind 2,5 maand weer in mijn eigen appartementje samen met mijn dochter. Babydaddy heeft in onze relatie nauwelijks naar ons omgekeken en zo weinig betrokkenheid getoond in alles, een instelling die mannen denk ik ongeveer 60 jaar geleden hadden...

Anyway het gaat heel goed met z'n tweetjes, werk, crèche, mijn vriendinnen, dat verloopt gewoon heel soepel. Contact met babydaddy is moeizaam, hij wil dagelijks langskomen en smst me de hele da door hoe het met onze dochter gaat. Zit vol met afgunst als ik een x wat ga drinken met vriendinnen omdat mijn moeder dan bij ons logeert. Nouja moeizaam dus.

Een week geleden, totaaaaaaal onverwacht en nadat ik overtuigd was nooit meer iemand te zullen vinden die mij zou willen, was daar een jongen.... We hebben een date gehad en elkaar een paar x gezien, hij wil vanavond voor me komen koken en is ZOOOO lief! En ondanks dat het pril is, ik echt beschadigd ben door mijn ex en echt niet weet of deze jongen zich wel realiseert waar hij aan begint, heb ik kriebels van hem, vlinders, en zo ben ik helemaal niet! En ik zit nog in de rouw om m'n ex en verwerkingsproces, en ondanks dat ik weet dat ik echt nooit meer terug ga naar mijn ex, heb ik zo'n schuldgevoel! Naar hem, naar mijn dochter... Ik wil ook echt niet dat hij hierachter komt want ik wil echt niet nog meer drama en ik weet tenslotte nog totaal niet waar deze 'fling' naartoe gaat...

Mag ik jullie mening? Hoe denken jullie hierover?

Liefs

2. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Ik zou zeggen, geniet!!!! Dat heb je inmiddels verdiend! Word het wat, word het wat... Word het niks, word het niet. Laat het gewoon op je af komen...

3. Cloewja

Cloewja Lid

1 jun 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geniet ervan...
    Ik heb ook snel na het beëindigen van mijn relatie een nieuwe vriend, mijn ex weet dit zover ik weer niet. Zal het hem binnenkort wel vertellen.
    Mijn nieuwe vriend wist heel goed waar hij aan begon, we kennen elkaar al 8/9 jaar en hij was ook 1 van de weinige vrienden die ik heb gesmst nadat ik ben bevallen. Hij geeft wel aan dat het zwaar is. Is namelijk 5 jaar alleen geweest en dan ineens niet alleen en vriendin maar ook een kind. Hij doet het super met mijn zoontje hoor maar vind het wel zwaar. Enige wat wij doen is er over praten en mijn vriend zijn rust gunnen, nou ja tijd geven om te wennen aan een voor hem nieuwe situatie dat is echt heel belangrijk anders gaat het niet werken.

Maar voor nu geniet er lekker van!!!!

4. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    ik zou zeggen.. lekker gaan genieten..en je zeker niet schuldig voelen.
    ik had anderhalf jaar geleden het zelfde.. toen zei ik nog tegen de vader van mn zoontje dat ik me niet kon voorstellen ooit weer een relatie te hebben.. en alsof het gehoord werd was daar 3weken later de meest goddelijke vent ooit :) had het er toen ook even moeilijk mee en op iedereens advies ben ik er voor gegaan en heb er ook nooit spijt van gehad :)

5. Preggers87

2 feb 2012
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Succesverhaaltjes, love it! Dankjulliewel.

Hetzelfde gebeurde hier, serieus. Ik heb tegen ex, maar ook tegen vriendinnen gezegd dat ik echt overtuigd was nooit meer het geluk in de liefde te zullen vinden. En dat geloofde ik ook echt. En toen was hij daar dus, ineens zomaar BAM. Maarja ik wil niet dat hij mijn dochter al ziet voordat ik hem wat beter leer kennen want ik kende hem dus helemaal niet.

6. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Good luck en ach dan hoef je iniedergeval niet te koken!!

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

gewoon lekker genieten meid
    wie weet word dit een echte mooi liefde
    heb er ook lang zo overna gedacht maar begin me nu te realiseren dat ik ook mn geluk mag vinden
    neem de tijd geniet van de kleine dingen hoop je een super leuk date hebt gehad

8. Preggers87

2 feb 2012
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie! De date was fantastisch. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, hij is zo super lief, knap, leuk, lekker haha! We praten heel veel en ook dat was ik nie meer gewend want ex was heel gesloten. Heb het gevoel dat ik meer van m'n date weet binnen 3 weken dan 3 jaar met ex.

Hij verteld me dat hij zich echt een toekomst met mij kan voorstellen maar dat hij natuurlijk nog totaal geen besef heeft van de impact van een kind, dus ik heb hem ook gezegd dat ik hem alle tijd wil geven om te zien hoe mijn leven eruit ziet en of er een mogelijkheid is voor ons samen, dat geduld moet ik hebben want ik de k dat hij het waard is. Hoe raar is het dat je daar nu al aan denkt terwijl we elkaar letterlijk 3 weken kennen!!!! Nogmaals ik heb dit nog nooit meegemaakt, met niemand, zo' overweldigend gevoel...

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wat fijn het allemaal goed is afgelopen

het is erg herkenbaar ook
    ik date ook sinds kort en heb een onwijs leuke man ontmoet
    we doen ook rustig aan de kindjes hebben hem ook nog niet gezien
    net wat je zegt geef het de tijd leer elkaar lekker kennen
    geniet van de kleine dingen en als de tijd daar is heb je dat van zelf in de gaten
    ik wens je al het geluk toe geniet ervan

10. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Genieten!!!! Wie weet wordt het niets en moet je er achteraf geen spijt van hebben en wie weet wordt deze 'fling' wel een nieuwe liefde...... Het was onverwacht dus waarom schuldig voelen?

11. Preggers87

2 feb 2012
    98
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel meiden. Ja schuldig, nouja ik wil niet dat ex het weet want echt alles gebruikt hij vroeg of laat tegen me. Het voelt daardoor of ik iets stiekem doe, vreemdga ofzo, terwijl m'n verstand ook heus wel weet dat ik gewoon in mijn recht sta en mag doen wat ik wil..

Maar zucht ik ben verliefd, hij is zo leuk en wordt steeds leuker. Dochter heeft een fase waarin ze weer vroeg wakker wordt elke ochtend (5.00/5.30) en als ik dan klaag dat ik zo moe ben, zegt hij 'nou we moeten ook gewoon samenwonen want dan kunnen we het om en om doen en slaap jij ook wat beter'. Feit alleen al dat hij daar aan denkt, geeft me zo'n fijn gevoel. Ben wel erg onzeker en ik denk nogsteeds dat hij zich de impact van een kindje op je leven niet helemaal beseft, maar het is een heel intelligente jongen en ik hoop dat het echt uitgroeit tot iets serieus en dat het hem niet tegenvalt.

Deel Deze Pagina