Miskraam of niet? Erg onduidelijk!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Denise19, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Hallo, ik moet me zo nog eerst even voorstellen,(ben nieuw hier) maar wilde eerst even wat kwijt!

    9 Juni heb ik voor het laatst mijn menstruatie gehad, en (vrijdag)13 juli had ik een positieve test! Mijn vriend en ik waren al ruim een half jaar bezig, dus we waren zo blij! Maar op zondag 15 juli schrok ik me eigen wezenloos! Ik verloor wat bloed.Niet echt veel, nog minder dan een beginnende menstruatie.Gelijk na het plassen is het bloeden gestopt (alleen wat roze op de wc papier, gemengd met plas) Had ook geen buikpijn of iets, ja..van de zenuwen en schrik! Savonds ging ik weer naar de wc.. en plaste opeens iets mee :( iets roze.. ik haalde het eruit met een lepel..maar dat lukte moeilijk.. en gleed er weer af, en viel in een bolletje zeg maar ( het was zo lang als dit : ___) daarna nog steeds geen bloed verloren, maar heb wel het ziekenhuis gebeld. Die zei dat ik moest afwachten en maandag de HA moest bellen:( Dus ik maandag de huisarts gebeld, maar die was op vakantie,dus moest naar een ander praktijk. Daar aangekomen, ik het verhaal uitgelegd, en die vrouwelijke dokter (jaar of 50/60) zegt meteen.. ja, dat is een miskraam :confused: Ze ging me nakijken, en zag dat mn baarmoedermond heel iets open stond, maar zei daarna dat ze voor 35% wist dat het een miskraam is geweest. Als laatste zei ze dat ik maar af moest wachten tot ik weer ongesteld zou worden, of dat ik weer zou bloeden, en nog meer zou verliezen :( :( Maar hallo.. 35% ?! Dus ik stond erop dat ze me een verwijskaart zou geven voor een Gyn. En ze zou het doorfaxen,en ik zou gebeld worden voor een afspraak!

    Nu is het dinsdag.. heb nog steeds geen bloed verloren.. heb nog zwangerschaps kwaaltjes, heb er zelfs 1 bij gekregen.. sinds vanmorgen zere borsten.

    Heeft iemand dit ook mee gemaakt? Heb je perse een miskraam als je baarmoedermond iets open staat? Hoe zien jullie de kans in dat het mis is gegaan?

    Liefs Denise
     
  2. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi denise,

    ik kan je hier geen antwoord op geven sorry,
    maar ik zou inderdaad een verwijsbrief willen voor de gyn dan kan die met een inwendige echo kijken wat er aan de hand is.
    hoop voor je dat het loos alarm is duim er in ieder geval voor liefs miriam

    ps hou ons op de hoogte
     
  3. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    De 30e moet ik pas naar de Gyn voor een echo.. Ik heb trouwens helemaal nergens geen last meer van (bloedingen of pijn) en heb nog steeds zwangerschaps kwaaltjes, zoals pijnlijke borsten,moe,misselijk....maargoed, ik juich niet te vroeg.. misschien kan het nog wegtrekken!

    Heeft echt niemand een antwoord op mijn boven genoemde vragen? :(
     
  4. Knollie

    Knollie Actief lid

    17 okt 2006
    124
    0
    0
    Brabant
    Hoi Denise 19,

    Ik heb 07-07-07 een miskraam gehad. Ik had wel heel veel bloedverlies. Ik had op die dag de verloskundige gebeld, had ik een dag vantevoren al een afspraak mee gemaakt. Ze kwam langs en dacht ook echt dat het miskraam was. Ik moest maandag bellen en dan zouden ze een afspraak maken voor een echo. Meteen diezelfde dag heb ik een echo laten maken en er zat geen vruchtje meer in mijn baarmoeder. Je bent dan wel meteen van je onzekerheid af. Misschien kun je het via de verloskundige regelen? Ik heb het buiten een gyn om gehad.

    Succes!

    Liefs Knollie
     
  5. Sas28

    Sas28 Lid

    23 jul 2007
    86
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Denise,

    Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik zal t proberen.
    Als je zwanger bent, kun je snel hebben dat er een adertje springt. Dit zorgt dus voor een heel klein beetje bloed.
    Ik heb zelf een miskraam gehad wat eindigde in een curretage. Daarbij had ik ook heel duidelijk dat mijn zwangerschapskwaaltjes zomaar ineens waren verdwenen. Dat schijnt dus bij een miskraam te horen.
    Ik zag dat je de 30e pas voor een echo moest, maar misschien ben je al wel eerder geweest.
    Wat ik ook heb gehoord is dat er mensen zijn bij wie de menstruatie tijdens de zwangerschap gewoon door gaat. Mijn collega is daar 1 van. En daar is bij de zwangerschap niets misgegaan.
    Ik zal voor je duimen dat alles bij jou goed is, sterkte ermee!

    Liefs Sas.
     
  6. Mijntje

    Mijntje Lid

    10 jun 2007
    87
    0
    0
    Hoi Denise,

    Wat een spanning zo hè? Ikzelf heb op 8 juni een miskraam gehad, na ruim 6 weken zwangerschap. In de 5e week had ik ook een beetje bloed verloren, toen weer een paar dagen niks en vanaf begin week 6 licht roze/bruine afscheiding wat uiteindelijk eindigde in een miskraam. Mijn symptomen waren niet direct weg en dat maakte het ook zo onwerkelijk. Voor alle zekerheid hebben ze nog een echo gemaakt en daar was inderdaad niks meer op te zien.
    Uiteraard hoop ik voor jou dat het bij jou niet in eindigt in een miskraam en dat je nu geen bloedverlies meer hebt, lijkt me in ieder geval een goed teken. Afwachten maar en de 30e weet je meer. Overigens kunnen ze met een inwendige echo vaak pas iets zien vanaf de 6 weken, wellicht is dat de reden dat je dan pas kunt komen? Ik zal voor je duimen!
     
  7. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik heb vanacht toch zoo raar gedroomd :confused: Ik kreeg een inwendige echo.. en wat zagen we.. een piepkleine tweeling! :confused: Ik was gewoon nog zwanger, en wel van een tweeling :( Alles was goed.. geen miskraam. Nou ga ik er natuurlijk niet vanuit dat ik een tweeling heb, of dat ik uberhaupt nog zwanger ben.. maar dan is het altijd zo jammer dat je wakker word, en beseft dat het niet echt was.

    Ik heb nog steeds geen bloedingen gehad verder,heb nog gevoelige (zere) borsten,en elke dag rond half 5 ben ik gebroken! (dat had ik ook met mijn andere zoontje, maar dat was pas rond 4 maanden) Mn schoonmoeder zei eergister.. Zoo Denise, je krijgt al een aardig buikje zeg! :confused: .. Heb haar toen verteld dat dat niet kon, omdat ik waarschijnlijk een miskraam heb gehad. ( maar ik voel me inderdaad ook dikker )

    Nog 4 daagjes.. en dan heb ik eindlijk zekerheid! Dan zou ik bijna 8 weekjes zijn. Ik houd jullie op de hoogte !

    Liefs mij
     

Deel Deze Pagina