Wat doe ik met het opgevangen vruchtzakje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Linda, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Een heel verhaal zoals velen achter de rug de afgelopen dagen. Ik zit naast de hele verwerking met 1 ding. Wat doe ik met het vruchtzakje. Ik had het netjes opgevangen, afgespoeld en in een bakje gedaan. Had ik ergens gelezen. De Gyn hoefde het vandaag uiteindelijk niet te zien.

Ik ben blij dat ik het heb opgevangen want het voelt echt als iets waar iets kleins van ons in zit. We hebben het hartje zelfs zien kloppen. Ik heb het niet open gemaakt (sorry voor details). Ik kan het toch echt niet door de wc spoelen of weg gooien... Ik dacht begraven in de tuin, maar merk dat mijn man daarwat moeite mee heeft. Dan krijgt het zo'n letterlijke plek zegt hij en hij geeft het liever een plek 'van binnen'. Ik dacht nog in het bos maar dan moet ik het achterlaten. ik heb er zo'n moeite mee. Ik weet het gewoon niet. Wat hebben jullie gedaan? Denk dat het toch in de tuin word en misschien moeten we het gewoon even tijd geven en niet nu vandaag de dag na al willen doen.

2. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Moeilijk hè....sterkte
    Ik heb mn beide Frummeltjs bij mijn ouders in de tuin begraven...
    Ik vind het toch fijn om zo ff langs te lopen....
    Ik heb in mn eigen tuintje een hele mooie mozaïek tegel van een vlinder plus hartje...mijn tante gemaakt! Ook erg blij mee...het hoort bij je verleden en je toekomst.je droom en je verlangen....x

3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Lijkt me ontzettend moeilijk...

Ik heb het natuurlijk niet meegemaakt, maar ik denk dat ik het zou begraven in de tuin. Maar je man vind dit moeilijk.. ik denk toch dat jullie het er met elkaar over moeten hebben. Dat jullie een weg vinden die jullie allebei prettig vinden. pff..

Sterkte!

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi,

Verdrietig dat je dit moet meemaken. Ik snap dat je er niet zo maar afstand van kunt doen, het hoort op een of andere manier toch bij je.
    Ik heb het opgevangen in een urinepotje dat ik had bedekt met wc-papier. Vervolgens heb ik het potje ingevroren. Het ligt in afwachting van de verbouwing van de tuin.
    We laten bamboe planten en op 1 plek komt een Buddha beeld met het gezicht richting ons huis. Onder het beeld wordt ons kleintje begraven. Ik heb van alles geprobeerd maar wil het op een of andere manier toch bij me houden.

Heel veel sterkte de komende tijd!

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.951
    113
    Vrouw
    Hier ook beide keren in de tuin begraven...mooi plekje in het zonnetje.. :)

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Bij onze laatste miskraam ook het vruchtje opgevangen. We hebben het vruchtje begraven in onze tuin. Heel veel sterkte.

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Thnx meiden. Ik heb een plekje onder de boom op het oog. Het moet gewoon bij me in de buurt blijven.

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Och meis, wat moet dat ook moeilijk zijn om het zo in je hand te kunnen hebben :(. Ik zou het denk ik ook graag een plekje in de tuin geven en het niet zomaar weg willen doen. Het was toch je lieve kleine embryootje. Veel sterkte!

9. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Mijn vruchtje was echt te klein en stond er eigenlijk niet bij stil. Ik ga wel een mooi stukje maken met mozaiek of een mooi plekje in de tuin zoeken met de speciale bloem of plant die voor de gebeurtenis zelf staat.

Misschien kun je een mooi doosje kopen en daar iets van een satijnen doekje in leggen en daar leg je dan je frummeltje in, en begraaf je het op de plek die je op het oog hebt.

Sterkte ermee meid

10. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb zelf een mooi doosje gemaakt , met stof aan de binnenkant zodat het een lekker zacht bedje leek. Dit heb ik vervolgens in onze eigen tuin begraven . Het ergens anders begraven en achter laten kon ik niet, laat staan het door de wc spoelen of weggooien. Gewoon je eigen gevoel hierin volgen.
    Heel veel sterkte!

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    gisteren heb ik het uiteindelijk begraven.

eerst heb ik het voorzichtig in een lapje van een hydrofiel luier gewikkeld en daarna in een heel zacht uitgeknipt lapje van een badcape (had ik gekregen) gevouwen.

in het midden van onze tuin staat een mooie kersenboom, daaronder met het zicht op ons huis heb ik het begraven. ik heb wat bladjes eromheen gelegd en twee vergeetmenietjes uit de tuin geplukt, die heb ik erbij gelegd. het leek wel een beetje een ritueel, vervolgens ging de zon schijnen, het was goed.

voelde heel erg fijn en toen ik naar bed ging kon ik nog even naar buiten kijken net als nu met het opstaan.

ik vind het nu ook geen naar gevoel meer omdat het gewoon fijn bij ons blijft in het zachte bedje.

het verdriet blijft natuurlijk, hou het nog steeds niet droog. thnx voor jullie tips

Deel Deze Pagina