Rot hormonen! Mijn excuus om eens lekker een potje te zeuren. Stressen jullie nu ook meer nu jullie zwanger zijn???? Zijn er meer stress kippen hier? Wat kan een zwangere dame stressen zeg tijdens een zwangerschap. Hier dus echt het geval. Stressfactor 1# Het huishouden! Het gaat nu gewoon niet zoals ik wil dat het gaat. Normaal is alles spik en span maar nu moet ik soms dingen laten omdat het niet lukt.... Geloof me... daar kun je echt om stressen. Stressfactor 2# Mijn baan.... Ik hoef na de zwangerschap niet meer terug te komen omdat ze mijn contract niet mogen verlengen. Dat is opzich al een stressfactor.... Maar ik moet daar nu nog 9 weken werken tot het verlof en zonder motivatie is dat ontzettend moeilijk! En dan de vraag nog : Vinden we ooit nog wel een baan pffff Oh en dat geroddel op mijn werk ben ik ook beu! Ze verzinnen daar iedere week wel weer wat nieuws over iemand anders. Stressfactor 3# De verbouwing in huis. Het plan was dat het in januari af zou zijn.... Het is nu februari... en ik wil zoooo graag ruimen !!!! Stressfactor 4# De belasting dienst. Ik kreeg vorig jaar september een brief binnen dat ik een behoorlijk groot bedrag moest terug betalen. Dat heb ik nagekeken maar dat klopte aan geen kanten. Nu ben ik dus sinds september vorig jaar bezig met ze. Het is niet erg dat ze steeds papieren nodig hebben van je.... maar voor je wat van hun hoort ben je telkens maanden verder. Wil nu gewoon eens weten waar ik aan toe ben.. :x De belasting dienst maakt het idd niet leuker! En de misselijkheid ben ik inmiddels ook wel beu..... Oftewel AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH Verder gaat het wel goed met me hoor.....
Hahahaha ik moet lachen ik herken me zelf hier in dat stressen ja heb ik ook extreem erg alles moet netjes in huis!!! Gister avond nog een potje zitten huilen omdat vriend lief het straks na de bevalling en als de kraamhulp weg is , het niet nodig vind elke dag het hele huis schoon te hebben-.- en dan denk ik echt man we hebben huisdieren en straks onze zoon dan MOET het netjes zijn, zelfs nu erger ik me al dood omdat ik soms dagen echt niet doorkom en het huishouden laat liggen en Vl. Savonds geen zin heeft me even te helpen En dat van de belastingdienst,,, mijn vriend heeft in 2012 meer overgewerkt dus meer verdiend dan normaal en kunnen nu alle huurtoeslag terugbetalen en deel van zijn zorgtoeslag,,, maar gelukkig hebben we wat met ze kunnen regelen Maar hier lijkt ook alles in eens kapot te gaan of het moet veel geld kosten -.- 2 weken terug kat ziek, vlooien en wormen omdat we met een net te laten waren met ontwormen en ontvloeien had die die ander aangestoken. En laat die ander nou net een vlooien allergie hebben:/ dus alles kon behandeld worden ze reageerde er zo erg op dat ze alle 3 ook aan de pretnison konden, nou toedeloe weekinkomen, vervolgends week later valt de einddemper onder de auto vandaan, nou dag weekloon, zijn vandeweek ook nog de gordijnen kapot gedraaid in de wasmachine -.- Ook word ik erg gek van m'n moeder ze wil alles voor me regelen en doen maar ik heb me eigen leven :s met me eigen gezin zo!!! Zo heeft ze me tante aan de telefoon gehad die geeft 5 april haar trouw feest dan moet ik dus nog 2 en halve week tot me uitgerekende datum,, had me moeder wel even afgesproken met me tante hoe we dat gaan doen want ze kon mij wel ophalen dan om samen er naar toe te gaan, maar had ze gezegd ik denk niet dat Lynsey (ik dus) komt want dan is ze al bijna op het einde, dus me tante tegen haar gezegd ik denk dat Lynsey dat heel goed zelf kan bepalen en dat ze zelf rijden, maar nu ken ik me moeder zij wil! Moet! En zal! Bij de bevalling zijn! En wij hebben haar al verteld dat dat niet gaat gebeuren wij willen dit met z'n 2 doen! En als onze prins geboren is krijgt ze wel bericht en kan ze komen kijken als ik me weer goed voel!! Dus haar insteek is als ik nou beval met me tante der feest kan zij ons mooi naar het zh brengen en dan kan ze er toch bij zijn-.- dat gaat dus even niet gebeuren he! Moet zeggen dit lucht heerlijk op
Ja heerlijk he sunshine92 even lekker zeuren!!!! Bij ons was de laatste tijd ook veel geroddel op het werk. En daar kan ik ook zooooooooo om stressen pffffffff. Ga je bij ons teveel met 1 persoon om of heb je daar af en toe pauze mee dan heb je er gelijk een relatie mee.... Daar kan ik zooooo mee zitten nu ik zwanger ben. Slaat gewoon nergens op maar toch is het zo...
Ohw dat is echt verschrikkelijk :s slaat nergens op nee sommige mensen roddelen echt graag hier in de buurt ook ik was toen week of 15 zwanger en ik was boven de was aan het doen en Vl. Zat beneden op de bank ipv dat hij naar boven komt gaat die vanaf beneden lopen schreeuwen maar was gewoon een normaal gesprek geen ruzie of conflict maar met elkaar praten alleen dan harder was de buurvrouw naar de overbuurvrouw gelopen om te vertellen ja ze is zwanger en hij mishandeld haar :s
Roddelen...mmm dat valt op zich mee bij ons, over 1 persoon werd wel geroddeld maar nu haar man heel ernstig ziek is en waarsch zal overlijden is dat over, zoiets wens je niemand toe. Ik erger me wel aan 2 zeer directe collega's die alles zeggen wat ze denken, nooit van subtiliteit gehoord. Ik heb adhd en het is best lastig zonder medicatie (mag niet in zw-schap). Ik ben minder oplettend, maak soms foutjes. En meteen heb ik de bijnaam "schaapje" gekregen, alsof ik dom ben ofzo. Ik lach er wel mee, laat me niet op m'n kop zitten, maar het doet wel pijn, juist omdat ik zo mijn best doe zonder medicatie... En belastingsdienst...ooh hell.... ik WIL er nog niet eens over praten Ook nog een verbouwing erbij xbabyxdx, pfff dat is ook wel zwaar. Geeft niets hoor, klagen kan ook heel erg opluchten!
Heeeeel herkenbaar! Ik heb ook een erg kort lontje, voornamelijk op mijn werk. Twee collega's op vakantie (waarvan eentje de baas van het bedrijf). Een lopend project dat van hen is - in afrondende fase dus super druk - helemaal niet overgedragen voor vertrekt en alles komt nu bij mij terecht. Ik ken dat hele project niet eens! STRESS! En dan helpen die zwangerschapshormonen ook niet mee. Ik heb echt giga moeite om me soms naar klanten in te houden. Die mensen verwachten tegenwoordig gewoon dat als ze een mail sturen ze per ommegaande een reactie van je krijgen of dat je de hele dag wel even bereikbaar bent voor een telefoontje. Grrrrrrrrrr kan ze wel wat! Oh en dan verder nog een verhuizing in het vooruitzicht met allerlei verbouwingen. Dat helpt ook niet om in slaap te komen s'avonds Maar sterkte dus
Ooh dat lijkt mij ook verschrikkelijk ja! Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Maar jeetjeeeeeeee wat is zwanger zijn een opgave haha!
Jep, herkenbaar. Vooral heb ik zorgen om onbenullige dingen die vanzelf gaan. Stresspunt #4 heb ik ook. Volledig onterecht vond de belastingdienst dat ik 800,- kon lappen. En dan ook lekker over flink wat jaren terug, zodat je echt even heel goed moet graven in alle papieren enzovoort. En dan zo'n stom mens - zonder enig gevoel - mij vertellen "dat ze me best geloofde en dat het heel vervelend voor mij was, maar dat ik het toch echt moest kunnen aantonen..." Aagh! Dus ik heb nu al meerdere verwoede pogingen gedaan om mijn gelijk te halen. Is inderdaad een stressfactor waar je je zo onterecht door voelt behandelt. Zei op een gegeven moment ook tegen mijn vriend (zielige stem) "Wahaaarrrrom ikke". O en cirkel-redeneren, ook zo lekker.