Ah dan weet ik wel wie jij bent daar. Klinkt goed die echo! En woensdag al de punctie! Op welke dag zit je dan? Ik ben benieuwd hoe lang ik moet stimuleren. Mijn gevoel zegt ook niet heel lang. Had gisteravond op dag 3 van de stimulatie al een flinke hoeveelheid doorzichtige afscheiding zoals ik ook vaak rond mijn eisprong heb. Hebben jullie dat ook? En hoeveel spuit jij, Hyper? Ja die decapeptyl spuitjes vind ik ook heftiger dan ik gewend ben. Moet echt een beetje kracht zetten om erdoor te komen. Maar echt pijn doen het niet. Genoeg vet daar
Ik dacht wel dat je met deze aanwijzingen zou weten wie ik daar ben. Ik hou het hier op de vlakte aangezien er mensen in mijn omgeving zijn die hier ook schrijven en niemand weet op zit moment dat we bezig zijn voor een brusje en dat willen we zo houden. Ik ben 20 augustus ongesteld geworden en op 21 augustus begonnen met spuiten van zowel organutran als gonal f. Ik spoot 150 eenheden. Bij mijn vorige poging heb ik 112,5 eenheden gespoten en daarbij had ik ook 15 dagen nadat ik ongesteld werd de punctie alleen toen minder follikels. Nu dus wel op hetzelfde moment de punctie maar met meer folikels. De arts twijfelde gisteren nog wel of we de punctie niet moesten doen op donderdag omdat dan de middelmaten zeker rijp zijn en de kleinste ook waarschijnlijk. Die 8 grote zijn in ieder geval rijp en de waarschijnlijk ook middelmaatjes ook alleen zullen de kleintjes dat niet zijn. Nu is woensdag beter voor mijn werk, want dan kan het op mijn vrije dag. Verder ben ik ook zeer te vrede als we dadelijk meer dan 10 eitjes zouden hebben. Ik weet namelijk ook niet hoe ik me voelen als ik zwanger worden en nog wat cryo's in de vreizer heb. We hebben namelijk afgesproken dat we het bij 2 kinderen laten. Mijn vriend is ook als de dood dat we een eeneiige tweeling zouden krijgen. Nu schijnt het niet erfelijk te zijn maar er zitten er best wat in mijn familie, dus we zijn benieuwd.
Hey meiden, vinden jullie het goed als ik met jullie meelees en af en toe wat vragen stel? Mijn man heeft een zoon uit een eerdere relatie (iui12 dacht ik) en samen hebben we een stoere bink van 2, spontane zw in ronde 3. Wij hebben nog een aantal keer spontaan geluk (en helaas ook weer ongeluk) mogen beleven en inmiddels toch in de mmm beland. Bij iui1 bleek ineens toch echt een dramatisch slechte semenanalyse en deze poging was ook zoals verwacht mislukt. We zitten in ronde 19 voor een brusje en dit is een pauze ronde ivm dat we rond de eisprong niet bij elkaar zijn, lastig klussen of IUI plannen dan ! In ronde 20 gaan we een 2e IUI doen met clomid stimulatie, om toch de kansen wat groter te maken. Wel eng, ik was in feb ook zwanger van een tweeling...spontaan en 2-eiig. Vanwege mijn reumatische aandoening is een tweeling lichamelijk minder wenselijk, maar emotioneel gezien is er uiteraard liefde genoeg, dus van harte welkom! We hebben al een verwijzing voor ivf/ICSI gekregen, vanwege de zeer slechte analyse, we moeten alleen nog aangeven voor welk ziekenhuis we gaan kiezen. Ik hoop uiteraard dat we van de volgende IUI een hele succesvolle gaan maken, maar ben er bang voor... Een dikke week na het gesprek met de Gyn dus toch nu maar eens wat meer info zoeken over ivf/ICSI. Op dit moment ben ik best een beetje huiverig voor ivf, vooral de punctie lijkt mij doodeng. Uit jullie verhalen lijkt het allemaal behoorlijk mee te vallen, klopt dit? Hebben jullie ervaring in het Catharina? Heel veel succes dames! Ik hoop op mooie bevruchtingen voor jullie!
he dames, Hoe is het met jullie? Al een eerst echo in het zicht. ik heb vandaag de punctie gehad. Dit was snel en bijna pijnloos gedaan. De ars dacht zo'n 12 folikels aangeprikte te hebben. Ik dacht zelf iets meer. Mijn vriend is met alles naar het zkh gegaan. Normaal is hij daar een uur, maar nu was hij pas na ruim 1,5 uur klaar. Wat bleek ze hebben behoorlijk moeten tellen. Er zijn namelijk VIJFENTWINTIG eitjes gevonden. Nu heb ik dus over gestimuleerd en moet ik vrijdag naar het zkh voor een echo en bloedtest. Als deze goed zijn dan krijg ik mits er een embryo is een tp als deze niet goed zijn dan krijg ik geen tp. Dan is het maar hopen dat we cryo's hebben wat bij het emc niet altijd standaard is. Ze zijn daar erg streng op de kwaliteit van de embryo's die ze invriezen. Verder hopen we dus dat wel een goede bevruchting uit komen. Daar heb ik niet gelijk vertrouwen in aangezien ik vaak genoeg heb gezien dat kwantiteit niet gelijk staat aan kwaliteit. Ach ik voel me eigenlijk erg goed na de punctie dus hoop maar dat de rest ook goed komt
Hi meiden! Oké als ik aanhaak? Ik loop gelijk met Hyper, heb ook vandaag mijn punctie gehad na tien dagen stimuleren met 150 eenheden. Wat een verschil zit er ook in onze lijven en artsen hè? Mijn punctie deed namelijk vreselijk veel pijn (en ik ben helemaal niet kleinzerig), maar voel me nu wel weer oké gelukkig 20 follikels aangeprikt, man ermee naar Leiden waar hij te horen kreeg dat het 8 mooie eitjes waren. Moet zeggen dat het me iets tegenviel, maar hé, het hoeft maar 1 keer raak te zijn haha, ik ben nogal een positieve denker! Hopen dat we morgen tijdens het telefoontje horen dat er goeie bevruchtingen hebben plaatsgevonden en hoe laat we er zaterdag moeten zijn voor de terugplaatsing. Spannend!!!
Wow 25! Dat zijn er veel! Ik moet hier morgen weer terug om bloed te laten prikken en echo te maken omdat ik meer als 15 follikels had. Dus ook kans op overstimulatie. Ik voel me gelukkig goed dus hoop dat ze niks vinden. De tp heb ik al wel gehad. Maandag gaan ze me ook nog bellen. Ik wordt dus wel goed in de gate gehouden
Ik heb sinds vandaag wat bruinverlies, wat betekend dat mijn menstruatie eraan komt! Dus dan gaan we weer een stapje verder, het stimuleren ....Wordt echt spannend dan. Jeetje zeg hyper, 25 eitjes! Daar hoop ik ook op. Het lijkt me zo vreselijk als er weinig eitjes zijn en dan ook geen bevruchting ofzo. Daar maar ik me echt weleens zorgen om. Babylovin, ik zal voor je duimen dat er mooie embryo's ontstaan! Ongeduldje (goeie naam !) je hebt de tp al weer achter de rug dus de spannende wachtweken weer in! Ik hoop op een positief resultaat!
Wow 25! Dat is veel! Ik weet dat het niets zegt over de kwaliteit maar een goed uitgangspunt toch? Hoe lang heb je nu gestimuleerd? En had je de korte of de lange procedure? En hoeveel eh spoot je? Ik weet dat het niks zegt over mij hoor, maar ter vergelijk. Maar wel balen dat ze bang zijn voor overstimulatie. Voel je iets?
Dat is de instelling, positief denken 25 is gigiantisch veel, daar moet toch iets moois uitkomen! Ik ga voor je duimen dat je bloedwaarden etc goed zijn en ook jij zaterdag? een mooie embryo krijgt teruggeplaatst! Dan kunnen de "helse" wachtweken gaan beginnen
Dankjewel Zon! Voor jou komt het allemaal ook steeds dichterbij, inderdaad spannend! Maar stiekem ook wel heel leuk/fijn hè, elke keer een stapje dichterbij je grootste wens
Ja elke stap is weer een stapje dichterbij. Tenminste daar gaan we vanuit. Maar soms ben ik zo bang dat het gewoon nooit gaat lukken.. Maar we moeten positief blijven!!
Hallo Dames! Ik kom ook even met jullie mee kletsen.. 25 sept. begin ik met spuiten voor de 5de x.. vorige poging werd afgebroken wegens overstimulatie.. Wij doen ICSI in het AZM. Liefs Denise
Vandaag bloed laten prikken en een echo. Nog geen tekenen van overstimulatie wel nog wat vocht dus nog wel blijven wegen en veel drinken. Nu verder met wachten!
@ Ongeduldje: Fijn dat er geen tekenen zijn van overstimulatie! Wanneer zou bij jou dan de terugplaatsing zijn? Ik had vandaag de echo en bloedtest om te checken op overstimulatie en dat was gelukkig ook net aan oké! Wel net als jij nog (best wat) vocht, maar gelukkig gewoon morgen de terugplaatsing, spannend!! @ Zon: ben je al begonnen met stimuleren? Ik duim voor mooie follikels! @ Hyper: jij de uitslag van het bloed en de echo al op tekenen van overstimulatie? En veel bevruchtingen plaatsgevonden bij je 25!! eitjes? Ik hoop dat er bij jou dit weekend ook een mooi embryootje kan worden teruggeplaatst!
Als jullie het goed vinden kom ik alvast meelezen. We hebben de laatste iui gehad en mag donderdag testen. Als het negatief is stoppen met utro en op dag 2 of 3 starten met spuiten. We zitten in het korte traject, dus geen pil. Ik ben heel benieuwd en heb er eigenlijk best wel zin in. Gewoon het idee dat je weet dat er na twee jaar wel een embryo is en dus een stapje dichterbij ons doel!
Ongeduld en babylovin fijn dat er bij jullie allebei geen overstimulatie. Babylovin fijn datvje morgen ook een tp heb. Boannan en zon hoe is het met jullie? Hier net bij de arts geweest. Mijn bloed was wat dikker maar nog binnen de normen. Op de echo was een vergrote eierstok te zien en wat vocht in mijn buik. Alles was wel ruim binnen de norm dus kan de tp door gaan. Ik moet alleen wel opletten dat ik geen symptomen krijg. Daar heb ik wel meer kans op als ik zwanger wordt van de tp. ach morgen wordt het weer spannend. Eerst s ochtends naar acupuncturist en dan tussen 9-10 uur krijgen we telefoon of we een tp hebben. Wij krijgen trouwens morgen pas te horen hoeveel bevruchtingen er waren hoe goed ze zijn. Ik ben blij als er een is. Ik heb er niet heel veel vertrouwen in dat we er meer dan 1 hebben.
Fijn Annemoon, kon je daar zelf voor kiezen, korte traject? Krijg je nu andere medicatie dan met de IUI? Babylovin en hyper, succes morgen met jullie tp!
Hi dames, Ik heb vandaag m'n echo gehad en ik had 6 mooie grote follikels. 3 aan elke kant. Er waren ook nog een paar kleintjes maar die waren maar half zo groot. De arts was heel tevreden en ik was een klein beetje teleurgesteld. Hoopte eigenlijk op meer. Maar later bedacht ik me dat die hoop nergens op gebaseerd is. Als de arts tevreden is moet ik dat natuurlijk ook zijn. Was trouwens een lekker begin want toen ik aankwam werd er een vrouw met ambulance afgevoerd. Wat zou dat kunnen zijn? Het is MCK dus die doen alleen vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik heb maandag weer een echo en de arts denkt dan woe/do/vrij de punctie. Hyper en babylovin fijn dat het waarschijnlijk geen overstimulatie is en dat de tp morgen gewoon door kan gaan. Suc6!
Hyper en babylovin succes morgen met de tp! Ik duim voor mooi plakkende Emmy's! Denk aan jullie! Boannan, 6 klinkt wel mooi! Liever kwaliteit dan kwantiteit zeggen ze hier. Protocol is bij ons 6-8. Doen ze hsg en fertiloscopie bij het mck? Dan kan het zijn dat daar iets mis gegaan is. Heb zelf een darmperforatie gehad. Oeps foutje bedankt. Mariska, we krijgen het korte traject voornamelijk omdat we graag vooruitgang willen zien na alle tegenslagen. Mijn gevoel zegt dat er nog nooit bevruchtingen zijn geweest dus wilde de arts er wel in mee en kwam ze zelf met het korte traject.
Boannan onze kleine man kwam uit een poging met 6 follikels. Van die 6 waren er ook nog maar eens 2 bevrucht en de gene die terug geplaatst was liep ook wat achter. Wat anemoon zegt kwantiteit zegt echt niets over de kwaliteit. Ik moet zeggen dat ik ook niet zo blij was met 25. 1- omdat je in extra onzekerheid zit of je een tp heb. 2- met mijn kennis weet ik maar al te goed dat met zoveel erg vaak ook een groot aantal onrijpe tussen zitten. Hier kunnen ze ook niets mee. Zonde dus. 3- als laatste door mijn eigen ervaring ben ik nu zelf banger dat we geen tp hebben omdat de kwaliteit niet goed was van de eitjes. Al was volgens de arts de kans daarop niet erg groot. 3/4 kwart waren bij mij boven de 18mm dus dat zo normaal gesproken goed moeten zijn. Anemoon fijn een kort protocol. Heb ik ook