@Zon, dikke digiknuff!! Ik snap het heel goed hoor.. Iedereen doet altijd zo gelukkig met de kerst, terwijl het voor ons al het zoveelste jaar met lege handen is... Wanneer begin je met het traject in DD ?
Dankjewel, voor jou ook een dikke knuffel terug! We weten nog niet precies wanneer. In DD is nu ook een sluiting. 5 januari word ik gebeld met de uitslagen van het bloed. Op die dag heb ik ook weer een echo bij de huidige kliniek. We doen daar nog 1 cryo tp. Deze keer ontdooien we er 2 of 3 en laten ze doordelen tot dag 5 (hopen dat eentje dat redt) Ondertussen kan ik dan toestemming vragen aan de verzekering om de overige cryo's te verplaatsen naar DD. Komt nog wel van alles bij kijken hoor. En ineens twijfel ik tussen DD en Gent. Manlief zien Gent alleen echt niet zitten 2,5 uur rijden!
Ik hoop echt voor je Zon dat je over een tijdje positief kunt terugkijken naar jullie overstap! Is nu een boel geregel maar hopelijk kunnen ze jullie wel verder helpen dan ze in NL kunnen. Heel veel kracht toegewenst de komende periode, je bent niet alleen in deze situatie! Huggg
@zon, dd is echt een goede kliniek en ze kunnen en mogen daar zoveel meer dan hier. Het gaat zeker lukken!
Whaaaaa Roosje, gefeliciteerd!!! Het bestaat dus toch, mensen die spontaan zwanger kunnen worden! FIJN!! Zon, ik snap je helemaal! Vooral voor de kerst had ik er last van. We hebben bewust kerst lekker met z'n tweeën door gebracht, geen gelukkige gezinnetjes om ons heen en het gevoel te weten dat we het samen ook heerlijk en gezellig hebben. Ik kan het iedereen aanraden.
Zo de eerste gonal zit er ook weer in...heb heel veel gelezen over innestelling en ik ben ervan overtuigd dat met een kleine aanpassing in het protocol ik blijvend zwanger zou kunnen raken. Ik weet alleen niet of ze hierin mee willen gaan. Ik ga 5-1 bellen voor de fm en ik ga gewapend met de onderzoeken lobbyen voor die behandeling. Het is echt super eenvoudig en heeft bij verschillende onderzoeken tot 15% meer zwangerschappen geleid.....ik ben benieuwd....het is wel droge kost, maar ik kan hier de links posten voor de geïnteresseerden
Wat ik een van de rapporten vond: There is compelling evidence to show that hCG augments ovarian (corpus luteum) progesterone release while also promoting growth and development of the trophoblastic root system of the conceptus (which eventually will develop into the placenta) as well as estrogen and progesterone production. Since, at the same time, hCG also promotes the production of more hCG, it might be considered a self-propagating hormone Maw, hcg stimuleert tot hcg productie van het embryo. Stimuleert het innestelgedrag. De onderzoeken kun je hier terug lezen: Post IVF, Luteal Phase Support, HCG Supplement, Estrogen Progesteron Effect of intrauterine injection of human chorionic gonadotropin before embryo transfer on clinical pregnancy rates from in vitro fertilisation cycles: a prospective study http://www.egyptianivfcenter.com/new/Publications/2011/Intrauterine%20injection.pdf Pas op wel droge kost!
Dat gebeurt toch wel vaker dat men in plaats van utrogestan bijv. ovitrelle moet spuiten nog om de dag geloof ik na de TP of IUI? Of is dit weer wat anders?
Ja onderhuids spuiten van 1500 of 2500 na tp ken ik, maar dit is inbrengen in de bm met een katheter voor de embryo transfer., net als bij iui. De hcg wordt dan aangemaakt met embryokweekmedium en ingebracht, daarna wordt de embryo(s) ingebracht. Wat ik begreep uit de studies, wordt de bm direct geprikkeld, net als door een embryo en wordt de innesteling opgestart. En wordt de immunereactie van de vrouw ingesteld als bij zwangerschap, dus meer ontvankelijk voor 'vreemde ' objecten. Ook denken ze dat door hcg te introduceren het embryo sneller en beter hcg aanmaakt.....aanwezigheid van hcg doet hcg aanmaak aanwakkeren
nee pipellen is een bewuste beschadiging aanbrengen aan de bm slijmvlies om zo de kansen te verhogen. Dat wordt op de 21ste dag van de voorafgaande cyclus gedaan. Heb je eigenlijk hetzelfde effect als na een mk of curettage, dat de vruchtbaarheid is verhoogd,althans de kans op innesteling is verhoogd.
Oke, weer iets anders dus! Nou hopelijk komt er voor 2015 voor ons allemaal de oplossing. Zou toch fijn zijn als we allemaal zwanger raken het aankomende jaar!
Vanaf overmorgen aan de pil en ik krijg een oproep voor wanneer ik aan de decapeptyl mag beginnen. Ben zo bang dat het over meer dan een maand is 😒 ze zeiden dat het druk is
Spannend Mariska!! Ons 2014 sluiten we toch mooi af. Vanmorgen afspraak gemaakt voor geregistreerd partnerschap. 16 februari in ondertrouw en 16 maart geregistreerd partnerschap zelf! Super leuk!!