Fijn dat het meeviel! Succes met de tp Boannan!! Ik mag Officieel hier mee schrijven. Vanochtend negatief getest en uitgangsecho gehad. Tas met deca, Gonal, pregnyl en utro meegekregen en als het morgen doorzet dan vrijdag beginnen met de decapeptyl. D
Suc6 Annemoon! Hier lekker geslapen. Buik is nog wel gevoelig dus ik doe nog even rustig aan vandaag. Voor de dames die de punctie al (eens) hebben gehad: hoe lang hadden jullie last? Nog even een andere beetje gênante vraag. Ik heb al een week last van jeuk. Ik denk door de hormonen. Ik smeer elke dag met canesten gyno (aan de buitenkant) maar het gaat niet echt over. Ik denk niet dat ik een schimmelinfectie heb want dan heb ik meestal heel erg jeuk en veel afscheiding en dat is nu zoals normaal. Bovendien denk ik dat de arts het dan wel had gezien met de echo's of de punctie. Maar ik weet ook dat deze jeuk wel makkelijk over kan gaan in een schimmelinfectie en ik moet zaterdag natuurlijk met de utrogestan bolletjes beginnen. Lees ook veel over jeukklachten daardoor. Wat zouden jullie doen? Even afwachten? Of toch even huisarts bellen? Ook zag ik dat mijn temp vanmorgen hoog was. Zoals normaal gesproken na de eisprong. Hoort dat na de punctie zo te zijn?
@ Anemoon, je koelkast ligt dus weer lekker vol. Yeah!!! @ Boannan, ik had vaak wel 2 dagen last. Ik had op zaterdag de punctie. Zondag rustig aangedaan. Maandags ging het erg goed. Ik dacht kan wel gaan trainen. Dat was geen succes. Normaliter zou ik wachten wbt de jeuk. Maar gezien de as terugplaatsing zou ik voor de zekerheid even de huisarts bellen. Beter 1x te veel gebld dan 1x te weinig. Als het een schimmelinfectie is, i dit niet bevorderlijk voor de tp
Hi Ladies, ik hoorde van Mariska1985 dat zij en Annemoon hier mee schrijven. Ik heb vanmorgen groen licht gekregen voor IVF na 5 mislukte IUI pogingen. Ook mijn koelkast ligt vol met medicijnen! Ik heb Decapeptyl en Menopur en natuurlijk pregnyl en ook weer Utrogestan. Ik mag 23/9 beginnen met de Decapeptyl. Ik hoop dat ik met jullie mag mee schrijven!
Welkom Amy, de derde uit het iuigroepje die doorschuift naar de ivf. Pfff. Ik app met 4 meiden die ik vorig jaar hier op zp heb leren kennen. Toen vonden we dat we dpogek waren en vroegen ons af wat de kwaaltjes konden betekenen. Anderhalf jaar later zijn we nog maar 1 baby rijker. Als je me dat vorig jaar had gezegd was ik gek geworden en nu is de vriendschap me zo dierbaar! Hoop dat we elkaar hier ook kunnen steunen en tips kunnen geven. De situatie is al k. Lote genoeg!
Boannan, hoe gaat het? Bij de huisarts geweest? Je tp zal toch geen risico lopen zo? Ik duim voor je!
Ze had vandaag geen plek en morgen geen tijd maar wel even telefonisch overlegd en ze denkt niet dat dat het is. Dus geen actie voor nu. En als ik erg jeuk krijg door de utrogestan moet ik me gewoon weer melden. Heb trouwens nog best last van de punctie. Gevoelige buik/zeurderige pijn. Niet dat ik krom loop van de pijn ofzo maar toch wel de hele tijd aanwezig.
Gelukkig boannan, en evt wat vaseline smeren? Doet soms ook wonderen. Misschien die jeuk door de punctie? Sterkte met je buikpijn, ontzettend vervelend! Moest je ook in de gaten houden of je geen koorts gaat krijgen oid?
Ja maar ik heb gelukkig geen koorts. Het is gekomen door de puregon of decapeptyl denk ik. Klinkt stom maar ik had ook een opgezette vagina. Dat is nu gelukkig weer weg en daarmee wordt de jeuk ook minder. Vandaag nauwelijks jeuk gehad. Ik lees overigens nergens dat een infectie de tp in de weg zou staan.
Nou dames ik ben net gebeld en er zijn 3 embryo's! Alledrie zien er voor nu uit zoals ze er uit horen te zien. Morgen horen we of ze denken dat de andere 2 ingevroren kunnen worden. Dat is nog geen garantie trouwens dat ze ook echt ingevroren worden. Maar dan ook gelijk ons dilemma. Wij komen er zelf eigenlijk niet uit. Gezien mijn leeftijd (40) mogen wij kiezen voor 2 embryo's. Maar gezien mijn vorige zwangerschap adviseert de arts er 1. Ik heb namelijk toen vanaf 22 weken al plat gelegen omdat ik elke dag 50/60 harde buiken had. Achteraf gezien zou dat kunnen komen doordat ik veel vruchtwater had (zoontje heeft een syndroom). Daarnaast had ik vanaf 27 weken een hoge bloeddruk en vanaf 31 weken pre eclampsie. Maar ik had toen ook 15kg overgewicht en nu heb ik een gezond BMI. Maar wel al 40 dus. Eigenlijk willen vriend en ik geen embryo's verloren laten gaan. Als ze op voorhand al zeggen dat er bijvoorbeeld 1 niet goed genoeg is om in te vriezen overwegen we die toch mee te laten terugplaatsen. Maar we willen ook niet tegen het advies van de arts in gaan. Maar als ze morgen zeggen dat ze verwachten beide te kunnen invriezen houden we het ieg bij 1 tp. Wat zouden jullie doen? Zo moeilijk...
Hoge bloeddruk komt vaker voor bij een eerste dan een 2e zwangerschap. Ik heb ook de laatste 2 weken van m'n zwangerschap elke dag in het ziekenhuis gelegen ter observatie, maar dat hoeft bij de volgende niet zo te zijn. Je risico is natuurlijk dat jouw kans op gezonde eitjes afnemen vanwege je leeftijd, ik zou er in jouw geval wel voor kiezen om er dan 2 te laten plaatsen als er 1 niet goed genoeg is om in te vriezen. Zonde om die verloren te laten gaan! In mijn geval zou ik er nooit 2 laten plaatsen ivm reuma in mijn bekken, maarja, ik ben ook pas 29, dus die keuze ligt natuurlijk heel anders. Succes met je keuze boannan, wat je ook kiest, zorg dat je er 100% achter staat.
@Boannan, dat is zeker een lastige beslissing! Weggooien zou ook ontzettend zonde zijn! Maar het risico zoals je hem beschrijft is ook aanwezig. Wat Mariska zegt, daar zit ook wel weer wat in... Ik denk dat ik ook voor 2 zou gaan. Juist gezien je leeftijd en de hoeveelste IVF behandeling is dit voor je? Spannend! Beslis met je hart, dan is het altijd goed!
Het is pas onze eerste IVF behandeling. De volgende zouden we direct al voor 2 gaan als het nu niet lukt om zwanger te worden. En als dat ook niet lukt zouden we de laatste in het buitenland willen doen. Düsseldorf of Gent ofzo. Maar ik moet niet op de zaken vooruitlopen. Vooralsnog gaan we ervan uit dat deze eerste tp gaat lukken!
Nou de arts heeft me toch weer op andere gedachten gebracht. Ze zei dat ze adviseert niet te kiezen voor de beste embryo icm een embryo die niet ingevroren kan worden. Ze zei kies dan gelijk voor 2 goede embryo's. Maar dat is dus tegen het advies in van haar en dat wil ik ook niet. Ze zei ook dat de meeste stellen van onze leeftijd in eerste instantie kiezen voor 1 vanwege de risico's en pas bij een cryo tp of bij de volgende behandeling kiezen voor 2. Makes sense. Nu maar heel hard hopen dat er gewoon 2 goede cryo's de vriezer in gaan en dat al dat getwijfeld voor niks was.
Hallo meiden, ik had net een nieuwe topic gestart maar zag daarna dat er al een topic is voor meiden die recent met ivf zijn begonnen. Ook voor mij en mijn vriend gaat het volgende week gebeuren. Ik zal even het stukje kopiëren dat ik in het nieuwe topic had gezet. Ik ben Ruth, 31 jaar en wij zijn inmiddels bijna 3 jaar bezig met onze kinderwens. Ik heb pcos en heb maanden van clomid slikken, fostimon spuiten, een leo ingreep, wederom clomid slikken, gonal f spuiten en 6 IUI pogingen achter de rug. Alles helaas niet met het gewenste resultaat. Volgende week dus het begin van ons ivf traject. We hebben alle intakes en voorlichtingen al geruime tijd geleden achter de rug en woensdag mag ik beginnen met de eerste injectie Decapeptyl. Dit moet ik 10 dagen injecteren en daarna mag ik Gonal F erbij gaan spuiten. 3 oktober heb ik de eerste echo en dan dus richting de punctie. Heel spannend allemaal. Ik kijk er wel echt naar uit, want ik had bij IUI altijd het gevoel dat het niet ging lukken en nu bij IVF heb ik een veel positiever gevoel. Zijn hier nog meer meiden die pas zijn begonnen met ivf of die binnenkort beginnen. Het is allemaal nieuw voor mij dus het lijkt me wel fijn om ervaringen te delen!