Slopend die weken!!! Echt heel vervelend! Bij ons zeggen ze echt pas 16 dgn na de punctie testen, dus ik mag officieel pas uitgaan van een uitslag getest op 3/3... Wanneer had jij nou je tp? De 13e? Dan is 5 dgn na tp denk ik idd wel iets te vroeg.... Konden we maar naar binnen kijken he?! Ik hoop idd dat het innesteling is. M'n temp is wel heel mooi. Mooie oplopende lijn tot 37,1 nu. Ik ben ook eindelijk weer afgevallen dus houdt ook geen vocht vast gelukkig, hoewel ik me nog wel suf drink aan de groene thee, POM en water! Gister voor t eerst deze week weer eens 1 glas cola gedronken, mmm
Ik had de 10e terugplaatsing, dus nu 8e dag. Een meisje in een ander topic heeft vandaag positief getest, zij heeft haar tp één dag eerder gehad. Misschien daarom ook wel zo verdrietig vandaag, omdat ik ook zo graag een positieve test in handen wil krijgen! En ja, dat luikje, zou echt fijn zijn! Bij de arbo was het wel oké... Ik mag deze maand nog 4x6,5 uur werken en de woensdag nog geheel ziek. Vanaf volgende maand die 4 dagen opbouwen naar 8 uur en vanaf april de woensdag ook opbouwen.
Dat is ook enorm verdrietig Amy Zo confronterend elke keer weer! En al helemaal omdat je al lange tijd geen 'echte' poging meer hebt gehad. Wel een fijn schema voor de opbouw en hopelijk tussendoor positief nieuws!
Hoi Amy spannend je tweede week! Volgens mij ben je idd nog te vroeg voor testen, al weten de ervaringsdeskundigen dat beter Ik snap overigens heel goed dat je last hebt van concentratieproblemen, daar heb ik ook last van gehad. Ik werk zelf als verpleegkundige in het ziekenhuis dus ben oa verantwoordelijk voor medicatie. Heb een keer ook een fout gemaakt door alles wat speelde, dus let er nu nog meer op dan ervoor. Als ik bij een volgende ronde toch weer meer ben afgeleid (gaat nu goed) zal ik medicatie delen misschien moeten overdragen, ik hou het goed in de gaten. Werk 32 uur en dat is al zat in stressvolle tijden.. Goodluck met 40 Maaike welkom bij de club! Balen natuurlijk dat je ook icsi nodig hebt maar ze kunnen zoveel tegenwoordig! Probeer ik zelf natuurlijk ook in te geloven . Bij ons ook sprake van zeer verminderde vruchtbaarheid bij mn vriend. Zijn in okt bij de uroloog geweest en via gyn in dec bij ivf terecht gekomen. 20jan 'echt' gestart, al is die ronde helaas beëindigd na 20dgn. Vanwege pcos is de stimulatie bij mij een uitdaging, volgende ronde gaan ze iets meer risico nemen qua doseringen want zat nu te laag. Kan verder idd erg verschillen per zh hoelang je moet wachten. Gaat er ook helemaal aan liggen wat voor traject je in gaat (kort of lang). Bij lang leggen ze eerst je cyclus plat, kan dan wel 2/3maanden duren voor je aan een punctie toe bent. Ik had zelf kort, mocht bij volgende menstruatie al starten. Succes iig en hou ons op de hoogte! Hier verder nog geen rode heks.. We wachten af! Schema ligt klaar voor wanneer mijn lijf dat ook is
Hopen op heel gauw de rode heks voor jou Lies! Dan kun je weer van start!! Ben blij dat ik niet de enige ben die die problemen heeft ervaren trouwens! Gisteren een goed gesprek gehad met vriendlief. We gaan volgende week woensdag testen, zoals het ziekenhuis heeft aangegeven en niet eerder. Ik ga ook proberen iets minder actief te zijn op het forum, zodat ik er wat minder mee bezig ben, hoop dat het lukt! Meanwhile, good luck for you all ladies!
Dank je wel! Ik heb echt geen idee van welk traject het wordt. De androloog zei dat we niet moesten verwachten binnen een half jaar zwanger te zijn, maar daar zaten de 2 maanden van TESE nog bij in. Toen we een afspraak maakten voor de gynaecoloog zeiden ze dat vervolgafspraken vaak de volgende dag kunnen, ook omdat ze 7 dagen p/w open zijn. We kunnen vrijdag de 13e maart terecht. Volgens FF zit ik dan op dag 2/3 van de volgende cyclus. Maar aangezien ik nu volgens mij al tegen de eisprong aan zit te hikken, kan ik dan ook wel eens al halverwege zitten. Wat is de overweging om de eigen cyclus stil te leggen? En op welk punt in de cyclus wordt alles opgestart? Waar ik het meeste tegenop zie in dit hele traject is het spuiten. Valt dat mee? En qua planning? Ik lees af en toe dat mensen ineens morgen of overmorgen naar het ziekenhuis moeten. Komt dat vaak voor? Voor m'n werk heb ik overal en nergens afspraken en vergaderingen (inclusief buitenland) en afzeggen/verplaatsen is vaak niet mogelijk... Wij zijn trouwens nog niet heel lang bezig. Ik ben pas in juni met de pil gestopt. Op de een of andere manier had mn vriend het onderbuikgevoel dat er wat mis was met zijn zwemmers (hij is op z'n 11de geopereerd aan niet ingedaalde ballen). Hij heeft toen een zelftest gedaan en het resultaat was omowit: minder dan 5 miljoen zaadcellen dacht ik. Nou zijn die testen niet erg betrouwbaar en hechtte ik er niet zoveel waarde aan, maar hij ging toch naar de huisarts die ons wel gelijk doorstuurde om een 'echte' semenanalyse te doen in het streekziekenhuis. Toen die uitslag 0 zaadcellen gaf, zijn we gelijk naar het Erasmus gestuurd afgelopen december. Intussen is hij gestopt met roken (en voor de vorige test had hij koorts gehad) en is er dus een tweede test geweest met positiever resultaat. Wat ook positief is: door deze onverwachte laatste uitslag heeft hij helemaal motivatie om het roken te laten! Hebben jullie het veel mensen verteld? Ik twijfel... Alleen mijn schoonouders, twee goede vrienden (waarvan er eentje zelf in de medische molen zit (5 miskramen zonder echte aanwijsbare oorzaak)) en schoonzus weten het. Zelfs mijn ouders niet (mn moeder kletst graag met haar zussen en praat in haar enthousiasme nogal eens haar mond voorbij en dan wordt het een olievlek). Iedereen succes met wachten en ik hoop dat er binnenkort een hoop positieve zwangerschapstesten worden gepost!
Maaike, misschien een tip: ik zou aan je huisarts of gyn weer een recept voor de pil vragen zodat je die weer kunt gaan slikken vanaf je volgende ongi. Op die manier kun je eigenlijk op elke gewenste dag starten met de medicatie voor je traject. Ik heb dit zelf gedaan in oktober en dat is mij goed bevallen! Je zit dan gewoon niet te kijken met je cyclus en dat kan dus een aantal weken schelen op je start. Bij ons in het zh waren ze er blij mee dat we dat gedaan hebben (en ik dus ook)
Dank je voor de tip! Of ik dat ga doen, weet ik nog niet, ik lees dat niet elk ziekenhuis dat doet? Ik heb nog drie weken om na te denken ongeveer (heb nog pilstrips liggen) en ga dan sowieso eerst bellen om te vragen of dat handig is. Nog beter: spontane zwangerschap! Ik heb deze ronde nog en de kans is heeeeel klein, maar niet geschoten... De kans op het winnen van de loterij is ook heeeel klein en ook daar doe ik aan mee!
@Maaike ieders traject is anders, is van veel factoren afhankelijk. Platleggen doen ze als je cyclus te onregelmatig is of bijv bij vrouwen die geen eigen eisprong hebben. Ondanks mijn cyclus van 40-50dgn hoefde dat gelukkig niet. Jullie situatie is erg vergelijkbaar, mijn vriend heeft ook op zn 8ste pas het omlaaghalen gehad. Dus ook hij heeft veel schade ondervonden. Voor alsnog hoeft hij gelukkig geen tese. Qua behandeling hoorde ik veel verschillende berichten vooraf, moet zeggen dat mijn eerste ronde erg is meegevallen. Het is heel gek jezelf te prikken, zeker omdat ik zelf verpleegkundige ben. Maar vind het zelf prettig het in eigen hand te hebben. Tuurlijk voel je het soms, maar valt me echt 100% mee. Ik zou als ik jullie was samen met het zh kijken wanneer je het beste kunt starten, gezien je idd wel ip dagelijks zou moeten kunnen terugkomen voor echo's. Dat stuk vind ik ook minder, maar als je er in gaat moet je dat ook 100% doen. Ik heb er zelf voor gekozen tijdelijk geen nachtdiensten te draaien, omdat ik dan extra vermoeid ben. Verder probeer ik per moment te bekijken of ik diensten moet ruilen, krijg niet standaard vrij en het werk moet doorgaan. Probeer je niet van tevoren er te druk over te maken, het komt zoals het komt. Vanwege zaadaantallen zul je wel icsi gaan krijgen dat betekend iig geen punctie in het weekend (tenzij ze niet kunnen rekken tot maandag). Je lijf doet verder toch wat het wil, enige wat je kunt doen is goed je rust te pakken en goed te drinken. Heel veel succes ermee! Amy ik snap je helemaal, succes met je wachtdagen!
Gefeliciteerd!!!! Wauw! Dat misselijke wat jij van de week had, heb ik ook steeds! Ik hoop het zo erg!!
Ik blijf hopen voor je hoor. Wanneer test je weer? Ik had vooral last van m'n darmen. sterkte met dat eindeloze wwachten meid
Elke dag met action en over 2 dgn kV vanaf nu...wil graag zien wat dit gaat doen. Ik heb ook steeds steekjes in m'n buik en heel slijmerig afscheiding sinds 2dgn...ahhhhh die stomme 2e week ook altijd!!