Wie ook net gestart met IVF/ICSI of gaat op korte termijn starten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door boannan, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Welkom Ruth ik zag je oproep je ook.

@ Boannan, gelukkig heb je een goede keuze ism je arts kunnen maken.
    Fijn dat er 3 embryo's zijn. Hoe laat heb je de tp

2. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Bonnen ik heb na de punctie de eerste paar dagen wel wat gevoeld. Idd niet dat je krom loopt maar wel gevoelig.
    Fijn dat je de goede keus hebt kunnen maken en hopen dat er 2 embryo's ingevroren kunnen worden.
    Was een paar dagen druk dus niet echt meegeschreven. Nieuwe dames succes!

3. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Ik hoop met je mee meid, doe datgene waarbij je je goed voelt!
    En hopen dat de eerste tp gelijk een blijvertje is!

4. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    12u moet ik.

Net de eerste keer utrogestan ingebracht. Hoe doen jullie dat? Met je handen of met de inbrenghuls? En je hoeft toch niet te blijven liggen?

Ik heb trouwens nog steeds last van de punctie. Ik denk dat mijn eierstokken gewoon niet zoveel gewend zijn. Dus ik blijf lekker nog een paar dagen rustig aan doen.

Ik was trouwens voor de punctie 2kg zwaarder dan vandaag. Dus ik hield wel iets van vocht vast. Dat is er nu gelukkig weer af en ik ben nu weer zoals normaal.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik gebruikte deze keer de inbrenghuls en ik ging wel liggen na het inbrengen, minstens een half uur.

Ik hield me ook aan een vast ritme van elke 8u:
    07u wekker, inbrengen, nog even verder slapen
    15u inbrengen en even liggen
    23u inbrengen en slapen

Nou kon ik me dit permitteren, want nog geen kinderen en eigen baas. Maar hier voelde ik me heel goed bij. De gelijkmatigheid van het hormoon op deze manier toedienen, en daarmee hopelijk geen schommelingen, vind ik fijn. En de rust van even gaan liggen 's middags beviel me ook.

Ik heb helaas flink wat jaartjes in de MMM doorgebracht en bij deze 5e tp had ik echt zoiets van: dit is mijn absolute prioriteit en ik schuif alles ervoor opzij.

Heel veel succes straks en met de wachtweken!

6. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Even vanuit Italië.

Fijn boannan 3 embryo en zo een tp. Fijn ook dat je de keuze heb gemaakt.

Hier lijkt voor als nog alles goed te gaan. We zullen het woensdag of donderdag (als ik niet durf) zien. Het kan alle beide kanten op gaan hier. Hetzelfde klachten als bij onze zoon alleen in iets mindere vorm.

Succes voor de dames die aan het spuiten zijn.

7. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    die bollen probeer ik ongeveer om de acht uur erin te stoppen, maar daarna ga ik alles doen wat ik normaal ook zou doen. Vorige keer heeft dat ook gewerkt dus gaan we nu niet iets special doen.

8. Suzanne87

Suzanne87 Actief lid

10 sep 2014
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn sinds kort ook begonnen met het IVF traject..
    Vandaag heb ik de punctie gehad, wat behoorlijk pijnlijk was!..
    Dinsdag hebben we de terugplaatsing en dan begint 't wachten..

We hadden 17eicelletjes (van mij), en 20.000 zaadcelletjes (man) dus ik heb goeie hoop..!

Wat is jullie ervaring..?

9. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik ook even mee mag schrijven en wat vragen mag stellen..

Mijn naam is cheyenne en ben 25 jaar we zijn nu ongeveer 3 jaar bezig voor een kindje en tot op heden niet gelukt.
    Mijn vriend heeft slecht zaadcellen en we hebben 5 iui gehad zonder resultaat. In oktober gaan we beginnen voor onze eerste icsi behandeling en moet zeggen dat ik echt bloed zenuwachtig ben voor de punctie.
    Hoe hebben jullie dat ervaren?
    En hoe reageerde jullie op de morfine achting pijnstillend? Ik heb eerder morfine gehad en ging daar echt raar van doen!

Verder heb ik echt vaak momenten dat ik denk dat het voor niks is en dat ik nooit zwanger wordt :(

Ik wens jullie allemaal een mooi resultaat toe en allemaal positieve testen!

Groetjes cheyenne

10. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ben je op vakantie, hyper? Fijne afleiding! Nog maar een half weekje wachten! Wat voor klachten heb je?

De terugplaatsing ging erg vlot en zakelijk. Het was druk voor een zaterdag denk ik. Had eigenlijk vrijwel direct daarna wat lichte menstruatiekrampen en nog steeds. Mijn buik is ook opgezet dus ik blijf de komende dagen nog m'n temperatuur en gewicht in de gaten houden.

Overigens zei de verpleegkundige dat het heel mogelijk is dat ik tot een week na de punctie last houd.

11. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Fijn dat de terugplaatsing makkelijk ging. Wel jammer dat het zakelijk was. Dat lijkt me een gekke sfeer. Krampen lijkt me wel logisch, er is wel ff wat gebeurd.
    We hebben de punctie wel in de kliniek waar we nu iedereen kennen. Daar maken ze er bij de iui echt een momentje van, heel fijn. Ivf kan er helaas niet plaatsvinden en dus moet m'n man naar Zwolle met een koelbox op 37gr en daar naar het lab. De terugplaatsing is ook in Zwolle. Ben er ook een beetje bang voor dat het zakelijk zal zijn, terwijl het zo'n bijzonder moment hoort te zijn... (Ach zal er wel bij horen)

De utro deed ik de eerste ronde netjes met het hulsje, maar deed soms pijn. Met de hand is makkelijker. Misschien teveel info maar ik vind het staand met een voet op bed/badrand/toilet het makkelijkst. Daarna gewoon door met m'n normale dingen. Ik werk 40 uur, dus die in de middag doe ik even tussendoor op het toilet. M'n collega's weten dat ik medicijnen moet nemen, niet hoe en wat hahaha. Als de wekker op m'n telefoon gaat dan herinneren ze me eraan zodra ik met een klant klaar ben.

12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    @ Boannan je lekker Emmy aan boord. Ze zitten toch even aan de baarmoeder dus de krampen zijn niet verwonderlijk

@ Hyper, lekker op vakantie. Beetje goed weer? Nog een aantal dagen wachten. Hopelijk vliegen ze voorbij.

@ Suzanne 17 eicellen is een mooie opbrengst. Hopelijk goed resultaat. Wanneer is je evt tp?

@Cheyenne welkom. Ik vond wat morfine wel lekker. Was tijdens tp wazig en daarna weer goed.

Ik werk onregelmatig dus op gezette tijden de bollen inbrengen lukt niet. Laat staan even gaan liggen.
    Ik breng de bollen met een inbrenghuls in

13. Dribbel1984

14 sep 2014
    5
    0
    0
    Groningen
    Hallo boannan, wij starten morgen met onze eerste icsi behandeling. (Ik ben dus helemaal nieuw en onbekend hier.)

Groetjes

14. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Wauw: 17 eicellen! Dat is echt een mooi aantal Suzanne! Hoeveel bevruchtingen heb je?

Het gaat een stuk beter met de bollen. De jeuk is ook zo goed als weg. Ik gebruik ook de inbrenghuls omdat ik dan veel dieper kom. Wel voorzichtig natuurlijk. Als ik kan ga ik liggen maar gistermiddag waren we op een feestje ergens in een hotel en dan kan het gewoon niet.

Mijn ervaring is dat als ik gelijk op sta en dingen ga doen ze er ongeveer 1-1,5u later weer uitkomen en de arts zei zaterdag dat het prima was.

Ik heb trouwens met mezelf afgesproken dat ik komende maandag mag testen. Dan is het 10 dagen na terugplaatsing en 13 dagen na punctie. Ik heb altijd vroeg testdrang ;) Of is dat nog veels te vroeg? Voor de kliniek mag ik pas volgende week vrijdag testen. Vind het wel spannend hoor. Constant een beetje zo'n knoop in m'n maag van de zenuwen....

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    10 dagen na punctie moet kunnen. Als je er rekening mee houdt dat hij nog niet positief hoeft te zijn dan is dat prima toch.

Ik heb net fm meting gehad. Nu 7 follikels te zien. Woensdag moet ik weer terug

16. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Goed als ik hier ook kom mee schrijven?
    Wat zijn jullie allemaal al ver met de punctie's en terugplaatsingen.
    Wij beginnen nu net met onze eerste ICSI behandeling, en ben sinds zaterdag begonnen met het spuiten van Lucrin.
    Zijn er hier nog meer dames die dat medicijn/hormoon gebruiken?
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

17. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Vandaag mijn dossier opgehaald in het ziekenhuis zodat ik het kan meenemen volgende week naar de intake.
    Komt steeds dichterbij nu, spannend!!

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Welkom Endo, klets lekker mee. Ik heb geen ervaring met lucrin

19. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi hoi! Wij zijn afgelopen vrijdag gestart met deca en gonal f en heb as zaterdag de eerste echo! Vind het echt spannend Hoe mijn lichaam gaat reageren op het stimulerende hormoon :)
    Heb 6 mnd aan de lucrin gezeten dus mijn cyclus ligt al een tijd plat. Volgens de gyn geen probleem maar toch spannend hoe mijn eierstokken gaan reageren.
    Ik spuit 125eh. Voelde jullie soort van dat de eitjes/follikels gingen groeien? Ik voel nog niks nu nl :) vanavond derde gonal f spuit erin

Succes allemaal!

20. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik voel vooral dat mijn buik soms gevoeliger is

Deel Deze Pagina