Wat spannend Amy! Errug snel getest wel, maar hopelijk wordt het streepje steeds donkerder toi toi toi!
De punctie zit er op! En wat het meest tegenviel? Het infuus prikken! Pas de zesde poging zat het infuus goed. Op de één of andere manier knijpen m'n aders samen. De eerste twee pogingen was ik nog erg gespannen maar daarna stukken minder. Het infuus is de laatste poging door de anesthesioloog gezet. De punctie zelf viel in verhouding mee. Het was pijnlijk, maar steeds maar even. Alleen de rechter eierstok is aangeprikt, ongeveer 6 blaasjes. De oogst: 4 eicellen. Niet veel, maar ik ben toch wel tevreden. En gelukkig ook genoeg zaadcellen. Donderdag krijgen we te horen of er bevruchting zijn. Ik ben erg benieuwd! Nu lekker uitrusten en me laten verwennen.
Hij was 8cellig en van de beste kwaliteit zei de arts. Ik ben erg benieuwd! Weet iemand waarom ik pas de 7e kan testen? Kan het met zo'n extra gevoelige test niet eerder?
Volgens mij hebben zowel Amy als ik ongeveer een week naar de terug plaatsing positief getest. Het ligt er natuurlijk aan of je Pregnyl ook al uit je lichaam is.
Het beste kun je na de Pregnyl testen tot hij uit je lijf is, dan weet je zeker dat je niet vals positief test. Bij mij was de Pregnyl er na 7 dgn zga uit, dus was dag 11 een betrouwbare uitslag. Lastige blijft natuurlijk dat een innesteling het niet kan halen, lijkt me zo rot als je dan met 14dgn ineens toch ongesteld word . Hoop trouwens dat het bij Amy goed gaat, banner staat nog wel op zwanger. Weet nog goed hoe onzeker ik was tot een week of 8. Het zh bellen heeft overigens pas nut bij positieve test 14dgn na tp, eerder doen ze niets (qua inplannen eerste echo). Kan overal wat anders zijn, onze eerste was een maand na de punctie. Ik duim voor je Guppy!
Dank jullie wel dames. Ik zit nu een week na de punctie en 9 dagen na pregnyl. Ik wilde eigenlijk pas op dag 15, dus volgende week, testen. Maar het vriendje is zo ongeduldig! Aangezien ik 3 testenheb liggen, ga ik donderdag , zaterdag en maandag testen. Zelf heb ik nog helemaal geen testdrang, ik zou denk ik wel kunnen wachten. Vanmorgen ben ik wel met lichte kramp wakker geworden, innesteling misschien of ik word gewoon ongesteld of m'n darmen protesteren tegen het eten van het weekend. Over een week weet ik het zeker! Oh, Amy is druk aan het meeschrijven op het forum van 'uitgerekende datum 1-16mei', dus ik denk dat het goed met haar gaat? Vandaag weer een drukke dag, dus ik ga nu rap m'n bed uit!
Hoe is het gegaan Guppy? Mooi te horen dat Amy nog steeds verwacht ! Gisteren hebben wij een geslachtsecho gehad, vandaag er samen met onze familie (via taartvulling) achtergekomen dat we een jongen krijgen !! Superleuk!
De buikpijn is gebleven, echt het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Morgen is mijn testdag, maar aangezien m'n vriend ongeduldig is heb ik vandaag voor de derde dag getest: test is nog steeds negatief. In mijn eigen cyclus zou ik nu al ongesteld moeten zijn, maar ik denk dat de utrogestan het tegen houdt. Gisteren heb ik de laatste bolletjes ingenomen dus ik denk dat het vandaag of morgen door gaat breken. En anders blijven we testen. Ik heb niet het idee dat ik zwanger ben, nooit gehad ook. Al weet ik niet hoe dat voelt natuurlijk, we hebben bij deze poging niet het idee dat het gelukt is. We hebben ons ingesteld op poging 2, kan het alleen maar meevallen! Lies: gefeliciteerd en leuk idee van de taart, maar ik kan me er geen voorstelling bij maken. Hoe ziet zoiets er uit?
Hoe is het afgelopen Guppy? Het is wat je zegt ook lastig klachten te scoren als je het nooit eerder ervaren hebt. De medicatie geeft ook klachten, dus ingewikkeld geheel! Ik hoop voor jullie dat er cryo's zijn meid. Ik heb een foto van de taart geplaatst, de vulling had de bakker blauw gemaakt. Rand er omheen gemaakt dus dat konden we pas zien bij opensnijden
Leuk gedaan Lies! Maar jullie wisten het toch wel neem ik aan? Of heb je het de gyn op een briefje laten schrijven voor de bakker? Net bij Leen Bakker geweest, hebben ze veel LIEF spulletjes afgeprijsd. Super leuk fleece dekentje voor in het wiegje gescoord voor maar 4,-!! En een stoer raket hanger voor 2,-
Dat is balen Guppy zo ging het ook na onze eerste punctie. Hopelijk kunnen ze dmv van andere medicatie meer kwaliteit/resultaat verkrijgen. Toch altijd weer spannend de volgende ronde, we weten precies wat je doormaakt! Knuff xx Leuk dekentje Mariska ! Hoelang van tevoren ga je met verlof? Je gaat hard nu! Wij wisten overigens niet wat het werd, de echoscopiste heeft het in een dichte envelop gestopt (we mochten even niet kijken haha). Dus was een verrassing voor iedereen!
Wat gaaf gedaan lies!!! Dat is dan echt een verrassing als je het hoort tezamen met je familie en vrienden! Ja het gaat heel hard nu inderdaad... Nog 1,5 week en dan heb ik verlof! Het lijkt echt heel onrealistisch nog hoor
Beste Lotgenoten, Sinds 2010 bezig om zwanger te worden. 10x iui geen resultaat 2013 juni 1e ivf 8 eicellen, 3 bevruchte embryos 1 tp, geen cryo's Zwanger van tp embryo, 5 wkn miskraam en courtage. 2e ivf november 2014 8 eicellen, 4 embryo's, geen cryo's 1 TP-geen zwagerschap. Nu wacht ik op menstruatie om mogen beginnen met prikken. Dat is mijn laatste poging en dit keer krijg ik 2 embryo's teruggeplaatst, heeft iemand ervaring mee?
Gisteren ben ik bij de arts geweest voor het nieuwe plan. Ik vertelde dat ik de opbrengst nogal vond tegenvallen. Ze zei dat 4-6 eicellen normaal is met mijn schema (ze hopen op 2 perfecte embryo's: een voor terugplaatsing, een voor de vriezer), dus dat ik met 4 eicellen een goede score had. Ook waren de 3 rijpe eicellen van prima kwaliteit en het embryo van topkwaliteit. Andere medicijnen bij hetzelfde schema geven dezelfde uitkomst. Doordat ik in mijn eierstokken continu meer dan 40 zichtbare eiblaasjes heb, blijft het risico op overstimulatie groot. Het lange schema is geen optie, daar hebben ze slechte ervaringen mee. Met mijn 'afwijking' is het bijna zeker dat dan de poging afgebroken moet worden door overstimulatie. De menopur verhogen willen ze nu nog niet aan, ook vanwege die hoge overstimulatie-kans. Oftewel: ik blijf bij het oude schema en ga op dag 2 beginnen met Menopur. Met de uitleg erbij, snap ik de keuze en ga erin mee. Ik dacht te licht over de kans op overstimulatie omdat ik tot nu toe juist het tegenovergestelde had naar mijn gevoel. Bij een eventuele derde/vierde/vijfde poging wordt misschien wel de menopur verhoogd (ik krijg 5 pogingen vergoed). Er was toch ook een meevaller: ik vroeg hoe de zaadkwaliteit was. Ik had altijd begrepen dat er minder dan 50 zaadcellen waren in totaal. Nu hadden ze na bewerking 5 goede zaadcellen overgehouden in één druppel, dat is ongeveer 10000-30000 zaadcellen in totaal. Klinkt misschien als heel weinig, maar dat is het voor ons niet! Het waren dus de hoeveelheden per druppel en niet totaal. Dat geeft net iets meer hoop voor deze natuurlijke cyclus. Ik zit vandaag op CD10 en heb nog een week ongeveer tot mijn eisprong en 3 weken tot de volgende cyclus. Wat klinkt dat ver weg! Duimen dat het dan gewoon raak is!
Welkom Izabella! Wat een traject hebben jullie al achter de rug zeg.. In welk zh lopen jullie? Wat onwijs balen dat er in november maar 1tp uit voort is gekomen . Dat hadden wij ook na onze 1e punctie, dan zakt echt de grond onder je weg. Ik heb geen ervaring met dubbele tp, voelen ons erg gezegend dat het bij de 2e punctie is gelukt. Zal best een druk geven wetende dat dit jullie laatste poging is, heel veel succes. Ik duim voor jullie! Guppy wat raar dat ze het schema niet willen aanpassen, bij mij hebben ze dat ook kunnen doen met +40follikels. Tuurlijk zijn ze voorzichtiger met medicatie, door de vele follikels heb je ook minder medicatie nodig voor groei (komen meer hulpstoffen vrij uit de blaasjes). Menopur werkte bij mij niet trouwens, de succes ronde is uiteindelijk tot stand gekomen met combi van Gonal f (75) en Fostimon (75). Ik snap heel goed dat je de 'oogst' van eerste punctie niet veel vond, al is het ook wel logisch dat ze niet overal eicellen in vinden. Ze konden bij jou maar 1 eierstok aanprikken toch? Zolang jullie maar achter het advies van de dokter staan niks aan de hand, bij twijfel hebben jullie altijd het recht een second opinion aan te vragen.