Wie ook net gestart met IVF/ICSI of gaat op korte termijn starten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door boannan, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik ben ook vrijdag gestart met gonal, 150, maar daar merk je nu echt nog niks van. Ik heb donderdag de eerste echo. Hopelijk groeien de follikels mooi!

2. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Dan lopen we mooi gelijk, Zon en Willeke. Vrijdag gestart met kort protocol: deca en vanaf zaterdag deca en 150 eh GonalF.
    Voel ook nog niet echt activiteit in m'n buik. Hij is al wel iets opgezet, maar daar heb ik snel last van. En ik mag ook donderdag voor de eerste meting.

Ik ben vandaag voor het eerst bij de acupunctuur geweest en jeetje dat had ik eerder moeten doen! Ze kon al snel zien aan m'n pols en tong dat ik een laag energieniveau heb en in combinatie met een korte lf denkt ze dat ons probleem vooral de innestelling is, dus daar gaan we aan werken.

3. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wat heerlijk dat jullie wel Gonal F mogen gebruiken. Ik moet straks weer aan de Menopur. Moet van de verzekering, want dat is goedkoper...

4. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Pfff...

Wachten duurt lang. En ik haal me de hele tijd van alles in m'n hoofd. Sinds gisteravond ineens wat meer menstruatieachtige buik- en rugpijn.

En vanmorgen was m'n temp hoger dan normaal. In een normale cyclus zit ik na eisprong meestal op 36,9 en nu al sinds de punctie op 37,0. Vanmorgen 37,2. Kijken hoe dat zich ontwikkelt.

Hoe gaat het met jullie?

Ik had pas de dag voor de punctie een beetje last maar ik had er natuurlijk maar 6. Maar wel 6 hele grote.

Hyper zit je nog in Italië? Is vandaag niet testdag? Laat je het ons weten? Ik duim voor je!

5. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen de fm gehad. Heb nu 18 follikels.
    Ziet er dus super uit! Zaterdag weer terug voor een echo. De gonal moet ik wat minder gaan spuiten. Hij was bang voor overstimulatie, dus mag nu niet meer werken(scheelt dat ik geen werk heb) niet meer paardrijden, niet zwaar tillen en vooral heel erg rustig aan doen. Veel water drinken, goed plassen en elke ochtend wegen.
    Als de follikels nu gewoon doorgroeien denkt hij dat de punctie ma/di/wo zal zijn, maar even afwachten hoe ze nu verder groeien. Ik hoop zelf dat vrijdag pas de punctie is, dan doet mijn favo arts het namelijk!

6. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Wauw zon wat een hoop

7. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik begin het nu allemaal echt heel spannend te vinden!
    De punctie,maar vooral hoe het daarna zal gaan. Of er embryo's zullen zijn en hoeveel.. Hoe ze het doen.. We moeten het maar weer afwachten.. Das het enige wat we kunnen doen!

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hallo dames,

Na lang aarzelen om wel of niet mee te schrijven vind ik het toch te spannend worden en wil ik het graag met lotgenoten delen.

Ik ben bezig voor een 2e ICSI/IVF poging maar leek vorige week af te moeten breken naar IUI ivm met weinig follikels. Mijn cyclus kwam raar op gang en tot mijn grote verbazing konden ze vorige week zelfs mijn eistok niet vinden laat staan de follikels die erbij zouden moeten zitten. Ik bleef doorspuiten om dan toch die ene en misschien wel 2 follikels te laten groeien voor de IUI en gisteren zagen we op de echo maar liefst 3 follikels van een even grootte. De andere eistok was weer onvindbaar maar daar waren een paar dagen geleden dus die ene echte kanshebber voor IUI en een kleintje gezien.. Dus grote kans dat er wel wat zit en stilletjes mee is gaan groeien en een punctie (met 5 follikels) in zicht komt of als ze het toch verkeerd hebben gezien of die kleine niet mee is gegroeid dat we voor een escape IUI gaan. Elke fm is dus weer een verrassing, morgenochtend moet ik weer terug voor een echo, ben erg benieuwd wat er nu weer te zien zal zijn. Eigenlijk ging ik er al van uit dat deze cyclus weggegooid zou zijn en nu denk ik alweer aan een punctie..

Aangezien wij bij de vorige punctie weinig follikels en geen bevruchting hadden is het extra spannend als het wel tot een punctie komt..en uiteraard of wij dan nu wel bevruchtingen gaan krijgen.
    Afhankelijk van het aantal follikels zullen we ook moeten beslissen of het ICSI of IVF gaat worden. Artsen adviseren ICSI om grotere kans op bevruchting en wij willen IVF ivm natuurlijker proces en ik wil niet weer dat mijn zo moeizaam gegroeide eitjes weggegooid worden omdat ze het zuur niet overleven..
    Daarnaast heb ik nu cetrotide gebruikt ipv Decapeptyl en ben dus ook benieuwd hoeveel verschil dat gaat maken.

Kortom weer erg spannende periode..
    Voor jullie natuurlijk erg herkenbaar en @Annemoon dan kan ook hier de DPO gekte losbarsten :D

9. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Zon je echt aan de raad houden van de artsen. Overstimulatie is niet iets om licht over te denken. Daarbij kan als het te erg wordt de poging gestaakt worden of je kan pas een tp krijgen als alles weer goed is. Verder mooi aantal

Zoeter wij zijn destijds in onze eerst poging ook zo heen en weer geslingerd. Een inval arts zei ik kan niet bij de ene eierstok en bij de punctie kon het wel. Wij hadden toen uiteindelijk 6 eitjes uit 6 follikels en maar 2 bevruchtingen waar er ook nog een gestopt was met groeien. De ene dieis terug geplaatst was wel een blijvertje. Het kan dus echt.

Boannan je blijft altijd van alles voelen of je voelt in eens niets. Het blijft een verveeld proces. Ik hoop op een mooi resultaat.

Hier mochten we gisteren al testen, maar ivm bijgeloof niet gedaan. Ik weet niet of het daaraan heeft gelegen, maar ik had vanmorgen 2 mooie strepen. Echt mijn vriend was er al van overtuigt. Ik had weer dezelfde klachten namelijk misselijk, boeren en last van buikkrampen.

10. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Hyper gefeliciteerd!!!!! Ik wist het al bij jou, kon niet anders!
    Echt super.

Ik ga goed luisteren naar de artsen hoor! Zit echt niet te wachten op overstimulatie en wil heel graag een verse tp.

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hyper gefeliciteer

12. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Wauw Hyper gefeliciteerd !!!
    Zon 19 stuks toe maar ben lichtelijk jaloers maar zorg maar dat er geen overstimulatie komt! Dan ben je verder van huis.

ZOETJE. Hihi welkom! Je maakt wat mee zeg! Ik hoop dat ze mooi blijven groeien en je niet weer een escape iui hoeft!

Ook hier vanochtend FM gehad. Rechts 3 mooie van 11 mm en links zat de eierstok verstopt tussen m'n kronkelige stomme darmen. De arts was degene die ook de darmperforatie veroorzaakt heeft en heeft flink lopen zoeken en wroeten, dus ik was echt not-amused. Morgen terug komen en dan fijn bij m'n eigen arts.
    Dan ook maar even m'n voorkeur uitspreken voor de punctie. Zie het echt niet zitten als de arts van vanochtend de punctie doet. Dan mogen ze me plat spuiten met morfine en kalmeringsmiddel. Pfff klaagmodus uit en lekker verder werken...

13. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hyper!!! YEAHHH!!! Gefeliciteerd!!!! :):):):):):D:):):):)

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48

Gefeliciteerd met je positieve test! Heerlijk als bijgeloof gelijk krijgt :p

Ik heb het niet eerder meegemaakt dat m'n eistok zo lang onvindbaar was, er hebben maar liefst 3 artsen met gezamenlijk 100+ jaren ervaring ;) gezocht en na ruim 45minuten hielden we het maar even voor gezien. Er waren in een split second 3 follikels gespot door de laatste, meest bedreven arts, de grootste follikel liet zich meten op 12mm dus er was nog geen reden tot paniek.. Nadien onvindbaar.. En die eistok was gisteren dus weer even kwijt. Ik heb Düsseldorf nog eens gevraagd of ze tijdens de punctie moeilijk erbij konden etc maar alles was prima toegankelijk..altijd ook zo geweest maar 1x eerder is de linker eistok niet gevonden, was een verpleegkundige die een tussentijdse fm voor een IUI in natuurlijke cyclus deed dus totaal niet spannend. Nu zitten we op een omslagpunt IUI of ICSI/IVF..
    Vorige punctie starte ik met 8 follikels, 4 genoeg gegroeid voor de punctie, 3 daadwerkelijk aangeprikt/gevonden, 2 rijp genoeg, 1 overleefde het zuur maar dus niet bevrucht.
    Ik ben realistisch (lees oud ;) genoeg) om te weten dat ik er nooit meer dan 8 zal hebben en dan mag ik al blij zijn als er 4 goed genoeg rijpen om gepuncteerd te worden..stiekem hoop ik natuurlijk op meer! :)

Hoop dat we allen snel jou mogen volgen met een positieve test en plakkertjes! :)

15. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hey meis,
    Dank je!
    Jammer dat ze jouw eistok ook niet konden vinden :( hoop dat er toch ook daar wat moois groeit!

Ik zou de punctie zeker niet bij deze arts laten uitvoeren, uit angst dat hij het weer verprutst.. Ik heb m'n punctie onder narcose laten uitvoeren (is helaas standaard in Düsseldorf) maar heb er nu spijt van want ik weet niet waarom hij die laatste follikel niet heeft meegenomen. Stiekem hoopte ik dat hij ook de 2 kleintjes die verstopt zaten mee zou prikken maar vraag me serieus af of hij überhaupt iets aan die eistok heeft gedaan.. Vandaar dat ik nu bij eigen arts en zonder narcose de punctie wil laten doen..
    Ik heb na de punctie ook niet veel last gehad, misschien door het geringe aantal maar het knagen van "het waarom" doet waarschijnlijk meer en langer pijn dan een helse punctie..

16. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hyper! Wat fijn! Gefeliciteerd! Geniet ervan!

17. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Zoeter ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben met mijn 35 ook niet de jongste en ik had met 150 gonal f 25 eitjes. Het is dus niet onmogelijk om behoorlijk wat eitjes te hebben met een wat hogere leeftijd.

Mijn eistok ligtbop mijn baarmoeder en is daarom ook vaak moeilijk te vinden. Een arts vind het altijd de andere hebben er wat meer moeite mee.

Ik hoop dat er wel een mooi bevruchting uit komt.

18. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hier viel de punctie tegen. Was erg pijnlijk n 10 follikels aangeprikt, 5 eicellen
    Itt voorgaande pogingen dus een tegenvaller

19. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Meisje dat is minder. Ik kanme voorstellen dat het aantal eitjes tegen valt tegen zoveel follikels

20. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Meisje, inderdaad snap dat dit een tegenvaller voor je is, maar laten we gewoon hopen dat een eentje bij zit die het gaat volhouden 9 maanden!
    Wij stappen zo in de auto richting Geertgen voor de 2e fm. Spannende weer..

Deel Deze Pagina