Wie ook net gestart met IVF/ICSI of gaat op korte termijn starten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door boannan, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Wauw 12,5! Dad een mooie dikte!
    Wij hebben dinsdag de intake, maar ben nog niet ongi. Moet op cd 3 beginnen met clomid voor onze IUI poging hier nog in het zh.
    Ik hoop stiekem dat ze zeggen van gelijk beginnen met stimulatie voor ICSI, maar dat zal ws zo'n vaart niet lopen ben ik bang...

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Mariska ik zou er niet oprekenen. Mocht het wel zo zijn dan is het alleen maar een meevaller

3. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    #143 Zon79, 22 sep 2014
    Laatst bewerkt: 22 sep 2014
    Ow bah, ik heb echt effe een rotdag. Zo vreselijk onzeker ineens.
    Ik zit me helemaal druk te maken dat er zaterdag weinig gebeurd was tov donderdag. Nu ben ik bang dat er niks meer gebeurd en er helema geen punctie zal zijn deze week... Argh, ik haat deze onzekere tijd zo erg he! Moet morgen pas s'avonds naar de kliniek voor de echo, had liever vandaag al gehad maar volgens de arts was dat te vroeg.

4. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Hi dames,

Hier ook een rotdag. Vanmorgen negatief getest. Ik zit vandaag op dag 9 na tp en 12 dagen na punctie. Ik mag dus van de kliniek pas vrijdag testen maar mijn vorige zwangerschap testte ik op 10 DPO al heel duidelijk positief dus ik heb eigenlijk geen hoop meer. Mijn temp was vanmorgen ook aan het zakken.

Ik baal enorm want ik heb nu het gevoel dat IVF ook niet de oplossing is voor ons. Dat is rationeel gezien natuurlijk niet waar want de volgende keer kan het natuurlijk wel raak zijn. Maar het is gewoon dat ik 3x echt heel makkelijk zwanger ben geworden en sinds mijn laatste miskraam anderhalf jaar geleden niet meer. Mijn gevoel zegt dat er toen iets is veranderd door die miskraam maar tijdens de standaard onderzoeken is niks gevonden. Blijf het zo raar vinden.

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    He shit zeg. Hopelijk test je nog positief! Dikke knuffel

@Zon wat is wachten waardeloos he. Door dat wachten ga je ook van alles denken.

Ik ben vanmorgen gebeld. Alle 5 de eicellen bevrucht. 1 niet goed doorgedeeld. 4 zijn gebiopteerd. Nu weer wachten tot morgen

6. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Spannend weer allemaal! Langzaam groeiende follikels, negatieve testen, de tijd die lijkt te kruipen aaahh.

Net FM gehad en woensdag de punctie! Ineens komt het heel dichtbij en lijken we echt in de race te zijn. We gaan voor 3-4 eitjes, weinig maar hopelijk van goede kwaliteit!

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Spannend Willeke, hoeveel follikels zijn er gezien?

8. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hyper,

Ik ben 44 en ik heb een lage AMH dus er zullen bij mij echt nooit 25 follikels groeien :)

Inmiddels heb ik gisteren een escape IUI gehad omdat er vrijdag nog maar 2 follikels goed waren gegroeid. Aangezien deze ronde sowieso rommelig verliep en mijn BMS al 14mm was besloten om er maar een IUI van te maken en op het beste te hopen. Dus ook hier teleurstellend verlopen.

@meisje
    Balen van het aantal gevonden eitjes! hopelijk delen ze nu wel allen mooi door en krijg je morgen fantastisch nieuws!

@babylovin,
    Gefeliciteerd en doe lekker rustig aan en veel drinken

@zon
    Vervelend die onzekerheid en niet weten wat er daar binnen gebeurt, konden we zelf maar naar binnen kijken he?;)

@boannan,
    Balen van je negatieve test maar het is nog best vroeg he, over een paar dagen weer proberen. Hopelijk dan positief!

@willeke,
    Idd de dikte van je Bms zegt iets over de rijping van de eitjes maar belangrijker is dat het een mooie "triple line" is waardoor er een perfect bedje wordt gecreëerd. Granaatappelsap is idd voor innesteling. Tarwekiemolie oftewel vitamine E lijkt het Bms dikker te maken maar word (dacht ik) icm een behandeling afgeraden omdat sommige supplementen juist de hormonbalans kunnen verstoren. Ipv oliën/capsules etc is het beter om op een natuurlijke manier de vitaminen binnen te krijgen.
    Ikzelf heb altijd al een vrij dikke Bms gehad van mezelf en nu door menopur nog dikker geworden en de arts gaf vrijdag aan dat bij zo'n dikte de eitjes goed rijp waren en nu gebruik ik utrogestan om deze dikte te behouden.

@annemoon
    Spannend! Toch een punctie, wat "fijn"! Hoop op een goede punctie en veel bevruchtingen! Idd kwaliteit gaat voor op kwantiteit!
    Wij hebben ook getwijfeld over een evt punctie na woensdag omdat ze 3 follikels van 15 mm had gespot aan de ene kant en we stiekem hoopten op nog een paar aan de andere (onvindbare) kant maar vrijdag bleken er maar 2 van 17/18 te zijn, die ander was maar 12 en aan de andere kant zat er maar 1 van 10 dus blijkbaar echt niet goed gekeken maar nam wel alle twijfels bij ons weg.

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Zoetje wat enorm vervelend dat je behandeling zo is verlopen
    Hopelijk komt er wel iets positiefs uit

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @zoetje

Ik heb tijdens mijn behandelingen tarwekiemolie gebruikt en dat is geen enkel probleem. Teunisbloemolie heb ik daarentegen niet gedaan.

11. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hilly,

Vandaar dat ik "dacht ik" schreef, ik wist niet meer welke precies afgeraden werd maar je hebt gelijk het is de teunisbloemolie die word afgeraden. Ik heb ze beiden nooit gebruikt aangezien mijn Bms van nature dik genoeg is en er altijd een mooie smiley zichtbaar is.
    Artsen staan sowieso wat sceptischer richting supplementen en drankjes etc.. En sommige onderzoeken of studies spreken elkaar weer tegen, het is altijd zoeken naar wat het beste past of werkt bij jou of wat je nodig hebt..

Ik zoek nu meer naar mogelijkheden om de kwaliteit van m'n eitjes te verbeteren. En misschien (lees waarschijnlijk) bestaat er wel helemaal niets voor.. Als ik me niet vergis heb jij wel wat meer studies/onderzoeken gelezen dus als je nog tips hebt hoor ik ze graag! :)

@meisje
    Dank je wel! Maar mijn hoop is op een goede punctie de volgende ronde zodat we misschien iets meer weten over de kwaliteit van mijn eitjes.
    Voor nu denk ik "als ik met ICSI al geen bevruchting had, hoe groot is de kans dat een IUI wel lukt?" En ook houden we serieus rekening met het feit dat deze rommelige cycli het begin van het einde van mijn vruchtbare periode kunnen betekenen..
    Ik zelf ben klaar voor ECD maar vriend wilde graag nog eens met eigen eitjes proberen en de arts ook omdat 1 eitje, geen bevruchting geen uitsluitsel gaf..maar dan moet ik toch eerst weer een punctie ondergaan..
    Hopelijk volgende ronde :)

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zoetje, ja klopt, ik vroeg aan de gyn 2 weken geleden, is het aan te raden om tarwekiemolie te gaan gebruiken? En toen zei ze direct, 'is nooit wetenschappelijk bewezen!'
    Toen twijfelde ik dus wat te doen.. want ik ben dan ook bang dat als je het gebruikt juist de innesteling tegenwerkt? Of zou dan onzin zijn?
    Als het is 'baad het niet, schaad het niet' dan wil ik het wel gaan gebruiken, maar dat weet ik dus niet.. Weet jij dat Hilly?

Annemoon, fijn dat je een punctie krijgt!! Wat je zegt is natuurlijk ook zo, beter een plakkertje dan heel veel eitjes die níet blijven plakken! Maar gevoelsmatig is het toch fijn om er een paar achter de hand te hebben mocht hij níet blijven plakken.. ;) maar nu lekker focussen op de punctie, gaat vast meevallen!!

13. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Tarwekiemolie heb ik een jaar gebruikt, helaas zonder resultaat.
    Ik doe nu Biosresonantie erbij, als het goed is kan dat geen kwaad en mijn verzekering vergoedt het grootste deel.

14. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48

Willeke,

Ik denk niet dat een beetje extra vitamine E kwaad kan. Ik denk ook niet dat het een innesteling tegenwerkt, er zijn zat vrouwen die het gebruiken (buiten de MMM) en "ermee zwanger zijn geworden" dus iets tegenhouden zal het wel niet. En als de gyn ook niet heeft gezegd dat je het absoluut niet mag gebruiken omdat het je hormoonhuishouding in de war kan schoppen...

@zon,
    Wat precies is/doet de bioresonantie?

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Voor mij over en uit. Geen gezonde embryo's

16. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ow meisje, wat vreselijk!!
    Wat ontzettend klote voor je!
    En nu? Is er nog wat mogelijk?
    Sterkte en een dikke knuffel!

17. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Meisje, ooh neee! Wat ontzettend verdrietig... :(:(:( Echt super klote zeg... was dit ook jullie laatste poging?? Echt heel rot, snap dat je echt uit het veld geslagen bent hierdoor... knuffel meis!

Zoetje, nee is ook zo. Stom ben het vanmorgen vergeten te vragen!

Hier vanmorgen weer de echo gehad, er zaten er nu 3 op rechts (20,14 en 10 mm) en een stuk of 7 kleintjes en op links 1 van 23 mm en een stuk of 7 kleintjes. Wordt nu in het medisch team besproken en hoor vanmiddag wat te doen, waarschijnlijk inderdaad die 2 grote laten gaan en door gaan met stimuleren zodat de kleintjes mee komen, want die zitten er genoeg. Moest ook bloedprikken. Wordt binnen nu en half 4 teruggebeld met wat het plan gaat worden.

18. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Meisje,

Wat ontzettend k****!
    Hoop dat je een plan B (en vechtlust ervoor) hebt en voor nu een dikke knuffel!!
    Sterkte met het verwerken van deze klap.

19. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Meisje een hele dikke knuffel!
    Verder geen woorden voor, behalve ik denk aan je!

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb er zelf voor gekozen om Ubiquinol (dat is de best opneembare vorm van co-enzym Q10) te slikken in de hoop de kwaliteit van de eicellen zo goed mogelijk te krijgen. De bronnen zeggen dat je dit wel een maand of 3 tot 6 moet slikken voor je effect zou kunnen zien. En je moet er weer mee stoppen na de terugplaatsing.

Andere dingen die ik deed:

- Veel water drinken (minstens 2,5 liter water per dag, exclusief andere dranken, om alle afvalstoffen weg te spoelen uit je systeem)
    - Beweging (lekker veel 'vers' langs die eierstokken jagen ;) )
    - Yoga of iets anders waar je van ontspant zoals massages
    - Een goede zwangerschapsmulti (ik heb die van Solgar)
    - Visolie (ik heb die van Orthica en let erop dat het alleen Omega 3 is en geen Omega 6)
    - Geen alcohol, niet roken, zo weinig mogelijk koffie/suiker etc
    - Veel groene bladgroente

En ik heb van Gent metformine gekregen. Een medicijn tegen insulineresistentie. Hiervan verdachten ze mij vanwege overgewicht. En ik denk dat dat in mijn specifieke geval ook geholpen heeft. Maar dat is zeker geen middel uit de categorie 'baat het niet, dan schaadt het niet'.

Deel Deze Pagina