Wie ook net gestart met IVF/ICSI of gaat op korte termijn starten?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door boannan, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat verschrikkelijk verdrietig! :(

Sterkte

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat ik ervan weet is dat teunisbloemolie je cyclus in de war kan schoppen en dat doet tarwekiemolie niet. Ik lees ook van zoveel vrouwen dat ze het gebruiken, dat ik me daar echt geen zorgen over gemaakt heb. Ik heb het dan ook gewoon gebruikt.

3. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hilly,

Dank voor dit lijstje!

Ik slik :

- Ubiquinol 100mcg (Pharma Nord) 1x per dag
    - DHEA 2x 30 mcg van de apotheek, geen internetpotje
    - Omega 3 visoliecapsules van de tuinen, 2 x per dag
    - Vitamine D 1000 ie, 25 ugl (Pharma Nord) 2 x per dag ivm eerder tekort
    - Davitamon compleet mama als multivitamine voorheen Gravitamon maar daar zit oa geen magnesium in..en daar had ik iets te weinig van
    - euthyrox ivm subklinische hypo na bezoek aan UZ Gent, in NL kreeg ik het niet voor elkaar want mijn bloedwaarden toonden het niet aan..

Daarnaast slik ik lactase enzym pilletjes ivm lactoseintolerantie en pro biotica als tegenhanger voor de vele anti biotica die ik kreeg ivm aanhoudende blaasontstekingen en PDS. Daarom slik ik ook liever gelcapsules dan pilletjes ivm betere opname door mijn lichaam.

Ik sport 2/3 x per week en daarbuiten loop en fietsen we regelmatig
    Ik drink minimaal 3 liter water met een klein beetje siroop zonder suiker.
    Ik rook allang niet meer en neem alleen soms een glaasje wijn als ik weer down ben als ik weer ongi ben.
    Ik drink alleen 's ochtends nog een paar koppen koffie (zonder suiker)
    Ik heb een hele lange tijd Chinese kruiden thee gedronken en acupunctuur gedaan om weer beter te ontspannen. Omdat ik tegenwoordig met mijn vriend sport doe ik geen Pilates of body Balance meer, dat is wel jammer maar anders kreeg ik hem niet mee naar de sportschool..dus daar kan ik nog wel iets aan verbeteren. Maar we doen ook veel ontspannende dingen..moet wel om de mmm te doorstaan..
    We zijn gelukkig allebei gek op groente, gek op eten sowieso :p en die worden bij ons gestoomd of als roerbak opgediend dus we zijn aardig gezond bezig. Niet specifiek groene bladgroente dus daar zal ik extra op letten!

Immuniteit en stollingsproblemen zijn door de internist gecheckt en goed bevonden dus er staat ons eigenlijk niets in de weg...

Wat fijn dat Gent dan bij jou Metformine voorschreef en dat bij jou heeft gewerkt!! Ik hoopte op hetzelfde effect met de euthyrox maar helaas..
    Het heeft me wel van een boel klachten af geholpen!

Ik ben vorig jaar goed naar geworden van (vermoedelijk) de DHEA dus ik zou zeker niet zomaar van alles en nog wat slikken..of adviseren.

Alle tips zijn welkom!! :)

4. Amy1987

Amy1987 Fanatiek lid

25 mrt 2014
    1.421
    1
    36
    NULL
    NULL
    Meisje, wat verschrikkelijk! Ik heb er ook geen woorden voor :(

5. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Hee meiden. Wij hebben vanmiddag de intake gehad voor ivf. We hebben meteen recepten meegekregen alvast voor de pil en decapeptyl. Ik vind het erg spannend allemaal. We beginnen volgende maand als mijn menstruatie zich weer aandient, zit nu op dag 7 in mijn cyclus. We hebben dus het lange protocol met pil. Nu was ik benieuwd hoeveel dagen er bij jullie zaten tussen de eerste pil en de follikelpunctie.
    Heel veel succes meiden.

6. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ik ben net thuis van mijn follikelmeting.
    Maar liefst 30 zaten er! Vrijdag is de punctie. Ow jeetje, zo spannend ineens.
    Wel is de kans op ohss erg groot en hij zei al dat hij me dan laat opnemen in het ziekenhuis in mijn woonplaats. Hopen dat bet niet nodig is, maar heb het er voor over.

7. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Geen gezonde eicellen? Oh meis wat erg, dikke knuffel!

Zon: wauw, 30!!! Daar zit jullie kindje tussen 😉

Hier: Gisteren de afspraak in Eindhoven gehad voor de ivf.
    Gisteren moest ik alles ff op een rijtje zetten, maar nu besef ik me dat ik dat nog niet kan. De trein is gaan rijden en ik ben aan boord gesprongen en laat me gewoon maar even vooruit rijden....
    We hebben toestemming voor de ICSI, straks bellen voor allerlei afspraken, zoals semenanalyse, voorlichtingsavond met een presentatie van een uur over het gebruik van de spuiten, een echo van mijn BM en eierstokken en nog een poli afspraak voor de uitslagen.
    De arts is superlief en goede vriendin van mijn arts in weert dus dat was wel gelijk een ijsbreker
    Voor de punctie kun je wát pijnstillends krijgen maar ze zegt dat 1000 vrouwen mij zijn voorgegaan en dat ook hun het allemaal gelukt is.
    We gaan nog ff bij de verzekering alles checken omdat ml een verhoogd eigen risico heeft (korting op je maandelijkse premie)
    En daarvan laten we afhangen of we gelijk starten of in januari.
    Ik moet de cyclus voor we starten aan de pil. Mijn cyclus wordt lam gelegd met Decapeptyl en na de 14e dag ga ik dan hormonen spuiten om m'n eicellen te laten groeien (kunnen 3 verschillende zijn). Dan dus 2 spuiten per dag! Tot 1,5 dag voor de punctie daarmee doorgaan en dan pregnyl zetten en gelijk die avond al starten met utrogestan om het BM slijmvlies te ondersteunen.
    Het enige wat ik nu denk is: diepe zucht......

8. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Ik lig nog op de uitslaapkamer maar punctie is me 1000% meegevallen!
    Nu ff afwachten hoeveel het er zijn.

9. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Mariska, gaat helemaal goed komen!! Echt!

Ik heb afgelopen week een paar keer zo'n zucht moment gehad en gedacht waarom doe ik dit mezelf toch aan, maar nu denk ik er echt positief over!
    Gewoon over je heen laten komen en laten gebeuren.
    😘

10. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Annemoon fijn dat het mee is gevallen! ;)
    Hoeveel eitjes heb je?

11. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Net een appje gehad. Vijf mooie! En manlief een vcm van 3,0 dus voor zijn doen mooi. Nu kan hij lekker terug rijden en mij ophalen. Ben een beetje in feeststemming na de matige echo's vorige week. Nu mogen ze op het lab aan het werk en goed voor onze kroost zorgen!

12. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Annemoon,

Mooi aantal eitjes! en fijn dat de punctie is meegevallen!! Is die 3 mln na opwerken? Gingen jullie nou ivf of ICSI doen? Nu lekker uitrusten en het lab het werk doen:)

@zon,
    Wauw, zoveel follikels...hoop dat ze kwalitatief ook goed zijn! Moeten vast veel goede tussen zitten. Hoop ook dat je niet hoeft te worden opgenomen..

13. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik dacht, zo zo een appje van het zh, dat is hip! Maar je bedoelt natuurlijk een appje van je man ;)
    Vcm van 3,0 zegt mij niet zo veel maar fijn dat dat goed is!! Lekker joh nu vandaag even bijkomen en duimen voor mooie bevruchtingen! Zaterdag waarschijnlijk de tp?

14. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Oost NL
    Als er een goede bevruchting is inderdaad zaterdagmiddag tp. Spannend!!

15. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Tnx Annemoon, hoe voel je je?
    Heb je al iets gehoord hoeveel het er zijn?
    De arts was gewoon zo fijn, zo kundig en een fijn gesprek, ik voelde me daar echt op mijn plek, meer dan in Weert nog, hoewel ik daar ook echt hele goeie ervaringen heb met de gyn.

16. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Annemoon wat fijn dat er 5 mooie eicellen zijn gevonden. En dat het ook nog meegevallen is! Je hebt het maar mooi achter de rug. Ik begin aardig te zenuwen voor vrijdag. Hopelijk ben ik net zo opgewekt als jij!

17. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Apart dat elk ziekenhuis andere norman hanteert he? Jullie krijgen allemaal een tp op dag 3, ik pas op dag 5.

18. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zon echt op 5 pas? Dat is zeker bijzonder! Spannend hoor hoeveel eitjes je in totaal gaat hebben vrijdag! Hopelijk krijg je idd geen overstimulatie.

19. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Ja dag 5, ze gaan voor een Blastocyst, die zijn schijnbaar het sterkst en gaan vrijwel meteen innestelen. Ben alleen heel bang dat geen enkel embryo het redt tot dag 5!

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Een dag 5 tp is nog niet overal gebruikelijk, omdat het lab over hele goede apparatuur moet beschikken om die groei tot dag 5 optimaal te kunnen faciliteren.

Daarnaast moet je vaak voldoende eicellen hebben om voor dag 5 te mogen gaan. In Gent hanteren ze bijvoorbeeld de regel dat je meer dan 5 of 6 eicellen moet hebben om voor dag 5 te mogen gaan. Bij minder dan dat gaan ze uit van dag 3.

Dit omdat er bij cultivatie tot dag 5 gewoonweg erg veel afvallen. En dat risico is bij minder eicellen te groot. Ga ervan uit dat je op dag 5 ongeveer nog een kwart tot een derde overhebt van het aantal bevruchtingen (dus niet rijpe eicellen, maar bevruchtte eitjes) waar je mee begon.

Het voordeel van dag 5 is dat je echt de allersterkste embryo's overhoudt en dat het embryo op de meest natuurlijke dag in je baarmoeder terechtkomt. Op dag 3 zouden ze in de natuur nog in een eileider zitten. Op dag 5 arriveert het embryo in de baarmoeder en begint aan de innesteling.

Het moeilijke aan dag 5 is dat je 2 dagen langer in spanning zit en dat je relatief meer 'verlies' hebt. Dat ervaren sommige stellen als erg vervelend of moeilijk.

Veel succes!

Deel Deze Pagina