Hoi meiden, Vandaag heb ik mijn eerste IUI gehad. Ik was zo blij dat het moment eindelijk daar was... Helaas ging ik minder vrolijk de deur weer uit. Misschien ligt het aan mij, maar misschien toch niet. Vandaar het volgende... Ik heb gisteren rond 11.30 mijn pregnyl gekregen en vanmiddag rond 12.15 mijn IUI. Wanneer springt mij ei nu? Toch pas minimaal na 36uur(stond in de folder)? Heb net een ovu-test gedaan en die gaf aan dat hij nog moet springen. Zijn ze dan niet te vroeg geweest? Mijn vriend zijn zaad is traag, dus overleefd dat dan wel zo lang. De gyn was niet echt spraakzaam en gaf heel weinig info. Ook tijdens de metingen had ik niet veel tijd om op gemak vragen te stellen. En een succesje kon er ookal niet vanaf. Dus ja, ben nu heel onzeker. Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven... liefs ilona
Ik moest s'avonds om 21.00 uur de pregnyl spuiten en kreeg om 12.00 de inseminatie, dus 39 uur NA de pregnylspuit werd het zaad ingebracht. Als ik het goed uireken heb jij dus ongeveer 24 uur NA de pregnylspuit de IUI gehad? In principe wel vroeg ik dacht ook dat er 36 uur voor staat ongeveer, maar je gyn zal het lijkt mij toch wel weten. Anders maandag even bellen als het je niet lekker zit misschien stellen ze je dan wat gerust. En zaad kan natuurlijk ook zo 48 uur leven hé. Heel veel succes in de wachtweken. gr vruchtje
dank je vruchtje voor je antwoord. Geweldig, 2de IUI was een succes zie ik. Maar omdat de zaadjes traag zijn, denk ik dat ze het nooit zolang volhouden. Of is dit helemaal verkeerd gedacht? Het follikel was gister 18,5mm, gelijk daarna kreeg ik de pregnyl. Neem idd aan dat hun het wel weten. Heb jij ook verschillende gyns gehad. Ik vanaf de eerste meting 3 verschillende. Alleen mijn "eigen" gyn laat wat menselijks zien en was blij voor ons dat we konden beginnen. De andere 2(mannen) vind ik zo droogjes/ slager-achtig . Was dat bij jou ook zo? maar goed, we zien het wel. Geniet jij een beetje van het zwanger zijn? groetjes
Hoi ilonaa, Ik hoop van harte dat de iui bij jullie net zo positief zal gaan werken als bij ons. Reken in ieder geval nergens op bij de 1e iui of het wel of niet lukt want dan valt het altijd mee. De 2 keer dat ik iui heb gehad had ik ook andere artsen van die co assistenten. Zij waren wel aardig en namen rustig de tijd. Vertrouw gewoon op je ziekenhuis en je gyn. Traag zaad heeft volgens mij niet te maken met of ze lang leven of niet maar eerder hoe snel ze bij het eitje, dus gaat goed komen meid. Ik geniet zeker van het zwanger zijn iedere dag weer. Wij hebben er 3,5 jaar op moeten wachten en zijn blij dat het uit eindelijk gelukt is. Blijf vertrouwen hebben want het komt zeker goed alleen is het even de vraag wanneer. gr vruchtje
Ik vind het ook wel kort achter elkaar. Ik heb net mijn Gonal F injectie gezet en wordt pas maandag om 2 uur geinsemineerd. En het is nu dus zaterdagavond. Moest de injectie eigenlijk om 2200 zetten maar heb het dus een uur eerder gedaan omdat we zo weg moeten... Hoop maar dat dat niet erg is. Ik hoop dat je succes hebt deze ronde! Mijn ei was gisteren al 19cm dus voor ons is het ook heel spannend of we niet te laat zijn. Net andersom dus.
Spannend allemaal he? Vandaag hebben wij toch maar geklust. Gewoon voor een goed gevoel, zodat we er alles aan gedaan hebben deze ronde. Of het helpt? Konden ze maar gelijk zien of je bevrucht zou zijn. Scheelt weer een hoop spanningen! Ik wens je heel veel succes maandag! Hopelijk kunnen wij 2009 zwanger betreden... liefs ilona
Hoi hoi, Op 24 december heb ik mijn eerste IUI gehad. Spannend! Mijn Pregnyl is ook ongeveer 24 uur van te voren gezet, in verband met de kerstdagen zal het wel niet anders gekund hebben denk ik dan maar... En nu zit dus op ruim 4 dagen na de IUI en voel niets, maar dan ook helemaal niets.... Hoor ik eigenlijk iets te voelen? :-k Ik heb geen benul maar wordt er wel onzeker van! Ik heb wel eerder Pregnyl gehad en daar kreeg ik dan mega-gevoelige borsten van, voelde me waanzinnig zwanger (niet dat ik dat was hoor). En nu ben ik dus voorbereid om me zo te voelen maar nu voel ik dus niets... Hoe gaat het bij jou Ilona? Gr. Benthe
Hey Benthe, Zeker spannend. Wanneer mag jij testen? Ik mag van de gyn 11jan testen(16dgn na IUI), die dag zijn we dan 6jaar bij elkaar. Zou dat geluk brengen? Ik denk dat je van de IUI zelf nog niks hoort te voelen. Ik had ook al gevoelige borsten verwacht, ivm mijn eisprong. Ik voel nog helemaal niets opkomen! Op die puistjes na dan Alleen hoofdpijn,spanning Ik heb op het forum gelezen dat sommige meiden een week na de pregnyl pas bijwerkingen kregen. Ik wacht gewoon af en probeer niet te veel naar al de komende seintjes te luisteren. Ik heb me al vaak genoeg "gek" gemaakt, maar tot op heden betekende dat allemaal niets. Klinkt heel stoer he, weet alleen nu al dat ik over een paar dagen alles opnoem wat ik voel.... Hou je me op de hoogte? liefs ilona
Hey Ilona, Hoe herkenbaar... ik heb me ook al maanden gek lopen maanden met allerlei "symtoompjes". Hahaha, en ik beschouw mezelf nog wel als een redelijk nuchter mens maar als het om je grootste wens gaat, blijk je toch ineens niet zo nuchter als je zou willen! Ook ik ben er redelijk zeker van dat ik bij het naderen van mijn NOD van alles ga voelen... Wat kun je je toch een hoop in je hoofd halen! Je zou toch zeggen dat je na al die maanden oeverloos proberen jezelf niet meer zo gek zou moeten laten maken! Over mutserig gedrag gesproken, van de week schoot ik helemaal vol toen ik eens goed bij de Top2000 ineens "Een roosje m'n roosje" voorbij hoorde komen. Lieve help, ik schaam me er nog voor! Ik gooi het maar op hormonen *grin* . Enfin, ik mag 9 januari testen. Inderdaad ook 16 dagen na de IUI. 11 januari moet toch wel geluk brengen? Ik zou dolgraag al op de 4e testen, dan is mijn liefje jarig. Ben bang dat dat dan toch echt nog te vroeg is... Ik moet er niet aan denken om vals positief te testen door de Pregnyl. Zullen we samen duimen draaien? Gr. Benthe
Ha, ik mag 5 jan. testen voor mijn eerste IUI. Ook ik haal me vanalles in mijn hoofd! Vanavond had ik voor het eerst weer een klein beetje gevoelige borsten wat normaal mijn ongi betekend, maar denk er nu toch ook andere dingen bij! Wij hebben overigens niet 'bijgeklust' omdat we al lang blij waren dat het deze maand eens niet MOET! Om eerlijk te zijn heb ik er niet eens aan gedacht. Misschien dat we het volgende cyclus wel doen. Ik duim voor jullie! Duimen jullie ook voor mij?
Hi LizaM, Tuurlijk duimen we ook voor jou! Hey, wie weet komt er voorlopig helemaal geen nieuwe cyclus voor je, laten we het hopen! [-o< 5 januari schiet alweer op! Alhoewel, wat klets ik nou... De dagen op het wachtbankje duren eindeloos.... Wij hebben wel bijgeklust. Ik heb niet echt de illusie dat het wat zal helpen. We hadden een beetje het tegenovergestelde. Juist omdat het nu eens niet moest kon het weer spontaan gebeuren... Idd wel heel fijn om niet te MOETEN... Gr. Benthe
Oh, zo waar! Hopelijk beginnen we het nieuwe jaar gewoon heel erg goed. Mag ik vragen of er bij jullie iets gevonden is bij de onderzoeken? Bij Ilona las ik al iets van langzaam zaad en bij jou Benthe? Bij ons is niets gevonden. Ergens natuurlijk heel erg fijn ook erg lastig, want waarom lukt het nu niet als we beide gezond zijn? Hierdoor moesten we ook lang wachten voordat we konden starten met IUI.
Hi Liza, Gezien mij leeftijd is er bij ons wat meer vaart achter gezet! Lief had volgens de gyn 1ste klas materiaal ingeleverd, aan hem ligt het dus niet. Wel aan mij, helaas. Begin dit jaar werd geconcludeerd dat ik in een vervroegde overgang zat. Volgens de gyn in het ziekenhuis had ik de waarden van iemand van 55. Heel fijn... De gyn in het ziekenhuis had niet veel zin hier verder iets mee te doen. Wij hebben een eiceldonor gevonden en toen we hiervoor voor informatie naar de Geertgen gingen, wilden zij graag eerst hormoonstimulatie bij mij proberen. Dit werkt uitstekend... We zijn dus niet meer afhankelijk van een eiceldonor en nu zijn wij dus van start met IUI. Gr. Benthe
jeetje, Benthe. Dan zit je toch wel even in de stress als de gyn het niet ziet zitten. Gelukkig hebben jullie nu zelf de kans. Is er bij jou al iets te merken van de Pregnyl? Ik merk echt helemaal niets! Elke dag voel ik aan mijn borsten, maar ze zijn niet gevoelig en worden ook niet voller. Dit vind ik heel vreemd aangezien ik dit normaal allang heb rond mij ei. @Liza, logisch toch dat we ook voor jou duimen Wel heel vervelend als je niet weet waarom het niet lukt. Moedernatuur is een apart geval. Bij ons is het i.i.d weinig en traag zaad. En ze zeggen dat ik PCO heb. Ik heb altijd begrepen dat je dan een onregelmatige eisprong had(soms wel, soms niet), maar ook een onregelmatige cyclus hoort hierbij. Mijn langste cyclus was 53dagen en de kortste was 29. De rest hangt hier tussen. Tja, meiden helaas moeten we afwachten. Heel veel afleiding zoeken en lekker van je af typen!
Dat afwachten is erg vreselijk! Gelukkig heb ik drukke dagen voor de boeg, dat leidt wel af. Van de Pregnyl heb ik ook helemaal geen bijwerkingen. Blijft een beetje raar want de vorige keren dat ik Pregnyl heb gehad voelde ik al vrij snel van alles. Stiekem vind ik het wel fijn dat jij ook nog nergens last van hebt, hoor! Gemeen hè? Bedoel het wel goed hoor! Laten we hopen dat dat een goed voorteken is! Nog 11 dagen tot ik mag testen... Zucht! Gr. Benthe
Benthe, ik had je leeftijd al gezien en dacht al dat het daar wat mee te maken heeft. Wat fijn dat je nu niet afhankelijk bent van een donor! Zelf zit ik ook net bij Geertgen. Wat een verademing na het ziekenhuis! Ilona; jij gebruikt ook hormonen gedurende je cyclus of alleen pregnyl? Ik voel trouwens ook niets van de pregnyl. Volgens mij hoeft dat ook helemaal niet om het te laten werken.
Hoi hoi, Ik heb inderdaad alleen pregnyl gehad. Gebruik jij verder nog hormonen? Ik weet niet hoe het de volgende ronde zal gaan. Mijn follikel was best traag met groeien. Vandaag heb ik wel een rommelend gevoel in mijn bm en mijn liezen zijn gevoelig. Dit is trouwens elke cyclus zo, hoor. Maar nu voel ik tenminste iets van dat mij ei is geweest. Tja, je gaat je druk maken om de gekste dingen . Weten jullie of een ovu-test ook vals positief kan zijn met pregnyl? Gister had ik er een gebruikt om te kijken of mijn ei al was gewest of dat hij nog moest komen. En hij gaf dus positief aan. Ja ach, ik weet het. Schiet er niets mee op Zo meiden, alweer bijna een dag voorbij \/
Nee, ik gebruik verder ook (nog) niets. Als na het de derde IUI het niet gelukt is gaan we starten met meer hormonen. Hopelijk is het niet nodig. Vanaf deze avond is mijn buik ook aan het rommelen. Het zou een ongi kunnen zijn, ik weet het echt niet. Zit mezelf weer behoorlijk gek te maken. Wat betreft de Ovu-test, geen idee?
Je hoeft je niet schamen hoor! We doen het allemaal. Dit is toch onze of i.i.g mijn enigste wens, dan kan je toch ook nergens anders aan denken? Ik duim enorm voor je dat er een beeb in je buik groeit! liefs