Hoi meiden, Zoals het onderwerp al zegt... Ben net weer zwanger (morgen 5 weken) Vorige keer is het met precies 6 weken misgegaan. Daarvoor heb ik een goede zwangerschap gehad en daarvoor ook al een keer een miskraam met 6 weken en 2 dagen. De komende week is dus heel spannend en sowieso de hele komende periode. Wie zit in hetzelfde schuitje en heeft zin om mee te kletsen? liefs, Isa
Hoi, Ik heb gister een miskraam gekregen bij 5 weken. Het was mijn eerste miskraam en erg heftig om mee te maken. Hoop dat ik dit niet nog eens door moet. Wij willen nog steeds erg graag een tweede kindje. Alleen zie ik erg op tegen een volgende zwangerschap. Hoe kom je de eerste weken door zonder al te veel spanning. Daarom zou ik graag mee lezen als er nog meer reacties komen. Ik wil jou in ieder geval heel veel geluk wensen in deze zwangerschap.
ik was 5 weken zwanger in april Mk, en gelijk daarna weer zwanger en ook helaas geeindigd in een Mk met 6 weken ongeveer, ik wens jou ook zoals mijn voorganger heel veel geluk en ik hoop dat ik over 9 maanden van je mag horen dat je een Gezonde Bibi op de wereld hebt gezet..
Taartje en boeboe, wat jammer dat het bij jullie niet goed is afgelopen. De eerste weken blijven gewoon killing vind ik... En dan hebben wij nog het geluk een gezond kereltje van bijna 2 te hebben wat ons al heel gelukkig maakt en voor heel veel afleiding zorgt. Ik hou me altijd maar vast aan de gedachte dat de kans dat het goed gaat altijd nog veeeel groter is dan de kans dat het misgaat. Ook na meerdere miskramen is de kans nog groot dat je wel een goede zwangerschap krijgt.. (wel kleiner dan na 1 miskraam helaas maar nog altijd zo'n 65% uit mn hoofd...pin me er niet op vast) Veel sterkte meiden en hopelijk bij jullie binnenkort weer een nieuwe zwangerschap die wel goed gaat. Ik heb altijd veel houvast aan de info van NVOG. Dat is betrouwbare informatie die ook door artsen wordt gebruikt. (even googlen) Als je een miskraam(of meerdere hebt gehad) kun je vragen om een vroege echo meteen bij 7 weken. Als er dan hartactie te zien is en alles oke is dan is de kans dat het alsnog misgaat nog maar 3%. Daar kun je dan echt naar toeleven. Als je die mijlpaal gehaald hebt...
Inmiddels ben ik over de ergste schrik heen, maar het blijft erg verdrietig. Mijn zus is ook zwanger en is een week eerder uitgerekend als dat ik was. Zij hebben afgelopen maandag al een kloppend hartje gezien gelukkig, maar ook dat is dan wel confronterend, maar ben natuurlijk super blij voor haar. Wij hebben ook al een zoontje van 1,5, die geeft gelukkig veel leuke afleiding! Hoelang duurde bij jullie het bloedde na een miskraam? Bij mij was het twee dagen heel erg en nu al bijna niks meer! Is dat niet kort? Jullie ook allebei sterkte!
Hoi meid, Hier ook een miskraam gehad en gelukkig snel weer zwanger geworden. De eerste weken zijn gewoon echt overleven vind ik. Heb idd met 7 weken een echo gehad en daar een kloppend hartje. Kans op een mk daalt dan aanzienlijk, maar toch. Was zo blij toen ik met 10 weken nog eens een bewegend beebje zag met een mooi kloppend hartje. Taartje Het kan dat het over een paar dagen weer terug komt hoor, twee dagen is wel weinig. Sterkte jij ook, het is ook super verdrietig en wordt vaak onderschat totdat je het zelf meemaakt.
Het bloede is idd nog steeds niet weg, maar wel al een heel stuk minder. Het vloeien is nu 4 dagen. De verloskundige belde net dus daar kon ik nog even mijn verhaal aan kwijt, dat is toch wel prettig! Hopelijk snel weer een kleine uk in mijn buik!
Meiden, wil jullie even erg veel sterkte wensen. Ik heb 3 weken geleden mijn miskraam gehad (starte op 22 juli) met 6,5 week. Op 26 juli had ik mijn (eigenlijk eerste) echo en toen was mijn baarmoeder al schoon en vloeide ik ook niet meer. Gisteren en eergisteren had ik weer een positieve ovulatietest en ondanks dat ik blij ben dat mijn lichaam het weer goed oppakt, ben ik ontzettend bang dat het weer mis gaat. We hopen dat het snel weer raak is... Succes allemaal....
Hoi meiden, ik heb eind febr een miskraam gehad met 11weken. Met 7w 2d een mooie echo gehad. En alsnog het hartje gestopt. Begon met 10w te bloeden. Precies op de dag van 11w heb ik een mk gehad. Ik ben vandaag weer 6w zwanger. Maar ben ontzettend bang. Ik heb juist expres mijn echo op 8w 3d gezet dat ik over die 7w 2d ben! Dan heb ik dat iig gehad denk ik nu. Ik ben al zo'n pietje paniek. Nog 2,5w geduld hebben. Bij mij leek het bloeden mee te vallen. Vrijdag op zaterdagnacht mk en dinsdag na controle bij de gyn en toen leek het opgehouden. Paar dagen later 2dagen weer erg bloed verloren. daarna 1,5week niks en toen begon het een weekje licht en daarna echt weer ongesteld geworden.
Ik heb vandaag van de vk te horen gekregen dat ik een vmk heb gehad. Ik heb maar 2,5 dag bloedverlies gehad en niet eens heel veel. Doordat ik op internet had gelezen dat een mk toch wel te vergelijk is met een zware menstruatie had ik zelf nog hoop dat het toch goed gegaan was. Helaas toch niet.. mijn baarmoeder was al weer schoon. Ik kreeg als boodschap mee te wachten tot de volgende menstruatie en daarna pas het weer te proberen. Ik ben eigenlijk vergeten te vragen waarom dat is. Waarom mag je niet direct weer zwanger worden?
Vreselijk! Sterkte komende tijd! Je mag, die heeft de gynaecoloog en mijn vk mij verteld, nadat het bloeden is opgehouden, direct weer zwanger raken. Niet eerder i.v.m met kans op infecties. De reden waarom door sommigen het advies wordt gegeven om te wachten tot de volgende menstruatie is volgens mij om dat ze dan beter kunnen uitrekenen hoelang je dan zwanger bent.
Mag ik met jullie mee kletsen? Ik heb in maart een vmk gehad met ong. 4,5 week. Nu alweer ruim 7 weken zwanger, na ruim 1,5 jaar proberen, maar o zo bang dat het misgaat. Gister bij het naar de wc gaan wat helderrood bloed verloren. Ben me lam geschrokken en was ervan overtuigd dat het mis zou gaan. Nu wel weer rustiger. Het is bij die ene keer gebleven, heb nu alleen nog bruinige afscheiding. Volgens de vk kan dit heel goed, gebeurt vaak dat er een adertje knapt bij het persen ( het naar de wc gaan ging niet heel makkelijk zeg maar ) As vrijdag heb ik een controle echo, dat wordt ook de eerste echo. Heel spannend! Tot die tijd heb ik me ziek gemeld op het werk, want ben mezelf niet. Daarnaast adviseerde de vk om het een paar dagen rustig aan te doen. Niet te tillen/rennen of andere lichamelijke activiteiten . Ik werk als verpleegkundige op de Intensive Care, dus een dagje niet tillen is geen optie.... Het ene moment ben ik ervan overtuigd dat het goed zit, het andere moment ben ik weer enorm aan het twijfelen. Goed om hier met anderen die eerder een mk hebben gehad over te kunnen praten. Heb wel eens het idee dat mensen die dit nooit hebben meegemaakt, het gevoel van twijfel en onzekerheid nooit zullen begrijpen.... cd28: Wat een narigheid... BAH! Heel veel sterkte de komende tijd! Bij mijn vmk zeiden ze hetzelfde, met de reden dat je lichaam even kan 'resetten' na alle gebeurtenissen. Is toch een flinke aanslag op de lijf. Sterkte!
@troelala: Spannend zeg!!! Wat wordt je geduld dan op de proef gesteld hè?! Een dag lijkt wel een week te duren, zo langzaam gaat de tijd! Succes meid! @Cd28: Bah wat een naar bericht! Kan me voorstellen dat je bij 2,5 dag niet direct aan een miskraam denkt! Heel veel sterkte. Mijn verloskunde zei vorige week na mijn miskraam dat we gelijk weer mochten proberen. Ook zei ze dat er vaak op internet geadviseerd wordt te wachten maar dat dat nu echt achterhaald is. Is alleen vanwege het feit je dan niet goed weet hoelang je evt zwanger bent. Tegenwoordig met de echo's maakt dat dus niet uit! Als jij er weer aan toe bent mag het gewoon! @Madelein: ik las net je verhaal in het andere topic. Pfff....dat is schrikken zeg. Zwanger zijn is echt niet makkelijk, wat een spanning komt daar bij kijken. Gelukkig is het daarbij gebleven ook al is het bloed onschuldig je wilt het gewoon vooral niet hebben. Beter dat je tot vrijdag thuis bent, spannend hoor! Succes! Hier is het vandaag een week geleden dat ik mijn miskraam heb gehad. Sinds het weekend voel ik me weer wat beter. Daarvoor was ik echt enorm verdrietig en wist ik even geen raat met de spanning in mijn lijf! Sinds vandaag ook geen bloedverlies meer dus zit netjes binnen de 7 dagen. We willen nog steeds erg graag zwanger worden en gaan niet een maand wachten. We zien wel wat er gebeurd, hopelijk kan ik het zwanger worden loslaten en er niet zo over piekeren. Ik heb een zoon van ruim 1,5, bij hem duurde het wel even het zwanger worden. Bij deze zwangerschap was het de 1e ronde al raak, helaas liep dat niet goed. Hopelijk hoeven we niet lang meer te wachten. Emotioneel vind ik een miskramenm krijgen erg zwaar en denk ik idd ook dat de meeste mensen die het niet hebben meegemaakt zich niet kunnen indenken hoe moeilijk het eigenlijk is! Meiden allemaal heel erg veel succes!!!
Spring even in om jullie een hart onder de riem te steken. Eerst MK gehad met 6 weken. Daarna gelijk weer zwanger. Tijdens de zwangerschap inderdaad veel stress en onzekerheid. En veel bloedinkjes. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit en ons wondertje is volgende week een half jaar. Dus probeer hoop te houden!! Knuffie
Ik kom ook meekletsen! heb in het afgelopen halfjaar 2mk gehad, en ben nu voor de 3ex zwanger (vandaag 4wk precies). Vorige keren teste ik niet positief nog voor mijn NOD, en dit keer toch echt wel al een licht maar duidelijk streepje. op dag 27 (mijn normale cyclus was altijd 30 dagen, maar vorige maand 28). Ik hoop dat ie blijft plakken, maar heb nog niet zoveel vertrouwen erin. overigens bloedde ik helemaal niet zo heftig bij mijn miskramen. (2x bij 6+ weken) Sterker nog, ik ben van mijn normale menstruatie altijd best wel een dagje ziek met enorme buik en rug kramp, beide miskramen waren volkomen pijnloos. Bij mijn 2e mk deed ik om de dag een test, en zag eerst de streep steeds dikker worden, en na 5.5 week steeds lichter. Ik wist dus al wat er ging komen en was voorbereid, dat ga ik nu maar gewoon weer doen.
@tumtum: Gefeliciteerd! Hopelijk gaat het deze keer goed!! Ik heb vandaag weer lesje 'hoe maak ik mezelf gek' gehad... Had nog 1 kv 2v5 liggen, en dacht gooi die er even tegenaan... Hoe stom... De test streep is een stukje lichter dan mijn testen 2 weken geleden... De test streep verscheen wel gelijk, maar is niet zo donker geworden als de vorige testen... Iemand anders hier wel eens getest met ruim 7/8 weken zwangerschap? Lees op het forum dat het vaker gebeurt dat de testen na 7 weken lichter worden omdat je HCG dan meer gaat schommelen, en de testen de hoge niveaus niet meer goed en betrouwbaar kunnen meten... Hou mezelf nu maar even vast aan het feit dat de teststreep er binnen een seconde stond. Vind mezelf oerstom want ben nu weer onwijs aan het twijfelen geslagen....
Ik lees al een tijdje mee, maar wil vandaag ook graag mijn verhaal kwijt. Mijn vorige zwangerschap was van een 2ling, de eerste is na veel bloedingen afgestoten met 9 weken. Bij de verloskundige bleek ik toch nog zwanger te zijn van een 2e kindje. Helaas is deze zonder reden met 15-16 weken overleden en ben ik met 17 weken bevallen. Daarna post natale depressie gehad en heeft mijn man mij en onze dochter verlaten. Nu ben ik net 5 weken zwanger van mijn nieuwe vriend. Al heb ik heel vreemd al 9 weken symptomen. Hierom ook de eerste echo al gehad en de vruchtzak was alleen te zien. Mijn buik is al heel erg opgezet, en heb veel moeite met mijn kleren. Ik wil niet dat iemand het ziet want ik ben heel erg bang dat het weer mis gaat.
Dames, het lijkt erop dat hier de boel toch misgaat. Had vanmiddag weer bloedverlies. Bruinig/rood met slijm. Nog geen krampen, en tot nu toe ook geen bloed meer. Maar heb er een erg slecht gevoel over.... Zo verschrikkelijk oneerlijk. Wat doet dit pijn.... Niet zwanger kunnen worden is erg, maar wat is het ontzettend gemeen als je zwanger bent en het word je afgepakt... Vrijdag de echo, maar ga er vanuit dat het vruchtje niet meer leeft...