Hallo allemaal, Op 19 december heb ik een miskraam gehad. Volgens de gynaecoloog was het vruchtje 6 weken oud. Gelukkig heeft mijn lichaam het vanzelf afgestoten en hoefde ik niet gecurreteerd te worden. Na 19 december heb ik nog tot 31 december nagevloeid.. Gek werd ik ervan! Op 2 januari ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een nacontrole en de gynaecoloog zei dat alles er netjes en schoon uit zag. Ze vertelde mij ook dat het waarschijnlijk 4 tot 6 weken zou duren voordat ik mijn volgende menstruatie zou krijgen. Afgelopen maandag 12 januari heb ik weer bloedverlies gekregen.. Nog geen twee weken nadat het eindelijk gestopt was! Het rare is dat ik geen enkele menstruatiekramp heb gevoeld en dat het minder is dan normaal. Ik vraag me nu af of dit wel een normale menstruatie is, of dit misschien toch een overblijfsel is van de miskraam of dat ik misschien nu al weer zwanger ben (heb weer gespannen borsten en ben weer heel erg moe). Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Hoi Bibi, Ik heb op 1 december een miskraam gekregen. In het ziekenhuis vertelden ze me dat ik de dag dat ik het vruchtje verloor mocht tellen als 1e dag van mijn menstruatie (ook al bloed je nog dagen na). Ik werd precies 28 dagen later ongesteld. Zoals ik het bij jou lees zitten er inderdaad ook ongeveer 4-5 weken tussen je miskraam en je bloedverlies 12 januari. Er werd me ook verteld dat je supervruchtbaar bent na je zwangerschap en dat het even duurt voordat je hormonen weer normaal op orde zijn. Hopelijk heb je iets aan dit hele verhaal! Groetjes, Marjolein
Hoe is je temperatuur? Misschien kun je hieraan zien of je ongesteld bent geworden (lage temp) of dat er wellicht iets anders aan de hand is. Een lichte menstruatie lijkt mij op zich niet raar. Je lichaam moet zich natuurlijk herstellen na de miskraam. groetjes
Denk wel dat het je normale menstruatie is hoor. Ik heb op 10 dec. een curettage gehad en werd na 23 dagen ongesteld. Ben wel benieuwd of ik na de MA super vruchtbaar ben. Heb nu wel last van gespannen borsten en dit weekend mijn eisprong gehad.
Hoi Bibi, Heb op 14 december een miskraam gehad en ben inmiddels nog steeds niet ongesteld,.. (Dus over de bloeding/menstruatie na de miskraam kan ik nog niks zeggen) Voor de zekerheid heb k zondag 11 jan. toch maar even een testje gedaan, ondanks dat ik inderdaad ook gehoord heb dat het 4 tot 6 weken kan duren na een miskraam voordat je weer ongesteld zou moeten worden. Deze test was negatief. (dus in ieder geval geen hcg meer in mijn lichaam?) Afgelopen dagen hier ook gevoelige borsten en heel erg vermoeid,... Gek he, geen idee wat er nu allemaal in je lichaam gebeurd. Kan van alles zijn natuurlijk! Veel succes meid! Liefs eef-koekie
Hoi Bibi, Je menstruatie na een miskraam kan raar lopen. Ik heb ook een paar keer tussentijdse bloedverlies gehad en had ook niet echt buikpijn. Ik dacht ook aan innestelingsbloeding enzo, maar na 24 dagen werd ik weer gewoon ongesteld. Ik denk dat dat bloed nog steeds van de miskraam is en het er langzaam uitkomt wanneer het wil. Succes en sterkte met je verlies meid. Grt Vanilia
Hallo, Weet iemand ook hoe je je cyclus moet berekenen als je op zondag 21 dec de curretage pillen hebt ingebracht wel bloed en stolsels verloren en op woensdag 24 dec alsnog een curretage hebt gehad? Is dan de 1e cyclusdag 24 dec of 21 dec? De reden dat ik dit vraag is dat ik ovulatietesten heb gedaan maar vandaag op dag 21 zit en nog steeds geen positieve ovulatietest heb gehad. Ook heb ik sinds gisteren weer last van mijn borsten. Ik had 1,5 week na de curretage alweer een negatieve zwangerschapstest dus HCG is wel uit mijn lichaam...
Ik heb na mijn vorige MK, de eerste maand niet eens een eisprong gehad. Dus misschien krijg je de eerste maand ook gen posi ovu test. Het lichaam is echt heel raar. Misschien duurt het een paar dagen langer?
Hallo, Maar je moet toch een eisprong hebben om ongi te worden? Het hormoon moet toch sowieso in je lichaam zitten van de eisprong bedoel ik.... Begrijp dat het geen goede eisprong kan zijn, maar dat even terzijde...na de 1e mk had ik trouwens met 35 dagen weer ongi dus niet echt van slag
Nee dat valt reuze mee. Weet niet precies hoe het zat, maar ik had iig geen eisprong gehad! Hopelijk duurt het bij jou gewoon een paar dagen langer voordat je eitje komt!
Hallo Britt, Ja dat hoop ik ook! Ben beetje angstig als ze maar niet geraakt hebben ofzo denk ik dan weer...kan er ook nog wel bij he? En jij ook nog heel veel sterkte...zie dat je echo 13-1 niet goed was! Wat gaan ze nu doen?
Ik moet of afwachten of curretage. Vorige keer had ik een spontane MK na 9 weken. Vond het verschrikkelijk en denk dat het met een curretage zo voorbij is, maar vind het toch geen prettig idee!
Hallo Britt, Nou ik vond de curretage heel erg meevallen! Vind de 1e mk ook echt een drama en ik was pas 5,5 week. Het leek wel een mini bevalling. Van de curretage weinig tot geen last gehad na die tijd...alleen emotioneel is het gewoon zwaar maar dat was het na de 1e mk ook. En ik vindt het nu een beetje eng of ik wel weer ongi word en alles gewoon goed werkt.
Ik had even een vraagje en moet het even van me afschrijven... Wij willen al jaren een gezinnetje en zijn sinds kort eraan begonnen... jouw verhaal lijkt er wel op ook een mini-bevalling Ik was ook vrij snel zwanger, namelijk de 2de ronde, oww wat was ik blij, maar helaas.. 1 dag na het vertellen aan mijn ouders (ik was 5wk en 2 dagen)werd ik snachts wakker met gigantische buikkrampen, echt ik ging kapot!ik moest plassen en ging naar de wc en daar kwam bloed en nog meer bloed, buikpijn werd nog erger,overgeven ervan, dus op naar het ziekenhuis, zoiets hoop ik niet meer mee te maken,echt mijn baarmoeder kneep helemaal samen, zo pijnlijk!, en het bleek een miskraam te zijn, ik ben er zo verdrietig van,vandaag heel de dag zittten huilen, voel me zo leeg ineens... emotioneel op de Gyn zei dat we pure pech hadden, ik had alles volgens het boekje gedaan, al n jaar gestopt met de pil, al een hele tijd foliumzuur geslikt, nooit gerookt.overal op letten Ik was best snel zwanger en mijn vraag is ofdat er meiden zijn die na een miskraam snel zwanger waren? Ik ben benieuwd groetjes...
hallo allemaal als ik alles zo lees snap ik iets niet helemaal goed ik heb vorige week helaas een miskraam gehad en mij is verteld dat ik nu aankomende maand niet zwnager mag worden, dus veilig moet vrijen zo kun je namelijk ervoor zorgen dat je lichaam zich goed hersteld en dus weet je ook precies wanneer je menstrueerd of niet. dus misschien een tip voor de gene die een miskraam hebben gehad net als ik geef je lijf even de tijd om weer te herstellen, geeft je wat meer zekerheid, die onzekerheden tav wel bloeding dan weer niet dan weer wel is geen pretje lijkt me succes allemaal liefs monique
Hallo, Booboo- even als antwoord op jouw vraag ik was beide keren met 3 mnd zwanger. Alleen na de 1e mk was mijn cyclus meteen weer aardig op de rit...nu zit ik op dag 27 en nog steeds geen positieve ovulatietest. En over dat wachten met zwanger worden dat is voor iedereen persoonlijk. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf fijn bij voelt. Gyn zei tegen mij dat we helemaal niet 1 maand hoeften te wachten...als je lichaam er nog niet klaar voor is wordt je echt niet zwanger...
dag patty misschien dat mijn berichtje niet goed is overgekomen maar omdat ik bij heel veel lees dat ze zo onzeker zijn wanneer ze nu moeten rekenen wanneer ze nu wel of niet ongesteld moeten worden enzo is het advies van mijn dokter na mij geweest, om zekerheid te geven dan zul je een maandje veilig moeten vrijen zodat de menstruatie gewoon na 4 weken (of wat je normale cyclus is) want vele schrijven ook ik bloed ineens weer is dat nu menstruatie of toch van de miskraam, snap je wat ik bedoel, er is zoveel onzekerheid en daarom werd mij verteld een maandje veilig te moeten doen zodat lichaam alles weer zo natuurlijk mogelijk kan herstellen bedoel dit verder heel goed hoor, wilde gewoon mijn advies die ik kreeg delen groetjes x monique
Hallo Monique, Ok, zo vatte ik het nl wel op. Ik denk gewoon dat het voor iedereen erg persoonlijk is hoe je het verwerkt en dus besluit om er meteen voor te gaan ofniet. Ben zelf wel iemand die vindt dat je de ene zwangerschap niet moet gaan vervangen met een andere om het verdriet geen plek te hoeven geven. Ik ben vandaag ongi geworden, nou ja beetje bruinverlies. Maar het rommelt goed en ik moet toch zeggen erg blij te zijn! Ik denk dat als ik nu meteen weer zwanger was geworden ik toch bang was geweest om het niet te snel na de curretage was en het weer mis zou gaan!
monkey16 je lichaam hoeft niet te herstellen hoor het enigste waarom ze dat zeggen is omdat eht makkelijker is om te kijkken hoe lang je zwanger bent na je ongi kun je dat beter zien dan gelijk na een mk ik kan het onder tussen weten na 4 miskramen en het is wel zo als je lichaam het niet aan kan raak je neit zwanger ik had na de 3de keer mk was ik gelijk weer zwanger helaas ook mis gegaan en daarna heeft het gewoon 5 maand geduurt voor ik weer zwnager raakte hoop dat nu alles goed gaat maar ja net wat ik al zeg als ej lichaam het niet aan kan en de tijd nodig heeft om rustig te herstellen last moeder natuur wel een pauze in en raak je niet zwanger groetjes syboena