niet veel vruchtwater

Discussion in 'Zwangerschap' started by dromertje, Jun 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dromertje

dromertje Actief lid

Apr 18, 2007
    246
    0
    0
    Hoi,

Gisteren heb ik een pretecho gehad. Het was echt super! Wel werd er aangegeven dat ik niet veel vruchtwater heb. Ook niet te weinig, maar niet veel, zei ze. Nu ben ik benieuwd of er meer vrouwen zijn die weinig vruchtwater hebben. Hoe wordt er mee omgegaan, en worden jullie extra gecontroleerd? Oh ja, merken jullie dat het kindje ook minder bewegingsruimte heeft?

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Joh maak je niet al te druk... Ik had heel heel veel vruchtwater (serieus toen mijn vliezen werden geprikt kwam de gyn met een snorkel binnen zo ongeveer) en daarover lees je allerlei nare dingen... zo zou je dat hebben bij hoge bloeddruk, weet ik het wat... Nou niets van dat al.

Als je je zorgen maakt, zou ik het als ik jou was effe vragen aan je vk, die helpt je vermoedelijk zo van alle zorgen af ;)

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hey,

bij mijzelf is hier nog niets over gezegd maar mijn moeder had bij de zwangerschap van mij ook heel weinig vruchtwater. zoals ik haar begrijp is dit helemaal niet erg. wel een voordeel dat je minder zwaar bent/word :)

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hoeft volgens mij niet zo erg te zijn, je vruchtwater kan weer aangemaakt worden.
    Al is het wel iets om in de gaten te houden en tegen je vk te zeggen.
    Bij mijn zoontje bleek achteraf dat het vruchtwater helemaal op was, maar dan ook helemaal op, voelde hem op het laatst ook nog maar heel weinig. (liep wel overtijd hoor)
    Placenta functioneerde niet meer goed, hij was nog net op tijd geboren, maar wel een huilbaby.
    Dus in de gaten houden en als je merkt dat de baby een stuk minder beweegt, toch aan de bel trekken.
    Altijd je eigen gevoel volgen.

5. love31

love31 Actief lid

Nov 20, 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    ik heb ook teweinig vruchtwater,en moet dus 3x per week voor
    controle naar het ziekenhuis.2x voor aan de ctg,en 1x naar de gyneacoloog voor een echo.
    en als ik het niet vertrouw altijd aan de bel trekken,want idd ik voel de kleine ook niet erg vaak.
    en als ze denken dat het kindje achteruit gaat ivm.vruchtwater gaan ze het halen.

groetjes

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik heb bij onze eerste een paar maanden extra controles gehad ivm weinig vruchtwater, het werd steeds minder en als het nog iets minder was geworden dan hadden ze 'm gehaald. echter bij de beslissende echo was de hoeveelheid opeens verdubbeld :D en kon ie dus blijven zitten. uiteindelijk kwam ie alsnog te vroeg maar dat was niet vanwege het vruchtwater.

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Pas als er TE voor weinig staat hoef je je zorgen te maken. Dan kan er namelijk iets zijn met bv de niertjes maar als er geen vruchtwater is, kan de baby zijn longen nooit trainen en dus ook niet leven buiten de baarmoeder. Maar je hebt wél vruchtwater en het ligt binnen de marges, anders had ze je wel doorgestuurd naar het ziekenhuis. Dus relax en vraag het anders even aan de vk of ze er even naar wil kijken. Maar laat het je geluksgevoel niet in de weg staan hoor!

8. dromertje

dromertje Actief lid

Apr 18, 2007
    246
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ben al wat gerustgestelder!

9. susan99

susan99 Actief lid

Feb 1, 2008
    182
    0
    0
    ik zou het ook tegen je vk zeggen bij mij zeiden ze het ook tijdens de pret echo maar een week of 6 latern had ik toevallig een medische echo en toen bleek het echt te weinig te zijn, moest toen meer op contole meer rusten en meer drinken. verder is alles prima verlopen

Share This Page