Weer een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Luanti, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Even mijn twijfels op tafel gooien:

Eind vorig jaar was ik zwanger van de tweede, maar in januari heb ik een miskraam gehad. Hier hebben we veel verdriet van gehad.

Nadat ik gecurreteerd ben, was m'n cyclus helemaal ontregeld. Terwijl ik voor de miskraam een superstrakke cyclus van 26 dagen had (kon bijna op het dagdeel afgaan wanneer m'n menstruatie zou beginnen), had ik nu opeens een cyclus van 21 dagen. Met een keer een uitschieter van 25 dagen, die ook weer voor een harde klap zorgde... Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik weer zwanger was.

Dus toen afgelopen cyclus m'n menstruatie uitbleef, durfde ik er niet vanuit te gaan dat het misschien wel raak was. 2 dagen na m'n NOD had ik wat rozige afscheiding, dus ik vermoedde dat m'n menstruatie door zou zetten. Maar die roze afscheiding heeft een week aangehouden, af en toe wat meer, m'n menstruatie heeft niet doorgezet. Halverwege de week heb ik positief getest, op de 26e dag.

Volgende week heb ik een afspraak bij de verloskundige voor een echo. Ze vertelde me dat het nog de innesteling kan zijn, waardoor ik wat afscheiding / bloed verloor, maar dat het ook weer mis kan zijn. Inmiddels is de rozige afscheiding gestopt.
    Ik snap dat ze me niets kan toezeggen, maar ondertussen loop ik me nog een week gek te maken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet goed zit, meer als bescherming voor mezelf. Maar dan zie ik de positieve test weer en hou ik toch een beetje hoop.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

2. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Snap dat je het heel eng vind meid... Volkomen normaal!
    Maar het is toch afwachten he? Ik denk dat het nog wel goed zit, tot nog toe iig. Als het daarna niks meer s geweest lijktme dat heel reeel.
    Ik help je ontzettend hopen dat er een kerngezond plakbeebje in je buikkie zit... Succes met wachten!!

Hou je ons op de hoogte??

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    he meid:) wat ontzettend vervelend wat jij hebt meegemaakt:(
    Ik wil hier 2 dingen aan toevoegen.
    Ten eerste heb ik gelezen dat vloeien tijdens een vroege zwangerschap na een miskraam heeeeeeeeeel normaal is. De kans is groter dat je vloeit dan dat je niet vloeit.
    Omdat ik je geen valse hoop wil geven ( jij beschermt jezelf ook al ) is het niet zo dat als je niet bloed, echt bloed, dat het dan wel goed zit.
    Lees hier dat veel meiden zeggen dat zolang je niet bloed het waarschijnlijk allemaal goed gaat. Dit is absoluut niet waar!!!
    Dus als er meiden met uiteraard goed bedoelde bedoelingen dit zeggen, hou je daar niet teveel aan vast.
    Maar het belangrijkste is wat ik als eerste tegen je zei, probeer je daar miss een beetje aan vast te houden. En zelfbescherming is altijd goed!

Heel veel succes met wachten!!

4. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Ha meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
    Het is allemaal heel dubbel inderdaad. Het enige dat uitsluitsel zal geven is de echo volgende week.
    Na vorige week heb ik geen bloedverlies gehad, alleen nog een kleine spotting na wat 'liefkozing' :)

Ik probeer me nog maar redelijk vlak te houden, al merk ik dat m'n hoop steeds meer groeit naarmate het dinsdag wordt. Logisch...

Niet anders te doen dan afwachten...
    Gelukkig krijgen we een vroege echo!

5. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Nou, gisteren dus de echo bij de vk.

Geen goed nieuws... :(
    Er was een vruchtje te zien in m'n baarmoeder, maar dit komt niet overeen met het termijn. Het vruchtje is te klein. Dit is waarschijnlijk geen goed teken. Het kan namelijk zijn dat er een late bevruchting / innesteling is geweest, maar dan had ik nog niet positief kunnen testen.

Heel typisch had ik gisterenochtend ook bloedverlies voordat we naar de afspraak gingen.
    Volgende week hebben we weer een echo om te kijken hoe het dan staat. Mogelijk is het vruchtje dan al afgekomen, maar mogelijk ook niet. Het is even volgende week afwachten.
    Maar de vk was helder, er is geen reden om hoopvol te zijn. Dat zou valse hoop zijn.

Dus we zijn er redelijk kapot van. Waarom nu 2 keer die keiharde domper?!

6. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Jeetje wat ontzettend klote meis!
    Heel veel sterkte!

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

#7 Flavour, 7 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2011
    Heel naar voor je, Luanti. Ook de onzekerheid. Er is dus nog een sprankje hoop, maar daar wil je je ook niet te veel aan vasthouden, denk ik. Heel veel sterkte met afwachten.

By the way, hoe ver ben je volgens je eigen berekeningen en hoe ver zou je zijn volgens de gyn?

Suus

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jeetje meid, wat een spanning! :(

Ik ben ook wel benieuwd hoe ver je volgens eigen berekening was en volgens de echo... Wij werden bij Thirza namelijk in eerste instantie 2,5 week achteruit gezet. Had wel pas 19 dagen overtijd positief getest, maar mijn ei getempt, dus kon niet van een later ei gekomen zijn. 33 dpo dus pas de positieve test!
    We werden uiteindelijk weer gecorrigeerd naar 1,5 week verschil met cyclusdatum, en hebben dus een late innesteling gehad, in combi met lage HCG-waardes.
    Dat je VK dus zegt dat er echt geen hoop is, vind ik dus wel weer een beetje erg kort door de bocht!

Ik wil je ook niet teveel hoop aanpraten hoor, maar nu al zeggen dat het niet goed zit, is volgens mij ook niet waar.... :(

9. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    De vk heeft geen termijn gezegd. Het vruchtje was net een halve cm groot, terwijl ik volgens berekeningen 5,5 weken zwanger zou zijn.

Het is ook allemaal een beetje vaag eigenlijk. Ik heb na de vorige miskraam een hele korte, onregelmatige cyclus gekregen (rond de 22 dagen).
    De test die ik nu met 26 dagen heb gedaan, gaf een lichte streep. Maar ja... een streep is een streep toch?
    Nu dus blijkt dat het termijn niet overeenkomt, heb ik hoop dat de test erg vroeg was en daardoor een lichte streep heeft gegeven.

Aan de andere kant ben ik erg voorzichtig met mezelf hoop te geven, want het doet al pijn, en dan doet het straks alleen nog maar meer pijn.

Ik heb geen bloedverlies meer gehad deze week.
    Nu wilt dat volgens mij weinig zeggen, want bij de vorige miskraam bleek uit de echo bij 7 weken dat het niet goed zat. Daarvoor had ik geen tekenen dat het niet goed zou zijn. Toen kreeg ik pas bloedverlies met 8 weken en zette het door met 9 weken.

We hikken erg tegen vrijdag op. Ik hoop zo dat er dan weer wat meer duidelijk zal worden.
    Nu is ons verteld dat het waarschijnlijk niet goed is, maar toch spreekt het voor m'n gevoel elkaar nog tegen.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nou een vrucht van een halve cm is volgens mij heel positief hoor !!! In de 5e week is het vruchtje pas 2 mm !
    En sommige zien alleen een vruchtzakje met een echo bij 5 weken. Dus ik denk dat dit zeer positief is hoor,

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Met 6 weken is het vruchtje 5 mm, dus meid ik denk dat de vk een klein foutje heeft gemaakt.

Kijk op deze pagina maar naar week tot week

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Inderdaad... Ik heb een echo gehad met 7 weken de beeb was toen een cm.....
    Een halve cm klopt gewoon met jou termijn hoor!
    Hoop dan toch voor je dat alles goed gaat komen!:)

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Toen ik met deze zwangerschap 5 weken en een paar dagen was, zagen we nog helemaal niets! En dat is nog heel normaal ook. Als je termijn klopt, is je vk heeeeel erg in de warrie en zou ik zeggen dat er nog geen enkele reden is om aan te nemen dat het niet goed zou zitten.

Suus

14. Hallo

ik wou even zeggen dat ik dit verhaal wel een beetje ken met de gyn,

had namelijk ok zon gyn
    maar ik bleek dus 4 weken te zijn toen ik mijn echo kreeg...
    die week er op mocht ik terug komen en was er een hartslagje te zien...en bleek ik 5 weken en 4 dagen te zijn...
    dus het kan idd zijn dat de gyn een foutje maakt..
    maar die gyn had nooit tegen mij mogen zeggen dat als er die week er op geen hartslagje te zien was dat hij de zwangerschap afbrak..
    ik heb heel die week in de stress gezeten door de gyn, dus ik herken een beetje het verhaal, maar het kan alle kanten op!!
    Wil je geen hoop geven, maar ze kunnen ze eigen heel vaak verrekene wat zo bij mij het geval was!!

Sterkte ermee

15. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    http://www.bmus.org/policies-guides/23-17-3-161_ultBMUS.pdf
    Check even de tabel op pagina 164. Daar staan de 'crown rump lenghts' die bij de termijn horen. Deze afmetingen houden de vk's ook aan. Je ziet dat 5 mm met jou termijn van 5.5 week zeer zeker niets slechts is! Vaak zie je met zo'n prille zwangerschap amper wat op een echo. Mijn 1e echo was met 6.4 en zelfs daar kon je weinig zien. Wel een kloppend hartje overigens! :D
    Succes!! Laat je ons weten hoe het afloopt??

16. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Vindt het er ook niet geheel slecht uitzien. Ga heel hard duimen dat er snel een mooi plakbeebje te zien is

17. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Even een update:
    We hadden vrijdag een afspraak bij de vkpraktijk om te kijken of het vruchtje er nog zat of niet. En hoe vandaaruit we verder zouden gaan. We hadden er allebei een slecht gevoel over, vooral na de eerste echo en daarna nog 2 keer best wel heftig bloedverlies gehad.
    Deze keer hadden we een andere vk dan de eerste keer. Ze hoorde ons verhaal aan en heeft vervolgens een echo gedaan.
    Daaruit bleek een wonder!
    Blijkbaar ben/was ik zwanger van een tweeling en hebben ze bij de eerste echo het vruchtzakje gezien van de baby die niet goed groeide. Vrijdag bleek dat daarachter nog een tweede vruchtje zat en die loopt keurig mooi op schema!

Je begrijpt dat we even helemaal heen en weer geslingerd werden. We hadden totaal geen hoop meer dat het goed was en waren erop ingesteld dat het vruchtje waarschijnlijk al weg was. En nu dit!
    Omdat beide vruchtjes nog in m'n baarmoeder zitten, word ik goed onder controle gehouden. Maar dat is alleen maar goed.

Het is triest dat de tweede niet goed mee groeide, maar we zijn heel erg blij met het grote wonder!

18. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Kijk dat zijn dan weer betere berichten! Toch nog positief!
    Hopelijk verloopt nu alles naar wens,
    Ik ben blij voor jullie, ook al zijn het er niet twee maar een.

Liefs yvonne

Deel Deze Pagina