Wie ook Nod op 27 februari?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hailey1826, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marriette, ben druk zoekende.
    Als ik iets vind dat stuur ik het je wel door en zet het hier. Vind het zo raar.
    Heb al gelezen dat het niet perse die 5 dagen hoeft te zijn..

2. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey Fafa,
    laten we nog even geduldig zijn.. (euh valse hoop :) ?? ).
    Ik ben al een tijdje hormoonloos haha en we vreeen met condoom.
    We wilden allebei kinderen maar mijn man studeerde nog dus hebben we nog even gewacht omdat hij er ook volop van wilde genieten.
    Bovendien zou mijn lichaam dan eerst zonder hormonen even alles op een rijtje kunnen krijgen.

3. fafa

fafa Niet meer actief

Nee, zeker niet: kan 4-10 dagen zijn. Dus alle hoop is zeker nog niet verloren! :)

4. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @ Hummel en Fafa...ooh wat zou het jammer zijn voor jullie:(

Hier voel ik ook nog niks geks dus ik denk dat ik met jullie mee mag de volgende ronde in

@ Lies dat zijn toch wel duidelijke symptomen! Wanneer ga je testen. Volgens mijn kunnen die kruidvat testen 4 dagen voor NOD gebruikt worden!

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke blijf nog wel even eigenwijs ..
    Ben net weer naar de wc geweest en niets meer.. dus ben ook nog maar even gaan tempen. 0,1 hoger dan vanmorgen, in ieder geval niet gezakt.
    Als ik ongesteld wordt dan zet het bij mij ook gelijk altijd door.

Oh ja die kruitvattesten kunnen zo vroeg testen maar dat is ook heel vaak niet zo :).
    Ligt ook wel erg aan de persoon.

xx

6. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    hey hallo, rare vraag misschien maar waarom tempen als je tegen nod aan zit?? Hogere temp bij zwangerschap??

Groetjes

7. fafa

fafa Niet meer actief

rare vragen bestaan niet, stel ze vooral.

Je temp stijgt door de aanmaak van het hormoon progesteron. Iedere cyclus is het eiblaasje, waar je eitje uit gesprongen is daar verantwoordelijk voor. Vandaar dat je temp stijgt na je ovulatie.
    Bij een onbevrucht eitje sterft dat eiblaasje (corpus luteum) na een aantal dagen af, produceert dus geen progesteron meer en je temp zal dan ook dalen. Maar als je eitje wél is bevrucht gaat het het hormoon hcg aanmaken, wat er voor zorgt dat het corpus luteum ook progesteron aan blijft maken en voilá: temp blijft hoog :).

Dus om in één woord antwoord te geven op je vraag: ja

8. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed uitgelegt Fafa :).

9. Mariette2684

Mariette2684 Actief lid

25 sep 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    @ fafa en hummeltje dank voor de reactie. Dan houden we nog even hoop. Maar weten jullie (als experts ;)) ook of je ongi altijd 2 weken na je ei komt. Of kan dit ook nog verschillen?

10. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Hey Fafa, bedankt voor je snelle reactie! Had het nog nooit gehoord, weer wat geleerd! :)
    kGa t ook eens proberen..

11. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hoihoi,

weer veel geschreven t weekend. heb niet alles kunnen lezen. heb dit weekend gewerkt. wel lekkere afleiding. vandaag dus vrij en helemaal in de rats. wel of niet zwanger, ik ga morgen de test doen van clearblue. ik ben zo zenuwachtig. ik heb nog steeds last van mn borsten. ook krampen en een rommelige buik maar ik heb een spastische darm met chronisch diarree, dus dat is moeilijk te zeggen. ook ben ik ontzettend moe maar heb al 3 dagen dat ik tot zeker 2.00u wakker lig. vlagen van misselijkheid zijn er nog af en toe.
    ik vind het allemaal zo spannend;)
    maar ergens zegt mijn gevoel nu ineens dat er niks is, terwijl ik er de hele week al andere gevoelens bij had. net weer flink zitten huilen dat t zo vervelend is dat je zo lang moet wachten tot je kan testen.

succes allemaal!!!

12. Jollie78

Jollie78 Actief lid

26 jun 2008
    488
    0
    0
    Limburg
    O meiden, wat is het toch spannend...geef de hoop nog niet op!!
    Volgens mij komt een innesteling ongeveer 10 dagen na je ei (heb ik gelezen en was de laatste keer bij mij ook zo) De eerste zwangerschap had ik ook wat bruinverlies op zondag (dacht dus gewoon ongi te worden), maar het zette niet door en op woensdag had ik toen een vette postieve test. Ik weet niet wanneer mijn NOD toen zou zijn, maar het hcg werd in elk geval snel aangemaakt!

De laatste korte zwangerschap had ik ook op zondag wat bruinverlies en op maandagmiddag al een lichte posi test.

Dus tja, het wil allemaal niets zeggen...

@hailey, heb je nog een keer getest????

Zelf weet ik niet zo goed wat ik moet. Dacht vorige week al mijn ei te hebben gehad. Maar nu had ik zaterdag (op de eerste verjaardaag van mijn zoontje) flink wat afscheiding dus misschien heb ik rond die tijd mijn ei wel gehad. We hebben in elk geval wel geklust!

Ik stel het testen denk ik nog maar even uit. Tot zo'n twee weken na zaterdag, dus dat is dan rond 6 maart.
    We zijn nu de keuken aan het verbouwen en waarschijnlijk zijn we ook dat weekend ongeveer klaar. Zou dus een mooi moment zijn om te testen....als ik inmiddels niet al lang en breed ongi ben geworden. (En nog geen klachten heb zodat ik toch weer eerder ga testen hihi)

Hoe moed meiden, ik duim voor jullie!

13. Jollie78

Jollie78 Actief lid

26 jun 2008
    488
    0
    0
    Limburg
    @carlo, klinkt goed meid, spannend! Maar denk er aan, het kan te vroeg zijn....laat je niet te hard teleurgesteld raken!

14. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @jollie, thnx. ik weet dat t te vroeg kan zijn, maar daarom heb ik er gelijk 2 kochten zodat ik 27febr. mijn NOD weer een nieuwe test zou kunnen doen, als ik dan nog niet ongi ben.

15. fafa

fafa Niet meer actief

@carlo, vervelend he, dat wachten? Hoop dat je hier een beetje 'troost' kan vinden; met iedereen die in hetzelfde schuitje zit.

@jollie, gefeliceerd nog met je kleine man :)
    en dat bruinverlies-verhaal geeft weer een beetje moed. Thanks

16. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @fafa,
    ik ben blij dat ik hier idd mijn verhaal kwijt kan. weinig mensen met wie ik erover kan praten in mn prive situatie. niet veel mensen weten dat we zwanger willen raken.
    mn moeder weet wel dat ik morgen ga testen:D

17. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je reactie geeft weer hoop, dank je wel..
    Mijn ongi begint altijd met rose, nooit echt bruin.

Nu is het bruin, oud en mini stolsels, heb ik nooit, en lijkt nu alweer minder te zijn.

We moeten maar afwachten.. maar het loopt anders dan dat ik gewend ben.

18. fafa

fafa Niet meer actief

heb nu al mn naderende ongi tekenen al: jeukende tepels, milde ongi krampen... opgeteld bij dat bruinverlies, denk ik nu echt dat ik gewoon ga menstrueren. Morgen dus geen testje, ik ga het gewoon weer uitzitten deze maand.

En de komende twee maanden sla ik, denk ik, misschien ook wel over. Dan zou de uitgerekende datum namelijk resp. 5 dec en 2 jan zijn ofzo. Lijkt me zo vervelend om in de periode van een week of twee voor sinterklaas tot een week of twee na O&N jarig te zijn.

Dus even wat periodieke onthouding (als ik de verleiding kan weerstaan, hihihi) en meteen wat afkicken van ZP ;) want het wordt echt te gek hiero... en dan maar weer verder kijken wat het lot ons brengt.

Ik hou het hier nog wel even in de gaten, ben heel benieuwd wie de lucky ones zijn deze maand :)

19. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    hey lieve dames!! ik heb jullie gemist vandaag!!!:(
    eindelijk thuis van werken , ja ik test elke dag.. 2 keer :).. nog steeds eeeeeeeeeeeeeeeelll vaaaaaag:(. maar wel nies spierwit , het is ook niet foto zichtbaar. men temp is 37,1:D... zo gek word ik he.. Heb hier een clearblue 4 dagen voor NOD.. zou ik hem morgen doen?? Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook laat een posi test...
    xxx help

20. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hailey1826
    ik ga morgen ook de clearblue test doen, als die negatief aangeeft ga ik 27febr NOD de volgende doen die ik klaar heb liggen.
    succes!

Deel Deze Pagina