De titel zegt het al. Je leest hier zo vaak dat je veel meer kans hebt op een meisje als je de dagen voor je ei klust en op de dag zelf of erna meer kans op een jongen. Graag zou ik horen van jullie wie een meid heeft gekregen en zeker wist die dag haar ei te hebben en misschien zelfs de dag na haar ei heeft geklust?
ik heb geen flauw idee.. weet alleen dat mijn dochter is verwekt. maar ik meende dat je kunt stellen dat het zaad voor een jongetje sneller is en voor een meisje langer blijft lezen oid.. Toch denk ik daat dat eigenlijk niks zegt en je niet in kunt plannen of je een jongen of meisje krijgt. Hoewel ik best snap dat mensen een voorkeur zouden hebben denk ik dat ik toch wil zeggen dat je gewoon blij moet zijn als je een baby krijgt.. Los van of het een jongen of meisje is. (en ik besef best dat jij niet zegt dat je geen jongen zou willen hoor.. maar moest me even van het hart)
2x op dag van eisprong, 2x een boy. nu 3e x zwanger, ook op dag van eisprong.......weer een jongen?? we zullen het zien.
@ nanette77 Toevallig heb ik er de afgelopen dagen een beetje een studie van gemaakt. Er zijn dus site´s en veel fora compleet gewijd aan dit onderwerp. En en sommige ´methodes´ voor een bepaald geslacht spreken elkaar zelfs tegen. En het zijn natuurlijke methodes die zeker geen garanties geven. Ik zelf ben moeder van 1 dochter en 3 zonen.. vandaar mijn stiekeme studie. Bovenal wil ik natuurlijk een gezond kindje en hoop dat ik zo gezegend mag zijn nogmaals zwanger te worden. Maar ik heb dus zeker wel een wens voor een meisje. En wensen en hopen mag vind ik. Alleen ik heb wel besloten het los te laten. En ga dus geen speciale dingen doen of laten. En even voor de duidelijkheid, een jongen is net zo welkom als een meisje hoor. Maar ik denk dat mijn voorkeur wel logisch is na 3 jongens.
Eerste keer rondom de eisprong geklust en een jongen gekregen. Tweede keer waren we niet bewust bezig, maar wat achteraf mijn eisprong bleek te zijn was vier dagen na de seks, en we hebben weer een jongen gekregen. Het kan misschien theoretisch gezien zo zijn dat verder voor de eisprong de kans op een meisje vergroot, maar het geeft nooit garantie. Zo zie je dat bij onze tweede, 't is toch echt een jongen. Deze keer rondom de eisprong geklust. Ik weet nog niet of het überhaupt raak is, maar we zullen zien. En een jongen of een meisje?? Maakt me echt niet uit, zelfs na al twee jongens heb ik niet de voorkeur voor een meisje. Beide zouden welkom zijn.
@nanette: je hebt helemaal gelijk. Ik heb een jongen gekregen, toen vorig jaar met 20 weken een meisje doodgeboren gekregen, en net de trotse moeder van weer een jongetje geworden. Ik zou het niet anders willen, maar mis ons meisje nog steeds. Vandaar dat als wij het binnen nu en een paar maanden weer gaan proberen zou ik het wel proberen, dat is voor ons logisch..
Het verbaast mij altijd dat zoveel meiden exact weten wanneer hun eisprong was. Ik heb er gewoon doorheen geslapen denk ik Geen flauw idee dus, heb wel een jongen en een meisje, maar heb gewoon seks gehad wanneer wij er zin in hadden. (En dan het geluk dat het daarmee gelukt is, dat besef ik me wel goed hoor.) Ik snap dat het voor jou toch wat complexer ligt, Nicky. Ik heb wel gehoord dat je een grotere kans hebt op een meisje als je een paar dagen voor de eisprong seks hebt, en meer op een jongen op de dag van de eisprong. Ik hoop voor je dat je wens uitkomt!
@mmeke: Dankje! Bij mijn eerste zoon was ik er niet bewust mee bezig, bij mijn dochter een paar dagen voor mijn ei en bij mijn jongste zoontje ook een paar dagen voor ei, het kan dus alle kanten op!
Nou ik heb 'geleerd' dat ie nog zo'n 6 uur te bevruchten is na de eisprong, dus als je echt na je eisprong seks hebt, je te laat bent. Maar misschien heb ik dat dan verkeerd begrepen. Ben er geen expert in