wie ook nog steeds last van B.I?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door silly88, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nu ben ik bijna 7 maanden verder... en dan voel ik het nog steeds. als ik mn huis heb gestofzuigt en een aantal dingetjes in huis voel ik het. ook met slapen als ik raar lig. ik ben bezig met klussen en gister na 1,5 uur verven deed het ook weer pijn. en het werkt ook niet mee dat die kleine zo zwaar is natuurlijk
    pff wanneer gaat het nou weg? heb een beetje de hoop opgegeven. tuurlijk vergeleken met de laatste maanden van mn zwangerschap stelt het niks voor, toen kon ik echt niks meer. maar toch vind ik het vervelend en vraag me dan af of het ooit nog weg gaat. het is nog steeds echt een zwakke plek

hoe is het bij jullie? is het weg of ook nog steeds een zwakke plek?

2. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi.

zoals ik me nu voel zal het nooit meer weg gaan.. ik heb er met tijde en wijle last van.....
    als ik met de kids op de fiets naar het werk ben gegaan..
    als ik het gestofzuigd en gedweild..
    het kan vanalles zijn en ik heb het ook niet iedere dag
    wat bij mij wel geholpen heeft is fysio ..
    maar de pijn gaat niet helemaal weg :(

sterkte

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    bij mij is het ook niet helemaal over helaas. Nu loop door uitval in mijn been ook scheef en dat bevordert het herstel ook niet.
    Zal er denk ik niet helemaal meer van af komen.
    Vooral als ik ongesteld moet worden heb ik soms echt een klote-dag door dat klote bekken
    ( en op harde stoelen zitten is ook nog steeds een probleem)

O ja mijn jongste is nu twee

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier ook last als ik bijv verkeerd opsta of 'teveel' achter elkaar in huis doe..

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa ikdenk dat ik maar even advies ga vragen aan de fysio. hoopte zo erg dat het weg zou gaan maar het lijkt nog steeds een zwakke plek..

6. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Hier nog steeds vreselijke pijn. Zit ook nog steeds in de zw. Bah en ook zo last van mijn rug. Kan niet veel. Het trekt nu heel erg steeds naar mijn lies en door naar mijn been auw.
    Ik hoop ook dat het snel over is de kleine is over een week alweer drie maanden. Heb tijdens de zwangerschap ook een hele tijd thuis gezeten en nu nog steeds baal als een stekker.

Wil ook zo graag met de kleine man wandelen maar dat wil gewoon niet. Volgens de fysio duurt het ongeveer wel een jaar.

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Pff hier ook... extreem instabiele bekken... ik heb nu oefeningen van de fysio buikspieren recht en links/recht verder 1 uur per dag op bed gaan liggen en rusten, bekkenbodemspierenoefeningen, en ik moet als ik stofzuig of fiets etc. mijn bekkenband dragen voor extra steun maar dit mag alleen als ik strikt 2 x per dag de oefeningen doen.. Verder masseert ze alles als ik bij haar ben en is het advies om 1,5 jaar niet zwanger te worden nu was ik dat al niet van plan dus dat scheelt :). Over 2 weken is ze terug van vakantie dan heb ik 3 weken de oefeningen gedaan hoop dat er dan al wat verschil is.. trouwens het is niet alleen bi ze vermoeden ook een hernia...

Hebben jullie 's nachts ook zo'n last? Ik mag alleen paracetamol omdat de rest spierontspannend is en dat mag dan weer niet...

8. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hier ook herstellende van zware BI. BI gaat niet vanzelf over. Ik loop nu al maanden bij een bekkenfysio en doe mee met revalidatie programma. Zit nog steeds in ziekte wet maar kan al steeds meer. Blijf niet met je klachten zitten. Ik dacht ook gaat wel over maar niet dus.

9. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb er ook nog last van, maar ga nu trouw naar de afspraken bij de bekkenfysio en merk dat ik steeds soepeler word :)

Geduld geduld geduld!!! En oefenen :D

10. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hey!

Hier ook na 7,5 maand nog steeds klachten. Gelukkig wel gelinkt aan menstruatiecyclus (dus hormonen) of zware inspanning en niet meer constant. Ook niet meer zo erg als tijdens zwangerschap toen ik nog net tot de hoek van de straat kwam. Voel me sinds +/- 2,5 maand zeker genoeg om te fietsen en dat gaat goed (was toch een jaar geleden).

Mijn bekkenfysio zegt dat het herstel wel een jaar kan duren. Ga dus nog steeds naar fysio, doe bekkenbodemspieroefeningen en sport sinds kort om meer kracht op te bouwen in rug en lage buikspieren zodat ik daarmee bekkenklachten op kan vangen. Wil fanatiek aan de slag om een eventuele volgende zwangerschap fitter en krachtiger in te gaan zodat ik hopelijk minder klachten heb.

Zou dus zeker nog eens contact opnemen met een goede bekkenfysio, die kan bijvoorbeeld ook inwendig voelen hoe het met de kracht van je bekkenbodemspieren zit.

Veel succes!

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Je lijf is nog aan het ontzwangeren vergeet dat niet ;)

Verder zou ik je bekkenfysio aanraden, je spieren weer sterk maken.

suc6 ermee

Deel Deze Pagina