Vandaag heb ik 3 mailtjes in mijn inbox, 3 reacties op mijn advertenties op marktplaats. Alle 3! (En gisteren ook al 2) met een soort gelijk verhaal (alleenstaand, crisis opvang, goed doel etc) en of ik mijn buggy/box/bank niet voor minder geld wil verkopen. Ik heb een vrij dure smaak, en ik koop zelf dus ook relatief dure merkartikelen. Na verloop van tijd zet ik deze vaak op marktplaats en vraag dan nog 30 tot 50% van de nieuwwaarde, ligt meestal aan de staat van het artikel. Voorbeeld: Ik heb 240 uitgegeven aan onze buggy. Ik vraag er nu nog 80/100 voor, hij is namelijk nog hartstikke goed en geen jaar oud en inclusief voetenzak. Nu kreeg ik vandaag zelfs de vraag of ik de buggy gratis af wil staan voor een of ander goed doel. Dan denk ik: Waar zijn we mee bezig? Ik heb toch niet voor niets "bieden vanaf 70"? Waarom zoeken deze mensen op dure merkartikelen? Als je iets gratis wilt overnemen dan kijk je toch wat er gratis aangeboden wordt en anders bij iets wat al iets ouder is, of geen merk oid? Ik heb het gevoel dat het de laatste tijd een beetje een trend aan het worden is om op deze manier aan goedkope spullen te kopen. Hang maar een zielig verhaal op en wie weet lukt het. (Ongeacht of het nou waar is het niet, dat maakt mij verder niet uit) Vorige week een mailtje van een alleenstaande moeder, wat wij voor onze bank, stoel en keuketafel wilden hebben. Ze vermeldde direct al in het eerste mailtje dat ze alleenstaand was en niet veel geld had. Prima, ik heb hier rekening mee gehouden en zei dat ze het voor 100 op mocht komen halen. (Ik wilde er eigenlijk 200 voor hebben maargoed het stond al een tijdje te koop en we moesten het echt kwijt) Nee dat was teveel geld, 50 was zelfs teveel. 2 dagen later besloten mijn vriend en ik dat ze het zo wel op mocht komen halen, het stond namelijk vreselijk in de weg en er werd niet op geboden. Stuurt ze vervolgens terug: Super! Maar ik heb geen vervoer kunnen jullie het ook komen brengen? Naaaah zeg? Dat is toch absurd?
Ik kan het inderdaad. Pas kreeg ik een mail mag ik u zitjes voor 5 euro overnemen (uhmm ja 2 bobike zitjes ) Voor weining geld. Mijn moeder is namelijk alleenstaand en heeft 4 kinderen. Tjah sorry, toen heb ik toch even terug gemailt.. En ik ben een ''tienermoeder'' Die het ook niet breed heeft en het niet voor niks verkoopt En zo vind ik het vaak irritant mensen die bijvoorbeeld zo weinig bieden op spullen die inderdaad zo goed als nieuw zijn en nieuw 50 euro zijn en wat word er dan geboden 5 euro of iets. Nou sorry ik hoef niet de hoofdprijs voor dingen maar van die onzin biedingen word je af en toe moe van... Misschien slim om in je advertentie te zetten dat je het niet gratis weg geeft of iets?
Hoi, Erg herkenbaar.. Ik verkoop zelf ook veel op marktplaats. Ook duur speelgoed etc.. Wat sommige mensen bieden is soms echt belachelijk.. 0,50 op een broek van Vingino wat amper gedragen is.
Tja weet er alles van. Hier ook een dure smaak en als ik iets op MP zet krijg ik ook de meest belachelijke mailtjes en bod. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang. Met gratis en mensen zielig vinden etc ben ik vanaf nu gestopt. Ik ben er te vaak mee op mijn bek gegaan. Laats had hier op de site ook iemand een oproepje. Baan kwijt, zwanger, weinig geld etc.etc. Ik een hele doos met meiden kleding opgestuurd met de afspraal dat zij een leuk kleinigheidje (nijntje boekje) op zou sturen voor mijn dochter als "gebaar". Nou je raad het al....... moet het nu nog ontvangen en op mail reageert ze niet meer. Weet je wat ik helemaal erg vind, dan geef je iets gratis weg en kan er niet eens een dank je wel vanaf.
Er was een vrouw die me emailde voor een maxi cosi en ze had een verhaal dat een meid van 18 jaar zwanger was geworden en ze daarvoor gratis spullen zocht Nou ik geloofde die persoon en ging accoord met het gratis geven van een maxi cosi en een matrasje (die ik al een hele lange tijd had staan op mp net als jou stond het in de weg) Dus die mensen kwamen bij ons en gaven ons als cadeautje een dove shampootje Wel lief...MAAR toch in het achter hoofd gehouden of dit een truc is... Ik was ervan af,ik ga er dan maar vanuit dat het voor een goed doel was
Oh ik ben dus niet de enige! Kreeg net weer een reactie dat ze gewoon opzoek zijn naar goede, goed uitziende spullen. Maar je mag toch niet van mensen verwachten dat ze dure zgan buggy's weggeven? Ik vind het trouwens ook niet heel netjes om zo gericht te vragen of je iets gratis mag hebben, ook niet als je dit voor een goed doel doet. Tenminste, niet op dit soort dure artikelen!
Nou, ik bied eigenlijk alleen maar goedkope dingen aan en ervaar het ook als 'n belediging als mensen zelfs díe dingen nog gratis willen hebben!
Ach nee! Als je goed kan zoeken vind je altijd wel wat gratis spullen Dus tja... En er bestaan ook leuke potjes zoals bijzondere bijstand Ik heb mijn hele uitzet via de sociale dienst! Ruim 600 euro! Dus als mensen zeuren ik heb een uitkering en weinig geld verwijs ze maar naar de bijzondere bijstand!
Tja, dat is eigenlijk ook zo. Bied je het al heel goedkoop aan, willen ze het ook nog eens gratis hebben. Een paar maanden geleden had ik een schommelstoel van fisherprice (rainforest) op MP staan. Ik had hem dit jaar in feb. gekocht en hij was echt nog helemaal goed (geen plekje, niets) zelfs de doos er nog bij. Nieuw had ik hem geloof ik voor 120 gekocht en vroeg er nog 50 voor. Krijg ik een bod van 15
Tsss... ik heb zelf niet zoveel ervaring met verkopen via mp, ik koop vaker... Regelmatig gaan mensen meteen met mijn eerste bod akkoord en kom ik later een website tegen waar het dan voor bijna hetzelfde bedrag als mijn bod te koop is... Ik ben dus geen echt goede handelaar voor mijn eigen portemonnee Maar als ik dit zo lees denk ik echt: wat erg dat er zulke reacties komen op jullie advertenties. Voortaan maar gewoon deleten denk ik?? Ik moet overigens wel bekennen dat het mij nog weleens gebeurt dat ik te snel ben met bieden en dan nog even verder kijk en dan toch afzie van mijn bod, denk dat dat ook wel erg irritant is voor de verkoper. Maar ik mail wel netjes af, dat dan weer wel...
Ik heb dit gelukkig nog niet zo meegemaakt. We vaak dat mensen bieden of mailen en dan nooit meer wat laten horen. Mail of bied dan gewoon niet. Ik ben vaak al blij dat er interesse is, dus als ik al iets voor mijn spulletjes krijg reageer ik al. Ik spaar mijn marktplaats verkopen op voor mijn zoontjes en alle kleine beetjes helpen. Dingen gratis vragen vind ik echt vreemd. Dit wil ik nog even zeggen, het kan namelijk ook heel anders!!!! Ik had al een poos een cdrom op mp staan en die had ik voor 5 euro staan. Toen niemand m wilde heb ik er gratis boven gezet en direct een mail. Dit meisje betaalde mij de verzendkosten en nog iets extra´s voor de moeite. Totaal maakte ze 5 euro over. Ik vond dat echt supernetjes. Gelukkig bestaan er ook nog lieve mensen op deze wereld en niet alleen maar hebberige Liefs
Ik heb het pas geleden gehad op een rommelmarkt, wij hadden een maxicosi te koop en er kwam een man die hem voor 5 euro wou hebben. Hij stond te koop voor 10 euro, hij was helemaal nieuw en nooit gebruikt, dus ik hield stug 10 euro vol. Hij begon af te bieden en begon bij 1 euro . Dus ik weer, nee 10. Hij bleef maar doorgaan en begon een heel verhaal dat hij heel arm was en veel kinderen. Hij pakte toen was kleingeld uit zijn broekzak en zei dat dat het enige was wat hij had. Ik had er moeite mee maar hield toch 10 euro vol. Die zelfde man liep toen verder en kwam bij de kraam van mijn zusje (naast de mijne) aan en kocht daar speelgoed, hij opende zijn portomonee en jawel hij had een hele stapel met briefjes van 50 in zijn portomonee. Dus mijn zusje die niet op haar mondje gevallen is riep gelijk, he zus je moet 50 euro vragen voor die maxicosie, hij heeft er toch genoeg.
Wat erg zeg die oplichters! Gelukkig heb ik tot nu toe alleen positieve ervaringen met Marktplaats aankopen en verkopen. Heb hele aardige mensen ontmoet door Marktplaats. Ze komen het halen en betalen gewoon de afgesproken prijs en 1 keer kwamen ze het gekochte zelfs brengen omdat ze toch in de buurt waren. Maar door deze negatieve berichten ben ik toch wel wat voorzichtiger geworden.
Wij hadden laatst een aantal tegels uit de achtertuin "gratis af te halen" op MP gezet. Lijkt me redelijk duidelijk, maar nee! Toch reacties met de vraag of we ze ff konden komen brengen, want geen vervoer! Ik zet er toch niet voor niks bij dat ze gratis af te halen zijn?! Rare lui op die site... Verder nog weinig ervaring, maar dat zal nog wel komen als we straks spulletjes van de kleine weg willen gaan doen enz. Ben dan in ieder geval vast voorbereid door jullie verhalen - Bedankt!
en weet je wat ook nog zo erg is? ik heb hier een maxicosi, geen merk, en al een paar jaar oud. ziet er echt nog goed uit, en is echt niks mee gebeurd, hoef daar dus echt niet veel voor te hebben. maar je raad het al... dat hoeven ze dus niet! ze hebben alleen interesse in de duurdere/merken artikelen. nou, graag of niet, denk ik dan hoor!
ach, ze kunnen het toch altijd proberen? Sommige mensen willen hun spullen echt graag kwijt en zeker als de aanbieding dan al langer staat, valt het te proberen. Ik heb zoiets van (als koper en als verkoper): Bied maar... vind ik het écht te weinig, dan reageer ik niet eens, dus wat maakt het mij uit, dat dat bod er staat? De boodschap zal wel overkomen, dat ik het er niet mee eens ben. En andere mensen zien, dat er wel interesse is en gaan vanzelf meer bieden. En wil ik het echt graag kwijt, dan kan ik altijd nog iets zakken met de prijs en dit mailen. En soms ben ik het ook gewoon zat en als ik het ding al vaker erop gezet heb, nou dan heeft er iemand mazzel en ben ik blij dat ik er eindelijk vanaf ben. En met diezelfde intentie bied ik ook. Ik bied wat het mij waard is en wat ik er op dat moment voor over heb. Dat we het daar niet over eens zijn, prima, dan kijk ik verder. En oja, de nieuwprijs kan wel heel hoog zijn, maar ik weet niet wat jij er voor betaald hebt natuurlijk. Merk kleding, verkoopt ook nog weleens bij de fabriek of op marktjes, alles voor 5 euro (Lief, Noppies etc), dus dan is een bod van 2 euro bijvoorbeeld toch netjes voor 2e hands? En datzelfde geld voor speelgoed. Overigens vind ik wel: Nee = nee , geen gedoe, geen gezeur verder en geen bericht = geen interesse. Maar misschien irriteer ik me ook wel minder snel aan dit soort dingen.
ik verkoop en koop ook vaak op mp ik maak me er niet druk om en als ze rare dingen mailen zeg ik dat ik er geen intresse in heb en dat ik mijn spullen niet gratis weg doe omdat wij er ook voor moeten werken en hard voor moeten sparen onzin biedingen verwijder ik gelijk en reageer er niet eens op inderdaad er zijn mensen bij die echt rare biedingen brengen wat soms gewoon niet te geloven is maar ach die dingen blijf je altijd houden denk ik maar zo
Ik heb het ook een keer gehad met een videospel die ik had gekocht. Dat spel heb ik uiteindelijk nooit gebruikt, heb het toen niet meer terug kunnen brengen en op MP gezet. Dat spel werd voor 65 euro verkocht in de winkel. Kreeg ik een bieding van 15 euro...mja die heb ik eraf gehaald. Kreeg ik een mailtje van waarom haal je mijn bieding er af, stomme tr*t, ik hoop dat je het spel nooit verkoopt....nou ja!! Bied dan een normaal bedrag. Dat spel was net een paar dagen uit.
Athina: Begrijp je verhaal hoor, maar mijn advertentie staat er nog maar 1,5 dagen op. Daarbij was het nog niet eens een laag bod maar gewoon vragen of ze het gratis mag hebben. Dit terwijl er duidelijk bij de advertentie staat bieden vanaf 70 en onzin biedingen worden verwijderd. Nou dan vind ik dat je toch een behoorlijke plaat voor je kop hebt als je vraagt of je het gratis mag hebben. Niet geschoten is altijd mis, dat klopt. Maar je gaat toch ook niet naar de autozaak en vraagt of je die BMW gratis mag hebben omdat je geen geld hebt? Dat is toch van de zotte?