Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Dames, ik heb een vraag hopelijk kunnen jullie mij helpen want de ivf lijn in het zieknhuis was al gesoten vanmorgen. Ik heb me sinds gisterenavond toch last van borsten, heel gevoellig. Ik heb nu 8 dagen puregon gespoten. En spuit natuurlijk ook decapeptyl om de eisprong tegen te gaan. Maar normaal heb ik dat verschijnsel alleen als mn eisprong nadert. Nu ben ik dus bang dat de deca niet goed zijn werk heeft gedaan en mn eisprong al nadert. En ik met pas dinsdag naar de gyn. voor mn 1e follikelmeting. Ik heb dit bij mn andere 3 ivf niet gehad. Herkent iemand dit? Lichte stress hier!!!

Groetjes Herma

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Lente: Jeetje meid, heel levenservaring heb je al! Fijn dat je opnieuw erg gelukkig bent en hopelijk voor jullie samen ook snel een kleintje en een prachtig huwelijk.

@Herma: Sorry kan je niet helpen, ik moet nog beginnen met mijn eerste IVF. Sterkte! en hopelijk heeft je gevoel geen gelijk :S

@Vlinder: Hmm, toen ik de pil nog slikte werkt ik geloof ik binnen 4 dagen ongesteld als ik klaar was met de laatste pil. Maar geen idee hoe dat gaat als je met IVF bezig bent.
    Ik hoef gelukkig niet aan de pil voor de IVF.

xx

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lente, fijn om te lezen dat het weer beter me je gaat, en hopelijks maakte de hutspot...jammie, ben er ook een grote fan van.

N-Sky, spannend, eindelijk is het weer begonnen voor je-jullie

Sloppy, spannend hoor, en ik hoop ook voor jullie dat de bruiloft verschoven moet worden...;)

Vlinder, ik word meestal ook rond 2 of 3 dagen na de laatste puk ongie.

Herma, jammer genoeg kan ik je niet helpen, en hoop voor je dat je snel wat zekerheid hebt.
    Misschien reageer je deze keer gewoon wat hefiger op de spuiten, ik had bij mijn eerste IVF ook super veel last van mijn bortsen, ze waren echt meer dan 2 cupmaten groter, en ik kon in geen een BH meer van me.

Fijn zondag nog allemaal meiden♥♥

4. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen... euh middag allemaal!

Hier wil die grieperige toestand maar niet overgaan. Ik heb al weer een aantal dagen een ongelooflijke hoofdpijn en leef dus op paracetamol. Ik ben dan ook nog eens ongi, dus hier geen fitte madam. Ik ben er niet helemaal bij en heb ook niet alles gelezen meiden... sorry.

Aankomende dinsdag de startecho. Ik hoop dat mijn ongi dan weer voorbij is.

Mijn dochter wil dan vanmiddag ook nog graag naar de dierentuin. Abonnement loopt dinsdag af en ik wil hem niet verlengen. Tis duur genoeg en we zijn er zo vaak geweest het afgelopen jaar dat we het wel een beetje gezien hebben daar nu ;)

En vanmiddag dus nog het haar van mijn dochter kleuren. Ik ben benieuwd hoe het uitvalt en of het aan haar verwachtingen zal voldoen. Ze wil het al 2 jaar lang en kijkt er echt naar uit.

Dan moet ik vandaag ook nog wat wassen en stofzuigen en dweilen en dan lig ik denk ik vanavond als een dweil op de bank ;)

Fijne zondag allemaal!

5. lente67

lente67 Niet meer actief

Pink, beterschap meid. Hopelijk is je ongi over bij de startecho. Bij mij was het echt een zooitje donderdag jakkes. Maar tegen die tijd zal het niet veel meer zijn.
    Wie weet doet de buitenlicht je goed en knap je ervan op. Hoe oud is je dochter van wie je haar haar gaat verven? spannend!

Herma, ik denk dat het idd. bijwerkingen zijn. Anders even in de bijsluiter lezen.

Ga maar eens buiten spelen en wat bloembolletjes erin gooien. Nu kan het nog na de eventuele tp wroet ik liever niet meer in de aarde met het oog op eventuele kattendrollen hihi

X
    Lente

6. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Herma, ik heb tijdens de stimulatieperiode ook last van mijn borsten dus het kan echt een bijwerking zijn. Wat ik begrepen heb kan je echt geen eisprong door de deca krijgen. Ik heb zelfs vruchtbaarslijm in de laatste fase van stimulatie en bij het UZ Gent gebruikte ik maar 7 dagen deca en ging daarna nog zeker 4 dagen door met de Puregon/Menopur en geen enkele keer een voortijdige eisprong gehad. Hopelijk heb ik je iets kunnen geruststellen.

Lente, goh wat iedereen al schrijft heb je al een behoorlijk rugzakje met levenservaring alleen eentje die je niemand toewenst. Veel sterkte in deze moeilijke periode. Wat die uitgangsecho betreft tijdens menstruatie, ik ben niet anders gewend, bij mij altijd op cd2 of cd3 dus altijd heel erg ranzig voor mijn gevoel maar gyns zijn het gewend.

Vlinder, lekker dagje voor jezelf, doe kalm aan. Kan je helaas niets over ongi na pil vertellen, is voor mij al een mensenleven terug dat ik de pil gebruikte.

Sloppy, ook hier duim ik voor je dat bruilof uitgesteld wordt.

Verders ben ik het kwijt. Iedereen die al druk bezig is met spuiten, sterkte en de rest sterkte met wachten tot het moment dat je mag beginnen.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoi meiden hier ben ik weer even, ik lag al in bed maar jammer genoeg beginnen de opvliegers weer dus lig nu op de bank met de laptop.

Hier is de onzekerheid over de ongie weg want sinds vanavond ben ik weer meer bloed gaan verliezen dus de nieuwe ongie is alweer begonnen voor de vorige gestopt was....
    Ik had de laatste paar dagen van deze ellende lange ongie alleen wat bruin nog en nu is het weer bloed.
    Morgenochtend het zh bellen en dan als het goed is morgen starten met de Gonal.
    Maar we kunnen weer starten!!

@Pink, beterschap meid, hopelijk voel je je snel beter en dan ook nog eens die ongie erbij....BAH

@Herma, ik hoop dat ze je morgen wat duidelijkheid kunnen geven over je klachtjes.

@Sloppy, ook hier duimen we hoor. :)

8. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik die voor de zoveelste keer vandaag weer een poging heeft gedaan om eens vroeg het bed in te duiken heeft weer eens gefaald. Het is nu immers alweer bijna middernacht. Ik ga het nooit leren vrees ik haha.

@Lente
    Ik heb niet helemaal alles gelezen meid. Daarvoor moest ik alweer te veel terug, maar ik heb iets begrepen van dat je je huis te koop hebt staan, je ex-man geen kinderen wou en nu ben je samen met je vriend bezig met IVF en ga je binnenkort trouwen. Veel wat je overkomen is en nog overkomt dus. Gelukkig ook leuke dingen!

De spuiten zijn inderdaad niet altijd even fijn. Gelukkig kan je vriend ze bij je zetten. Ik moet ze altijd zelf zetten. Maar heb er gelukkig geen problemen mee. Soms zijn ze wat pijnlijk en soms bloedt het een beetje, maar goed, dat is mijn fout.

Ik wens je in ieder geval nu alvast een fantastische dag toe met je trouwen en ik hoop dat jullie heel lang heel gezond en gelukkig mogen zijn en dat al jullie wensen uit mogen komen.

Ook hoop ik dat jullie huis snel verkocht zal worden.

Oooh jij mag aankomende vrijdag al.... Ik duim voor jou ook dat je een mooie score op het beeld zult zien.

Ik zit ook weer op het eind van de menstruatie. Ik hoop dat het voor dinsdag echt helemaal over is. Ik voel me er toch altijd heel ongemakkelijk bij, terwijl de gynaecologen mij al duizenden keren hebben verzekerd dat het voor hen echt geen probleem is en dat het maar gewoon bloed is. Er zijn ergere dingen volgens hen. Maar ja, ik blijf het niet fijn vinden.

Dank je wel voor je beterschapswensen. Ik voel me wel iets beter al zit de hoofdpijn er nog steeds. Ik word er een beetje moedeloos van. De fabrikant van Paracetamol ziet zijn omzetcijfers omhoog schieten dat kan niet anders haha.
    Maar goed.. we gaan stug door.

Het was ontzettend leuk in de dierentuin. Gezellig druk en een heerlijk weertje best wel. Niet te koud. We zijn daarna nog even naar de Mac geweest en mijn dochter was dus weer helemaal blij.

Leuk bloembollen. Dan is het altijd zo verrassend wat er opkomt en hoe.

Ik doe na de tp niet veel meer. Voorzichtig omspringen met die kleintjes ;) Niet dat het wat helpt, maar ja. De gynaecoloog zegt trouwens wel dat de eerste dagen na de tp je het wel rustiger aan moet doen. Niet veel tillen en meer van dat soort dingen.

@Sky
    Oooh spannend weer. De start is alweer geweest. Ik zal voor je duimen dat de eicellen goed hun best zullen doen en dat 8 nov. een goed resultaat zichtbaar zal zijn.
    Wanneer verwacht je ongeveer de punctie?

@Sloppy
    Wat een perfecte planning heb je meid! ;)
    Leuke naam trouwens, Megan.
    Als het deze poging voor mij raak is, zal ik waarschijnlijk in augustus uitgerekend zijn.

@Vlinder
    Oooh jee... een keertje verkeerd geprikt. Daar kan je vervelende plekken van krijgen inderdaad.

Mooie leeftijd 30. Het eind van de twintiger jaren met zijn charmes en dolle streken, maar het begin van een tijdperk wat ontzettend mooi is. De standvastige dertiger jaren ;)

De menstruatie komt ongeveer een week na het slikken van de laatste pil. Bij mij was het deze keer de 5e dag na het slikken van de laatste pil.

Ja dan wordt het lastig om te zien wanneer je ongi wordt als je het nog steeds bent. Lijkt me geen slecht idee inderdaad om eens even overleg te plegen. Weet je het in ieder geval zeker.

Ik lees pas later jouw laatste berichtje en lees dus nu dat je ongi is doorgebroken en dat je dus weer mag starten! Super! Succes ermee!

Wat vervelend dat je opvliegers hebt. Weet je waar ze van komen?

Dank je wel ook voor je beterschapswensen.

@Herma
    Sorry meid ik kan je ook niet helpen. Ik spuit namelijk Lucrin en geen decapeptyl. De werking zou in principe gelijk moeten zijn, maar ja ik kan het niet met zekerheid zeggen.
    Ik zou morgenvroeg even meteen met de poli bellen en dan overleggen. Als zij het niet vertrouwen, overleggen ze evt. wel met een arts of laten je wel eerder komen.

Verder heb ik vanavond nog het haar van mijn dochter geverfd. Het staat echt superleuk! Het is niet te donker geworden. Gewoon een tint donkerder dan haar eigen haar. Ze was donkerblond, bijna bruin volgens mij en nu is het bruin. Beetje dezelfde kleur als haar wenkbrauwen en wimpers. Heel mooi. Ze is er zelf ook ongelooflijk blij mee.

Ze hoefde gelukkig ook niet zo lang te zitten. Aanbrengen, 10 min. in laten werken, uitspoelen. Daarna nog een glansmiddel aanbrengen, dit een minuut in laten werken en uitspoelen en klaar!
    Is voor een 9-jarig meisje vol te houden ;)

Ik had haar haar aan de achterkant mooi alle kanten op laten springen en dat vond ze ook helemaal super.

Heel trots zei ze lachend: "Mama, ik lijk op jou nu!"

Ik ben benieuwd hoe de reacties morgen op school zullen zijn.

Morgen moet ik niet vergeten de huisarts voor haar te bellen.
    Afgelopen vrijdag zijn we nog naar een vervangend huisarts geweest omdat ze een, ik denk een geïnfecteerde blaar - dokter denkt steenpuis, heeft aan de binnenkant van haar ene voet. De vervangende huisarts gaf aan dat de eigen huisarts hier maandag ook even naar moet kijken om te zien hoe de genezing is.
    Ik heb niet het idee dat het al echt beter wordt, maar we zullen het morgen wel zien en horen.
    Ze wil in ieder geval niet nog een keer naar de dokter, dus dat wordt nog leuk.

Ik denk dat ik zo ook maar eens even een poging ga doen om in bed te komen. Slaap lekker allemaal!

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Zo haha een aardig bericht heb je getypt. :)
    Je zult nu wel moe zijn. ;)

De opvliegers komen door de Lucrin, hier ben ik afgelopen maandag mee gestart.

Zo, ja inderdaad een flinke lelijke plek zeg, jeetje.
    Echt een zwarte plek zit er nu....Ach foutje kan gebeuren.

Weltrusten meiden.

10. lente67

lente67 Niet meer actief

hee Pink.

Ook ik heb last van warmteaanvallen 's nachts. Leuk je dochters haar, en wat een compliment dat ze op jouw wil lijken. je bent vast een fantastisch wijf:) hihi

Het was echter niet mijn ex-man maar helaas mijn overleden man. Maar er wordt zoveel geschreven dus begrijp dat je erover heen hebt gelezen. Ik heb 100 bloembollen geplant maar heb er nog 200:$

Ga maar eens gauw ontbijten moet zo naar school Blêh vakantie is voorbij:(

Kusje voor je blauw/zwarte plek Vlinder

en voor je pijnlijke (.)(.) Herma

Ben een beetje melig, nu al;)

X
    Lente

11. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Hoi meiden,

Ben het weekend hier niet geweest want het was hier een heksenketel. Mijn dochter van 8 had besloten halloween te vieren met haar vriendinnen, dus knakworstjes met ketchup en mayo als afgehakte vingers met nagels ed. Ik heb dus al een dochter van 8, bij haar heb ik geen IVF hoeven doen maar IUI.

Ik heb al wel een succesvolle IVF procedure achter de rug met een zwart randje. Want ons zoontje is geboren met 24 weken en heeft maar anderhalf uur mogen leven. Dit alles is pas 4 maanden achter de rug maar ivm mijn leeftijd meteen weer begonnen met de mmm.

Herma ik weet niet of gevoelige borsten een goed of slecht teken is, dit wordt mijn 3e ivf en elke keer is het weer anders. Morgen de eerste fm dat is wel mega spannend.

En Vlinder mag je starten met Gonal F, want dat zijn toch de spuiten die we nodig hebben.

Lente hoe kom je op het idee om 300 bloembollen te gaan planten, gelukkig in onze tuin veel vaste planten maar in het voorjaar heb ik weer spijt. Sta jij daar met je dikke buik te kijken en hoor ik je al zeggen die bloembollen heb ik geplant toen ik nog niet zwanger was.

Moet nu helaas weer aan het werk,

Fijne dag allemaal

12. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    ]Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg
    IJsvogeltje: ICSI 1, EMC R'dam
    La femme Nikita: IVF2, Endokrinologikum Hamburg
    Sloppyslayer: IVF 1 voor 2de kindje nog 5 rietjes met Cryo's over, VU Amsterdam
    Clowntje: IVF poging 3, Radboud Nijmegn

Wanneer:
    Vlinder3: november, 26 oktober start Lucrin
    Herma: november, 23 oktober start Puregon
    Ladouce: november
    Lente67: 29 oktober start 300 ie menopur
    IJsvogeltje:16 november intake (en start?)
    Misty1984: November
    La femme Nikita: november, punctie hopelijk week 47
    Sloppyslayer: November, bij eerst volgende ongi
    Clowntje: start deca 27 okt, puregon 9 november

FM's:
    La femme Nikita: 17 November 1e FM
    Herma:2 November 1e FM
    Lente67: 5 November 1e FM
    Clowntje: 17 november 1e FM

Punctie:
    La femme Nikita: week 47
    Herma: tussen 5 en 8 november

Terugplaatsing:

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:

Hoi allemaal heb het lijste bijgewerkt en verbaas me erover dat er zoveel verschil zit in de zkh. Zelfs bij Herma in het radboud is de eerste FM pas na 11 dagen en ik mag al na 9 dagen komen opdraven.

Maar we gaan deze maand met zijn allen de statistieken eens flink oppoetsen.

13. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi! ja ladouche je hebt me wel gerustgesteld,ook omdat jij het zelfde voelde. Ik denk dat die angst er nog een beetje inzit van de vorige keer ivf 3 want toen werkte de deca niet goed en begonnen er al eitjes te groeien terwijl ik aleen nog maar deca spoot. Toen moest ik 2 weken langer en meer deca spuiten. Als ik het forum toch niet had haha.

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg
    IJsvogeltje: ICSI 1, EMC R'dam
    La femme Nikita: IVF2, Endokrinologikum Hamburg
    Sloppyslayer: IVF 1 voor 2de kindje nog 5 rietjes met Cryo's over, VU Amsterdam
    Clowntje: IVF poging 3, Radboud Nijmegn
    norwegian-sky: ICSI 2, wfg & VUmc

Wanneer:
    Vlinder3: november, 26 oktober start Lucrin
    Herma: november, 23 oktober start Puregon
    Ladouce: november
    Lente67: 29 oktober start 300 ie menopur
    IJsvogeltje:16 november intake (en start?)
    Misty1984: November
    La femme Nikita: november, punctie hopelijk week 47
    Sloppyslayer: November, bij eerst volgende ongi
    Clowntje: start deca 27 okt, puregon 9 november
    norwegian-sky: 30 ok start puregon

FM's:
    La femme Nikita: 17 November 1e FM
    Herma:2 November 1e FM
    Lente67: 5 November 1e FM
    norwegian-sky: 8 november 1e fm
    Clowntje: 17 november 1e FM

Punctie:
    La femme Nikita: week 47
    Herma: tussen 5 en 8 november
    norwegian-sky: rond 13 november

Terugplaatsing:

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:

zo heb mezelf ook maar even bijgevoegd! ik heb zelf nu snacht ook last van opvliegers. poeh warm koud warm koud. en vreetbuien bah dat vind ik wat minder. nog een weekje vind het zo spannend allemaal weer!

xxx sky

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet niet of ik me hier kan aansluiten. Moet morgen het zh bellen ivm een vreselijk negatieve test. Ons eskimo is niet blijven plakken.
    Hopelijk kunnen we in december nog voor de 2e ICSI poging gaan. Ze sluiten namelijk 2 weken met de kerst.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @timon: tuurlijk kan je hier komen mee kletsen! Balen zeg...blehhhhhh!
    Hopelijk deze ronde meer geluk!

17. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ timon hebben ze bij jullie wachtlijsten? wij mochten na mislukte cryo gelijk door. dus 3de dag van ongie begon ik gelijk met de pil voor deze nieuwe icsi poging. hoop voor jullie dat jullie gelijk door mogen!

knuffel van sky

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    NS, ik hoop dat we direct door kunnen. Morgen zal ik het weten. Ik heb de pil nog in huis, maar moet eerst nog ongi worden.

19. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Timon wat een slecht nieuws,sterkte ermee. Ben je al gestopt met de utrogestan? Ik ga voor je duimen dat je meteen door kan.

20. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Sky, leuke combi opvliegers en vreetbuien. Het is zo makkelijk om aan de vreetbuien toe te geven want over een paar maanden ben je toch dikker en vallen die paar kilo's van nu niet meer op.

Natuurlijk moet je jezelf nu wel verwennen met lekkere dingen maar ik persoonlijk baal wel dat ik sinds alle behandelingen ed er 6 kilo bij heb gekregen die ik echt niet makkelijk weg krijg. Komt ook dat er geen motivatie is om te lijnen. Schaam me diep dat ik na alles wat je meemaakt tijdens de behandeling je toch stoort aan de kilo's. Mijn vriend verklaart me ook voor gek, het is totaal niet belangrijk wat ik weeg op het moment.

Deel Deze Pagina