Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Sja... wat zal ik zeggen.
    Eén van mijn beste vriendinnen belt me net:

"Ik weet niet hoe ik dit moet zeggen, (wedden dat ze zwanger is....) maar zoveel mensen weten het nu en ik wil niet dat je het van iemand anders hoort. Want eh... ja... Ik ben dus zwanger"

"Ohh wat leuk joh"

"Jaaa"

"Hoe lang al?"

"Al drie maanden...."

"...Dat is mooi, dan heb je het gevaarlijkste gehad..."

"En ik weet dat het bij jullie allemaal zo moeilijk gaat en daarom vond ik het ook zo moeilijk. Maar we kunnen evengoed nog samen op vakantie hoor"

"Ja dat is wel een voordeel, ik was al bang dat jij je aan mij zou irriteren omdat ik niet drink en vroeg naar bed wil nu"

"Dat zal ik niet hebben, ik snap je heel goed! Maar weet je, vakantie is sowieso wel goed. Je hoort zo vaak dat mensen opeens wél zwanger worden als ze er niet zoveel mee bezig zijn"

"Er niet teveel mee bezig zijn is een beetje lastig als je jezelf 2x per dag moet injecteren, 3x per week naar het ziekenhuis moet of 3x per dag medicatie van onderen in moet brengen..."

"ja dat is ook zo"

"Laten we hopen dat het ook snel lukt bij ons, dan kunnen jij en ik samen zwanger zijn."

"jaa!"

Ik voel me nu een beetje als iemand die mentaal helemaal in orde is, maar die wel in een rolstoel zit. Ik wordt geduwd en mensen om me heen praten niet meer met mij, maar met degene die me duwt.

Waarom heeft ze me gewoon niet eerder verteld dat ze zwanger is?
    Dat had ik willen weten.

En ze waren niet eens echt 'bezig'.
    Als het gebeurt gebeurt het, maar het kan nog wel 2 jaar duren dus we beginnen vast maar.

Maar zég het me dan als het gelukt is.

En op vakantie gaan is goedkoper en leuker dan een IVF behandeling. Geloof mij maar.
    Als dat echt zo goed werkte, bestonden IVF en ICSI niet.
    Alsof, door in de atlantische oceaan te zwemmen, de zwemmers van mij lief opeens wél in staat zijn een ei te bevruchten...

Nee IK moet op vakantie...
    Dan wordt IK sneller zwanger...
    Wat verandert dat aan het zaad van mijn lief?
    Ik word alleen sneller zwanger op vakantie als ik vreemd zou gaan...

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Hallo daar Mooie Dames,

Blondje, ja de tijd vooruit zetten wil ik nu wel ja..:) Ik heb gister ff mijn NOD berekend maar dat zou de 21ste al zijn, maar ik denk dat door de decapeptyl wel heel veel van je natuurlijke cyclus is stil gezet dus ga echt pas de 25ste testen..:)

MartinenAngela, je testdatum valt tegelijk met Blondje dus verw8 dit weekend of begin volgende week wel goed nieuws he..:)

Slopperd ik denk ook dat het er gewoon 1 is hoor..:) Ben wel al beniewd wat het is.. Wat denk je zelf?! :)

Laupa, mooie score hoor voor de eerste FM.. Spannend..!!:)

Maria, ik heb er geen ervaring mee, dus kan je helaas niet helpen..

Nikita, ja wat super rustig is het hier he, na de grote groepsverhuizing..:)

Ik voel me sinds dagen wel weer wat beter.. Heb iig weer wat meer energie..:):) Tot straks..

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Ik mag er niet om lachen.. maar doe het stiekem tog.. Deze domme mensen snappen het gewoon niet lief..
    Wat naar dat ze het je niet meteen vertellen zeg..!! Zou k ook zwaar boos om worden..!! En je invalide voelen, ik snap je echt helemaal.. Schreeuw, sla en praat alles maar van je af hier..!!

Mijn zus is ook zwanger en heeft het me met 4 weken al verteld.. Ja ik liet een traantje, maar ik gun het haar van harte en ben blij dat ze er zo open over is..

4. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    @ Mariac Ik snap zooooo goed hoe je je voelt... die opmerking over vakantie heb ik ook bijna 3 jaar aanmoeten horen...
    Tsja, in Mexico, Thailand en New York werden mijn eileiders ook niet veel doorgankelijker van en de zwemmers van manlief trokken zich ook niets aan van het vakantiegevoel. Zinktabletten daarin tegen... Die werken wel!
    van 2.7 in 2009 naar 100 milj. bij de IVF. Probeer het eens, misschien helpt het bij jouw man/vriend ook wel.

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    K ga ff gluren bij de picknicktafel.. brb..:)

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Jullie zijn schatten.
    Niemand snapt het zo goed als dat jullie doen.
    Kaat, wil je iets lekkers meenemen van de picknicktafel?
    xx

7. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    @maria: herkenbaar verhaal! Heel herkenbaar!
    Ik baal er ook van dat mensen ineens zo met mij omgaan. Alsof jij niet blij bent voor je vriendinnen die ineens zwanger zijn? Ik gun het elk van hen, maar mezelf ook!

Als ik jou was zou ik even wachten om vervolgens toch een aantal vragen aan haar te stellen. Bijvoorbeeld waarom ze voor jou denkt? En jou het pas zo laat verteld? Je bent volwassen
    toch, dus kun je er ook heus op een goede manier mee omgaan. Dat hoeft zij niet voor jou te bepalen. En je mag ook zeggen dat zulke opmerkingen van er niet teveel mee bezig zijn je pijn doen! Als zij in die situatie zou zitten zou ze er ook mee bezig zijn... Het zijn opmerkingen die je je ene oor in moet laten gaan en je andere weer uit. Maar intussen doen ze meer met je dan je wilt. Ze zegt het om je moed te geven, maar moed en hoop geven doe je soms alleen maar door er te zijn voor iemand en mee te huilen en te balen.

Ik vind het vervelend als mensen voor mij gaan denken. Betuttelend met me omgaan. Als ik iets niet prettig vind wil ik dat zelf zeggen.

hahaha er komt een stukje frustratie naar boven, dat lees je vast en zeker...nou meis, wens je veel sterkte! Niemand weet hoe ongewenst kinderloos zijn voelt totdat je er zelf mee te maken hebt.

8. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Zal trouwens nog even een schattig verhaaltje van mijn nichtje vertellen. We waren het weekend weg met de hele familie. Vijf kindertjes, mijn paps en mams, twee zussen met man en broer met vrouw. Ik was soms best verdrietig, maar liet dat niet merken. Nichtje van zeven kwam op een gegeven moment naast me staan en ze zei: Esther, jij mag mijn haren mooi maken, omdat je zelf geen meisje hebt.
    Zij voelde gewoon hoe ik me voelde! Zo lief! Ze houdt er helemaal niet van als iemand aan haar haartjes zit, maar ik mocht het doen.
    Fantastisch toch?

Toen mijn zus en zwager met hun drie meiden een keer in de auto zaten vroeg mijn oudste nichtje waarom wij geen kinderen hadden. Er kwam een heel gesprek uit voort waarop de middelste, die van zeven, vroeg of wij wel wisten dat we euh, euh, euh, je weet wel, euh seks moesten hebben...! Hilarisch hè?

9. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Hahahahaha
    Kinderen zijn veel liever en eerlijker dan volwassenen:)
    Ik ga idd, als alles een beetje bekoeld is, toch eens met haar praten.
    Zij heeft het gedaan om me geen pijn te doen, maar het voelt juist lastiger.

Een andere vriendin weer niet eens dat wij er mee bezig zijn.
    Die vertelde me dat ze zwanger was, maar echt meteen. Nog eerder dan ze he haar vriend vertelde.
    En dat was wel van AU
    maar minder dan nu....

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Maria ik heb heerlijk warme ham/kaas croissant en chocoladebroodjes gebracht...!! Niet tegen Lente zeggen he..;)

Snoesie, ja kinderen zijn zo eerlijk.. Lees je verhaaltje met tranen in mijn ogen..:) Super lief..!!

11. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Oeh dankje!
    Ik krijg die cellulitis toch niet meer weg voor ik in mn kerstjurk moet, hahaha

Ik zal even tegen mijn lief zeggen dat we euh, euh, euh, je weet wel, euh seks moeten hebben...!
    Wie weet lukt het dan wel:)

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Goh Maria...heb geen woorden voor je berichtje...ik lees het met een lach en met een traan :D:x kun je dat in het NL zeggen of is het een duits spreekwoord...;)

Maarre, die frustratie van Snoes snap ik ook...het irriteert gewoon mateloos hoe sommige mensen nu niet meer normaal met je om kunnen gaan...

Kaaat, fijn dat je je weer beter voelt...

Enne, meiden...ik heb een schaal vol taaitaai op de tafel staan, en een kop groene thee...dus tast vooral toe...
    Breng ook nog een portie naar de Picknicktafel...en dan ga ik maar weer eens mijn jurkje aantrekken en het toneel op...;)

13. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    martinenangela; Wij mogen op dezelfde dag testen! Ik heb 22-12 bloedtest in het zh, ze bellen dat einde vd ochtend terug met de uitslag. Krijg jij geen bloedtest? Ik duim voor je, spannend he!

Laupa; Wat een mooi aantal zeg! Hopelijk groeien ze goed door en heb je straks een mooi aantal bevruchtingen!

snoes; Ik heb een tp in eigen cycles gehad, en ik hoef helemaal geen bollen te gebruiken, alleen 1 pregnyl spuit. Ik heb dit wel aan de arts gevraagd vooraf, maar die gaf aan dat het lichaam dat zelf aanmaakt. Op de echo na tp was te zien dat mijn baarmoederslijmvlies mooi dik was. En wat een mooi verhaal van je nichtje! Maakt wel wat goed he, om je moedergevoelens te kunnen uiten tegenover nichtjes/neefjes. staat toch heel dicht bij.. Al is het mooiste natuurlijk om het nog dichterbij te hebben. :)

la femme; Jij krijgt wel al eerste een tp in het nieuwe jaar denk ik, weet je al een datum? Ik hoop dat het griepje een goed teken is!

mariac; Kan me voorstellen hoe je je voelt, wat vervelend zeg! Moest ook wel lachen om de opmerkingen dat de zwemmers niet beter worden op vakantie, want dat denk ik ook wel eens als mensen zulk soort opmerkingen maken. Bijvoorbeeld bij de opmerking er niet teveel mee bezig zijn, jaaa dat denken die zaadjes echt, nu zijn ze er niet mee bezig nu zwem ik wel die eicel in! NOT!!!

Kaaat; Beter geslapen vannacht? Bij mijn vorige cycles had de decapetyl geen invloed, heb punctie gehad maar geen tp en werd gewoon op dag 28 ongesteld. Maar kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Liefs, Blondje

14. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik moet nu echt aan het werk gaan en even stoppen met in de baas zn tijd te surfen naar cryo info.
    Ik word niet bepaald gelukkig van de lage slagingspercentages...

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Nikita wat lief dat je ons allemaal lkkrs brengt..:)

Blondje... Oowja.. ja je hoort wel vaker dat meiden al 8 of 9 dagen na tp ongesteld worden dus miss ook wel.. Hahah hopen dat ik het tot de 25ste volhoud..:) Wanneer ben je van plan te gaan testen, van het weekend al?

Maria ja de percentages zijn niet echt goed, maar er is ook een percentage dat wel zwanger wordt, daar moeten we dan maar aan denken he..:)

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @MariaC: Ohh wat een naar bericht zeg, hoe je vriendin het oppakt! En een goede vergelijking die van die rolstoel!
    Zo werd ik ook altijd behandeld en soms kwamen mijn vriendinnen langs om het te vertellen en dan kon ik wel janken en schelden en tieren, maar dan kan je geen kant op en moet je gemaakt blij gaan reageren terwijl je het liefst heel erg hard weg wil rennen.
    En slagingskansen van de Cryo, jij loopt toch ook bij het VU-amsterdam? Daar zijn de slagingskansen net zo groot als bij een verse TP...........en kijk naar mij :)

Sorry dat ik niet op iedereen reageer hoor, maar ik ben aan het pakken voor vrijdag. Dan gaan we 5dgn naar Wenen. En ik probeer zoveel mogelijk in een grote rolloway te stoppen.......tja en Megan neemt al de helft in beslag met alleen kleren :(:)

17. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Sloppy, als ik maar half zoveel Hcg mag hebben als jij, ben ik al zielsgelukkig!
    x

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    ja dat geloof ik! Een mooie plakbeeb is wat we allemaal willen :D

19. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Snoes wat een lief verhaal. Dat jij haar haartjes mocht doen. Lief zeg.
    Jah mensen zeggen vaak allemaal de verkeerde dingen he. Dat is de reden dat bij ons niemand het weet. Zit ook weer een nadeel aan natuurlijk, je moet alles alleen doen. Maar ja, voor mij is dat dan weer beter om mee om te gaan dan al die opmerkingen cq goedbedoelde adviezen.
    En dan mensen die vertellen dat ze zwanger zijn. Het blijft lastig, als je bezig bent met IVF/ICSI komt alles hard aan. Alsof je een klap in je gezicht krijgt. Ook al gun je het iemand van harte.
    Laatst hier een man op kantoor, ik moest naar z'n beeldscherm komen kijken. Plop, daar duikt beeldschermgroot de foto van een baby op. Z'n kleinkind, zo trots. Kan me dat helemaal voorstellen. Toen vroeg hij: heb jij kinderen? En ik: nee, die heb ik niet. En hij wist niet meer wat hij zeggen moest. Ondanks dat ik blij was voor die man, voelde ik me als een geslagen hond.
    Groetjes
    Jolanda

20. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    MariaC; Ik heb die percentages ook op interntet gezien, en navraag gedaan. Onze arts vertelde me dat tp van een cryo bijna net zoveel kans van slagen heeft als een verse! Het risico zit 'm denk ik vooral in het ontdooien, dit proces is een risico en dat overleven niet alle cyro's. Ik vroeg wat voor kwaliteit de cyro was die teruggeplaatst werd, aangezien er 1 het ontdooien niet gehaald had, toen zei ze de cryo heeft het invriezen en ontdooien overleefd dus dan moet t wel van goede kwaliteit zijn.

Kaaat; ik denk dit weekend al testen, als er geen tekenen van ongesteldheid zijn. Hoop dat ik daaraan toe kom :) en jij natuurlijk ook de 25e! en dan met knallend nieuws het jaar uit!!

Sloppy; veel plezier in Wenen!

Deel Deze Pagina