Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Dank jullie wel allemaal!

2. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ontzettend moe, maar even voor Herma:

Heel veel succes morgen met de punctie en laat de oogst maar zeer vruchtbaar zijn!

Laat je het nog even weten hoe het gegaan is?

Wanneer krijg je de terugplaatsing als er een paar prachtembryootjes ontstaan zijn?

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Geen idee, zat vandaag gewoon niet lekker in mijn vel.
    Alles stoorde me, was ontzettend bitchie, en had geen zin in niks, bovendien liep ook nog eens alles verkeerd.

Nou ja, we schuiven het maar lekker op de pil...;)
    Neem nog niks anders dus kan het niks anders de schuld geven.

Heb nu lekker een lang week-end vrij, dus lekker tijd om uit mijn herfst-dipje te klimmen...

Trusten...8)♥♥

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Even vroeg hier om Herma veel sterkte en geluk te wensen met de punctie. Heel veel succes meid en hopelijk zijn er veel mooie eicellen te vinden!

Liefs,

Misty

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Herma ik denk aan je vandaag meid!!!!

6. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Vind het altijd een beetje lastig om een eerste post te zetten op een forum. Tis net of ik een beetje inbreek in een vriendinnengroepje...Maar nu heb ik toch echt behoefte aan wat mede-ivf'ers.

Vandaag krijg ik uitleg over het prikken en vandaag moet ik mijn eerste injectie decapeptyl zetten. Ik heb endometriose en daardoor al twee keer een maandelijkse injectie decapeptyl gehad. Nu moet ik dagelijks gaan spuiten en vanaf maandag de spuiten voor eicelstimulatie. Brrrrrr....

Mijn man en ik zijn nog wel aan het twijfelen of we één of twee embryo's terug willen laten plaatsen. De gyn vertelde dat er 9 tot 10% meer kans is op complicaties en gehandicapte kinderen. Welke keuze hebben jullie gemaakt?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, wou dat ik het een beetje minder spannend vind, maar dat is nou eenmaal niet zo. Vind het bovenal ook leuk, want eindelijk gebeurt er iets...

Fijne dag allemaal en succes met puncties, spuiten, wachten, enz enz.

7. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Herma, we denken aan je. Hopelijk ben je weer snel thuis op de bank met goed nieuws. We wachten in spanning af.

Welkom snoes, veel succes met het IVF traject. Waar ben je onder behandeling, want je hebt een iets ander progamma als ik. Want ik spuit al 8 dgn deca en mag dinsdag beginnen met eicelstimulaie Puregon, 117 eh. Over de hoeveelheid terug te plaatsen embryos kan ik helaas niks zeggen. Ligt aan heel veel factoren, leeftijd, al eens zwanger geweest ed. Wij hebben er de eerste keer voor gekozen om en 1 van A-kwaliteit terug te plaatsen en 2 als het B kwaliteit is. Nu bleek dat wij een A en B hadden en dus A teruggeplaatst kregen en de B niet ingevroren is. Werd dus niet zwanger en dit heeft gevoeld als een gemiste kans. We kiezen nu voor de terugplaatsing van 2 embryos. De kans dat het een tweeling wordt is toch klein en ok dat is risicovol maar kinderen krijgen is altijd risicovol en garanties krijg je niet. En een tweeling lijkt me helemaal super. Maar het belangrijkste is dat je er samen achter staat en goed overleg hebt met het zkh.

Mijn wens is ook om er niet de hele dag mee bezig te zijn, maar het lukt me heel slecht.

La femme, lekker een lang weekend vrij nu nog even je leuke zelf weer vinden en anders maar niet, lopen ze toch met een boog om je heen. Ik ga ook maar eens een button opspelden met TEGEN MIJ PRATEN OP EIGEN RISICO en als het nog erger wordt IN MIJN BUURT ZIJN OP EIGEN RISICO. En oooh in de lounge is vaak nog wel een forum waar je je af kan reageren, gebeurd wel vaker. Ik doe hier niet aan mee hoor, maar lees het wel (schaam).

Ga nu weer duimen voor Herma, doei.

8. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi hoi lieve forum vriendinnetjes,

De punctie zit er weer op gelukkig , heb er weinig van gevoeld, beetje napijn. Er waren 6 eitjes niet rijp, paar lege follikels , maar wel 10 goede dikke vette eicellen. Helaas hebben ze een endometriose cyste geraakt waar oud bloed uit kwam. Daar heb ik antibioticia voor gekregen tegen een infectie. Mocht ik koorts krijgen dan gaan ze niet terugplaatsen.

Hopelijk vinden de eitjes en zaadjes elkaar lief vanacht. Zaterdag wordt ik gebeld over bevruchting. Zondag is de terugplaatsing. Nu lekker met een dekentje op de bank.

@ Snoes, welkom hier. Wij gaan voor 2 terugplaasen. We hebben altijd slechte kwaliteit embry's en zo heb ik meer kans.

Groetjes Herma

9. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Fijn Herma, dat je weer thuis bent en 10 eicellen super zeg je geeft echt het goede voorbeeld. Wel balen van de cyste en antibiotica. Dus het blijft nog wel even spannend. En je eitjes en zaadjes zijn al lekker met elkaar aan het knuffelen. En is er geen mogelijkheid tot een betere kwaliteit?

Ga maar lekker uitrusten en hopelijk kan je de spanning een beetje aan.

Groetjes

Claudia

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi clowntje/claudia, de vorige 3 ivf's hadden we slechte embryo's , maar dat kan nu beter zijn. Het kan verschillen per keer zei de gyn. En ook een slechte kan innestellen dat heb ik bewezen. Maar eens een keer een cryo zou niet verkeerd zijn deze keer.

11. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Wow Herma wat een mooie score, ben best wel jaloers op je. Nee hoor, ik gun het je helemaal en ik hoop zo dat er mooie embryo's ontstaan en dat je ook nog wat cryo's (voor een brusje;)) hebt.
    Laat je nu maar lekker vertroetelen door je mannetje en ik ga heel hard duimen voor jullie.

12. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    We zijn uiteindelijk voor 1 gegaan en eventueel twee (afhankelijk van de kwaliteit) Net terug van de prikinstructie...maf hoor! En ook wel eng om te doen.

@clowntje ik zit in het UMC. In verband met endo heb ik al twee maanden decapeptyl. Vandaar dat ik al snel met Gonal-f kan beginnen.

@herma wat spannend zeg dat je nog niet zeker weet of er teruggeplaatst wordt...ik heb zelf ook endo, dus we zitten in hetzelfde schuitje, hoewel jij al een beetje verder gevaren bent...

Wat een abacadabra hè al die medicijnnamen. Vraag me af of ik ooit alles ga onthouden.

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #253 Vlinder3, 4 nov 2010
    Laatst bewerkt: 4 nov 2010
    GVD een heel bericht getypt valt de internet weer eens weg.:x;)

Nou ja opnieuw,

@Herma, wat een goede score lieverd!!
    Doe maar lekker rustig aan en hopen dat je geen koorts krijgt, die rot endo ook he.

@Snoes welkom meis. Schrijf mar lekker van je af en klets gezellig mee.

@Hier, vanmiddag weer eens aan de mozaiek geslagen en een theelicht gemaakt. Ik heb net een schattig kleine ladekastej besteld met 6 lades ( 16x12x10 cm) en deze ga ik beplakken of beschilderen en dan wil ik daar mijn IVF medicatie in gaan bewaren.
    Ik ben benieuwd wanneer het binnen is.

Verder neiet veel nieuws hier eigenlijk, ik ben natuurlijk ook maar net 4 dagen aan het spuiten. Ik ben wel heel moe en heb veel hoofdpijn en de opvliegers zijn er ook weer in volle touren maar goed dat hoort erbij. Ik heb wel af en toe steken in mijn rechter eierstok maar dat is alleen maar een goed teken hoop, dat hij goed aan het werken is voor mooie eiblaasjes.
    Volgende week woensdag zullen we pas weten hoe het is daar beneden.:)
    Ik hoop zo dat we nu de IVF af kunnen maken en niet weer een escape IUI moeten doen, stel dat dat weer zo is wat zullen ze dan gaan doen om ons te helpen en komt er dan wel weer een nieuwe behandeling.

Ik kreeg trouwens een mailtje van een "vriendin" waar ik de laatste tijd niet veel contact meer mee heb en ze vroeg hoe het ging dus ik heb alles weer even uitgelegt en haar reactie was:
    "Tja, als het niet lukt misschien even een paar jaartjes wachten dan lukt het misschien wel ineens."
    Ja ik weet dus niet hoe ik erop moet reageren en reageer dus maar niet.
    Zij geeft altijd van de opmerkingen en daarom is het contact nu een stuk minder want soms doen haar antwoorden me zo'n pijn. :(
    Ze heeft zelf sinds kort een zoontje en had ook al eens gezegt:
    "Als je wilt weten hoe het is neem je die van mij maar een keertje mee hoor." :$
    Het is echt beter om haar even te ontwijken.

14. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    @herma, doe lekker rustig aan. Je lekker laten vertroetelen. Goede score hoor!!

Even over de deca, ik zet vanavond mijn derde spuit voor de 1e icsi.
    Omdat ik de naalden niet door mijn huid heen krijg heb ik contact gezocht met de fabrikant. Mijn apotheek wilde niet veel doen. Daar kreeg ik te horen dat het een bekend probleem is. Ze stotterde en zei dat het nog wel een aantal maanden gaat duren voordat het probleem op te lossen is. Ze hebben nog een grote voorraad van de botte naalden.
    Ik heb net twee keer geprikt, en heb nu de blauwe pijnlijke plekken al.
    Hebben jullie tips? Ik heb al gehoord dat je je huid kunt koelen. HEbben jullie deze ervaring trouwens ook met de Deca naalden?
    Bijwerkingen heb ik licht. Als ik net gespoten heb hoef ik niet te gaan staan, want dan ben ik super licht in mijn hoofd. "s middags ben ik vaak moe.

ALlemaal een fijne avond.

Liefs Moontje B

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Herma: WOW 10 is een hele mooie score! Doe maar lekker rustig aan de komende dgn :)

@Vlinder: Ohhh wat een vervelende opmerkingen weer! Mijn beste vriendinnetje heeft wel eens gezegt: kinderen zijn niet zalig maken hoor! Maar nu ik aan de andere kant van de zwangerschapswens sta weet ik pas wat ik al die jaren gemist heb!
    Alleen Mensen die makkelijk kinderen gekregen hebben kunnen zo reageren! xox

@moontje: ik kan het me niet herinneren....

Sorry dat ik hier niet zo veel ben hoor maar ik plofffff bijna van de spanning! Ik wou dat ik gewoon veel te vroeg ongi ging worden en dat ik morgen al naar het VU mag bellen.
    Ik trek het wachten al mnd niet meer en nu ik weet dat ik mag bellen kan het niet snel genoeg zijn.
    Dus ik probeer een beetje afstand te houden van ZP...:)

16. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Grgr, meiden, tot 2X toe een berichtje weg van mij...
    Nou, nu houd ik het kort hoor, moet dadelijk gaan koken...
    Heb in ieder geval mijn eigen goede ik weer gevonden, en heb vandaag 1,5 uur op de tafel bij een osteopaat gelegen.
    Nu stroom de positieve energie weer in stromen, en de doorbloeding in mijn buik en baarmoeder moeten ook weer beter worden.
    Zijn theorie was, dat door mijn lichamelijk zwaar beroep en veel stress en vermoeidheid, alles in mijn buik scheef hing en verkrampt was. ( zoals bijvoorbeeld de rechter nier en de maag) nu zit alles weer op zijn plek, en zijn alle blokkades en knopen weg, en nu is mijn lichaam er helemaal klaar voor.
    Krijg een paar dagen voor de punctie nog een korte controle behandeling, en dan gaan we ervoor...YES BABY, WE CAN...

Herma, wat een super goede score, en het gaat helemaal goed komen deze keer, ondanks de antibiotica en de cyste...

Snoes, spannend hé, de prikinstructie, uiteindelijk vond ik het best wel meevallen.
    Was de eerste dagen wel erg onzeker, maar eng vond ik het niet.
    Wij laten trouwens altijd 2 emmies terug plaatsen, is verder geen probleem bij ons volgens onze arts, en de super jackpot zou gewoon een tweeling zijn.
    De medicijn namen zijn voor mij ook nog altijd moeilijk...ken amper die die ik gebruik...;)

Clowntje, super idee van die button...;)

Vlinder, klinkt leuk dat kastje, misschien bestel ik er wel eentje bij je, zeker een foto`tje plaatsen hoor.;)
    Hopelijk hoeven er niet lang medicijnen in, maar kunnen er snel sieraden ofzo in...
    En van zulke vriendinnen rustig even afstand nemen hoor, dat hoef je nu echt even niet te horen.

Moontje, hier gelukkig geen ervaring met Deca, al lees ik veel over de botte naalden.
    Koelen met een ijsblokje voor je prikt lees ik hier vaak...
    SUCCES.

Sloppy...vervelend hé, dat eeuwige wachten, hoop dat je snel door kunt...

17. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Moontje hier ook ervaring met botte deca naalden. Soms gaan ze er in als boter maar soms moet je echt even door duwen. Het enige wat ik kan aanraden is de spuit zo recht mogelijk op je huid te houden, goed kracht te zetten en in 1x doorduwen.
    Ook zover mogelijk van je navel af prikken. Rond je navel is erg gevoelig; ik prik meestal een centimer of 5 vanaf mijn navel naar links of naar rechts. Koelen ed. doe ik niet.
    De bijwerkingen die ik altijd heb zijn vermoeidheid, nachtelijk transpireren en bij de 1e IVF ook hoofdpijn maar toen gebruikte ik de deca langer dan 7 dagen, daarna altijd maar 7 dagen deca en toen geen hoofdpijn.
    Sterkte met het prikken.

18. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Snoes, wij hebben bij de 1e IVF 2 embryo's terug laten plaatsen en daarna elke keer alle ontstane embryo's terug laten plaatsen.
    IVF 1 - 2 embryo's
    IVF 2 - 3 embryo's
    IVF 3 - 4 embryo's
    IVF 4 - 3 embryo's
    En helaas geen van allen is blijven zitten. Wij zijn ons bewust van de risico's op een meerling maar de kans dat er meer dan 1 emmy innesteld is op mijn leeftijd gering vandaar dus de keuze.

19. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Herma, wat mooi van die 10 eitjes, hopelijk groeien er mooie embryo's en kunnen ze het terugplaatsen.
    Moontje, ik heb gisteren voor het eerst Deca gezet en het viel me erg mee. Even door de eerste huidlaag heen en dan is het makkelijk, vond ik.
    Vandaag m'n uitgangsecho gehad, alles zag er goed uit. Ik moet de volle 300 Gonal spuiten en dan maandag terugkomen om de boel weer te bekijken. Ik zit in het korte traject en soms schijnt het erg snel te kunnen gaan dus vandaar.
    Vlinder, echt vervelend zulke opmerkingen. Mensen begrijpen echt niet hoeveel pijn ze iemand daar mee kunnen doen. Grrrrr.
    Oja en over 1 of 2, als er 2 terug geplaatst zouden kunnen, dan doen wij doet. Dit ivm kansen en leeftijd.
    Groetjes allemaal.
    Jolanda

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Herma: Wat fijn dat er 10 goede eitjes zijn gevonden, nu hopen op een gezellige nacht ;) Hopelijk komen er veel mooie emmy's van en ook een paar cryo's. Balen dat je nu antibiotica hebt. Rust lekker uit en hopelijk krijg je geen koorts, maar een TP :D

@Snoes: Welkom hier! Veel succes met de eerste IVF.

@Vlinder: Lekker laten zo'n meid, is geen vriendin te noemen lijkt me als ze niet begrijpt dat dat geen fijne opmerkingen zijn. Dat je die krijgt in het begin van het proberen zwanger te worden, oké. maar nu je al zo lang bezig bent :S Moet ze toch wel weten dat dit een wens is die je niet in de koelkast stopt tot het misschien betere kansen geeft? Muts!

Fijne avond allemaal!

Liefs,

Misty

Deel Deze Pagina