Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinder3, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Slapen is ook relaxen dus das goed..!! En dan daarna voel je je dus helemaal ontspannen..!! Das wel heel fijn..!! Ontspannen wat is dat haha.. K werk te veel dus ja..:)

Ja als het zou voelen als een punctie dan zowieso nooit van me leven vrijwillig..;)

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Heb jij tp in natuurlijk cyclus gehad of met medicatie..?! En wat vind je beter.. Ik heb de keuze bij me volgende tp..

3. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

ik kan het ziekenhuis natuurlijk pas om 1 uur bellen dus ben benieuwd wat ze zeggen wat ik wel vreemd vind is dat rotterdam zei dat je met die bolletje moet door gaan tot 12 weken en dokter d zei dat ik er gelijk mee mocht stoppen

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Hmm dat is wel vreemd.. Ik weet wel dat het per ziekenhuis verschilt hoe lang je door meot gaan met de bollen.. Ik heb vorige keer extra gekregen maar lang niet allemaal opgemaakt.. Dus die gebruik ik de volgende keer extra op denk ik.. Baad het niet dan Schaadt het niet..

Maar hoe is het met je Sabine.? Nog meer bloed verloren of alles weer rustig.?

5. welcomehome

verlies nog steeds bloed het is niet heel veel een heel stuk minder dan dat je ongesteld ben het is ook echt helder gelukkig heb ik al een mooie zoon van 7 maanden
    dit is hij met de kerst

6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Aaahhwww wat een schatje zeg..!! En wat is ie al groot.!!

Gaat het ziekenhuis je alleen bellen over de bollen of heb je ook een bloedonderzoek gehad ofzow voor het bloedverlies.?

7. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Ik heb hetzelfde gevraagd in het EMC vorige keer en toen zei die arts dat ik moest doen wat ze me in Z'drecht voorschreven. En daar stoppen ze standaard 10 dagen na TP...
    Ik heb ze nu helemaal niet gekregen, alleen een Preqnyl voor alle zekerheid. Maar als ik niet zo eigenwijs om een echo had gevraagd om te checken of m'n ei al was gesprongen, dan had ik die ook niet gehad.

8. welcomehome

ja hij inderdaad groot hij loopt 2 maanden voor op de curve maar ze vader is ook 2 meter dus daar heeft hij het van
    ik heb dit keer ook geen echo gehad vond het maar vreemd maar goed ze zal het wel het beste weten
    ik bel zelf naar het ziekenhuis om het door tegeven dat ik ben gaan bloeden was gister naar een andere poli gestuurd want die poli waar ik normaal heen moet was gesloten

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Emesve...wat spannend, en wat fijn dat je zo snel mag testen...
    Dan kun je in principe al een vroeg testje na 10 dagen wagen hé....4 dagen voor NOD...
    Maar hoe langer je wacht hoe meer zekerheid je hebt natuurlijk...
    Acupunctuur is idd. fijn, en ik kanook zo in slaap vallen erbij...

*zwaait naar Kaaat...;)*

Sabine...klopt dat met die bolletje is lekker verwarrend, heb het laatst mijn gyn. gevraagd, omdat ik ze ook maar 15 dagen hoefde te nemen, en mijn zwangerschap uiteindelijk slecht is afgelopen.
    Dit was zijn uitleg; wetenschappelijk is het nog niet bewezen dat die bollen helpen een zwangerschap in stand te houden, omdat ze nog niet hebben kunnen bewijzen dat het lichaam progesteron op blijft nemen.
    Sommige ziekenhuizen geven het dus wel, en andere niet, en normaal gezien krijg je ook zonder problemen een recept mee als je het graag wilt blijven nemen (zoals ik bijvoorbeeld, heb aangegeven dat ik het bij de volgende zwangerschap voor de zekerheid wil blijven nemen, en mijn gyn. heeft me al verzekerd dat als ik het niet van mijn FA krijg, ik het van hem krijg)
    En wat een scheet van een zoon heb je al...;):D

Emesve...in een natuurlijk cyclus maakt je lichaam dus idd. zelf progesteron aan, en heb je de bollen in principe niet nodig...

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Helder verhaal Nik.!!

Sabine en al wat gehoord van het ziekenhuis, wat nu te doen.!!

11. welcomehome

ik moet volgende week maandag weer en test doen thuis stel dat hij nog positief is moet bloed komen prikken en gaan ze kijken naar de hoeveel hormoon er nog in me bloed zit dus we moten weer geduld hebben

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Okee weer afw88 dus..!! Sterkte daarmee..!!

13. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Owww Sabine wat een knappe zoon heb je... echt een drollie!
    Nog even een week afwachten dus... heb je nu nog cryo's over?

Die bollen blijft idd een apart verhaal... sommige artsen zweren erbij en anderen zeggen dat je lichaam de productie van progesteron zelf overneemt als je zwanger bent. Vandaar ook de stop na 10 dagen. Prima, maar dan hebben de uitzonderingen die miskramen krijgen omdat het niet goed vast blijft zitten toch een probleem. En zelfs ik krijg ook na 3 MK's nog steeds geen utrobollen. Tsja... en wat heb ik dan nog te vertellen als patiënt zijnde?! Juist... Wel fijn dat dat zo makkelijk gaat bij jou Nikita. Jij heb ook al je nodige ervaring met MK's. Hebben jij en je partner allebei een chromosomenonderzoek gehad trouwens?

14. welcomehome

ja heb nog 5 cycro's over gelukkig dus hoef niet al weer teprikken maar rotterdam gaat eind feb dicht toch? voor 3 maanden bahh moet ik als nog lang wachten

15. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Nee toch?? Zag in de wachtkamer een briefje hangen dat ze in maart dicht gingen. Toch niet voor 3 mnd!? Dat zo echt k u t zijn... Misschien als je hcg maandag minder dan 1 is je toch gelijk verder kan in februari. Ik hoefde ook geen maand te wachten.

16. welcomehome

ze gaan geloof ik 2 of 3 maanden dicht omdat het lab word verbouwd in r'dam ik zie het wel hoor het maandag wel hoop dat ik nog 1 keer mag en kan voor ze dicht gaan zal is kijken op de site van r'dam

17. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Kan er op de site van het EMC niets over vinden...

18. welcomehome

nee ik zat ook al tezoeken vreemd allemaal zal het van de week wel vragen

19. Emesve

Emesve Bekend lid

Aug 26, 2009
    553
    1
    0
    Ik stuur ze gewoon morgenochtend een email! ;)

20. welcomehome

ja dat kan ook dan weet je het nog sneller ik hoor het dan wel

Share This Page