Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Lente, super dat je het lijstje weer even tevoorschijn hebt getoverd...
    Anders is het straks weer weet ik hoeveel pagina's terug zoeken...

Kaat, welkom hier...je bent echt helemaal nieuw hier op het forum zag ik...
    Als je vragen heb dan roep je maar, en voor de rest wens ik je heel veel succes, en ook veel plezier hier op het forum...

Moontje, heb jij maar een lekkere baaldag hoor...

Herma, heb je lekker geshopt?? en goed nieuws gehad vandaag?
    Ben benieuwd...

hihi Snoes, moest lachen om wat je schreef...hopelijk heb je wat leuke dingen in elkaar gezet.

Vlinder, geniet maar van je week-end, en ik hoop dat het met de kilos uiteindelijk meevalt.
    Dacht heel voorzichtig aan overstimulatie (i.v.m. dat je kilo's bijkomt, en je je eierstokken voelt ) maar dat lijkt me ook nog een beetje vroeg.
    Maar als je je onzeker voelt voor woensdag zou ik ook gewoon nog eens bellen hoor, en om een vroegere echo vragen...
    Hoop dat het helemaal goed komt...

Meiden... fijn week-end...
    Het is alweer een maand geleden dat manlief en ik samen een heel week-end vrij waren, dus we hebben genoeg te doen, en ik zal dan ook niet veel hier zijn denk ik...
    Tot maandag...;)

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Welkom Kaat!

Iedereen een heel fijn weekend!

Liefs,

Misty

3. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Ik lees over het aankomen van kilo's, is dat gebruikelijk?
    En vraag 2 is eigenlijk na hoeveel dagen je last kan krijgen van bijwerkingen van de medicijnen? Vandaag wordt m'n 3e dag deca en 2e dag Gonal. Het gaat heel goed, ik vind het spuiten eigenlijk helemaal niet erg. Ik ga er gewoon even rustig voor zitten, knijpen in dat vetrolletje en dan rustig het spuitje er recht in.
    Groetjes
    Jolanda

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Hee Chesserje Ja dat over de bijwerkingen van de medicatie vroeg ik mij ook al af! Omdat er best veel vervelende bijwerkingen zijn genoemd door jullie allen! Ik zie er ook tegen op ik begin ws pas eind november met spuiten maar toch merk dat ik er best mee bezig ben!!

5. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Vandaag heeft de grote bangerik (genaamd snoes) zelf geprikt!
    Gisteren moest mijn man het doen omdat ik niet durfde (schaam schaam) maar hij was er vanaaf niet. TROTS!

Ik heb trouwens erge hoofdpijn, maar ben allergisch voor paracetamol en ibubrofen mag nu niet meer...snik snik. Hopelijk dat als ik met GonalF ga beginnen de bijwerkingen weer weg zijn.

@chessertje: knap dat je zo makkelijk kunt spuiten. Ik heb er echt meer moeite mee.
    @ kaaat: snap dat je er mee bezig bent. De andere kant is wel dat er wat gebeurt. Mij moet je niet als voorbeeld nemen hoor, ik ben een schijterd. De mensen in mijn omgeving die IVF hebben gedaan zeggen allemaal dat het spuiten piece of cake is.
    @ Herma volgens mij krijg je morgen de terugplaatsing of niet? Spannend, veel sterkte.

ZO nu stop ik echt. Doet me goed om met meiden te 'kletsen' die in hetzelfde schuitje zitten.

Slaap lekker allemaal...

6. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @Le femme nikita, geniet van je weekend samen met je man!
    @Kaat welkom hier op het forum!
    @Snoes, Goed van je dat je zelf hebt durven prikken!
    @ Jolanda/Chessrtje, je kan wel wat aankomen ja van de behandeling. Je buik wordt ook dikker door die eitjes. Soms kun je vocht vasthouden. Vanaf dag 4 puregon spuiten begon ik mn eierstokken te voellen. Verder geen bijwerkingen gehad.

Ik hoor morgen of er bevruchting heeft plaatsgevonden. En dan is zondag de terugplaatsing. Ze mogen dus nog een nachtje gezellig in het schaaltje met zn allen.

Groetjes Herma

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Kaat, welkom hier meid.

@Herma, spannende dag vandaag!! Ik tijdens het werk voor je duimen lieverd. :)

@Nikita, ja overstimulatie dacht ik ook stiekem aan hoor maar vind het inderdaad erg vroeg.
    Gisteren echt een slopende dag op het werk, ik was niet vooruit te branden was doodmoe en een opgeblazen buik.
    Nu gaat het wel weer, vandaag weer werken en normaal moest ik morgen ook maar dat gaat niet door. ;) Dus toch een beetje weekend. :)

Oooh meiden ik hoop zo dat woensdag tijdens de fm meer eiblaasjes te zien zijn dan 3 ofzo.... spannend.

Fijne dag meiden.

8. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Kaat, het is begrijpelijk dat je er nu al veel mee bezig bent, het is ook niet niks.
    Snoes, je mag best een bangerik zijn hoor. Het is ook best wel raar/eng om jezelf te moeten prikken. Dapper dat je het gedaan hebt. Komt vast goed. Ik had een hele goede prikinstructie gehad en die dame was heel gezellig en daardoor is het allemaal meegevallen want vantevoren zag ik er ook wel wat tegenop hoor.
    Herma, ik hoop dat je goed nieuws krijgt en je morgen een terugplaatsing hebt, zal voor je duimen.
    Groetjes
    Jolanda

9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi hoi, ik heb al nieuws gehad van het ziekenhuis vanmorgen. De uitslag stond op de digitale poli. Er zijn 5 bevruchtingen. Dus gelukkig een terugplaatsing. Stiekum wel op meer gehoopt met 10 eicellen. Maar ben allang blij dat we 2 terug kunnen plaatsen morgen.

Groetjes Herma

10. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    #290 Herma, 6 nov 2010
    Laatst bewerkt: 6 nov 2010
    ]Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg
    IJsvogeltje: ICSI 1, EMC R'dam
    La femme Nikita: IVF2, Endokrinologikum Hamburg
    Sloppyslayer: IVF 1 voor 2de kindje nog 5 rietjes met Cryo's over, VU Amsterdam
    Clowntje: IVF poging 3, Radboud Nijmegn
    norwegian-sky: ICSI 2, wfg & VUmc
    Pink38: IVF3
    Moontje B:ICSI poging 1, Gelderse Vallei, Radboud Nijmegen
    Kaaat: ICSI poging 1, OLVG, Amsterdam

Wanneer:
    Vlinder3: november, 26 oktober start Lucrin
    Herma: november, 23 oktober start Puregon
    Ladouce: november
    Lente67: 29 oktober start 300 ie menopur
    IJsvogeltje:16 november intake (en start?)
    Misty1984: November
    La femme Nikita: november, punctie hopelijk week 47
    Sloppyslayer: November, bij eerst volgende ongi
    Clowntje: start deca 27 okt, puregon 9 november
    norwegian-sky: 30 ok start puregon
    Pink38: 6 november start Puregon
    Moontje B: 2 november start Deca
    Kaaat: Komt nog :)

FM's:
    La femme Nikita: 17 November 1e FM
    Herma:2 November 1e FM
    Lente67: 5 November 1e FM
    norwegian-sky: 8 november 1e fm
    Clowntje: 17 november 1e FM
    Vlinder3: 10 november 1e fm
    Pink38: 15 november FM 1
    Lente67: 9 november 2e FM

Punctie:
    La femme Nikita: week 47
    Herma: 4 november 9.00 uur
    norwegian-sky: rond 13 november
    Pink38: rond 21 november

Terugplaatsing:
    Herma: 7 november 2 emmy's

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:[/QUOTE]

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    @ Herma SPANNEND!! Ik denk dat we allemaal wilden dat we al zo ver waren! Ja wel jammer dat het er maar 5 zijn, maar van het positieve uit gaan het kan altijd slechter!!:)
    @ Snoes ik ben ook super trots op je! Ik ben ook zo een bangerik dus je bent niet de enigste!!

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Herma, Geloof dat je 7 november bedoelt voor de TP ;) Spannend meid! Fijn dat er toch voldoende bevrucht zijn.

@Snoes: Knap dat je ondanks je angst toch hebt gespoten, weer een overwinning :D

Liefs,

Misty

13. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Ja hihi 7 november natuurlijk. Heb m aangepast.

14. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    @ Joehoe! Mooie score! Succes!!!!

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Even een vraagje! Ik lees heel veel dat jullie zelf mogen kiezen of jullie 1 of 2 Emmy's terug mogen plaatsen! Mij is verteld dat als de kwaliteit goed is er echt maar 1 terug geplaatst mag worden! Heeft dit te maken met de verschillende ziekenhuizen?

16. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    @Kaat, ja wij mogen zelf kiezen ongeacht de kwaliteit. Wij gaan dan ook altijd voor 2, ook omdat we nooit goede emmy's hebben. Maar ook als het 2 goede zijn dan wil ik er ook 2 terug. Het verschilt per ziekenhuis ja. Sommigen houden een leeftijdsgrens aan van onder de 35 eentje laten terugplaatsen. De arts heeft ons wel naar de risico's verwezen van een 2 ling zwangerschap. Maar de keus is aan ons.

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    @ Okee interessant! Ja wij zijn nog erg jong daarom mogen wij er maar 1!

18. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden, de eerste Puregon zit erin gezellig samen met de Lucrin!

Bij ons in het ziekenhuis is het:
    onder de 35 1 embryo terug. Zijn er goed genoeg voor cryo over dan worden die ingevroren.
    boven de 35 2 embryoos terug. Zijn er goed genoeg voor cryo over dan worden die ingevroren.

Ik merk alleen dat in mijn geval (slechte kwaliteit eicellen) wel veel in overleg kan.

Ik kies dan ook voor 2 embryoos terug als die er zijn. Meer dan 2 doen ze zeker niet. Het maakt mij niet uit of ze allebei van uitstekende kwaliteit zijn of iets minder.

19. lente67

lente67 Niet meer actief

Herma gefeliciteerd met je 5 embryo's (al had je er liever natuurlijk tien gehad) en vanaf morgen begint het lange wachten en voor ons het duimen. Jij mag de spits afbijten en ik hoop je als eerste bij zwanger te zien tenzij er natuurlijk iemand nog ff snel spontaan zwanger wordt hihi
    Snoes je bent een kanjer met je spuiten.
    Pink wat fijn dat je nu ook begonnen bent.
    Gisteren raakte mijn vriend een flinke bloedvat (auw) en het bloed droop eruit) maar stopte ook weer snel. Kan gebeuren. Hij vindt het fijn om zo ook zijn steentje bij te dragen. Dus als hij thuis is zet bij de spuiten. Vanavond bij mijn zus op de wc klooien.
    Wie had er ook wel weer een huis ingeloot gekregen? Van harte nog.

Nou mijn bloembollen zitten er eindelijk in, pffffff en nu maar wachten tot ze uitkomen.
    Suc6 morgen Herma,
    X
    Lente

20. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel, want ik moet echt zo naar de winkel, anders wordt het niet meer.

Ik was degene die het huis ingeloot heeft gekregen ;)

Deel Deze Pagina