Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Hier weer even een kort berichtje. Ik heb me de laatste dagen niet ingelezen op het forum. Heb best wat last van de Decapeptyl. Ik zie op tegen vandaag, weer een ochtend werken op ther basis. Mijn werkgever weet van niets. Dus er is daar niemand met wie ik het kan delen.
    Vanmiddag ga ik me even verder inlezen. Jullie allemaal een goede dag vandaag.

Liefs Moontje B

2. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    goodmorning!

Weer een nieuwe dag! Hoe voelt iedereen zich? Ik voel me prima.:D Om half twaalf moet ik in het ziekenhuis zijn, maar voel echt dat het rommelt binnenin, dus vind het wel spannend. Moet ook nog eens alleen...Gaat bij jullie je partner altijd mee?

@moontje: deca is echt rotspul. :$Daardoor kon ik ook niet werken. Voelde me een enorme aansteller, maar nu durf ik echt te zeggen dat het geen aanstelleritus is. Wens je veel sterkte vandaag!

@ wie het weten. Bij ons weten alleen de mensen het die dicht om ons heen staan. Zoals onze beste vrienden, mijn ouders, mijn schoonouders en mijn broer en zussen. Ik vind het fijn om dingen te kunnen delen, te kunnen schelden en te kunnen huilen als dat nodig is. Besef me dat het een bijzondere periode is en ik vind het mooi om dat te kunnen delen met de lieverdjes om me heen. Lees dat een aantal vervelende opmerkingen hebben gekregen. Daar kan ik me niets bij voorstellen. Hoewel ik daar zelf ook wel mee te maken heb gehad. Ach, sommige mensen weten gewoon echt niet hoe ze met moeilijke dingen om moeten gaan. Mijn directeur (werk op een basisschool) zei dat ik nu echt niet meer zwanger moest worden toen ik vertelde dat ik weer zwanger was, maar dat het waarschijnlijk weer een miskraam zou worden. Hoe durft ze! Een zwangerschap is mijn grootste wens en tegen endometriose het beste medicijn...kan er nog steeds boos om worden.:x

@ Pink hè wat balen dat je flauw bent gevallen. Ik lag van vrijdag op zaterdagnacht ook ineens op de grond. Mijn man sliep en zei heel boos: wat ben je nou toch allemaal aan het doen? Lekker ding! Doe maar rustig aan...

@ hoe oud (jong) wij zijn. Ik ben 28 en mijn man 30. Wij zijn nu twee jaar bezig waarvan één in de mmm. Da's niet erg lang...dit is ons laatste redmiddel!

@martinenangela het is ook heel verdrietig. Aan de ene kant fijn dat IVF mogelijk is, maar aan de andere kant heel verdrietig omdat je het nodig hebt. Ik heb ook een hele dag heel veel gehuild!

@ sloppyslayer ik ben ook erg bang voor de punctie. De gyn vertelde me dat je ook een soort van roesje kunt krijgen. Daar heb ik voor gekozen. Misschien ook iets voor jou?

@herma Hoe voel je je?

Zo, is wel weer een lang bericht geworden! Forum werk therapeutisch...hihi

Fijn dag allemaal en bedankt voor al het meeleven. Laat vanmiddag wel even weten of ik daadwerkelijk mag starten...

3. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @martinenangela
    Vreemd idee inderdaad wanneer je er zo over gaat denken. Ik heb het zelf altijd heel prettig gevonden om na een mk weer meteen verder te kunnen. Je kan je gedachten weer gaan richten op wat je zo graag wilt.

Heel veel sterkte en laat je ongi maar komen. ;)

4. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tijdje terug is er hier gesproken over opvliegers van de Lucrin. Ik zei toen nog dat ik daar geen last van had en dat heb ik ook nooit gehad, maar ik begin nu toch te twijfelen of ik geen bijwerkingen heb van de medicatie.
    Ik spuit nu Lucrin en Puregon.

Zaterdagavond flauw gevallen en gisteravond in bed had ik het toch warm. Zou mijn lichaam er een beetje genoeg van beginnen te krijgen na zoveel jaren stimulatie?

Als dat zo is, dan is het maar goed dat dit de laatste poging is ;)

5. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Meiden, ik heb jullie weer in de steek gelaten het weekend maar ga nu eerst even alles bijlezen.

6. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Pink: Vreemd idee inderdaad wanneer je er zo over gaat denken. Ik heb het zelf altijd heel prettig gevonden om na een mk weer meteen verder te kunnen. Je kan je gedachten weer gaan richten op wat je zo graag wilt.

[/QUOTE]

Helemaal mee eens, zo voelde het voor mij ook Pink.

@Martinangela, succes en welkom hier.

Heb heerlijk geslapen vanacht na een emo dag van gister. Ik ga gewoon de moed erin houden en we zien wel. De "wat als het misgaat" scennario's gisteravond nog wel even over gehad. Maar laten het even rusten nu. Ik ga zo sporten, even lekker bewegen. De eierstokken zijn weer rustig en heb 2 weken niks aan bweging gedaan vanwege de puregon.

Fijne dag allemaal

7. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    hej meiden heb weer een beetje bijgelezen.
    vanmorgen onze eerste fm..

2 van 14mm
    6 van 11mm
    en nog een paar kleintjes

tis te hopen dat die van 11 mooi gaan meegroeien ander houd ik er nog maar 2 over.

me bms is wel prachtig nu al 8,9mm
    mag donderdag terugkomen voor de 2de fm

xx sky

8. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    spannede sky...toitoitoi

9. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @clowntje
    geen probleem hoor meid. Ik doe niet anders heb ik het idee. Het is hier ook zo ontzettend druk.
    Aan de ene kant heb ik heel erg de behoefte om alles met iedereen te delen en aan de andere kant is hier momenteel zoveel hectiek en zoveel te doen dat het er gewoon zo vaak niet van komt omdat ik dan gewoon te moe ben om achter de pc te zitten. Ik zal proberen mijn leven te beteren ;)

@Herma
    Ben ik dus niet de enige die er zo tegenaan kijkt. Uitgaan van het positieve ;)

Ik heb inmiddels gelezen dat er 2 eicellen zijn teruggeplaatst van C-kwaliteit. Meid weet je wat het is. De artsen geloven erin dat het een kans van slagen is, anders zouden ze niet terugplaatsen. Valse hoop geven lijkt me niet iets voor een IVF-arts.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat we bij IVF/ICSI weten hoe de embryoos eruit zien. Wanneer het op de natuurlijke wijze gaat weet je niet hoe de kwaliteit is en hou je je daar ook niet mee bezig. Dan is het veel eenvoudiger. Wachten op de eisprong, gemeenschap hebben en wachten op de NOD met evt. een test erachter aan.
    Het kan heel goed zijn dat veel van deze vrouwen ook gewoon zwanger raken van een C-tje.
    We weten het niet meid!

Laat de natuur zijn werk doen. Intussen denk ik aan je en zal ik een kaarsje voor je branden!

Blijf moed houden meid!

Heerlijk even wat beweging en je zinnen op iets anders zetten is inderdaad een goed plan! Veel plezier!

10. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sky
    Hee meid, dat ziet er toch goed uit?
    Je hebt nu nog maar je eerste FM gehad, dus de kans dat die van 11 mm nog mooi meegaan is heel groot hoor.

Geef het nog even de tijd ;)

Hoeveelste cyclusdag zit je dan donderdag?

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ja 1ste fm maar zit al op dag 10
    maar vorige keer is het ook goed gegaan
    dus vertrouw ook wel dat dat deze keer ook zal gebeuren

12. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Hoi allemaal, weer bijgelezen.

Herma fijn dat je weer positief bent en inderdaad artsen geven je geen valse hoop. Als er een kans is altijd pakken. Ik zit deze keer niet op de digipoli dus krijg al die informatie niet mee. Ik werd erg onzeker van die statistieken.

Pink, weet je al waarom je bent flauwgevallen? Je hebt op het moment ook wel veel aan je hoofd. Wanneer moet je beslissen over je huisje? Of weet je al zeker dat je het doet.

Sky, ziet er goed uit. Nu allemaal even lekker doorgroeien kan gaan met 2 mm per dag geloof ik dus wie weet zijn dan die kleintjes al 17 mm.

Nu mijn leeftijd, 40 jaar (slik) ik ben al 3 jaar in de mmm bezig en mijn vriend is ook iets jonger.

Ik lees vanavond pas weer dus tot vanavond

13. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Kaaat, nee van de Microgynon heb ik geen bijwerkingen.
    Die heb ik zelfs jaren lang genomen zonder problemen.

Zit nu in de stopweek...en mijn ongie kwam gisteravond.
    Super snel dus, en nu wachten op vrijdag, dan mag de eerste spuit er weer in...:D

Vlinder, ik hoop ook dat het een goed teken is, maar wat lastig van de hoofdpijn.
    Zal waarschijnlijk wel een bijwerking zijn, of niet??
    In ieder geval is het bijna woensdag...

Lente, wat goed hoor dat het gelukt is te spuiten op het toilet.
    Gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen, ben namelijk echt een kluns en denk niet dat dat goed zou gaan.

Martinenangela, kan me je dubbele gevoel goed voorstellen, en wens je alvast veel sterkte en succes.

Moontje, wat vervelend dat je zo'n last hebt van de Deca.
    Moet je nog lang??

Snoes, ben even kwijt wat je vandaag in het ziekenhuis ging doen...en de lijst is ver weg...
    Ik ga eigenlijk altijd alleen naar het ziekenhuis, alleen voor punctie en TP komt manlief mee...

Pink, wat lastig toch hé die bijwerkingen...

Herma, heb ik over een berichtje van jouw heengelezen??
    Las iets van een emo dag gister en C emmies??
    Meid, hoop dat het sporten je goed heeft gedaan, en dat je vol goede moed nu de 2 lange wachtweken in kan gaan.
    Net als Pink zegt, je weet niet hoeveel normale vrouwen van een Ctje zwanger worden...

N-Sky, dat is toch een goed begin.
    Komt helemaal goed hoor met je EItjes...;)

hihi Clowntje, ik ken het.
    Als je even een dag niet meeleest, lig je er helemaal uit, en moet je je echt weer inlezen en goed de tijd nemen te antwoorden.

Maar vind het forum ook echt geweldig hoor en een enorme steun.

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Zo wat is er veel geschreven, altijd leuk om weer bij te lezen alle ontwikkelingen van onze mooie leventjes! :)

@ Sky wat spannend ziet er goed uit!!

@ Herma, vind het super dat je zo positief blijft! Iedereen kan wel zeggen aan negatief doen heb je niets en ze hebben helemaal gelijk, maar soms is het wel erg moeilijk!

@ Lente, super leuk toch dat de kinderen op hun eigen manier toch met je meeleven! :)

@ Martinenangelo, Welkom, het verdriet is heel logisch en is ook zeker iets waar je doorheen moet, maar ook ik vond het wel erg fijn dat je ook weer uit kan kijken naar een manier waarop het wel zou kunnen gaan lukken!

@ Snoes, wat lijkt mij dat verschrikkelijk om zo een directrice te hebben. Je zou er toch een stomp willen geven. Je hebt van die mensen.

Ik moet begin deze maand beginnen met het spuiten van Decapeptyl, mijn vraag aan jullie wat zijn de bijwerkingen precies. Ik werk namelijk in de verstandelijk gehandicaptenzorg en ben altijd erg druk op me werk, dus als het erge bijwerkingen zijn kan ik mij misschien al wat voorbereiden?

Tot later!!

15. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    alles was goed! Gelukkig! Mag vandaag gaan beginnen met de eicelstimulatie...appeltje eitje dus!

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Super Snoes!!

17. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    automonteur en peuterleidster
    Drenthe
    Dank jullie wel voor jullie reacties,.,
    Doet mij echt goed!!!

Inderdaad is er weer een nieuwe ivf in vooruitzicht en ga mij er ook helemaal op storten,., mijn vorige IVF avontuur is ook uitermate goed verlopen,., en mijn arts zei ook,., het is niet dat je niet zwanger kunt worden,., je bent toch nog zwanger geweest,., ook voor de medischie erg gunstig om te weten,.,

We gaan ervoor!!!

18. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    @ Martinenangela!! Goed zo!!

IK heb net het ziekenhuis gebeld over wanneer te beginnen met de decapeptyl en dat mag al 18 november!! Woehoe dat had ik dus niet verwacht dacht dat het pas eind van de maand zou worden!! Erg leuk, maar ook erg spannend! Gaat nu tog wel echt beginnen hoor!!

IK ga lkkr de stad even in!! Tot vanavond!!

19. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @ Kaat, ik had geen last/bijwerkingen van de deca.
    @ Snoes, Wat fijn dat je mag beginnen!

20. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    @la femme. Ik ben vandaag een week bezig met de Deca. Om eerlijk te zeggen heb ik geen idee tot wanneer ik het moet spuiten...

Deel Deze Pagina