Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent

Wanneer:
    Vlinder3: november, 25 oktober starten met Lucrin icm de pil
    Ladouce: november

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen meiden,

ik wordt een beetje moe van de ongie. Nu op dag 8 en nog ongesteld.... :(
    Bleh, ik wil er vanaf.

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Vlinder,

Rot is dat hè? Ik heb dat voorheen ook altijd gehad, de laatste tijd is het bij mij een aantal dagen dan weer een dag niet en dan weer een aantal dagen. Ook zo lekker. Dan kom ik ook op ongeveer een dag of 7/8. Niet echt fijn! Hoop voor je dat het snel over is. Moet jij voor je nieuwe IVF poging ook weer wachten tot je volgende menstruatie? Omdat je ergens in November gaat starten? Ik ben nu ook net ongesteld geweest en zal dus ook op mijn volgende menstruatie moeten wachten voordat we echt kunnen gaan beginnen. Heb maandag namelijk pas het gesprek met de ivf verpleegkundige over het medicatieschema en prikles.

Liefs,

Misty

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #24 Vlinder3, 16 okt 2010
    Laatst bewerkt: 16 okt 2010
    Nee ik mag deze ronde al starten, althans bij de laatste 4 pillen start ik al met de Lucrin. Dit is eind oktober.
    Als ik dan ongie ben geworden komt daar vanaf dag 2 de GonalF 300 bij en zijn we echt weer van start gegaan.
    Maar ik begin dus eigenlijk al voor mijn ongie.

Nog een paar daagjes voor jou meid, dan weet je meer en kun je naar een datum toeleven. Ik hoop dat je snel mag starten.

Ik ben echt blij dat we het deze ker niet tegen iedereen verteld hebben, geen verkeerde vragen of opmerkingen of die het niet begrijpen. Het wordt allemaal zo goed bedoeld maar we hebben er gewoon geen zin om iedere keer alles 40x uit te leggen.

We merken wel dat in onze omgeving niet echt veel meedeleven is.
    Gisteren hadden we een kotje vol visite, super gezellig maar er is 1 koppel die een kindje heeft en die kunnen over niks anders praten. Alleen hij was er, zijn vrouw was thuis met de kleine (komt nergens meer) maar zelfs hij kan zo lompe opmerkingen maken.
    Ik heb me eigen in moeten houden maar vandaag of morgen lukt me dat echt niet meer en klap ik alles eruit.
    Zodra hij er weer over begon, ging ik er gelijk overheen met een ander onderwerp.
    Hij begon bv over een test ivm gehandicapt kindje enzo, als het zo was geweest hadden ze het weg laten halen want ze zouden toch zo weer zwanger zijn.
    Toen heb ik alleen gezegt dat het niet voor iedereen zo makkelijk is en dat daar OOK rekening mee gehouden mag worden in de groep.
    Ze praten er allemaal zo makkelijk over en oke bij hun is het heeeel snel gegaan, gelijk eigenlijk maar dan nog.
    Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik hoop dat als hun voor een 2e gaan het bij hun wat langer duurt dan 1 maand, dan wil ik wel eens weten hoe hun zich voelen.
    Haar vermijd ik gewoon, want zij maakt iedere keer van die lompe k** opmerkingen en vandaag of morgen trek ik mijn bek open want ik ben het zo beu, dus vermijd ik haar gewoon ff.

Sorry maar ik moest het weer ff kwijt.

5. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Gisteren is dan eindelijk de stap gezet om de planning te maken voor onze eerste icsi poging.
    Omdat ik er ontzettend tegenop zie hoop ik hier steun te vinden bij meiden die er ook tegenop zien.
    Ben ook erg benieuwd hoe jullie reacties zijn op de medicatie. Ik krijg decaceptyl, puregon en pregnyl.
    Twee november mag ik de eerste spuit zetten. Zijn er nog meer meiden die rond deze datum gaan starten??? Heel veel succes allemaal en we gaan duimen dat het goedkomt!

Fijn weekend allemaal

Gr Moontje B

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Moontje, welkom! Spannend hè, zo'n eerste IVF/ICSI behandeling. WIj krijgen maandag te horen wanneer we mogen beginnen etc (medicatieschema) en gelijk ook spuitinstructies. Ik vind het ook ontzettend spannend en zie er ook wel tegenop eerlijk gezegd. Heb 4x IUI gehad en dat was nog goed te doen, maar ook erg spannend. Dit met dat zelf spuiten staat me toch wat meer tegen.
    Maar goed, ook zie ik het als een stapje dichterbij ons wondertje, dus heb er ergens ook wel weer zin in.
    Geniet nog even van de hormoonloze weken en alvast heel veel succes met de eerste spuit 2 November.

@Vlindertje: Jammer dat er zo weinig rekening gehouden wordt met jullie situatie. Vaak is het wel zo dat mensen zich het hele mmm gebeuren niet kunnen voorstellen en totaal geen idee hebben hoe zwaar het nou eigenlijk werkelijk is. Hierdoor denken ze er vaak niet overna en vooral het mansvolk vaak niet. Natuurlijk zijn ze zelf ontzettend blij dat het bij hun wel zo snel is gelukt en dat ze een gezond kindje op de wereld hebben gezet. Hierdoor kunnen ze het zichzelf ook helemaal niet voorsteleln hoe het voelt om al jaren te wachten op hetgeen waar je zo naar verlangt. Probeer het je niet teveel aan te trekken en blijf je grenzen aangeven. Denk maar zo: straks als jullie zwanger zijn en jullie beebje geboren is dan praat je ook nergens anders meer over en ga jij hun vervelen met al jullie verhalen ;)

Dikke knuffel!

Misty

7. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Herma: IVF behandeling 4, Radboud Nijmegen

Wanneer:
    Vlinder3: november, 25 oktober starten met Lucrin icm de pil
    Ladouce: november
    Herma: november, 23 oktober starten met Puregon

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Dat is wel zo maar hun zijn al vanaf het begin helemaal op de hoogte van alles en sinds hun zwangerschap is het helemaal omgekeerd. Met haar praatte ik er juist altijd over maar sinds de zwangerschap is ze zo verranderd en niet in hun voordeel, dit vind niet alleen ik van onze vriendenkring.
    Maar als ik zwanger ben en een kleintje heb en ik weet dat iemand in de MMM zit dan zal ik daar zeker meer rekening mee houden.

Maar goed ik ga zo chineesie halen. :)

9. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Vlinder,

Jammer, dat ze zo veranderd zijn dan :S Tuurlijk houd jij wel rekening met iemand die in de MMM zit, ook als je zwanger bent. Jij kunt je in ieder geval wel echt inleven ;)
    Hopelijk ben je ook snel zwanger :D

Liefs,

Misty

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ach, sommige vrienden zijn vervangbaar....

Lekker vroeg he deze zondag???? Pffff :)
    Het is de laatste dag vd kermis en braderie vandaag en mijn moeder komt om 9 uur, ze wil voor de drukte over de braderie....;)
    Haar vriend komt natuurlijk niet mee en ik vind het lullig als ze alleen moet dus ik wandel met haar mee over de braderie.

@Misty, jij hebt morgen je gesprek, spannend!

11. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Misty succes morgen!

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Vlinder: jaja, was heel vroeg vanmorgen ;) Was gister pas om 24.15 uur thuis uit het werk en vanmorgen weer om 7.00 uur het wekkertje om weer te gaan werken. Nu lekker 1 1/2 week vrij :D
    Morgen inderdaad het gesprek, ben benieuwd.

@Herma: Tanks meid. Morgen inderdaad de afspraak. Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft en of we gaan leren spuiten, brr. Maar zal wel goed komen ;)

Fijne avond allemaal.

Liefs,

Misty

13. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Misty het komt zeker goed met dat spuiten, voor je het weet ben je een volleerd junkie! In het begin is het eng om de spuit erin te zetten maar het gaat iedere dag makkelijker.

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    haha, ja ik wordt vast een echte junk ;)

x

15. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Het is mij ook erg meegevallen om mezelf te moeten injecteren. Vanaf twee november is het werkelijkheid hier. Spannend, maar ik ben er klaar voor denk ik..

16. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Misty, heeeeeeeeel veel succes vandaag, ik hoop dat je met een startdatum thuiskomt.

@Herma, hoe gaat het jou lieverd??

@Hier gaat volgende week maandag de 1e Lucrin er weer in maar voorlopig moet ik eerst van die ongie af....Nu dag 11.... :(
    Ben het nu wel een beetje beu en mijn mannetje ook. :)

17. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Vandaag mijn intake gesprek gehad met de IVF verpleegkundige.
    Het was een fijn gesprek met een gezellige vrouw ;)

We doen mee met de Cetro Trial studie en zijn ingeloot voor de late start. Dit betekend dat we vanaf cyclusdag 2 beginnen met Gonal-f en vanaf cyclusdag 6 komt hier Cetrotide bij.

Eerst nog even wachten op mijn menstruatie en dan kunnen we denk ik begin november van start.

Het hele gebeuren werd uitgelegd en we kregen een net overzicht van wat je wanneer moet doen en welke afspraken je dan hebt.
    Ook hebben we een bewaarovereenkomst met betrekking tot embryo's gekregen. Dit moeten we goed doorlezen en ondertekenen en er een brief bij doen met onze handtekeningen met onze verlangens voor het geval één van ons komt te overlijden of wanneer wij beiden komen te overlijden. Dit heeft te maken met de eventuele cryo's.

Ook heeft ze vertelt over een training (IVF en je gevoel) die je kunt volgen en de mogelijkheid tot een afspraak met een medisch psycholoog. Verder vertelde ze nog over Freya, Fiom en benadrukte ze wel dat ik me niet bang moet laten maken door mislukte pogingen of horrorverhalen van anderen, omdat ieder persoon en iedere behandeling anders is.

Ze vond dan ook dat ik erg positief ben ingesteld en hier houdt ze wel van zij ze :D Lief!

Ik hoefde nog niet te spuiten, want die instructies krijg ik dus op cyclusdag 2. Vind dit zelf erg fijn, omdat ik pas in November van start kan (ivm met mijn menstruatie) en ik het dan niet vergeten ben haha. Ga zo wel vast naar de apotheek voor het bestellen van de medicatie. Dan is stap 1 vast gezet.

Ik moet zeggen, dat ik het een fijn en positief gesprek vond en ik zin heb om te gaan beginnen.

Liefs,

Misty

18. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik kom hier ook even kijken. vanavond gaat de eerste deca spuit er weer in. in mei/juni heb ik die voor het laatst gezet.
    onze punctie en tp is in november dus vandaar dat ik me hier meld. volgende week dinsdag mogen we weer naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho het worden weer spannende weken maar zie nergens tegenop zie er alleen maar naaruit kan me niet snel genoeg gaan hihi

zal hier even bijlezen! kuzz sky

19. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Norwegain-sky wat fijn zeg dat je weer kan beginnen. Ik wens je heel veel succes. Ik heb vandaag mijn tp gehad van mijn PGD-embryo.

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Norwegian-sky! Spannend hoor! Heb je bij de eerste ICSI 3x een terugplaatsing gehad? of begrijp ik dat verkeerd uit je onderschrift. Hopelijk brengt deze poging jullie een kleintje! Veel succes met de deca.

Halla Linda, Fijn dat de poging er weer op zit en je een kleintje in je buik hebt. Hopelijk lukt het deze poging wel. Dit is jullie 3e poging? Spannend hoor! Succes met de wachtweken.

Liefs,

Misty

Deel Deze Pagina