Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    @ lente: begrijp je heel goed, want het is erg herkenbaar! Zomaar boos worden om niets...Maar eigenlijk heeft dat denk ik te maken met het feit dat je nog geen kindje hebt, je daarom IVF moet ondergaan en dat dat gewoon enorm spannend is. Volgens mij is het het spannendste wat ik ooit heb ondergaan. Geef eraan toe! Moet er toch een keertje uit. Als je daarna maar weer iets gaat doen wat je leuk vindt...
    Sterkte meis!
    Xsnoes

2. lente67

lente67 Niet meer actief

@snoes en @vlinder bedankt voor jullie lieve woorden. Ben sneller terug dan gedacht want de afspraak bleek morgen te zijn.

Ze accepteren mijn ziekmelding en wensen me beterschap. Krijg binnenkort waarschijnlijk wel een oproep van de arboarts maar dat is prima.

Ik denk dat het idd. de spanning is die eruit moet. Heb teveel aan mijn hoofd. Naderende sterfdag man, huis na een jaar nog niet verkocht, dit huis wat nog een chaos is, nog geen vast contract, te hoge werkdruk en helaas nog altijd niet zwanger maar gelukkig wel voor de 2e ivf bezig. Een complete chaos dus:$

Snoes super voor je dat het werken zo fijn was. Dit is een goede stap vooruit. Ben supertrots op je en wat een lieve collega's.

X
    Lente

3. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Vlinder wat goed. Ik ben echt heel blij voor je dat er nu voldoende mooie follikels te zien zijn. Dat wordt echt een mooie 2e fm. Even ter info, als je vrijdag je fm hebt kun je niet zaterdag de punctie hebben, dat wordt dan op z'n vroegst zondag i.v.m. de pregnyl spuit die je 36 u. van tevoren moet zetten. (Ben al zo ervaren na 4 behandelingen:D)

Lente, fijn dat je thuis was met je uitbarsting. Meid dat hebben we allemaal wel eens. Die k.u.t. hormonsters doen echt hun werk wel en tel daarbij de reden op dat we in de mmm zitten en we zijn zowiezo al vrouw. Goed dan weet je het wel. Laat lakker gaan en als iemand er niet tegen kan, jammer dan. Heb je nog iets van je werk gehoord?

Snoes, fijn dat het werken zo is meegevallen en je hebt echt lieve collega's. Dat scheelt echt, anders wordt die drempel om terug naar het werk te gaan alleen maar hoger.

Hier net terug uit het Gentse. Jammergenoeg was er iets te zien op de echo, misschien een cyste. Moest bloedprikken en hoor vanmiddag of ik groen licht krijg. Wel een beetje spannend, heb dit echt nog niet eerder gehad. Verder een beetje afwezig, ik moet vanavond naar de dierenarts om een van mijn lieve konijntjes in te laten slapen en daar ben ik enorm verdrietig om. Ze heeft nierfalen in een ver stadium en er is niets meer aan te doen.

4. lente67

lente67 Niet meer actief

Lieve Ladouche,

Balen dat ze iets zagen:( Hopelijk is het vals alarm en krijg je alsnog groen licht. Was de reis meegevallen?
    Wat sneu voor je konijntje. Ook al is het voor het beestje beter het blijft een moeilijke keuze en afscheid nemen van je huisdier is altijd vreselijk. Een dikke knuffel voor jou en je konijntje.

Mijn werk vind het goed dat ik nog even thuis blijf. Ze weten dat deze maand sowieso moeilijk voor me is. En idd. die hormonsters:x wie dat uitgevonden heeft:(
    X
    Lente

5. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @ Vlinder JHEEEE, er groeien eitjes! Gelukkig!

Over vrij zijn met de ivf behandeling, ik had nog 5 weken vakantie over , heb veel overgewerkt. Dus ik dacht lekker rustig thuis met de ivf behandeling. Maar achteraf niet zo goed bevallen. De eesrte week wel lekker, ik sliep toch slechter van de spanning en hormonen. Maar in de wachtweken dan vreet je je alleen maar op. Dus was blij dat ik weer op het werk was vandaag. En morgen ga ik ook een halve dag. Lekker afleiding. Ik werk ook met kinderen.

6. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Vlinder, wat een super goed nieuws van je EItjes...
    Zo, en nu lekker verder broeden;), kan me voorstellen dat jullie opgelucht zijn...

Vrolijke Jetje...nou moe, dat is een werkdag waar je niet vrolijk van wordt...
    En THX voor je tip, heb deze mogelijkheid wel met mijn ouders besproken, maar het is geen optie omdat ik niet meer in Nederland aangemeld ben, en er ook niet werk, dus kan ik geen verzekering daar afsluiten.
    Bovendien gaat zo'n behandeling daar dan al helemaal niet meer samen met mijn werk, of ik moet vakantie nemen ofzo.

Ow Lente...wat een aanval...en kan je helemaal begrijpen, daar zijn ikke en manlief ook al geweest...;)
    Een dikke *knuffel* en alhoewel je het nu misschien niet wil horen, maar het gaat ook wel weer voorbij hoor...;)
    Ik begrijp het ook helemaal want zeker als je leven niet helemaal verloopt zoals gepland is de IVF gewoon erg zwaar erboven op.
    Dat ervaren manlief en ik ook, ik kan zo verdrietig worden als ik eraan denk hoever ik nu zwanger zou zijn geweest, en wat we dan allemaal al hadden kunnen doen...

Ow Snoes, ik hoop ook dat die dag snel dichterbij komt...
    Had vandaag een bespreking en zag dat een zwangere collega echt al een hele buik krijgt...zat er de hele tijd naar te staren en probeerde me voor te stellen hoe het bij mij zou zijn...:(:)
    Hopelijk is haar niks opgevallen.

Ladouce sterkte vandaag...
    Hoop dat je tenminste goed nieuws aan de telefoon krijgt, want een lief huisdier in laten slapen is ook niet niks...

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Vlinder, wat een goed nieuws zeg. En zo groot ook al! Ik denk dat je vrijdag gelijk de pregnyl moet spuiten en dan zondag de punctie!

Lente; soms bekruipt mij ook zo'n gevoel, maar ik kan het altijd tegenhouden. Maar soms moet gewoon alles er even uit. Is helemaal niet erg hoor. Hoop dat je niet echt ruzie hebt met je vriend?!

Ladouce; hoop dat de bloeduitslagen goed waren?!

Hier zelfs een paar jaar geleden een boekje gekocht waarin naar voren kwam dat de juf zwanger was (kleuters/groep 3 leeftijd). Helaas heb ik die nooit mogen/kunnen voorlezen. En als ik dit jaar zwanger word dan is het boekje een beetje te kinderachtig helaas.

8. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
  9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @ Ladouce, hoop echt dat je doormag en goed nieuws krijgt! En een dikke knuffel en sterkte met het inslapen van je konijn.

Groetjes Herma

10. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    @ladouce: wat ben je eigenlijk een schat. Eerst reageer je op iedereen en daarna komt pas jouw eigen verhaal...Terwijl dat een heftig verhaal is. Hopelijk krijg je goed nieuws uit het ziekenhuis! En heel veel sterkte met je konijntje. Ik weet was een huisdier voor je kan betekenen. Helemaal in deze tijd...Ik denk aan je!

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Bedankt lieverds voor jullie reacties.:)

@Ladouce, ja daar dacht ik ook al aan maar had geen zin meer om mijn bericht aan te passen:)
    Ik hoop eigenlijk wel dat vrijdag de pregnyl erin mag....:D

Maarrrrrr, om heel eerlijk te zijn zie ik wel een beetje op tegen de punctie hoor.
    Hoe reageren jullie erop en vooral de medicatie die je krijgt waar je een beetje zatjes van wordt:(
    Sorry, maar ben niet echt een held wat nieuwe dingen betrefd:)

Hihi, ik weet het is geen top score maar ben nog steeds helemaal happy.:D:p
    Zo blij dat het niet is gelopen als de vorige keer maar dat kan ook haast niet anders na verdubbeling van de Gonal.

12. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Goed nieuws uit Gent. Niets aan het handje, ik mag beginnen. Vrijdag gaat de 1e deca er weer in.

Bedankt voor de knuffels allemaal. Loop nu ook al sinds ik thuis ben alleen maar te snotteren.

Vlinder, ik heb geen idee wat voor medicatie jij krijgt voor de punctie. In Gent is het een infuus met volgens mij Rapifen. Je word er een beetje high van. Ik heb er na afloop geen last van. Krijg meestal nog een paar paracetamolletjes na afloop voor de terugreis. Bij ivf nr 3 heb ik zelfs na afloop nog een paracetamol infuus gehad, was ook wel fijn. Ik moet zeggen dat het me op deze manier wel bevalt.

13. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg
    IJsvogeltje: ICSI 1, EMC R'dam
    La femme Nikita: IVF2, Endokrinologikum Hamburg
    Sloppyslayer: IVF 1 voor 2de kindje nog 5 rietjes met Cryo's over, VU Amsterdam
    Clowntje: IVF poging 3, Radboud Nijmegn
    norwegian-sky: ICSI 2, wfg & VUmc
    Pink38: IVF3
    Moontje B:ICSI poging 1, Gelderse Vallei, Radboud Nijmegen
    Kaaat: ICSI poging 1, OLVG, Amsterdam
    Chessertje: IVF1, Bronovo Den Haag
    Zeehondje: IVF1-cryo tp 2, Voorburg

Wanneer:
    Vlinder3: november, 26 oktober start Lucrin, 1 november start Gonal300
    Herma: november, 23 oktober start Puregon
    Ladouce: november, 10 november uitgangsecho, 13 november start deca, 15 november start Menopur
    Lente67: 29 oktober start 300 ie menopur
    IJsvogeltje:16 november intake (en start?)
    Misty1984: November
    La femme Nikita: november, punctie hopelijk week 47
    Sloppyslayer: November, bij eerst volgende ongi
    Clowntje: start deca 27 okt, puregon 9 november
    norwegian-sky: 30 ok start puregon
    Pink38: 6 november start Puregon
    Moontje B: 2 november start Deca
    Kaaat: 18 november start Deca
    Chessertje: 4 november start Deca

FM's:
    La femme Nikita: 17 November 1e FM
    Herma:2 November 1e FM
    Lente67: 5 November 1e FM
    norwegian-sky: 8 november 1e fm
    Clowntje: 17 november 1e FM
    Vlinder3: 12 november 2e FM
    Pink38: 15 november FM 1
    Lente67: 9 november 2e FM
    Kaaat: Komt later
    Chessertje: 10 november 2e FM
    Zeehondje: 15 november FM
    Ladouce: 22 november 1e FM

Punctie:
    La femme Nikita: week 47
    Herma: 4 november 9.00 uur
    norwegian-sky: rond 13 november
    Pink38: rond 21 november
    Ladouce: vermoedelijk 26 november

Terugplaatsing:
    Herma: 7 november 2 emmy's
    Vrolijke Jetje: 8 november 2 emmy's

Testen:
    Vrolijke Jetje: zo 21, ma 22, of di 23 nov urine en wo 24 bloed (lukt niet eerder ivm werk)

Zwanger:

Helaas Ongie:

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Goedemiddag Mooie Dames,

Net lekker gewerkt en gesport, dus alle energie is er weer uit (heb ik vaak te veel van) :)

@ Vrolijke Jetje, Ja met positief zijn bereik je meer, iedereen heeft zijn downdagen, maar je moet daar ook weer uit komen en dat gaat het snelst door positief te zijn!!

@ Lente, ik bedoel niet dat je nu heel positief moet zijn hoor! :$ Iedereen heeft wel een een kl*tedag!! Ik hoop dat je het allemaal voor jezelf weer een beetje op een rijtje kan zetten en de moed weer een beetje kunt opbrengen! Knuffel voor jou!!

@ Vlinder, JEEEEEEEH wat een super nieuws zeg!! Gaat nu wel snel he!!!

@ Snoes, oow wat een leuke en lieve collega's (zo klinken ze teminste) zo kan je nog wel een paar dagen werken! Wat fijn ook dat je je verhaal met een collega kan delen, die in hetzelfde schuitje zit!! Ik heb het liedje net bekeken, heb ook zitten janken als een klein kleuterje, HEERLIJK!!!

@ Ladouce, wat vervelend zeg dat er iets te zien was en dan was je ook nog helemaal alleen! :S Naar zeg!! En dan ook nog je konijntje voor jou dus ook al een beetje een rotdag!! :S
    Weet je al meer uit het ziekenhuis? Liefss

@ Zeehondje, wat erg he als de kinderwens zolang wordt uitgesteld en dan is zo een boekje wel erg confronterend!!

Over het werken!! Ik werk ook op een woongroep voor mensen met een verstandelijke beperking, ik werk zo goed als alleen maar ochtenddiensten en vaak alleen. Wat ik zelf wel fijn vindt als ik dan en k*tdag heb, geniet niet iedereen mee. Op mijn werk weet niemand het nog, ga het vrijdag aan een collega vertellen zij is naast mij ook PB'er op de (we runnen de groep een beetje) en zij draait ook veel ochtenddiensten, ik zal nog wel eens een dienstje met haar moeten wisselen voor de ziekenhuisafspraken, dus vandaar!! Mijn manager is nu op vakantie en die vertel ik het volgende week!! Ik weet niet of ik me ziek ga melden tussen de punctie en tp door, maar heb nog heel veel overuren staan dus er kan zowieso wel iets geregeld worden! Das mijn story!!!

Lieverdss mijn computer blijft gewoon aan, want ik hoef nergens meer heen, dus tot laterss Xxx

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @ladouce, super dat vrijdag de deca mag starten
    :)

@Kaaat, ja het gaat zeker snel ineens maar ben wel blij, dus de positievieteit is hier wel aanwezig hoor.:D
    Ik ben er nog niet maar toch

Tjee, ik voel me eigen wel een klein beetje lullig voor diegene die een minder score hebben maar....Lieverds ook bij jullie komt het goed.

Ik ga zo afsluiten, lekker frietjes halen en dan naar een verjaardag.
    Fijne avond meiden en tot morgen.:)

16. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Joepie! Goed nieuws Ladouce! Fantastico!
    Maar toch nog sterkte voor straks...

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    @ Vlinder en La Douce, ik was aan het schrijven toen jullie reageerden hahaha!!
    Vlinder ik heb geen ervaring met een punctie, maar het lijkt mij ook erg eng..:S
    La Douce, wat fijn dat je goed nieuws uit het ziekenhuis hebt!! Je mag weer beginnen (nou vrijdag dan) :):)

18. Amonuk

Amonuk Lid

10 nov 2010
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Deze maand ga ik starten met de eerste IVF. Heb gisteren de eerste spuit gezet dus de kop is eraf......
    Ik moet de eerste dag deca spuiten en vanaf dag 2 Gonaf F, 225. Op dag 7 moet ik voor de eerste echo. Als ik jullie verhalen zo lees is dat best vroeg. Zou te maken hebben met hoge dosering Gonal F en eerdere heftige reacties op hormonen bij de IUI.
    We zijn inmiddels 3,5 jaar 'bezig' met onze kinderwens. 7 keer IUI waarvan de 2e keer raak was. Bleek echter bij de eerste echo om een partiele molazwangerschap te gaan. Erg verdrietig en een lange nasleep.

Heb net de berichten op dit forum gelezen. Wat fijn om te lezen hoe andere mensen bepaalde dingen ervaren en doen. Bv met de medicatie, bijwerkingen, wel/niet werken enz. Hoe mensen in mijn omgeving o.h.a. ook meeleven; je weet toch nooit helemaal wat dit hele circus met je doet als je het niet zelf meemaakt.

Hoop dat ik mee mag lezen en schrijven.....

19. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Welkom Amonuk! Wat een heftig verhaal zeg...lukte het spuiten een beetje? Ik vond de eerste twee keer erg eng en nu gaat het goed. Hoop dat het bij jou ook goed gaat!

@vlinder en kaaat: ik zie ook op tegen de punctie...maar ik hoef tenminste niet op commando te presteren zoals manlief!

20. lente67

lente67 Niet meer actief

@Vlinder gekkie je moet je niet schuldig voelen hoor! Ben je mal, ik ben super blij voor je en juich met je mee:)

De puncties is me beide keren meegevallen. Kreeg van te voren een rustgevend tabletje en een zetpil tegen de pijn en voor de rest niets. Was ook niet nodig. Oké je voelt het natuurlijk wel maar het was goed te doen. De kunst ik om heel kalm te blijven, ze waren bij mij verrast dat ik dat zo goed kon. Heb zo ook mijn goede kanten:D

Ladouche super dat je mag starten. Hoe zijn jouw ervaringen met menopur tot nu toe?

Amonuk wat leuk dat je met ons mee komt schrijven. Hopelijk kunnen we jouw vragen beantwoorden. Wat een verdrietige tijd heb je meegemaakt. Hopelijk mag deze ivf jouw veel geluk schenken.
    Schrijf je jezelf nog op het overzicht op? In ieder geval welkom hier:)

Meiden ik voel me na de uitbarsting veel beter. Hebben die hormonen achteraf toch nog nut:D. En met mijn vriend maak ik wel goed als ie weer thuis is;). Moet namelijk tot 10 uur werken. Heb nog ff lekker gehuild (denk toch dat het meer te maken heeft met de naderende sterfdag van mijn man) en ook dat lucht op. Ga zo maar eens eten koken. Vandaag voor het eerst niet naar de wc hoeven te rennen en ook weer koffie op.

Tot later,
    X
    Lente

Deel Deze Pagina