Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: Neeeeeee dat meen je niet!!! Volgens mij kan dat echt niet hoor. Heel veel succes ik hoop dat je rechtsbijstand je al wat gerust kan stellen.
    Ik neem aan dat je werkgever volledig op de hoogte was van waar je mee bezig bent op het moment?
    sterkte en een dikke knufffff

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik wil nog even toevoegen: Op grond van werkweigering kan ze je zeker niet ontslaan! Want je wil wel werken maar je heb een ziekenhuisafspraak!
    ohhhh ik kan hier zo niet tegen! sorry leeft erg met je mee vlinder ;)

3. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat goed he dat ik een goede FM had vanmorgen??? ;)

Sorry ik ben flauw vandaag. Moet eigenlijk verder met opruimen, maar ik heb geen zin.

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ja ze was zeker helemaal op de hoogte, ik had er eerder gewerkt en toen ze belde of ik terug wilde komen had ik haar alles verteld. Geen probleem zei ze....

Nou ja ik weet het ff allemaal niet meer hoor. :(
    Zit eindelijk de IVF mee krijg ik alsnog een tegenslag.

5. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het echt wel druk van de week.
    Morgen: woningbouwvereniging - ziekenhuis dossier en foto's halen - vriendin komt koffie drinken

woensdag: vriendin komt koffie drinken

donderdag: ziekenhuis voor elleboog

vrijdag: ziekenhuis FM - koffie drinken bij vriendin

En tijdens het koffie drinken hebben we het over het verhuizen etc. dus is niet alleen maar lol.

Tussendoor dochter naar school brengen en halen.

6. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft jou ook nog eens gevraagd of je terug wou komen en de IVF was geen probleem???!!!???
    Waar zeurt dat mens dan over. My God wat een irritant mens zeg! Korte metten mee maken!

Doktersafspraken zijn doktersafspraken meid! Wat zegt je rechtbijstandsverzekering?

Laat in ieder geval deze stress niet teveel doorwerken meid. Stress is niet handig bij een IVF-behandeling.

7. lente67

lente67 Niet meer actief

:) Snoes en Pink wat een mooie score voor jullie. Ziet er veelbelovend uit:). hahahaha Pink snap helemaal dat je blij bent. Ik zal ze vanaf hier ff voor je instralen hihi. Komt helemaal goed:D

Vlinder wat een kl*t* zooi weer. Dit valt onder verlof dus dat kunnen ze niet gebruiken als werkweigering. Zelf geef ik ziekenhuisbezoek op onder voorbehoud. Kunnen ze nooit zeggen dat ze het niet wisten. Maar dan moet je het eerst zelf weten:( Soms draait het alleen om de centen bij de bazen en de mens erachter vergeten ze:x. Maar je staat sterk in je recht maar leuk is anders.
    Veel suc6 met regelen. Ben je nog lid van de bond? Ook die zou je in kunnen schakelen. Daar zit ook een rechtbijstandverzekering bij.
    Sterkte meis

X
    Lente

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    We gaan morgen de rechtbijstand bellen.
    Ik wil even afwachten of ze nog iets laat horen....

Oooh ik ben zo kwaad he ik zou haar het liefst een flinke tik willen verkopen....

Weet je, ik had zelfs geregeld met mijn collega dat zij de dagen werkte dat ik naar het ZH moet.;)
    Maar goed het is gebeurd maar ze is nog niet van me af en dat weet ze ook wel.

Ik was echt helemaal overstuur toen ik thuis kwam, ik zakte gewoon echt door mijn benen....Mijn ventje is net gelijk langs gereden en is verhaal gaan halen en heeft haar ook nog even duidelijk gemaakt dat ik er niks aan kan doen en dan ik geen weken van te voren weet wanneer ik naar het ZH moet, maar goed.

Ik zei ook nog tegen haar:'Joh nog 2 daagjes en dan is alles weer normaal."
    Weet je wat ze zei????
    "Ja maar als het mislukt zit ik straks weer met hetzelfde probleem, ik kan daar niks mee.":$:x
    Nou sorry hoor, als je niks aan me hebt waarom bel je me dan of ik terug wil komen en zeg je dat je zo blij bent omdat ik overal mee help enzo....

Genoeg erover want ik wordt alleen maar weer kwaad en verdrietig hierom.:x:x:(:(

Alles gaat kapot, vriendschappen, werk....Ik zit er echt even doorheen nu hoor.:(:(
    maar ik moet mezelf weer even bij elkaar rapen want morgen is de punctie en wil gewoon niet te veel of liever geen stress tussen de punctie en tp.

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Hallo Lieverds,

Ik was heerlijk vrij vandaag dus lekker uitgeslapen, gesport en huisje gesopt!!!

Vlinder, mijn mond valt hier ook van open wat een b*tch van een baas heb jij zeg! Super goed dat je er gelijk achter aan gaat, maar wat kut dat zoiets gebeurt net als je je net iets beter voelt!!! Zo het liefst gelijk naar je baas stappen voor uitleg!! :S

Pink wat fijn zeg zo een goede eerste FM!! En wat goed dat je er zelf ook zo blij van wordt haha!! Dat is ook heel belangrijk ons gevoel he!! :) Mentale welzijn!!

Snoes, Jeeeh 7 wat goed zeg. Hoop dat de punctie idd vrijdag is en dan maandag TP!!

Amonuk ook al zo een goede score, ben je al gebeld meis?

Clowntje en Nikita jullie ook bijna FM he, spannend!!!

Herma, ik duim heel hard voor je! Ben je al zenuwachtig, ik zou gek worden denk ik, maar dat gaan jullie nog meemaken!! Haha

Lente ik hoop zo voor je op 2 emmy's, je laat ze dan ook beide tp neem ik aan!! Woehoe leuk hoor!!

Sloppyslayer, je bent de eerste keer gelijk zwnager geraakt van IVF wat fijn zeg! En laat je er nu 1 of 2 tp?

Lieverd tot strakjes!!

10. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Sorry hoor Pink, maar je had een super score nu even vrijdag afwachten is over 4 dagen, ze geven je wel de tijd om ze door te laten groeien. Weet je eigenlijk al of je dat nieuwe huis neemt?

Snoes, vrijdag al de punctie spannend maar wanneer weet je meer? Vrijdag punctie is woensdag pregnyl, willen ze je nog zien op woensdag?

Ik voel op het moment al een druk in mijn buik dus ga er vanuit dat alles lekker groeit.

Liefs voor allen

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Ik typte gelijk met je!! Maar ik zou graag met je meewillen om de baas die tik (of meer) te willen verkopen wat een trut! Ze heeft echt geen hart, als het mis gaat wat is dat nou weer voor onzin, alsof jij daar voor kiest! En daar komt nog eens bij het gaat niet mis je hebt over 9 maanden gewoon een wolk van een baby in je armen!!
    Wat goed dat je mannetje gelijk lansg is gegaan zeg!!

Ik snap dat je niet wilt stressen en het liefst zeg laat allemaal maar, maar onbewust stress je er toch om dat is nog het vervelendste!! Lieverd een hele dikke digiknuffel voor jou!!!

12. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even voor Vlinder - gevonden op het internet:

De 10 geboden bij ontslag:
    1. Teken niets
    Werkgevers hanteren vaak een overvaltechniek door van de werknemer te vragen direct of korte tijd na het ontslaggesprek voor akkoord te tekenen. Doe dat niet ook al ziet het voorstel van uw werkgever er in eerste instantie redelijk uit. Wellicht dat u genoegen neemt met een te lage ontslagvergoeding. Bovendien loopt u het risico uw rechten op een WW-uitkering te verspelen.

2. Vraag een schriftelijke bevestiging van het ontslag(voornemen)
    Vraag uw werkgever het ontslag(voornemen) en een eventueel ontslagvoorstel schriftelijk aan u te bevestigen. U hebt dan iets concreets in handen, zodat achteraf geen misverstanden kunnen ontstaan over het voornemen van uw werkgever en de hoogte van een eventueel door uw werkgever gedaan ontslagvoorstel. Bovendien kunt u het schriftelijke voorstel aan uw ontslagadvocaat tonen.

3. Maak bezwaar tegen het ontslag
    Maak meteen schriftelijk bezwaar tegen het ontslag en houdt u beschikbaar voor uw werkzaamheden.

4. Ga niet akkoord met het inleveren van bedrijfseigendommen
    Zolang het dienstverband niet is beëindigd door een uitspraak van de kantonrechter of na toestemming van het UWV WERKbedrijf, heeft u in principe recht op het gebruik van de aan u ter beschikking gestelde bedrijfseigendommen, zoals de auto van de zaak, de laptop, de telefoon etc. Door deze zaken al in te leveren, zou achteraf wel eens ten onrechte geconcludeerd kunnen worden dat u met het gegeven ontslag heeft ingestemd.

5. Verzamel zoveel mogelijk informatie
    Probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen die van belang kan zijn in de ontslagprocedure, zoals (omzet)gegevens van uw werkgever, documenten waaruit blijkt hoe u gefunctioneerd heeft, relevante e-mails van uzelf, van uw werkgever, van collega's of van klanten. Later is het altijd lastiger of vaak zelfs onmogelijk om deze informatie nog te krijgen. Let wel op dat u zich niet schuldig maakt aan verduistering of diefstal bij het verzamelen van deze documenten.

6. Wees discreet met informatie
    Denk goed na welke informatie u uw werkgever geeft, bijvoorbeeld over uw vorderingen naar het zoeken van ander werk. Deze informatie kan in de ontslagprocedure namelijk wel eens tegen u gebruikt worden. Ook met het in vertrouwen nemen van uw collega's moet u voorzichtig zijn. Deze kunnen immers ook (vertrouwelijke) informatie over uw positie of uw strategie doorspelen naar uw werkgever.

7. Voer verweer
    De werkgever zal uw ontslag ofwel via de kantonrechter ofwel via het UWV WERKbedrijf trachten te bereiken. In beide gevallen krijgt u de gelegenheid te reageren op de door uw werkgever aangevoerde ontslagredenen. Bestrijd deze redenen. Doet u dat niet, dan loopt u een groot risico dat uw WW-uitkering wordt geweigerd.

8. Accepteer (nog) geen outplacement
    Werkgevers hebben er belang bij dat de werknemer al begint met een outplacement traject, nog voordat de kantonrechter of het UWV WERKBEDRIJF een oordeel over het (voorgenomen) ontslag heeft gegeven of nog voordat tussen u en uw werkgever afspraken over het ontslag zijn gemaakt. Stem daar niet mee in omdat u daarmee dan aangeeft dat u instemt met het ontslag en u uw verdere onderhandelingspositie op die wijze uitholt.

9. Ga niet in zee met een ontslagadvocaat of ander soort adviseur van uw werkgever
    Sommige werkgevers proberen de werknemer, die voorgedragen is voor ontslag, te laten begeleiden door een ontslagadvocaat, die ingehuurd en betaald wordt door de werkgever. U begrijpt dat deze ontslagadvocaat uw belangen niet optimaal kan behartigen, zonder zijn broodheer -namelijk uw werkgever- tegen het hoofd te stoten.

nr. 10 is dat je contact op kunt nemen en dat je hen als advocaat in de hand kan nemen ;)

Gevonden op www.ikbenontslagen.nl
    Staat volgens mij nog wel meer op.

Misschien heb je er wat aan meid.

13. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je schriftelijk bezwaar maakt zou ik hierin meteen vermelden dat zij (naam van je baas noemen) mondeling jou ontslag gegeven heeft op grond van het feit dat je te laat doorgegeven zou hebben dat je een doktersafspraak hebt, terwijl zij op de hoogte is van je IVF-behandelingen en dat dit bij het moment van jou in dienst nemen geen probleem was. Geef daarnaast ook aan dat zij een doktersafspraak werkweigering noemt.
    Dit kun je dan weerspreken door het expliciet een doktersafspraak te blijven noemen en dat het bij een behandeling als IVF alleen op korte termijn de volgende datum bekend is.

En dan uiteraard wat verder in de 10 geboden staat omschreven zoals dat je dus bezwaar maakt tegen het ontslag wat in jouw ogen onterecht is en dat je dus nog altijd bereid bent om je werkzaamheden te blijven verrichten.

Succes meid!

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @pink: ohhh sorry, door het verhaal van vlinder een beetje overheen gelezen.............ik och dat is mooi zeg maar verder deden mijn vingers er niks mee:) Solly! Ziet er dus heel positief uit!

@snoes: solly ook een beetje overheen gelezen:) Dat ziet er dus ook goed uit! Spannend vrijdag de punctie :D

@kaat: als jij mee gaat dan doe ik het ook hoor!! Ben ik de getuige die zegd dat zij begonnen is ;)
    We later er 1 TPsen. We hebben als ze allemaal goed ontdooien 5 kansen op een zwangerschap.......want we hebben nog 13cryotjes in de vriezer liggen:$ Ze hebben niet verteld of het allemaal toppers waren maar ze hadden erg veel moeite de eerste keer om de beste er uit te pikken.
    En ja ik was bij de eerst poging al zwanger. Ik bezef me heel goed hoe veel geluk wij hebben gehad hoor!
    Allen de eerste 12wkn waren voor ons heel zwaar omdat Megan een week groei achterstand had en ze er vanuit gingen dat ze het niet zou halen........

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Thanx voor de tips.
    Nee ik teken zeker niks en ik ga morgen een ontslagbrief vragen met de reden erin, die ik vervolgens niet onderteken.

Pfff ik ben er gewoon moet van.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @pink: wat leif dat je dit hebt gezocht voor vlinder! xox

17. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk er goed naar wat zij als reden opgeeft en of dit alles volledig dekt. Schrijf sowieso een reactie dan op de brief waarin je bezwaar maakt en jouw versie dus aangeeft.

Hier wordt je ook doodmoe van.

Maar je kan het beter nu doen dan na de tp. Na de tp moet je stressloos zijn ;)

18. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx... maar dat hoort toch zo??? :D

19. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh als mijn blaas wat voller is, zijn mijn eierstokken gevoelig. Auwie!

Toch vreemd omdat het kleintjes zijn volgens de arts. Maar goed ze zijn niet gemeten, maar als ze 7 zouden zijn en ze groeien ongeveer 2 mm per dag dan zitten we vrijdag op 17 mm en doen ze lekker mee voor de punctie ;)
    Die kleintjes zijn allemaal van dezelfde grootte ongeveer, maar dat wordt nog leuk voor de komende dagen...

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Mijn ventje is nu aan het bellen met onze rechtbijstand hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Lieverds, ik ga zo aflsuiten want ik moet even rustig worden, ik blijf gewoon boos en verdrietig, bleh.

Fijne avond meiden, ik kom morgen natuurlijk even melden hoe de punctie is gegaan.

Deel Deze Pagina