Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Vlinder: OHHHH wat geweldig 10 eitjes!! Goed hoor :D Nu heerlijk voor jezelf zorgen en veel water drinken.
    En ja het doet pijn maar dat ben je gelukkig snel weer vergeten ;)
    xox

2. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Wow Vlinder, mooi aantal. Je nu lekker laten vertroetelen hoor. En wat die ...betreft. Bah. Werkgevers zijn soms echt honden. Ik ga voor je duimen dat er goede emmy's ontstaan

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    JEEEEEEEEH, gewoon 10 eitjes!! Wow super zeg!!! Wel vervelend van de pijn, but its worth it!!:) Nu lkkr ontspannen!!

Knuffel!!

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wat zijn jullie toch lieverds. :)

Ik kruip lekker onder mijn fleecedekentje op de bank en vertroetelen komt helemaal goed. ;)

Ik ben heel benieuwd naar vrijdag nu, hoeveel emmy's zullen er zijn?? Spannend....

5. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Wat is het hier toch gezellig druk...

En eerst even naar Vlinder, wat super goed...10 follies en 10 EItjes...
    YES...nu heb je aan paar dagen om lekker kalm te worden, en dan ben je vrijdag helemaal fit voor de TP...
    Ben erg benieuwd hoe het afloopt met je baas, en vooral wat de rechtsbijstand zegt.
    (aan het einde meer hierover, maar ik had vandaag ook een beetje een onaangenaam gesprek met mijn bazIN...mijn god, waarom zijn vrouwen zulke trutten)

Zo, dan nu weer chronologisch...

Chessertje...super toch, één TP...we gaan ervan uit dat je er niet meer nodig hebt...;)
    Na de TP voelde ik eigenlijk helemaal niks, en heb ik 2 weken helemaal niks gevoeld, en toch was ik 2X zwanger.

Even alvast als antwoord naar Vrolijke Jetje, ik voelde wel ongeveer 5 dagen na beide TP's een aantal trekjes-krampjes achter mijn navel, alsof er iets de navel naar binnen trok.
    Geen idee of het innesteling is geweest, van jeukends boobs-tepels heb ik zelfs niks gemerkt, maar kan idd. wel een symptoom zijn.

Sloppy, wat moet jij de eerste 3 maanden in de zenuwen gezeten hebben.
    Gelukkig is het helemaal goed gekomen.

Snoes, is toch logisch...we zijn hier voor elkaar in goede en in slechte tijden...;)
    En jij gaat ook snel hoor...vrijdag misschien al punctie...
    Succes met je kat...idd. een grappige situatie...

Nou, hier dan dus meer over mijn truttige bazin, die notabene zelf 2 kinders heeft, maar schijnbaar zonder problemen zwanger is geworden, en nooit een MK gehad.
    Ze was zelf de afgelopen 2 weken niet in het theater, dus ik 2 weken geleden de assistent over mijn nieuwe poging ingelicht.
    Boodschap is wel aangekomen want bij het nieuwe project hebt ik geen grote opgave, maar toch moest ze vandaag op haar eerste dag even laten vallen, dat het beter voor iedereen is als het deze keer gewoon lukt, want als het weer mis gaat moeten we serieus gaan praten...:$
    euh, hallo, en nu moet ik dus maar proberen rustig en positief te blijven,en mezelf niet teveel onder druk te laten zetten.

Zowieso is deze behandeling spannend voor ons omdat er een aantal redenen zijn waardoor dit de laatse poging is voor een tijdje, en nu zet zij mij zo nog eens extra onder druk.
    En dat terwijl ze tot nu toe ook erg begripvol was voor mijn situatie en kinderwens.

Nou ja, deze keer is gewoon erop of eronder, soms ben ik helemaal positief en denk, dit wordt hem gewoon, en ik heb schijt aan alles en iedereen, maar soms ben ik ook extreem bang, want ik denk dat ik echt in een diep gat zal vallen als het niet lukt of weer mis gaat, en ik weet dat we het een tijd lang niet kunnen proberen, en zeker nu ik dan dus weet dat er een serieus gesprek aankomt met mijn bazin.

Nou ja, we zullen wel zien wat op ons af komt, en ik heb nu morgen eerst maar eens de eerste FM.
    Ben benieuwd, en ik denk(hoop) dat mijn stokjes al actief zijn.
    Ben vanmiddag ook nog wel een aantal keer online, want heb dus vrij gekregen vandaag omdat ik niet teveel werk heb in het komende project, maar ja, daar zweeft dus die donkere wolk die hopelijke niet op mij afkomt omdat ik dus gewoon zwanger wordt deze keer...
    YES, WE CAN...;)

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @la Femme: Wat een rare bazen hebben we hier zeg!! pfffff moet niet geker worder.
    Hier ook wel heel wat ellende met bazen gehad hoor.
    Toen ik voor de eerste kijk operatie ging omdat ze wat gezien hadden op de echo gingen ze ervanuit dat ik de week erna weer gewoon aan het werk zou gaan.
    Ik kreeg heel veel complicties waaronder nierbekken ontstekking en ik heb 6wkn thuis gezeten, waar ik er 3bijna niet kom lopen van de pijn............en ik stelde me aan! Ik had gewoon misbruik gemaakt van de situatie en een vakantie ervan gemaakt!
    Toen ik een jaar later weer met spoed onder het mes moest omdat ze weer iets gevonden hadden gooide ze het op aandacht willen hebben.........pffff
    Mafkezen zitten er bij hoor.

Ik hoop dat het gewoon raak is hoor, het is voor jullie tijd dat je een plakbeepje hebt :D

@Vlinder: ik hoop dat je heel veel mooie en goed doorgedeelde emmy's hebt! Hoeveel laat je er TPsen? Als de de keuze hebt voor meer.

7. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik breek even in, lees al een tijdje mee, en heb het overzichtje bijgewerkt, want ik mag donderdag starten met Puregon!! Joepie...vind het zo leuk en spannend tegelijk,want is de eerste ICSI voor ons :).

Wel moesten we de keuze maken gelijk starten en risico lopen dat er nog iets uit het verplichte bloedonderzoek komt (virus infecties zoals hiv en zo), of nog een maand langer Lucrin en ondertussen de uitslag....pfff...na 6 maanden lucrin hadden m'n man en ik daar echt geen trek in, dus we nemen het risico, gaan er toch vanuit dat er niets uit komt. Dus donderdag gaat de 1e puregon spuit erin. Wat ik erg netjes vond, was dat we direct een tas met medicijnen meekregen, stond al klaar, en als we problemen hebben of zo, kunnen we zo naar het EMC nieuwe halen. Erg prettig vond ik.

Trouwens, er werd me aangeraden van Gravitamon een supplement te slikken in plaats van die "mama" pillen van centrum en zo, want daar schijnen van sommige stoffen teveel in te zitten wat ook niet goed is.

Nou allemaal, heel veel succes!!!!
    Gr, ijsvogeltje

November/December

Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg
    IJsvogeltje: ICSI 1, EMC R'dam
    La femme Nikita: IVF2, Endokrinologikum Hamburg
    Sloppyslayer: IVF 1 voor 2de kindje nog 5 rietjes met Cryo's over, VU Amsterdam
    Clowntje: IVF poging 3, Radboud Nijmegn
    norwegian-sky: ICSI 2, wfg & VUmc
    Pink38: IVF3
    Moontje B:ICSI poging 1, Gelderse Vallei, Radboud Nijmegen
    Kaaat: ICSI poging 1, OLVG, Amsterdam
    Chessertje: IVF1, Bronovo Den Haag
    Zeehondje: IVF1-cryo tp 2, Voorburg
    Amonuk: IVF poging 1
    Snoes: IVF poging 1, UMC Utrecht

Wanneer:
    Vlinder3: november, 26 oktober start Lucrin, 1 november start Gonal300
    Herma: november, 23 oktober start Puregon
    Ladouce: november, 10 november uitgangsecho, 13 november start deca, 15 november start Menopur
    Lente67: 29 oktober start 300 ie menopur
    IJsvogeltje:16 november intake, 18 november start puregon
    Misty1984: November
    La femme Nikita: november, punctie hopelijk week 47
    Sloppyslayer: start op 14-11, cryo-tp in eigen cyclus
    Clowntje: start deca 27 okt, puregon 9 november
    norwegian-sky: 30 ok start puregon
    Pink38: 6 november start Puregon
    Moontje B: 2 november start Deca
    Kaaat: 18 november start Deca
    Chessertje: 4 november start Deca
    Amonuk: 9-11 start Deca, 10-11 start Gonal F

FM's:
    Herma:2 November 1e FM
    norwegian-sky: 13 november 3e fm
    Chessertje: 10 november 2e FM
    Vlinder3: 12 november 2e FM
    Lente67: 12 november 3e FM
    Amonuk: 15 november 1e FM
    Zeehondje:
    15 november FM
    La femme Nikita: 17 November 1e FM
    Clowntje: 17 november 1e FM
    Ladouce:
    22 november 1e FM
    Kaaat: Komt later
    Snoes: 15 november 1e FM
    Pink38: 19 november FM 2
    sloppyslayer:22 november 1e FM
    IJsvogeltje: 24 november 1e FM

Punctie:
    Herma: 4 november 9.00 uur
    Chessertje: 12 november 10 uur
    norwegian-sky:
    rond 13 november
    Lente67: 15 november
    norwegian-sky: 15 november
    Vlinder3: 16 november punctie
    Pink38: 21 of 22 november
    Ladouce: vermoedelijk 26 november
    La femme Nikita: week 47
    IJsvogeltje: week 49

Terugplaatsing:
    Herma: 7 november 2 emmy's
    Vrolijke Jetje: 8 november 2 emmy's
    Chessertje: 15 november 2 emmy's ?
    Vlinder3: 19 november, als het A is 1 emmy en als het b/c is 2 emmy's.
    Lente67: 18 november, tp? 1 of 2 emmy's

Testen:
    Vrolijke Jetje: zo 21, ma 22, of di 23 nov urine en wo 24 bloed (lukt niet eerder ivm werk)

Zwanger:
    Misty: 13 november positief getest, iets meer dan 5 weken (clearblue zegt 3+)

Helaas Ongie:

8. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eventjes heeeeel snel, want het is alweer bijna tijd om mijn dochter uit school te halen.

Welkom hier ijsvogeltje! Super dat je mag starten!
    Ik slik hier ook op aanraden van de gynaecoloog Gravitamon. Volgens de arts is deze volledig afgestemd op datgeen wat de "moeder in spé" moet hebben.
    En als je naar de prijs kijkt, maakt het niet veel verschil.

Zo nu ga ik heeeeel snel!!

9. lente67

lente67 Niet meer actief

Heee meiden,

Vlinder, wow wat een goede score, go for it:)

Ijvogeltje wat fijn dat je mag starten Hoera:)

Hier vandaag lekker relaxed gedaan. het eerste uur 3 leerlingen ivm offerfeest daarna 2 uur normaal en toen weer 7 omdat 2/3 op excursie was en toen lekker naar huis waar ik heerlijk verwend ben:):p hahahaha goede ontspanning dus;)

Mijn ene baas was heel blij voor me en de ander praat er niet eens over. Maakt niet uit ik voel me relaxed en dat gevoel probeer ik vast te houden. Morgen werken en donderdag hopelijk mijn emmy's ophalen. Mijn lieve collega gaat nu de petri-schaaltjes instralen haha

Voel me dus goed en dat ga ik proberen in ieder geval tot 3 december vol te houden.

X
    Lente

10. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even egoberichtje:

Ik heb maar het besluit genomen de woning niet te nemen. Als ik van die mensen hoor hoeveel eurootjes ik even moet neerleggen alleen om in aanmerking te komen voor die woning.. nou sorry, maar dan kan ik net zo goed gaan kopen. Wat zeg ik: beter gaan kopen!

Jammer, heel jammer zelfs, maar op naar het volgende stulpje.

Misschien maar beter ook op deze manier. Heb ik toch wat meer rust rond mijn laatste IVF.

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Goedemiddag Lieverds,

SLoppyslayer ja ik snap dat je dan in het ziekenhuis moet bevallen, maar wat is je eerste (en zkr niet je laatste) bevalling dan snel gegaan! Super!! Ja jullie hebben het wel met de rare bazen he! Ik denk dat we ze allemaal vanavond ff een bezoekje moeten brengen met onze knokploeg!!

Snoes ja het is ook mijn eerste ICSI! :) Jij bent al iets verder dan mij! Hoe is het met je kat, alles goed gegaan?

La Femme Nikita, ook al zo een kl*tebazin!!! Ja ik snap best dat je wat druk valt, maar probeer zoveel mogelijk te relaxen en over schijt aan te hebben idd, denk dat dat het beste is!!! MOrgen je FM, joepie. And you sure can!! And you will do it!!

IJsvogeltje wat fijn dat je gelijk kan starten ik snap heel goed dat je de bloedtest niet afwacht hoor!! Gewoon lkkr beginnen!!

Clowntje hoe is het met jou, morgen ook eerste FM?

Lente, zo zulke dagen moeten er ook tussen zitten tog!! Je werkt tussen de punctie en tp dus gewoon door, bevalt dat goed, ik twijfel nog!!

Pink, wat goed dat je een beslissing hebt genomen.. Ik ben ook bezig met het kopen van een huis ik kan het iedereen aanraden, beter als huren hoor!! Als het kwa contracten en inkomen kan zo k zkr kopen!!!

Nou lieverd ik heb vandaag mijn baas verteld waar we mee bezig zijn en ik was echt zwaar zenuwachtig!! Maar hij reageerde heel leuk!! HIJ (ja een man geen vrouw en nog homo ook wat wil ik nog meer) zei dat hij het erg leuk voor ons vond en dat hij hoopte dat het gelijk lukte en erg blij was dat ik het vertelde, want dan weet hij dat als ik hem aanvlieg (hormonen) waardoor het kom!! :D Dus de leuke bazen bestaan nog wel, maar de meeste leven denk ik onder een rots!!

Lieverds ik ga ook ff snel gravitamon kopen!!:) brb!!

12. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Moeilijke beslissing Pink, maar goed afgewogen en financiele zorgen, bezorgen je ook een hoop stress. Dus op naar het volgende huisje en maar eerst even IVFen. Hopelijk ben je er niet erg verdrietig over.

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Even wat vraagjes als ik de gravitamon ga slikken hoef ik dan geen foliumzuur apart te slikken?!

14. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Vlinder, wat goed! 10 eitjes geoogst. Zit er toch nog iets mee he. Lekker uitrusten op de bank. Ik duim voor je dat er veel mooie embryootjes ontstaan.

Groetjes Herma

15. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Jippie Vlinder heeft 10 eitjes, goed gedaan. Gaat het een beetje met de napijn?

Kaaat, leuk dat je baas zo reageerde. En voor jouw begin het echte werk ook op te schieten donderdag mag je de eerste prik zetten toch?

Lente al weer lekker aan het werk, is misschien maar beter om niet elke keer van de petrischaaltjes te dromen. Ik ga dat ook doen hoor, beviel me vorige keer goed.

Ik vind het altijd de dag van de tp moeilijk, wil het liefst de hele dag niks doen en niet bewegen. Zie zo'n eitje voor me die zich net even lekker wil omdraaien en een goed plekje zoeken bij mij en dan ga ik net even plassen dus word ie een beetje heen en weer geschudt. Kan helemaal niet want volgens de arts is je bms net een boterham met een dikke laag pindakaas waar het eitje echt wel blijft plakken. Maar ach het gevoel en het verstand liggen die dag weer een heel eind uit elkaar.

Eet smakelijk allemaal

16. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ik heb geen idee wat er in gravitamon zit, maar slik gewoon foliumzuur. Misschien kan ik wat extra vitamine ook wel gebruiken, ff checken bij de apotheker.

17. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Gravitamon zit gewoon alles, ook de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur. Je hoeft dus niets extra's er meer naast te slikken.

18. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Sloppy: goh, jij hebt het dan idd. ook niet makkelijk gehad.
    Werk je er nog??

Kaat, dan even over homo's...hihi, onze assistent is er ook één, en hij is idd. altijd erg lief voor me, en zegt dat ik me niet druk hoef te maken, en dat alles helemaal goed zal komen.
    Heb al zovaak gedacht: waarom is hij niet de baas...

Welkom Ijsvogeltje, je hebt groot gelijk dat je meteen bent begonnen.
    Die bloedonderzoeken zijn standaard, en je kunt idd, zelf al wel goed inschatten of alles in orde is of niet.
    SUCCES hoor...

Pink, ik denk dat ik ook zoiets neem als wat jij neemt.
    In Duitsland heet het orthopregna, en neem het ook op aanraden van mijn gyn, er zit ook foliumzuur in en hoef dat niet extra te nemen...(Kaaat, jij vroeg dat geloof ik)
    Jammer van je huisje, maar kan het ook wel begrijpen.
    Wij zitten ook met het dilemma van nog een keer huren of meteen kopen...maar ik durf niet goed...

Lente, lekker zo'n dagje, je blijft bezig en toch gaat de tijd snel...

Clowntje, wat heeft jouw arts het je grappig uitgelegd met die boterham met pindakaas, die moet ik onthouden...:D

19. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Okee beter dan ga ik geen foliomzuur meer slikken!!

Ja homo's zijn geweldig Nikita!! :)

Clowntje ik denk dat ik dat ook wel ga hebben op de dag van tp ja haha!! Je wilt tog echt dat het blijft zitten haha!!

20. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Even een vraagje, ik mag/moet bijna Deca spuiten, maar nu lees ik heel verschillende dingen. Ik dacht dat je hem in een hoek van 90 graden moest prikken, maar nu lees ik dat je hem ook schuin mag houden!! Wie heeft er priktips voor mij!

Deel Deze Pagina