Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit Kaaat!. Ik jas hem er in ieder geval altijd vrij rigoreus in, dat doet het minste pijn. Op de hoek let ik eigenlijk nooit echt. Volgens mij doe ik hem er vrij rechttoe rechtaan in. Vandaag 2e FM gehad. Ben de tel een beetje kwijt maar het zag er goed uit. De eitjes groeien. Het zijn er een stuk of 10, tussen de 13 en 17 mm. Nog even doorgroeien dus wel. Moet morgenochtend weer voor een echo. Dagelijkse kost dus. Ze verwachten dat ik dan morgenavond de pregnyl kan spuiten en dat er dan vrijdag een punctie is. Ik voel me eigenlijk nog best goed, op wat chronische lichte hoofdpijn en wat steken in mijn buik na. Ga zo toch nog maar even lekker sporten....
La Femme, jee wat heb jij een takke bazin zeg. Vlinder, 10 eitjes dat is echt super. Ik hoop voor jou op veel bevruchtingen en veel delingen. En die rot bazin van jou kan de boom in. Kaat, ik moest de deca er gewoon loodrecht in zetten. En hee wat goed van je baas dat hij positief reageert. Verder heb ik alle pagina's bij gelezen en wens iedereen een hele fijne avond Groetjes Jolanda
Ik jas hem er ook gewoon in hoor.......niet bij na denken en gewoon doen @mijn bevalling, ga niet te veel uitweiden hoor maar ik was toen al 3dgn bezig met voorweeën zonder ontsluiting en ik bleef uiteindelijk hangen op 7cm ontsluiting. Niet omdat het met mij niet ging maar omdat Megan niet verder kon komen De details zal ik jullie verder besparen...hihi
@la femme: Nee ik werk er al jaren niet meer En nu doe ik eigenlijk op het moment niets, en zoek ik een vrijwillegersbaantje. @Amonuk: Gohhh dat gaat ook al de goede kant op Nu ga ik echt ff eten koken en dan lekker op de bank zitten Sloppyman is helaas weer laat Dus ga eerst ff Megan in bed leggen en dan koken. Tot morgen!
@Nikita, jeejte ookal zo'n :xbaZIN.... Kop op meid, hopelijk slaagt de volgende poging. Knuf. @Sloppy, als het een goede emmy is krijg ik er 1 en als het minder goede emmy's zijn dan krijg ik er 2. @IJsvogeltje, welkom meid en super dat je binnenkort mag starten. @Kaaat, zo jou baas reageerde wel super joh!! Konden ze dat allemaal maar. Tja, die van mij reageerde ook goed maar kijk waar ik nu sta....Op de stoep. Dat gebeurd bij jou niet hoor, als ik het zo lees komt dat helemaal goed. @Amonuk, super goed om te lezen dat je ook een goede score hebt! Morgen weer een fm en ik hoop dat je dan de Pregnyl mag zetten, ik duim voor je. @Hier, hehe eindelijk wat rustiger hier ivm werk. Ze zoekt het maar lekker uit en ze heeft grote kans dat ze me tot het einde van mijn contract moet doorbetalen.... Ze moet eerst mijn ontslag aanvragen enzo want de reden die zij opgeeft mag ze me niet ineens ontslaan, haha. Ben zo blij dat mijn ventje achter me staat en het meeste wil regelen. Ach we zullen verder wel zien, ik wil het er niet te veel over hebben ik heb wat beters te doen nu. Ik heb veel pijn, echt niet normaal. Heb om 1 uur de 1e Diclofinac (als ik het goed schrijf) zetpil gezet en probeer het nu te rekken tot we naar bed gaan zodat ik hopelijk een beetje kan slapen. Als ik zit of lig doet het zeer maar als ik dan opsta en rechtop wil lopen dan ga ik bijna door de grond....Lopen als een oud vrouwtje dus Hihi, we zijn net een beetje op de feiten vooruit gelopen en hebben al bij namen zitten kijken saampies. Beetje dromen mag, toch?? Zijn 2 hele leuke namen tegen gekomen en die vinden we allebei super.
So hé Vlinder! Wat een mooi resultaat! Als daar geen mooie emmie's uitkomen, weet ik het ook niet meer. Sloppy: ik snap er nog steeds de ballen van. Volgens mij is 13 gedeeld door 2 nog altijd 6,5......Sorry for being blond, :-b Oh Lente, was jij het?! @Snoes: ik begrijp je logica over de pregnyl. Volgens mij klopt die logica ook, ware het niet dat ik deze keer voor het eerst geen pregnyl gespoten heb. Vóór de punctie had ik deze x Ovitrelle en na de punctie alleen nog mutsenbollen. Overigens is dat jeuken van de navel en de tepels niet de hele dag door hoor, maar met momentjes. La Femme, jouw leidinggevende ook lekker bezig?! Dat mensen ons ICSI/IVF-ers niet kunnen begrijpen ok, maar is meevoelen ook te veel gevraagd?! Mijn hormonen zijn ook lekker aanwezig, dus als je wilt: richten we ook voor jou een knokploeg op, ha ha! U roept, wij draaien!! Hoi Ijsvogel, leuk dat je mee leest en schrijft! Succes met de behandeling! Wat fijn Kaaat, dat jouw baas zo leuk gereageerd heeft. Mijne toen ik het vertelde precies hetzelfde. Zelfs ondanks het feit dat ik toen pas 3 maanden in dienst was en hij mij moet waarnemen als ik naar het ziekenhuis moet. Ook zijn vrouw leeft volledig met me mee; super is dat! Trouwens als je zo'n all-in pil neemt, hoef je geen foliumzuur apart nee. @Clowntje: zó herkenbaar wat je zegt over de tp! Ik heb diezelfde dag nog nooit gewerkt. Ben de eerste x wel naar de opening van een praktijk geweest en zelfs daar had ik geen goed gevoel over..... @Kaaat: op zich maakt de hoek niet zo gek veel uit. Deca is gewoon geen fijne spuit, dus neem vooral de tijd om de vloeistof erin te spuiten. En voldoende opwarmen in je hand van te voren, ook zeker niet onbelangrijk. Wat ik wél verschil vindt maken, is de hoek waarin je hem eruit haalt. Persoonlijk vind ik het loodrechte vlak het minst vervelend. Moet je gewoon een beetje uitproberen, wordt je (helaas) vanzelf handiger en meer ervaren in. Hee Amonuk, klinkt goed toch! Lekker volhouden nog even! Tot slot weer mijn ego.....de spanning begint hier wel toe nemen namelijk: had vanmorgen een kopje thee gedronken ipv koffie toen ik op de zaak kwam en daarna had ik ongeveer een uur lang misselijke neigingen met water in mijn mond. Daarna heb ik tussen 2 patiënten door maar even snel 2 boterhammen gegeten en toen leek het weer te gaan. Even is het nog terug geweest, maar daarna voorgoed verdwenen. Verder heb ik memmen daar zeg je u tegen. Na jah, ik dan. Normaal cup min A en nu gewoon vet een hand vol, ha ha! Maar goed, dat krijg ik iedere x van de bolletjes. Hoe gaat het met jou Herma? Ik hoop dat je morgen goed doorkomt meid! Fijne avond allemaal! Jetje
SLoppyslayer ik denk dat ik je bevallingsverhaal niet wil weten nee!! Haha maar je hebt er wel een mooi wondertje voor gekregen!!! Jij man ook al laat, die van mij staat ook in de file!! Heel fijn, dit nu alleen aan het eten en hij moet het helaas opwarmen had heel veel honger!! Vlinder wat fijn dat je je mentaal veel beter voelt, maar wat rot dat je je lichamelijk een oud vrouwtje voelt!! Hoop dat de zetpil ze werk gaat doen vanavond!! Wij hebben ook al namen een meisjesnaam en een jongensnaam (wil me kind wel 2 namen geven, maar de voornamen weten wij ook al) Heerlijk tog fantaseren!! Fijne avond!!
Hee Jetje, ja ik snap dat je in spanning zit!! Woehoe!! Ja je kunt zoveel voelen, maar je wilt gewoon die mooie test et 2 streepjes in je handen he!! Ik hoop het zo voor je!! Je mag na het weekend pas testen he?! Ja de deca ik ga het idd gewoon proberen en we zien het wel!! Thanx voor alle tips!!
He Vlinder, fijn dat het wat beter gaat met je, ondanks de pijn dan van de punctie en zo. Net als alle anderen al zeiden, echt zoveel mogelijk op jezelf richten, help jezelf continu herinneren als je merkt dat je weer gaat piekeren of druk maken over je werk, gelijk tegen jezelf zegggen; ik kan er toch niets aan veranderen voor dit moment, en waar ik zelf vaak aan denk; "ook dit gaat voorbij", dat is een zin die slaat zowel op leuke als niet leuke gebeurtenissen. En dat hoort nou eenmaal bij het leven, verandering is iets wat continu doorgaat...Wow, filosofiessss he Betreft prikken, ik heb vandaag prikles gehad , en mocht ook een naald (zonder vloeistof) uitproberen bij mezelf. Inderdaad zei de verpleegkundige recht erin steken. De afmeting vd naald zorgt ervoor dat de inhoud op de juiste plek gespoten wordt. @ alle anderen hier, lief dat jullie allemaal zo welkom reageren! Dat is zo fijn, om te kunnen communiceren met andere vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten. Grz van een blij ijsvogeltje! Kom maar op met het hele ICSI gebeuren
Sloppyslayer, hoe jij het beschrijft zo gaat het volgens mij in de meeste ziekenhuizen. Bij ons helemaal geen hormonen, dus ook geen pregnyl. Heb van mezelf een goede eisprong, dus dat is niet nodig zeggen ze dan. Chessertje; jij lekker broeden nu! Snoes; veel succes alvast, komt echt dichtbij nu hè?! Jetje; klinkt positief hoor, als ik de verhalen mag geloven (ben helaas zelf nog nooit zwanger geweest). Maar wat Snoes schrijft is ook wel waar. Heb in een normale cyclus nooit last van m'n borsten. Maar als ik pregnyl heb gespoten voel ik ze weldegelijk. Dus echt misleidend kan dat zijn. Vlinder; fijn, ook nog wat positief nieuws. Mooie oogst hoor! Nikita, nee, wat een onzin zeg! Die baas van jou gaat de baas van Vlinder achterna lijkt het wel. Hoop dat ze niet zó ver gaat. Hoop dat je een beetje rustig kan blijven. Sterkte meid! Ijsvogeltje; super fijn dat jullie mogen beginnen! Welk supplement is dat wat je gaat gebruiken? Amonuk, spannende dagen ga jij tegemoet, succes alvast voor de punctie!
Zeehondje hoeveel hoeveel cryo's heb je nog in de vriezer, ik zag het onderaan staan en was even nieuwsgierig!
Kaaat, geen ervaring met deca, sorry... Amonuk, spannend...gaan we morgen samen voor een FM Ben ook erg benieuwd...heb ook echt al behoorlijk wat steekjes...maar nog geen vruchtbaar slijm...dat had ik de vorige keer wel vanaf dag 5 Gonal...dus geen idee hoe het er vanbinnen uitziet... Sloppy, mijn man is ook laat vandaag...heb net een bak popcorn gemaakt, maar er is niks op tv... Vlinder, tuurijk mag je even helemaal dromen...ik gedraag me de 2 weken wachtweken ook als een echte zwangere... En dat lopen als een oud vrouwtje herken ik ook... *knuffel* voor jouw en je vriend... Vrolijke Jetje...ik krijg ook Ovitrelle, en heb geen idee hoe lang het duurt voor het uit je lichaam is...heb elke keer braaf gewacht tot de uitslag van de bloedtest en niet zelf getest, dus hoefde ik dat ook niet te weten... Ijsvogeltje...leuk om te lezen dat je je goed voelt hier in het forum...en idd....kom maar op met alles...we kunnen de hele wereld aan... Vlinder en Kaat...voornamen voor een meisje hebben wij ook al, wordt ook een dubbele, voor een jongen zijn we er nog niet helemaal uit...vinden het fantaseren hierover ook heerlijk... Laatst had ik ook een heerlijke droom, waarin ikke en manlief in bed lagen met ons baby'tje...hoop dat deze droom geen bedrog is...
Sorry Zeehondje...over je heengelezen... Fijn dat je een TP in een natuurlijke cyclus kunt krijgen,wanneer is het, je staat nog niet op het lijstje... ow enne, meiden...idd. maar hopen dat mijn baas niet net zo ver gaat als Vlinder... Gewoon zwanger worden nu...dan kan ze mij 3 jaar niet ontslaan als ik het slim uitspeel. (kan in Duitsland tot 3 jaar met zwangerschapsverlof, natuurlijk niet de hele tijd betaald...maar toch, heb wel de zekerheid dat ik terug kan in mijn baan...)
Ff kort aan La Femme: ik heb ook steeds braaf gewacht....maar nu kan ik dus niet op bloedtestdag, vandaar dat we eerder zelf gaan testen.....in overleg met het zh overigens hoor!
ow, dan dubbel spannend Vrolijke Jetje... Zou dan 14 dagen na TP testen voor de zekerheid, dat is tenminste de dag waarop ik een bloedtest krijg, al denk ik wel dat je evt. een paar daagjes eerder zou kunnen testen. Maar beter wat te lang wachten als dat je vals positief test omdat de ovitrelle nog niet helemaal weg is... Trusten allemaal...
Heee meiden, Wat is er veel geschreven zeg. Kan het niet meer bijhouden maar doe toch een poging Nikita wat een gedoe met je bazin. Alsof je voor je lol miskramen hebt:x Dat soort uitspraken zouden verboden moeten worden. Hoop dat je morgen een goede fm hebt. Ook voor jou Amonuk Vrolijke Jetje misselijk tussendoor klinkt hoopvol Hier ook al namen verzonnen. Al voordat we voor ivf gingen. Heb er deze week ook 1 jongensnaam extra bij bedacht voor het geval dat Vlinder hopelijk is je pijn al aan het zakken. En wat lief dat je man alles op zich neemt. Hoe ging zijn sollicitatiegesprek? Hoe gaat het met Norwegian sky? Die had afgelopen maandag een punctie. Iemand nog iets van haar gehoord Mocht je dit lezen ik hoop dat het goed met je gaat. Zelf vind ik het fijn om te werken tussen de punctie en de tp in en zet alles op een laag pitje. Vandaag kwam mijn baas (de slechte zeg maar) met het idee dat ik me voor 2 uur per week ziek moet melden wegens emotionele belasting. Pardon Ik heb teveel taken (aantoonbaar met een formule) en de oplossing is niet dat er taken worden weggehaald maar dat ik me ziek meldt. Ehu.... dacht het niet, gromde de bittbul Kom er morgen zeker op terug en heb vandaag (op zijn verjaardag hihi) al een voorzetje gegeven. Ik lach er maar om. Gelukkig kunnen ze mij niet missen als docent dus bang dat ik mijn baan kwijt raak ben ik niet. Ze moeten eerder bang zijn dat ze mij kwijt raken. Zo... steek die maar in je zak, ZAK Voel me supersterk momenteel. Wie weet de zwangerschapshormonen??? Zeehondje suc6 met de tp straks. En Kaat ik zet (of mijn vriend als ie thuis is) de deca recht in mijn plooi en spuit hem langzaam leeg. Is altijd goed gegaan. Gaat jou ook gewoon lukken. Voor iedereen die ik nu persoonlijk vergeten ben go for it! X Lente Als we morgen niet voor 12 uur gebeld zijn gaat de tp door! Duimen jullie voor mij
@ Lente ja ik ga heel hard duimen voor je op een terugplaatsing! @ Vrolijke Jetje, dat klinkt goed die misselijkheid en grotere boobs. Hopelijk nog 9 maanden last van. Hier gaat het mis denk ik, voelde gister avond een pre menstruatie gevoel opkomen en de gevoellige (.)(.) zijn ook verdwenen. Zit nu op dag 10 na terugplaatsing. Groetjes Herma
@Vrolijk jetje: hahahaha ik ga het uitleggen hihihihihi........Ze hebben de 13emmy's verdeeld over 5 rietjes dat betekend dat ze er 3 van 3 emmy's hebben (9) en 2 van 2 emmy's (4) dan krijg je 9+4= 13 Wij hebben een dag voor de bloedtestdag een test gedaan omdat we al om 8uur in Amsterdam moeten zijn voor het bloed prikken. Ik wilde weten of het nu had om vroeg op te staan. @Vlinder: Dan ga ik duimen dat je meerder hele goede hebt en dat ze er 1 TP-en en dat je er dan nog meerdere in de vriezer mag bewaren! @Herma: word heeeeeeeel spannend!! ik hield het op dag 13 niet meer en heb toen een test gedaan Ik hoop zo dat je zwanger bent! en wat de symtomen betref: ik voelde altijd wat, alles wat op een lijstje voorkomt dat had ik............tot de TP! Ik voelde niks, zelfs geen gespannen borsten, op dg12 na de TP vond sloppyman dat mn (.)(.) groter leken. Verder niks, dus het zegt niks en niet de hoop verliezen hoor xox @zeehondje: In het VU dus wel, en ze hebben daar een slagingspercentage van 30% (in 2009 zelfs 33%) ik denk wel dat de pregnyl hier aan mee werkt...... Wel vinden ze utrogestan niet nodig maar ik wilde het zelf heel graag, en dat vonden ze geen enkel probleem. Werd direct in mn dosier gezet en ik krijg het recept maandag mee. Ik geloof nog steeds dat de innestelling bij ons het probleem is.....anders had ik ook niet 3cyclussen terug een mk met 4.2 gehad. Bevruchten en zwanger worden is dus zeker wel mogelijk @lente: wij hadden een naam voor een meisje al in 2001 verzonnen.....hahaha WOW ik lees net dat jullie TP door gaat!! Wat goed, veel succes vandaag
Hee Meiden, Hier last van symptonen terwijl ze nog gezellig met zijn 2-en in de petri-schaaltjes liggen. Misselijk, heel de nacht een opgeblazen gevoel en flink lopen blazen, me geestelijk sterk voelen. Sloppy je hebt mijn berichtje niet goed gelezen. Als ik vandaag niet wordt gebeld is morgen de tp. Dus na 12 uur kan de vlag uit Herma ik hoop dat je gevoel niet uitkomt vandaag. Wie weet is het de stress omdat op de 10e dag het tot nu toe fout ging. Zal voor je duimen dat het goed blijft gaan. Even een vraagje over de pregnyl. Voor het eerst krijg ik niet de bollen maar 3 keer zo'n pregnyl spuit. Morgen om 11.00 uur is de tp. Hoe laat zouden jullie dan de spuit zetten? Daarna om de drie dagen. Houden jullie dan dezelfde tijd aan? O ja, op de dag van de TP ben ik de hele dag vrij. Vind het een emotionele en bijzondere dag en dan wil je niet na een uur weer terug in de werkelijkheid zijn. Dus die dag is van ons Mijn vriend moet 's ochtends nog wel 3 uur werken en dan samen onze wondertjes ophalen. Pink ik snap het helemaal dat je wacht met verhuizen. Afgelopen 2 jaar 2 keer verhuisd en dat is een heel gedoe. Er wacht ergens een heel mooi huis op jullie. Chessertje hoe voel jij je? Ik ga nu stoppen want verwacht zo leerlingen voor mijn neus. Fijne dag allemaal, X Lente