Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    En snoes heb je al een spuit? Aahww wat erg zeg dat die er niet bij zit!!

3. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Snoes, heb hier wel een setje liggen maar denk dat je te ver weg woont. Woon je in Utrecht of meer richting Nijmegen? Wel laat de pregnyl, zet je de wekker of blijf je op. Je hebt 1 spuit en 2 naalden nodig, een dikke en een dunne misschien vergeten door de stress.

4. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Sorry, foutje in mijn vorige bericht. Er zijn vrijdag 2 puncties en Snoes is vroeg en Amounk laat.

5. Amonuk

Amonuk Lid

10 nov 2010
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, ik ben de late. Ik vind het soms ook lastig om alles uit elkaar te houden :)
    We blijven wel op denk ik. Volgens mij breekt het meer op als je eerst een uurtje slaapt. En daarbij willen we wel goed opletten wat we doen met de pregnyl; half slaperig lijkt me ook niet handig!

Succes met het regelen van de spuit Snoes! Goed dat je er nu achter komt en niet op het moment supreme...

6. lente67

lente67 Niet meer actief

Super Snoes en Amonuk al bijna de punctie en dan de tp:)

Snoes gelukkig dat je er op tijd achter bent gekomen. Je zou ook bij een dierenarts kunnen proberen of een dienstdoende arts. Suc6! Bij mij wezen de assistente er steeds op dus snap dat je er niet aan gedacht hebt.

Kaatje suc6 vanavond. Nog een tip is om de spuit een kwartier van te voren uit de koelkast te halen.

Nikita ik hoop dat de rust heeft geholpen.

Chessertje, wie weet is het de innesteling die je voelt:)

Meiden even een vraagje aan de deskundigen. Kan het kwaad dat ik een klein beetje bloed verlies heb? Bel morgen voor de zekerheid de assistente maar vroeg me af of iemand dit ook heeft gehad tussen de tp en de punctie in. Om 11 uur is de tp.

Vlinder ik ben benieuwd wat de heks :D te zeggen had.

X
    Lente

7. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee allemaal...

Ik ben zooo ontzettend moe; ik val bijna in slaap.

Vandaag dus rondje ziekenhuizen gedaan en de nodige gegevens meegekregen. Ook de gegevens van mijn bevallingen. Kan ik eens even lekker neuzen hahahaha.

Ik heb meteen even de alcoholpadjes die bij de Lucrin zitten meegenomen. Ik gebruik ze niet bij het spuiten en in het ziekenhuis gebruiken ze ze wel bij de prikinstructie. Ze waren helemaal blij mij te zien met die tas vol. Maar goed, ze zullen zuinig moeten zijn, want dit was het laatste dat ik ze kon brengen.

Daarna nog even naar de Hema geweest voor nieuw ondergoed voor de punctie en sokken voor mijn dochter.

Thuisgekomen zijn we met zijn allen nog naar de MacDonalds gereden. We zijn nu net thuis en ik heb het gehad!
    Ik ben kapot; bekaf!

Morgenvroeg met mijn arm naar het ziekenhuis. Er was iemand die vroeg wat ik aan mijn arm heb. Ik heb al jaren dat mijn elleboog steeds uit de kom schiet. Hier ben ik ook al geopereerd. Hij gaat er nu minder vaak uit, maar nog steeds regelmatig en dan ook nog eens met de kleinste dingen zoals bijvoorbeeld een deur dichtdoen of een jas oppakken.
    Nu zit er weer speling in de elleboog en dan duurt het niet lang meer dat ie er weer uit schiet. Dus ik wil kijken of er preventieve maatregelen mogelijk zijn.

Amonuk en Snoes: Super vrijdag de punctie!!! Geweldig!!!!
    Snoes heeft volgens mij geen naald he? Inmiddels wel?
    Ik controleerde het ook altijd toen ik nog Pregnyl spoot. Heb het nl. ook een keer gehad. Echt lastig.

Tips waar je ze ook vandaan kunt halen: dierenarts (ja echt waar hahaha), apotheek, huisarts, diverse afdelingen van het ziekenhuis en....
    Ik heb altijd een gebruikte weer in de verpakking gedaan. Goed dichtgeplakt en opgeruimd. Als ik dan niets had en ik er ook niet meer aan kon komen, dan had ik die nog. Misschien niet hygiënisch of steriel, maar ik had hem toch voor mezelf gebruikt. Het is trouwens nooit nodig geweest gelukkig.

Nu spuit ik Ovitrelle en dat zit in een kant en klare spuit.

Op het schema schrijf ik altijd zelf tot wanneer ik voldoende medicatie heb zodat de arts dat ook altijd meteen ziet. Anders vergeet ik het toch te vragen. En als je toevallig iets langer moet doorspuiten en je hebt niet voldoende gekregen dan moet je er wel aan denken natuurlijk. Dus vandaar dat ik het altijd op het schema schrijf. Werkt hier super.

Lees ik net in de papieren dat de fysiotherapeut ooit van mij heeft geschreven dat ik niet gemotiveerd was om de behandeling af te maken. Had ie er meteen even bij moeten zetten dat die beste man mijn arm alleen maar masseerde en de buitenkant van mijn borsten net iets te vaak aanraakte in mijn ogen en hij het voor elkaar heeft gekregen om mijn elleboog uit de kom te draaien.
    Raar he dat ik niet meer gemotiveerd was om de behandeling bij deze man voort te zetten?!?!?!?

8. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kan heel goed hoor dat je na de punctie wat bloedverlies hebt. Ik zou het voor zeker wel even melden inderdaad, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Zeker niet als het maar een beetje is.

Ik ben ook benieuwd wat de "Opperheks" te zeggen had Vlinder!

9. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Lente, kan het zijn dat je wat nabloeding hebt van de punctie? Vers of oud bloed, veel of weinig?

10. lente67

lente67 Niet meer actief

@Pink
    die man had zeker gehoopt dat je meer motivatie voor hem opbracht. Wat een viezerik en dan ook nog je arm uit de kom. Stumperd zijn sommige kerels.
    Hoop dat je wijzer wordt van al die papieren.

X
    Lente

11. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Gelukt! Bij de apotheek kon ik terecht! Ga nu eerst eten, want we hebben eten gehaald!
    Tot later

12. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha dat denk ik ook Lente... Ik was nog maar een tiener toen, dus heb er niets van gezegd, maar ik ben niet meer gegaan. Vond ik ook een keurige oplossing van mezelf.

Die papieren zijn voor de orthopeed morgen, want hij mag niet aan mijn elleboog komen en dus is het van belang dat hij zoveel mogelijk informatie en foto's heeft om het zo te beoordelen.

13. lente67

lente67 Niet meer actief

Het is weinig. Meer veegjes, niet eens genoeg voor een inlegkruisje. Daarbij hebben we gisteren gemeenschap gehad (wat zeg ik dit netjes) dus wie weet iets te enthousiast geweest. Hahaha de assistente zei dat het goed is om voor de tp te vrijen maar het was niet verplicht. Dus wie weet nog een wondje niet genezen. Heb namelijk aardig wat bloed verloren met de punctie.

Bedankt voor jullie reacties.

x
    Lente

14. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi dat het gelukt is meid!

Eet smakelijk!!!!

15. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh dan is de kans groot dat je het wondje weer een beetje hebt opengehaald. Niets aan het handje!!!

16. lente67

lente67 Niet meer actief

Gelukkig dat het gelukt is Snoes. Wat heb je gehaald:p
    Smakelijk en suc6 vanavond.

X
    Lente

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Wat fijn snoes dat het gelukt is!! Prikse straks!!

Lente dat zeg je idd heel netjes!! Ik zou me er niet druk om maken, is idd vast een wondje dat nog niet helemaal genezen is!!

Pink succes morgen in het ziekenhuis.. En je hebt idd heel juist gehandeld bij die vieze fysiotherapeut!!

Xx

18. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    @clowntje: het is gelukkig gelukt, bedankt voor het aanbod. Ik zou er zo twee uur voor rijden hoor als het nodig moest zijn.
    Heb eerst de apotheek gebeld, dacht dat het nog maar kwart over vijf was, maar het was al kwart over zes. Daarna heb ik het UMC gebeld, die gaven de tip van de dienstdoende apotheek. Dus daar ben ik geweest. En toen reden we langs de grote gele m en die verleiding konden we niet weerstaan. Was tenslotte al half acht...
    Verder leven we zo ubergezond op het moment dat een keertje mac niet erg is. Toch?
    Neem zo nog maar even een komkommertje voor de vitamientjes.

@amonuk: we hebben op dezelfde dag de punctie! Toevallig...
    @Pink: dat zal raar zijn om al je dossiers te lezen. En wat een viezerik zeg. Slaap lekker voor strakkies. Of voor nu...
    @lente: denk dat je je niet al te druk moet maken. Tenslotte is er vanalles gebeurd daarbinnen. ZOu het idd wel even melden
    @chessertje: ik denk dat je emmy zich even uitrekte...spannend!
    @kaat succes alvast met het spuiten morgen

@ vlinder: joehoe, waar ben je?

Nou, ik stop, ga bankhangen en vroeg naar bed!
    Kus

19. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Sorry lieverds weer even een kort egootje maar morgen heb ik heel de dag de tijd voor jullie. :)

Nou zoals ik al zei wilde ze dat ik weer kwam werken althans ze heeft haar excuses aangeboden....Ik ga volgende week weer werken.
    Het enige wat ze maar niet snapt is dat ik niet ver van te voren weet wanneer ik allemaal naar het zh moet en dat krijg ik haar ook niet uitgelegd maar dat komt goed want ik vraag gewoon een soort verklaring aan het zh.
    Verder gee papierwerk oid getekend of gezien.

Zo meiden tot morgen en hier is een flinke last van mijn schouders af. :)

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fijn Vlinder, dat het is opgelost en je je daar niet meer druk om hoeft te maken.

Het is zo druk met schrijven hier dat ik helaas niet alles kan bijhouden.
    Alleen even reageren op de vraag die aan mij gesteld werd.
    Ik weet niet wanneer de tp is. Ergens volgende week waarschijnlijk.
    Ik weet dit pas als ik een positieve ovulatietest heb. Vier dagen daarna is dan de tp.

Deel Deze Pagina