Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinder3, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Lente, Menopur hoeft niet in de koelkast. Zijn losse ampullen. Let dus wel op de spuiten. Ik weet niet hoeveel eenheden je moet spuiten maar in de Menopur verpakking zitten kleine spuitjes waar je volgens mij max 225 (=3 ampullen poeder, 1 ampul vloeistof) in kan doen. Als je (zoals in mijn geval) 4 ampullen poeder, 2 ampullen vloeistof (300 E) moet spuiten zijn deze spuitjes te klein.
    Mijn apotheek heeft de Menopur nooit op voorraad maar het is altijd de dag na inleveren recept binnen.

2. moontje b

moontje b Actief lid

Jun 13, 2008
    287
    0
    0
    Goedemorgen,

Ja, dit is mijn eerste behandeling. Helaas zijn IUI en IVF niet geschikt voor ons. Twee november moet ik mijn eerste spuit zetten. Ik ben ontzettend gespannen ervoor. Heb veel negatieve dingen meegemaakt in het zh en daardoor heb ik er een angst voor opgebouwd. Het heeft ook erg lang geduurd totdat ik de stap echt gezet heb naar ICSI. We hadden al twee jaar bezig kunnen zijn met ICSI. Maar goed. Nu toch de stap gezet omdat de wens naar een kleintje vele malen hoger is.
    Hier op het forum hoop ik mijn ervaringen te kunnen delen en ervaringen van jullie te kunnen lezen.

Lieve groet, Moontje B

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Vlinder, ik moest de gonal inderdaad in de koelkast bewaren. Net voor de zekerheid op de verpakking gekeken. Hierop staat inderdaad in de koelkast bewaren, maar als het geopend is dan is het maximaal 28 dagen houdbaar onder de 25 graden. Dus dan mag het ook uit de koelkast als ik het zo goed begrijp. Ik laat het gewoon in de koelkast totdat ik het nodig heb en dan vraag ik even aan de verpleegkundige of het dan uit de koelkast bewaard kan worden.

Liefs,

Misty

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Herma ik heb je er wer bij gezet, is fout gegaan met overnemen. ;)

Wie wat waar:
    Vlinder3:
    IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg

Wanneer:
    Vlinder3: november
    Herma: november, 23 oktober start Puregon

Ladouce: november
    Lente67: circa 29 oktober starten

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @Misty, ow raar.
    Heb jij ander Gonal dan mij dan misschien??
    Op mijn verpakking staat het niet en in de bijsluiter staat onder de 25 graden.
    Stom, dat dat per ziekenhuis kan verschillen.

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Vlinder,

Geen idee of ik andere heb. Geloof dat er maar 1 soort is denk ik. Bij mij staat het aan de onderkant van de verpakking. Dat je het moet bewaren in de koelkast, maar na opening is het dan 28 dagen houdbaar onder de 25 graden, dus dan kan het ook buiten de koelkast denk ik. Ik vraag het wel na in het ziekenhuis als ik echt van start ga, maar laat het nu maar gewoon in de koelkast liggen.

Liefs,

Misty

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Zo mijn medicijnen liggen ook weer in de kast.
    Ik heb voor de zekerheid het ZH gebeld en de Gonal hoeft bij mij niet in de koelkast....Hihi wilde het toch even zeker weten. :)
    Ik heb de Gonal van Serono en op mijn verpakking staat onder de 25 graden voor en na bewerkgin....maar wat maakt het uit. ;)

Iig weer een voorraadje in huis.

Maandag weer starten met de Lucrin.

Zometeen een werkbespreking, ben benieuwd wat ze allemaal te zeggen hebben.

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Vlinder en Misty, fijn dat jullie (koel) kasten weer gevuld zijn. Al was er wat onduidelijkheid over de Gonal F;)

Ik ben op dit moment overal een beetje aan het sprokkelen. Probeer zoveel mogelijk medicatie via via te krijgen. Heb gelukkig nog een behoorlijke voorraad Menopur, Decapeptyl en Pregnyl. Alleen ga ik dit keer waarschijnlijk de Deca niet gebruiken. We hebben gisteren een gesprek gehad met gyn in het zkh (UZ Gent) en ze gaat overleggen of we deze keer Cetrotide gaan gebruiken. Dit omdat de laatste 2 keer er een behoorlijk onregelmatige follikelgroei was. Morgenmiddag hoor ik of we voor dit schema groen licht krijgen. Denk het zelf wel; de ervaring in Gent leert dat je behoorlijk zelf mee mag denken. Gesprek was trouwens erg positief en nogmaals besproken dat de kwaliteit van onze embryo's erg goed is. De laatste keer zelfs maar een fragmentatie van 4%, 5% en 7% op onze 3 embryootjes. Kwaliteitsklasse alle drie van 4 uit 5 (En 5 komt zelden voor in Gent). Beter kan dus niet. Nu is het alleen nog een kwestie van geluk hebben.

9. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo ladouce,

Spannend als je al 4 IVF behandelingen hebt gehad. Deze moet je dus ook uit eigen zak betalen begrijp ik? Hopelijk kun je de Cetrotide ook nog ergens vandaan sprokkelen haha.
    Is het niet zo dat als je medicatie overhoudt dat je deze terug moet brengen naar de apotheek?
    Ik begrijp niet zoveel over de procenten en kwaliteitsklasses (ben nog maar een beginneling met IVF ;) ),maar hoop voor je dat het deze keer echt gaat lukken!
    Veel succes.

Liefs,

Misty

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Misty, nooit je overgehouden medicatie naar de apotheek terug brengen. Hier wordt het alleen maar vernietigd terwijl je het of zelf nog kunt gebruiken als je evt. een zelfbetaalde behandeling gaat doen of je kunt er iemand anders blij mee maken.

Het klopt dat we deze (en de vorige) IVF behandeling zelf moeten betalen. De vorige keer had ik nog ruim voldoende medicatie en ook voor deze keer zou ik het nagenoeg redden. Alleen kom ik een klein beetje Menopur tekort en dan de Cetrotide. Maar misschien kan ik nog ruilen of zo tegen Decapeptyl.

Jij ook succes!

11. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik wil even iedereen hier heel erg veel succes wensen !!!!

12. XxBenFxX

XxBenFxX Nieuw lid

Oct 20, 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou na 4 jaar onderzoeken en een kijkoperatie hebben we gisteren te horen gekregen dat we in november eindlijk beginnen met de eerste IVF behandeling. Ben nog nooit zwanger geweest en vind het erg spannend allemaal.
    Ben benieuwd of het allemaal mee of tegen valt als ik alle verhalen lees, maar daar komen we (gelukkig) snel achter!!!

Veel succes voor degene die ook gaan starten aankomende maanden!! :)

Groetjes

13. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Ladouche,

bedankt voor je tip mbt de spuiten en menopur. Ik moet 300 e menopur spuiten. Gebruik je dan 2 spuiten per keer of een grotere spuit en hoe groot moet zo'n spuit dan zijn?
    Vrijdagmiddag breng in mijn recept weg. Ik heb nog een klein voorraadje deca en ik geloof nog 1 ongebruikte gonalspuit (over, hint hint;))
    Vind het weer heel spannend worden. Bij de 1e (diagnostisch ivf) had ik 1 (lege) follikel en dus na de punctie een grote teleurstelling te verwerken. Bij de 2e ivf (telt gelukkig als 1e ivf) 5 follikels met eicellen die ook nog eens bevrucht waren. 2 tp en 1 vryo tp de andere 2 waren niet geschikt als cryo maar helaas geen zwangerschap en nu dus met andere medicatie. Nu proberen de stress op mijn werk te vermijden (werk met pubers en 10 klassen:$).
    Ik wil je bij deze heeeeeeeeel veeeeeeeel succes wensen met de 5e poging en ga keihard voor je duimen dat het tot een hele mooie zwangerschap mag leiden:)

Dit wens ik natuurlijk iedereen, kunnen we met een heeel:)gevoel 2011 in. Yes, we can:D

X lente

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Lente ik heb grotere spuiten. Ik krijg altijd van het ziekenhuis in Gent een mooie doos van Ferring (de fabrikant van Menopur) met daarin grotere spuitjes, optreknaalden, injectienaalden en alcoholdoekjes.
    Dit zijn 2 ml spuitjes.
    In de Menopur verpakking zitten zijn 1 ml spuitjes. Vraag anders even bij de apotheek of je de spuitjes niet kunt omwisselen bij hun. Krijgen zij van jou die 1 ml spuitjes uit de verpakking en geven ze jou 2 ml spuitjes. Dat is zoveel handiger, anders moet je 2x spuiten.
    Het is inderdaad spannend als je een ander schema of andere medicatie gaat gebruiken. Menopur schijnt beter te werken bij ons vrouwen "op leeftijd".

15. lente67

lente67 Niet meer actief

Wederom bedankt voor de tip;) Kijk daar heb je elkaar voor:)
    Dus jij hoort ook bij ons vrouwen op leeftijd, mag ik vragen hoe oud je bent? Zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt ben ik inmiddels al ruim de 43 gepasseerd:D en idd. dat is de reden dat ik andere medicatie krijg ook na een eventuele tp. geen bolletjes maar een of andere eenmalige injectie die het innestelen positiviever kan beïnvloeden. Spannend:$

Toy toy toy meiden

16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Ik ben 44 jaartjes jong. :)

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    #77 Vlinder3, Oct 21, 2010
    Last edited: Oct 21, 2010
    @Ladouce, heel veel succes de volgende poging.
    Als je Lucrin en Gonal had gebruikt dan had ik nog wel het eea voor je gehad.... ;)
    Fijn dat je wel je medicatie een beetje bij elkaar kan sprokkelen want het kost niet niks.
    Heb je wel genoeg spuitjes? Bij mijn vorige poging hebben ze allemaal losse spuiten en naalden erbij gedaan terwijl ik deze helemaal niet nodig want de spuitjes zaten in de verpakking.
    Mocht je nodig hebben, hoor ik het wel. ;)

@Loontje, dank je meis. Hoe voel jij je?

@Ben, spannend je eerste behandeling!

@lente, jij mag ook weer bijna aan de slag. Hopelijk met een betere score deze keer.

Hier: nog steeds ongie, dag 14 vandaag.;)
    Gisterenmmiddag is de kapper geweest en heb mijn haar in flink wat laagjes laten knippen zodat ik het lekker wild kan doen. Het was allemaal op 1 lengte tot mijn schouders maar dat vond ik zo'n saai kapsel dus hup die laagjes er weer in.:) Ziet er gelijk weer een stuk vlotter uit, en als ik geen zin heb in wild dan stijl ik het glad.:)
    Zo makkelijk zo'n kapsel.

Gisteren avond een werkbespreking gehad maar er zijn zo veel dingen niet gezegt maar daar heb ik wijzelijk mijn mond over gehouden want dan zou er zeker ruzie komen en had ik dingen gezegt die echt verkeerd waren. Het draait allemaal om 1 collega en ik ga er geen woorden en moeite in steken want over 1 maand gaat ze toch uit, eindelijk. Whaha ze vond dat ik de baas wilde spelen als de eigenaresse er niet is maar toen zei gelukkig de eigenaresse: Logisch ook want ze wilt dat alles netjes is als ik terug kom.
    Blij dat ze het voor me op nam maar die collega weet alles zo te draaien dat zij degene is die alles goed doet en de rest doet alles verkeerd.
    Ik lach me natuurlijk rot want ik weet dat ze eruit gaat. Wel heb ik tegen haar gezegt dat het gewoon kinderachtig is hoe ze doet. Ze is 47 jaar en loopt huilend naar de eigenaresse als ik aan haar VRAAG of ze eventjes bij wil vullen oid en dan zegt ze dat ik het kortaf heb gezegt.....HALLO je bent 47 trek zelf je mond tegen mij open als het je niet zint....;) Maar goed de eigenaresse heeft later nog met me besproken dat ze me niet meer een dag samen met haar zet want ik ben helemaal klaar met haar. Gelukkig begrijpt ze het volkomen.
    Zometeen moet ik gaan werken en zal nog even een gesprek hebben met de eigenaresse en zal ik ook zeggn dat ik expres mijn mond niet open heb getrokken want ik weet veel meer dan wat er gezegt is....
    Die collega klaagt en zeikt tegen iedereen over mij maar ik had gisteren echt geen zin meer in en ik wilde mijn andere collega's er niet bij betrekken.

Oeps beetje lang geworden sorry. :)

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Ben: Welkom! Veel succes met jullie eerste IVF behandeling. Ik begin ook aan mijn eerste behandeling :)

Liefs,

misty

19. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Vlinder succes vandaag op je werk. (Al lees je dit waarschijnlijk pas als je thuis komt:)).
    Dank je wel voor je aanbod zowel voor de meds als de spuitjes. Ik krijg de spuitjes altijd in het UZ Gent en heb zelf ook de spuitjes over die in de Menopur verpakking zitten. Die doneer ik dan weer aan een dierenopvang.

BenF, jij ook succes met je 1e IVF.

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    @ladouce, graag gedaan meis.

het ging goed op mijn werk. Toen ik de tent open gooide kwam de basin en vroeg hoe ik het gesprek gisteren vond gaan en vertelde dat ik kwader thuiskwam en dat ik die ene collega een schijnheil vind. Ze begon te lachen en was het er helemaal mee eens. Ze zei "die gaat er ook uit want zo een hoef ik hier niet te hebben."
    Nou ze is dus gelijk ontslagen, ze werkte zwart dus per direct.
    Het is hard maar het kon echt niet meer, ze had echt iedereen tegen mij uitgespeeld. 47 jaar en dan zo kinderachtig zijn....TRIEST!!!!
    Wel een hele opluchting dat mijn basin en de andere 2 collega's het na gisteren ook doorhadden dat ze zo doet. Gisteren avond heeft echt de doorslag gegeven.

Opluchting.

Hier nog een paar daagjes en dan start de Lucrin weer.
    Aanstaande donderdag neem ik de laatste pil weer in.
    Ben ik straks net van mijn ongie af komt hij alweer. Ik ben nu nog steeds ongesteld, het wordt gelukkig al minder maar dat mag ook wel na 2 weken, niet.

Share This Page