lieve Herma, Wat een rotnieuws! Bah bah bah! Bij deze geef ik je een digitale knuffel! Sterkte meis...
Dank je meiden, ik ben zeker niet alleen nee. Een 5e poging zit er ook waarschijnlijk niet in, dan brengen we de adoptie van ons chineesje in gevaar. We moeten klaar zijn met behandelen nu. Gelukkig worden wij hele blije adoptieouders. Groetjes Herma
Lieve Herma, ik krijg kippenvel van je en weet niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen dat ik je een hele dikke digi knuffel wil geven. Sterkte lieverd. @Snoes en Amonuk, doen jullie lekker rustig aan meiden? Laat je maar lekker verwennen. Hihi, ik schaam me dood. Ik zit hele verhalen tegen spruit te vertellen.... Het zit er net een paar uur in en is nog niet eens gewent maar ik ben al zo lang niet meer zo dichtbij geweest dat ik gewoon op de een of andere manier gelukkig ben hiermee. Stel dat het niet lukt, dan kan hij altijd de verhalen meenemen en aan mijn papa vertellen in heaven. Nou lieverds mijn ventje is bijna thuis dus ik ga lekker kokkerelen en een avondje met mijn ventje doorbrengen.
Herma, wat klote, van mij krijg je een dikke digitale knuffel. En ik lees dat er een adoptie in het verschiet ligt van een chineesje? Wat lief. Op wat voor manier dan ook wordt je straks gewoon mamma. En vast een hele goede. Vlinder, geweldig dat je vandaag de TP hebt gehad, gezellig ook op de wachtbank nu. Ijsvogeltje, ik wil je proberen gerust te stellen wat de endo betreft. Ik heb zelf ook endo klachten (niet gediagnostiseerd) en heb tijdens de IVF geen last. Wat is er overigens veel gebeurd zeg, een aantal puncties en terugplaatsingen. Groetjes Jolanda
Hoi Allen, Even een vliegensvlugberichtje van mij. Herma, ik vind het super klote voor je; dat gevoel is zó onbeschrijflijk verdrietig. Goed dat je vooruit durft te kijken naar jullie adoptiekindje, maar ondanks dat hoop ik dat je wel plaats vindt voor het verdriet van deze teleurstelling. Over 2 dagen mag ik een testje wagen.....zeker nu na het nieuws van Herma zakt de moed me giga in de schoenen. Ik voel niets bijzonders, net als de voorgaande 3x. Het enige wat ik wel zie, is dat de giga puisten (van die pijnlijke onderhuidse rocky mountains) die ik steeds heb sinds de hormonen, verdwijnen als sneeuw voor de zon. Voor iedereen: een heel goed weekend gewenst! Sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer, maar ik mis ff de focus....(eind van een lange, lange werkweek en afgedraaid....) Jetje
@Vlinder, dat hoeft toch helemaal niet, je schuldig voelen... Geniet er maar van, en ik hoop dat je een prachtige plak spruit hebt... Wat mooi zeg, 7 brusjes in de vriezer... @Amonuk, ik wordt vrolijk van jouw berichtje. Zoals al gezegd, de vorige keer hadden mijne ook een behoorlijk late groeispurt genomen, ben er gewoon een beetje bang voor dat dat deze keer niet zal zijn, maar we hopen dus van wel... Super hoor, 12 EItjes... @Lente, vind het echt knap van je dat je zo dapper en sterk tegen je leidinggevende durft te spreken hoor, en zelfs zegt dat je anders ergens anders gaat solliciteren. Dat durf ik echt niet... En jammer genoeg ben ik ook vrij makkelijk te vervangen, er staan er 10 in de rij die mijn baan wel zouden willen... en dat wordt jammer genoeg dus ook wel eens tegen je gebruikt. Een mooi idee met zo'n noveen kaars, ben er ook naar op zoek, wilde eigenlijk hetzelfde doen, maar heb er hier in Duitsland nog geen gevonden...na ja, anders maar elke avond een theelichtje aan bij het engeltje... Ow nee Herma...dikke knuffel... Mag ik vragen waarom een 5e poging je chineesje in gevaar zou brengen?? Heeft het iets met papieren te doen, of is het gewoon een privé reden. Meid, vind het een supe goede beslissing van jullie, maar kan me ook voorstellen dat het een moeilijk moment is, het moment waarop je beseft dat je uitbehandeld bent. Zijn jullie de adoptie procedure al gestart?? Sorry voor mijn vele vraagjes, maar wij zijn ook van plan als deze keer niet lukt alvast serieus achter adoptie aan te gaan. Vrolijke Jetje, spannend hoor deze laatste dagen op het wachtbankje...zoals je weet, niks voelen betekent ook helemaal niks...het kan echt alle kanten op...
@ La femme nikita, wij doen geen 5e poging meer omdat je niet tegelijk met adoptie en ivf bezig mag zijn als je al verder in het adoptie traject zit. Als de raadsgesprekken bezig zijn moet je je eigen kinderwens hebben afgesloten en geacepteerd hebben. Daar gaan ze heel diep op in en prikken erdoor heen als je iets verwijgt of liegt. En dat zou ik ook niet kunnen, of het risico durven/willen nemen. Wij staan nu anderhalf jaar ingeschreven en hebben de cursus er op zitten die die duurt 3 maand. We staan nu voor de raadsgesprekken. We kiezen voor China en leeftijd tot 3 jaar. We hebben ons al vroeg ingeschreven omdat adoptie iets was wat ik sowieso wilde. En omdat het zo lang duurt, da kan je altijd nog terug als na de cursus blijkt dat het niks voor je is. Maar toen werden wij alleen maar enthousiaster na de voorlichtingscursus. Het gaat nu nog anderhalf jaar duren ongeveer zoals het er nu naar uitziet. Maar niks is zo veranderlijk als adoptie land. Groetjes Herma
Herma, lieverd ik vind je zo moedig, echt. Ik vind het nog steeds raar meiden, een emmy in mijn buik.... Ik moet zo gaan werken en heb absoluut geen zin, goh hoe zou dat nou komen. Ze hoeft zelf vandaag niet te werken dus daar heb ik geen last van maar toch heeft dat gezeik van vd week mijn motivatie flink omlaag gehaald. Ach we zullen zien hoe het gaat vandaag. Fijn weekend meiden.
Zo meiden, even snel een ego berichtje op de zaterdagochtend. Vanmiddag lees ik weer bij, meer heb 2 kleine probleempjes. Wilde daarstraks dus de laatste Gonal 112,5 zetten, maar de pen kon ik maar tot 75 klaarmaken. Ik zie dat er nog een beetje in zit, maar het is dus niet genoeg voor de laatste 37,5 dosis. Dus ik zojuist gebeld, en erg is het niet, maar misschien is er dan maandag 1 EItje minder rijp ofzo. Nou dat vind ik dus wel erg, dat kan net ons beebje zijn, dus ik ga dadelijk naar de apotheek, en vraag of er een manier is om aan dat laatste piepkleine beetje Gonal te komen. Ik zie dat er nog iets in zit, en dat moet er dus uit. Zal wel een stomme vraag zijn, maar ik wil voor mijn gevoel alles gedaan hebben. En van die laatste 75 spuit zit er nu een super dikke pijnlijke bult op mijn buik, als ik zit drukt mijn riem er op en dat doet echt zeer. Gisteren al deed de Gonal zeer, en nu dus van maar 75 heb ik een heel bult gekregen. Het spuiten zelf deed niet zeer, maar bij het eruit trekken riep ik echt AUA, en kwam er meteen een behoorlijk druppel bloed. Nu 2 uur later zit er een dikke bult... Herkent iemand dit? Zou, ik ga nu naar de apo, boodschappen doen en andere typische zaterdag dingen... En neem vanmiddag even de tijd om op iedereen te antwoorden... ☻☻☺☺
La Femme, wat vervelend van die bult. Misschien per ongeluk een bloedvaatje geraakt en daarom zo'n reactie? Helaas herken ik het niet en kan je niet helpen, en wat dat laatste beetje Gonal betreft kan ik ook eff niks verzinnen. Sorry dat je niks aan me hebt. Hopelijk lukt het nog het er uit te krijgen, ik begrijp wel dat je er voor je gevoel alles aan wil doen. Groetjes Jolanda
Herma, wat fijn dat jullie zo'n goed gevoel hebben over jullie adoptiekindje. Lijkt me heel bijzonder om zo'n klein hummeltje in je armen te sluiten. Qua wachttijd zit je nu op de helft en wie weet gaat het idd. ineens heel snel. Fijn dat jullie hiernaar uit kunnen kijken. Het lijkt me niet makkelijk om en streep te zetten onder het hele ivf gebeuren maar de toekomst is er ook nog en ik vind het het heel positief dat je kijkt naar je mogelijkheden. Wil je vanaf hier alvast veel geluk wensen met de voorbereidingen om je kindje op te halen. Je bent een KANJER! Vlinder geen zin om te werken, gelukkig dat de heks er niet is. En je krijgt vast veel fooi vandaag Ja bijzonder zo'n emmy. Ik praat er ook tegen hoor En gisteren reed ik over een hobbelweg op de fiets en ben toen prompt afgestapt. Een meisje kon nog net op tijd remmen hahaha. Ze zal wel gedacht hebben? Het is natuurlijk onzin maar wilde ineens mijn emmy's beschermen. Gisterenmiddag twee gesprekken verplaatst en lekker op tijd naar huis gegaan. Heb me voorgenomen de komende weken stress uit de weg te gaan en me niet gek te laten maken. Dit gaat voor alles, dus bazen Mijn lieve baas is heel geïnteresseerd hoor dus hem bedoel ik er niet mee. Het gaat om die andere:x O ja, mag met mijn vriend niet met de stofzuiger en wasmanden sjouwen en hij vraagt elke keer hoe voel je je en slikt rustgevende tabletten. Arme schat, hoe moet dat de komende 8,5 maand Nikita balen zeg dat je net tekort komt. Had het ziekenhuis geen voorraadje? Laatst een volle pen terug gebracht. Hopelijk lukt het om het kleine beetje eruit te krijgen. En masseren op de pijnlijke plek of wat ijs erop leggen kan de pijn verzachten. Suc6 ook vanavond met de andere spuit. Jetje, o wat spannend bij jouw. Maar je hebt nog geen tekenen van een naderende ongi e een mooie gave huid. Wie weet ben jij de volgende zwangere in de rij. Duim duim duim duim duim duim duim Zo nog even een bakje cafeïne vrije koffie. X Lente
@ Vlinder succes vandaag weer met werken. Hopelijk veel fooi voor jouw omdat ze je gemist hebben. Gelukkig kun je vandaag beginnen zonder je baas en met een mooie emmy in je buik. @Lente, wat lief dat je man nu al zo bezorgd is haha. En laat je niet gek maken inderdaad
Goedemorgen Dames, Vlinder begrijp best dat je geen zin hebt om te werken, maja maak er het beste van samen met je klanten.! Nikita, ik heb er nog geen ervaring met Gonal dus kan je niet helpen, hoop dat je wel aan je laatste beetje kan komen vandaag!! Herma, wat voor zeg dat jullie voor adoptie gaan, zo kan je idd tog weer vooruit kijken, hoe rot je je nu ook voelt!! Lente goed bezig op je werk nog steeds he! Wat lief van je mannetje zeg, de mijne belt mij ook steeds vaker op me werk of ik me wel goed voel!! De schat!! Jetje woehoe bijna testen!!! Spannend!! Lieverd tot laters!
Ik heb alles gelezen maar ben de helft al weer kwijt. Het gaat een beetje snel en ik word ook al weer een dagje ouder Gisteren een aantal meiden punctie met mooie opbrengst. Ik hoop op veel en mooi embryo's. Succes met het wachten vandaag op telefoontjes. Vlinder erbij op de wachtbank/picknicktafel. Succes met werken vandaag. Lente en Vlinder praten alletwee tegen hun emmies. Grappig, deden wij ook regelmatig, volgens mij doen veel stellen dit. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Nikita, sorry geen ervaring met lege pennen en bulten. Hopelijk lukt het nog om iets te vinden/voor elkaar te krijgen met de Gonal. Herma, ik had je al een knuffel in de pb gegeven maar hier nog eentje en ik vind jullie echt kanjers! En hopelijk zijn jullie snel papa en mama van een prachtig kindje uit China. Vrolijk Jetje zenuwachtig voor test, begrijpbaar. En wat die kwaaltjes betreft, volgens mij zegt dat helemaal niets het kan 2 kanten op gaan. Verder iedereen die ik vergeten ben en het nodig heeft, een knuffel. Ik begin m'n buik al aardig te voelen. Ben niet vooruit te branden en ook lichtelijk misselijk af en toe. Vandaag alleen boodschapjes doen en vanavond lekker fondueen. Morgen mag lief koken en doe ik helemaal niets de hele dag. En dan maandag het moment supreme om te horen of er iets groeit en hoe groot. Ik word wel steeds zenuwachtiger terwijl ik dat de vorige keren niet echt had.
Grmpf...ik moet op de bank liggen van manlief! Hij heeft wel gelijk, want ik voel mijn buik dus moet ik liggen, maar ik heb geen zin om op de bank te liggen. Ik heb massa's nieuwe stofjes gescoord en ik wil theemutsen en tasjes naaien... @ladouce logisch dat je nu meer nerveus bent. Jij hebt al een heel aantal pogingen gehad en dit is toch je laatste keer...spannend hoor @nikita: is het gelukt met je Gonal? Ik heb hier nog wat, maar je woont te ver weg denk ik! Nou, mocht het niet lukken dan pb je mij maar effe. Ik had vorige week ook dat de gonal pijn deed. Ook een druppel bloed na afloop en nu nog steeds een flinke blauwe plek. Denk dat het een bloedvat is geweest. @vlinder: werk ze vandaag. Hoop dat je nog een beetje motivatie hebt gevonden @ herma: knap dat je je hoofd omhoog houdt en kijkt naar andere mogelijkheden. Mooi! Hopelijk heb je snel je beeb in handen (of dreumes of peuter hihi) Wij hebben ons ook al ingeschreven voor adoptie. Na de zomer dachten we dat het allemaal voorbij was. En toen kwam de gyn nog met ivf op de proppen. Eerst dat proberen en als dat niet lukt dan een ander kindje. Hoe dan ook: wij willen graag papa en mama worden. Zij het met ons eigen kindje, zij het met een adoptiekindje (wat natuurlijk ook net zo goed van je zelf is) @lente: oh, ik snap je helemaal. Ik zou ook heel voorzichting zijn. hahaha manlief komt hier met een emmer binnen lopen. Ik vraag: wat ga jij nou doen? Hij: schoonmaken. Mijn mond valt open...hij helpt wel altijd hoor, maar doet nooit zomaar iets uit zichzelf. @chessertje: hoe is het met jou? Wachten duurt lang hè? @ jetje: spannend, het testen. Volgens mij moet dat het spannendste zijn van heel het ivf-gebeuren!
Hoi snoes, wat leuk zeg dat je theemutsen en tasjes naait. Zelf doe ik aan sieraden maken, mozaiek en doosjes beplakken met servetten. Op het moment voel ik helemaal niets. Maandag over een week pas testen, indien er zich geen ongi aankondigd. Ik kijk wel een beetje stiekum de tijd voorbij, maar verder gaat het wachten best goed. Groetjes Jolanda
Zo meiden, bedankt voor jullie reacties, en het is min of meer opgelost. Ben dus met de prikpen naar de apotheek gegaan, maar jammer genoeg kunnen ze dat laatste beetje er niet uithalen. Toen bood de mevrouw daar aan nog eens voor mij de nooddienst te bellen, dan kon ze me evt. een kleine spuit alvast zonder recept meegeven. Zij heeft gelukkig en toevallig met mijn eigen arts gesproken, en hij vond dat niet meer nodig, op die 37,5 komt het echt niet meer aan zei hij. Dus dat hopen we dan maar, even naar het ziekenhuis rijden zit er niet in, omdat dat 150 km ver weg is... De vreemde bult zit er nog, en het voelt een beetje beurs aan, er zal dus wel een blauwe plek aankomen. Lieve Herma, bedankt voor je info. en het zal in elk land wel anders geregeld zijn. Wij hebben het ook al met onze gyn. over adoptie gehad, en hij heeft ons verteld dat we de adoptieprocedure zeker al konden starten tewijl we nog met IVF bezig zijn. Wel kunnen we op elk moment er weer uitgenomen worden, mochten we toch zelf zwanger raken. Wij willen het dit jaar nog zelf proberen, en zeker de 2e IVF eerst afluisten. Maar mocht het niet lukken willen we dus lente of zomer 2011 ook met de adoptieprocedure beginnen. Wat zijn de raadsgesprekken eigenlijk?? Ikzelf heb best wel angst voor de psychologische gesprekken, hoe was dat voor jouw?? Vlinder, je voelt je echt goed geloof ik hé, met je spruit in je buik... Ondanks de problemen nu met de Gonal, probeer ik ook positief te blijven, en heb vandaag zelfs 2 rompertjes gekocht, met I ♥ mummy and I ♥ daddy. Manlief zal daar wel niet zo blij mee zijn, hij vind dat we moeten wachten met dingen kopen tot de eerste 12 weken om zijn, maar ik zag ze vanochtend en moest en zou ze gewoon hebben... hihi Lente, dat ken ik ook, na de TP mag ik ook niks zwaars meer tillen, en niet stofzuigen en geen ramen lappen... Ze kunnen soms zo lief zijn hé, onze mannen. En op zulke moment besef ik weer, hoeveel ze er ook mee bezig zijn ondanks dat het lichamelijk niks voor ze betekent. Jetje....spannuuuuund...denk aan je... Ladouce, hoop dat er maandag mooi veel actie te zien is... Was deze behandeling ook veel misselijk, en dat had ik de vorige keer niet... Doe het maar lekker rustig aan hoor... Snoes, THX voor je aanbod, maar je woont waarschijnlijk idd. te ver weg... Goed naar manlief luisteren hoor, en vandaag lekker op de bank blijven liggen. Theemutsen en tasjes kan je de komende maanden genoeg naaien... En laat manlief maar lekker het huis poetsen...wat ontzettend lief van hem... Chesserje, jij maakt sieraden, wat leuk, dat doet mijn zusje ook. Goh, vind het echt leuk te lezen dat zoveel meiden creatief met hun handjes bezig zijn...zelf brei en haak ik dus onzettend veel, maar kastjes beplakken, sieraden maken, en spulletjes naaien klinkt ook allemaal erg leuk... Zo meiden, ga eens lekker wat te eten maken, en dan vanavond naar het theater, en de Ovitrelle hoef ik pas na de voorstelling te zetten, dus dat komt helemaal goed uit...
Een rare dag hier: ging het gisteren na de punctie helemaal boven verwachting geweldig. vanochtend ben ik duidelig, misselijk opgestaan en kon ik niet meer dan een paar meter lopen zonder van mijn stokje te gaan. Mijn vriend wilde dat ik toch maar even het ziekenhuis zou bellen. Dit gedaan, en werd teruggebeld. Inmiddels ging het weer iets beter. Uiteindelijk met arts afgesproken rustig aan te blijven, veel te drinken en elke dag mijn gewicht te checken. Werd even later door het ziekenhuis gebeld: van de 12 eicellen zijn er 6 bevrucht! We zijn er blij mee en hopen heel hard dat er tussen vandaag en maandag niet teveel meer afvallen. We wachten af. Maandagochtend in ieder geval de terugplaatsing. Hou jullie op de hoogte en blijf ook lezen hoe het jullie vergaat! Ik vind het soms lastig om op iedereen te reageren maar leef echt wel mee hoor!
November/December Wie wat waar: Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent Lente67:IVF2, Breda en Tilburg IJsvogeltje: ICSI 1, EMC R'dam La femme Nikita: IVF2, Endokrinologikum Hamburg Sloppyslayer: IVF 1 voor 2de kindje nog 5 rietjes met Cryo's over, VU Amsterdam Clowntje: IVF poging 3, Radboud Nijmegn norwegian-sky: ICSI 2, wfg & VUmc Pink38: IVF3 Moontje B:ICSI poging 1, Gelderse Vallei, Radboud Nijmegen Kaaat: ICSI poging 1, OLVG, Amsterdam Chessertje: IVF1, Bronovo Den Haag Zeehondje: IVF1-cryo tp 2, Voorburg Amonuk: IVF poging 1 Snoes: IVF poging 1, UMC Utrecht Wanneer: Vlinder3: november, 26 oktober start Lucrin, 1 november start Gonal300 Herma: november, 23 oktober start Puregon Ladouce: november, 10 november uitgangsecho, 13 november start deca, 15 november start Menopur Lente67: 29 oktober start 300 ie menopur IJsvogeltje:16 november intake, 18 november start puregon Misty1984: November La femme Nikita: november, punctie hopelijk week 47 Sloppyslayer: start op 14-11, cryo-tp in eigen cyclus Clowntje: start deca 27 okt, puregon 9 november norwegian-sky: 30 ok start puregon Pink38: 6 november start Puregon Moontje B: 2 november start Deca Kaaat: 18 november start Deca Chessertje: 4 november start Deca Amonuk: 9-11 start Deca, 10-11 start Gonal F Moontje B: 17-11 start Puregon 150 FM's: Herma:2 November 1e FM norwegian-sky: 13 november 3e fm Chessertje: 10 november 2e FM Vlinder3: 12 november 2e FM Lente67: 12 november 3e FM Amonuk: 15 november 1e FM, 16-11 2e FM, 17-11 3e FM Zeehondje: 15 november FM La femme Nikita: 19 November 2e FM Clowntje: 19 november 2e FM Ladouce: 22 november 1e FM Kaaat: Komt later Snoes: 15 november 1e FM sloppyslayer:22 november 1e FM IJsvogeltje: 24 november 1e FM Moontje B: 25 november 1e FM Pink38: 21 november FM 3 + E2 Punctie: Herma: 4 november 9.00 uur Chessertje: 12 november 10 uur norwegian-sky: rond 13 november Lente67: 15 november norwegian-sky: 15 november Vlinder3: 16 november punctie Pink38: 23 november??? Ladouce: vermoedelijk 26 november La femme Nikita: 22 November IJsvogeltje: week 49 Amonuk: 19 november Snoes: 19 november Terugplaatsing: Herma: 7 november 2 emmy's Vrolijke Jetje: 8 november 2 emmy's Chessertje: 15 november 1 emmy Vlinder3: 19 november, als het A is 1 emmy en als het b/c is 2 emmy's. Lente67: 18 november, tp 2 emmy's La femme Nikita: 24 November, hopelijk 2 emmy's. Amonuk: 22 november Testen: Vrolijke Jetje: zo 21, ma 22, of di 23 nov urine en wo 24 bloed (lukt niet eerder ivm werk) Lente: 3 december bloedtest Vlinder3: 6 december bloedtest, 14 dagen na tp thuistest. Zwanger: Misty: 13 november positief getest, iets meer dan 5 weken (clearblue zegt 3+) Helaas Ongie: Herma:19 november