Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinder3, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Helloooo,
    Daar ben ik weer! Wat een goed nieuws dingen lees ik hier! Behalve NS dan, met overstimulatie, maar verder gaat het met iedereen goed. Da's fijn...

Zal nog even vertellen over mijn terugplaatsing en dan moet ik al de wiedeweerga wat gaan doen in huis. Heb net, na een ochtendje werken, twee uur geslapen.
    Wij hoorden maandag om tien uur dat we terugkonden komen voor de tp van één emmy. Er waren er vijf goed om ingevroren te worden. In het UMC vriezen ze volgens mij alleen de supergoede emmy's in. Dus een hele mooie score. Sinds gisteren dus een emmy in mijn buik en ik voel mijn baarmoeder voortdurend. Is dat normaal? Zou het voelen dat er ineens iets in zit wat er eerst niet zat, en dat dat dus weg moet? Of zou de emmy zich aan het innestelen zijn.

Verder voel ik me hondsmoe, maar dat komt door alle hormonen en alle emoties denk ik.

Nou dat was het weer even, voel me wel een beetje schuldig dat ik niet op iedereen reageer. Iedereen doet dat altijd zo lief en ik vaak ook, maar moet echt effe wat gaan doen!

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Even snel, we gaan zo richting Gent (ook wij doen hotelletje Nikita).

Nikita, heel veel succes morgen met de terugplaatsing. En ik hoop voor jullie dat het zowieso met de sneeuw mee valt, ook voor de terugweg.

Pink, jij heel veel succes en sterkte met de punctie morgen. Ik denk dat jij misschien iets eerder aan de beurt ben dan ik. Ik krijg in Gent geen tijd door, moet gewoon om 07.00 in het ziekenhuis zijn om te betalen en daarna door.

Verder iedereen op het wachtpicknicktafeltje even een knuffel voor het wachten en iedereen die aan het spuiten is een knuffel voor het spuiten.

Ik meld me morgenmiddag misschien weer.

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland
    hotelletjes = minder stress = altijd goed:)
    xx

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @snoes: Wat een geweldig nieuws! 1tp en nog 5cryo's over.....maar die heb je nu niet nodig hoor ;)

@La femme: ik zou ook een hotelletje pakken hoor. Scheeld toch weer een stuk in het reizen.

@Vlinder: het is een goed voorteken hoor!

@N-sky: he vervelend die lichte overstimulatie. Ik heb het aan een kant gehad en het duurde best een tijdje voor het weg was. Veel rust houden.

Hier nog steeds last van hevige hoofdpijn. Ik denk dat ik morgen maar eens met de huisarts ga bellen. Ben bang dat ik oorontstekking heb, en dat daardoor de hoofdpijn niet weg wil gaan.
    Zit helaas al weer aan de max.paracetamol :(

Vandaag in het VU was er een vrouwtje die er bij het "uitzoeken" van Megan ook bij geweest was en vond het ook best een raar idee dat er nu een tweeling brusje van Megan in de maak zou kunnen zijn.
    Ze zei: we hadden het ook anders om kunnen kiezen ........haha
    Probeer er niet te veel bij stil te staan want het is best heel gek.
    Maar ze vertelde dat het toen heel moeilijk was geweest om de beste te bepalen en dat geeft weer heel veel hoop voor deze poging.
    Ik denk steeds dat het nooit de eerste keer kan lukken, en dan denk ik waarom eigenlijk niet.......is het niet elke keer de eerste keer??
    Het blijft wonderwerk wat die mensen verrichten!

Ga nu weer ff op de bank liggen

5. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Sloppy, ja gek is dat. Ik heb daar ook over na zitten denken, over het kiezen van die emmy's. Want je weet nooit of de de goede gekozen is, de mooiste hoeft niet degene te zijn die het beste blijft plakken. Nou goed, voor mezelf hoef ik daar verder niet over na te denken, want er was er maar 1 en die moet het gaan doen.

Snoes, gefeliciteerd met de emmy in je buik en de 5 goede cryo's.

Vlinder, wat een superleuk kastje is dat zeg.

La Femme, voor jou ziet het er ook goed uit. Mooie ontwikkelen. Nu de TP en dan gezellig op de wachtbank en hopen dat ze blijven plakken.

Ik las nog wat over schuldgevoelens omtrent het niet zwanger raken. Ik kan het wel begrijpen, maar probeer het niet te doen. Het is zoals het is. Bij ons weten we we niet waar het aan ligt. Er gebeurd gewoon niets. Het is niet aangetoond dat er iets mis is met mij maar soms matchen dingen gewoon niet op de normale manier en heb je een beetje hulp nodig.

Groetjes
    Jolanda

6. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland
    @ Jolanda... Wat je zegd over 'schuld' is waar. maar gek genoeg voelt het niet altijd zo.

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Zo meiden ben klaar en ben ook eventjes in slaap gevallen op de bank. :)
    Ik ben zo moe de laatste tijd, sinds de punctie dus het zal door de mutsenbollen komen denk ik. Zordra ik op bed lig slaap ik en dat was normaal echt niet zo, ik was vaak lang wakker maar als ik nu rond half 11 naar bed ga slaap ik.

Hihi ja dat boek. Ik ben erg nuchter hoor maar als je dan toch die bladzijde openslaat denk je toch wel van 'Zou het echt?' ;)

@NS, balen van je lichte overstimulatie maar gelukkig gaat het al wat beter met je.

@Iedereen die mijn kastje leuk vind.... Dank je wel. :D

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Lieve schatjes, ik ga weer afsluiten voor vandaag.
    Misschien dat ik morgenochtend nog even snel langskom.
    Ik ga morgen lekker een dagje shoppen met mijn zussie (vriendin van schoonbroer maar noemen elkaar zus) en hoop met veel thuis te komen want heb er goed voor gespaard.:)

Dikke KNUF voor jullie allemaal en deze brand voor ons allemaal.

9. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Goh Vlinder, bedankt voor je kaarsje, en wat is dat een mooi plaatje.

Snoes, geeft niet hoor, je hebt nu eenmaal niet altijd de tijd om op iedereen te reageren...
    En wat een super score hebben jullie ook, nu lekker gezellig aanschuiven aan de wachtpicknick-tafel...ik kom er morgen ook lekker bijziten...;)

Ladouce, geniet maar lekker van jullie nacht in een hotelletje...
    Ik kan er echt van genieten, en het voelt altijd als vakantie...
    Hmmm, morgen lekker ontbijten...;)
    Of jij niet, moet je nuchter zijn??

Sloppy, krijg jij nu dus een TP uit dezelfde behandeling als Megan??
    Dat is bijzonder, zijn ze op de een of andere manier toch bijna tweelingen...;)
    Weet iemand trouwens hoelang cryo's ingevroren kunnen blijven??
    Dat heb ik me eigenlijk altijd afgevraagd, maar tot nu toe vergeten te vragen.

Chessertje, kan me ook voorstellen dat het frustrerend moet zijn, als er geen oorzaak gevonden is.
    Hopelijk is dit het steuntje in de rug wat jullie nodig hebben...

Zo, manlief belde zojuist op, dus ga maar de pan met soep opzetten, en dan rijden we weg.
    Morgen kom ik thuis met Jip en Janneke in mijn buik...:D

Liefs voor iedereen en tot morgen...

10. Amonuk

Amonuk Lid

Nov 10, 2010
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit de krant:
    Een Amerikaanse moeder van 42 is bevallen van een gezonde baby. Niets speciaals, ware het niet dat het om een in-vitrofertilisatie (ivf) ging van een embryo van twintig jaar oud.
    Een koppel had in 1990 vijf embryo's laten invriezen. Toen ze zelf een kindje kregen via ivf, hebben ze de andere embryo's weggegeven. Na zestien jaar kon de Amerikaanse moeder de embryo's 'adopteren'.
    De baby, een jongetje, was in perfecte gezondheid en woog zo'n 3,15 kilo bij de geboorte in mei.

Dus.....;)

Geniet lekker van de hotelnachtjes! Maakt van een noodzaak een deugd: lekker even de tijd nemen voor een speciale dag morgen!

11. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    @amonuk wat een leuk bericht!

@ladouce @ femme succes morgen en slaap lekker in het hotelbed :D

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Goede Avond Lieverds,

Wat er super veel geschreven zeg, zal proberen op iedereen te reageren!!

Nikita, heel veel plezier in jullie hotelletje!! En succes morgen met de tp!! Wat een super score btw!!

Ladouce, ook jij in een hotelletje, ik wordt bijna jaloers!!! Succes met de Punctie morgen, ik zal voor je duimen!!

Pink, jij ook super veel succes met de punctie!! En ik vind ook dat als er weer gezeur is waar dan ook we Joup van t Hek erbij moeten halen, gewoon omdat het grappig is..;)

MariaC, wat naar dat de eerst 4 niet goed ontdooit waren, dit gaat hem gewoon worden hoor!

Vlinder, wat een lieve man heb je tog en wat een prachtig kastje!! Veel plezier met shoppen morgen!!

Amonuk, heb nog geen ervaring met de mutsenbollen

Sloppyslayer, wat naar dat je je zo ziek voelt!! Lekker gaan slapen lief!!

N-SKy, hoe gaat het met het afw88? Wat naar zeg dat je overstimulatie had!! :S

Snoes je hebt je emmy, jeeeeeh!! En nog 5 in de vriezer!! :) Super!!

Ijsvogeltje succes morgen met je FM en zeehondje succes met je TP!!!

Over het schuldig voelen, bij mij is het mijn mannetje en die heeft zich ook heel schuldig gevoeld, maar ik vind ook je gaat er samen voor en ja ik vind niet dat het zijn schuld is al begrijp ik zijn gevoel erg goed, andersom zou ik mij ook vreselijk voelen!! Maar we komen er wel doorheen!! :) We zijn tenslotte superwomans en -mens!!!

Nou ik ben net thuis van me werk en ik rooster voor verschillende groepen en er zijn door het weer natuurlijk veel zieken, maar vandaag trok ik het echt even niet merkte echt dat ik minder kan hebben, maar dat wil ik niet ik wil gewoon normaal zoals altijd kunnen functioneren, heel frustrerend vooral voor mijzelf!! Maja morgen lekker vrij dus lkkr niets doen!! Tot laters Lieverds

13. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee meiden...

Ik voel me ook best wel schuldig dat het mij niet lijkt te lukken echt op iedereen te reageren. Ik doe mijn best, maar telkens moet ik weer tot mijn grote schaamte bekennen dat het weer niet gelukt is en dat het alweer te veel is om allemaal terug te lezen. Ik voel me dan zo egoïstisch, want jullie leven wel met mij mee, maar het is echt niet mijn bedoeling.
    Ik ben nu ook zo moe. Wordt nog wat want ik mag vanavond ook nog een slaaptabletje innemen als ik dat wil. Ik geloof niet dat we dat gaan doen haha.

We moeten hier dus morgen ook haasten en vliegen, want we moeten uit school meteen door. Dus helemaal klaar staan morgen vroeg.

Ladouce
    Heel veel succes morgen! Ik weet niet wie er eerder aan de beurt zal zijn dan. Ik ben om 09.30 uur in ieder geval.
    Sterkte meid en geniet lekker van het hotelletje!

Wie had nu nog meer morgen een punctie? Ik zal er zo even naar kijken...

14. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh alleen Ladouce en ik hebben een punctie morgen zie ik nu.

Nikita en zeehondje
    Spannend! Morgen de tp... Oooh ik hoop zo dat ze lekker warm in hun nestje blijven zitten vanaf morgen. Laten ze maar een lekkere winterslaap nemen ;)

Nikita
    Veel plezier in het hotelletje vannacht.

IJsvogeltje
    Ook spannend meid... de 1e FM. Heel veel succes en ik hoop dat er een mooie start te zien is!

Ego
    Toch een raar idee: morgen gewoon de allerlaatste punctie. Ook al lukt deze poging niet... Het is hierna gewoon over en uit. Begin zo nog sentimenteel te worden ook. Ik zat van de week al te denken: Hmm laatste Puregon, laatste Lucrin, Laatste FM, laatste Ovitrelle... Morgen dus laatste punctie...

15. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    @pink: last but not least....nu gaat het vast lukken! Sterkte alvast

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Pink je hoeft je echt niet schuldig te voelen! Iedereen heeft zn ups en down!!! Ja ik snap dat het raar is als je erbij nadenkt dat het de laatste keer is, maar zoals Snoes al zei het gaat nu gewoon lukken!! Over 9 maanden een wolk van een kindje in je handen!! :) Dikke knuffel voor jou!!

17. lente67

lente67 Niet meer actief

Dit wordt gewoon je eerste baby:D en daarna je tweede, derde:D
    Sterkte morgen!
    Nikita en Ladouche veel plezier in je hotelletje. Goede keuze.
    En suc6 morgen ook voor jullie.

Hier lekker 2 uur eerder naar huis gegaan. Heb thuis gewerkt ipv een cursus van 2 uur volgen en ben nu klaar. Ga mijn mannetje wakker maken want die storte even in van de spanning. Ruwe bolster blanke pit. Ga hem lekker vertroetelen vanavond.

allemaal veel suc6! Heb het erg druk dus helaas niet te tijd om op iedereen te reageren maar heb wel alles gelezen.

X
    Lente

18. lente67

lente67 Niet meer actief

Ladouche ook jij morgen veel sterkte met de punctie.

Tot morgen weer,

*zwaait vrolijk naar iedereen gedag en huppelt de trap op om mijn droomprins wakker te kussen:D*

19. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Hahaha Lente je bent grappig!!!! Veel plezier met je droomprins!!

20. clowntje

clowntje Actief lid

Apr 21, 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Hoi allemaal,

Leuk kastje Vlinder en lees je berichtjes met een smile, lekker positief.

Twee hotelovernachtinkjes voor de behandeling, en dan morgenochtend bij het ontbijt om je heen kijken en niemand die weet waarvoor jullie daar zitten.

Pink, ik vind je berichtjes super en maakt echt niet uit of je op iedereen reageert, wij willen graag weten hoe jij je voelt en hoe het met jouw gaat. Het is een erg dubbel gevoel om de laatste medicijnen te nemen. Veel succes morgen met de punctie en het blijft kwa tijd stressen.

Voor de rest veel goed nieuws, volgens mij zijn er deze keer ook veel cryo's.

Ik ben om 11.30 geweest voor de punctie en was niet zenuwachtig, ging allemaal goed en had dezelfde arts als vorige keer. Vorige keer wat taaie eicellen maar deze keer ging het beter. Op het rustkamer krijgen wij het goede nieuws, 14 eicellen gevonden en lekker naar huis en aan de utrogestan.

Ooh komt visite

Share This Page