Sloppy Waar ben jij zo ziek van dan meid? Dat zeiden ze dus in het ziekenhuis ook al Ik ben dus nu heel rustig aan het doen inderdaad. Zou alleen nog wat meer moeten drinken. Maar ik ben heel blij met mjn score van 20. Vanmiddag worden ze samengebracht met hun partnertjes voor het leven en dan hopen dat er een flink aantal bij zijn die het goed met elkaar kunnen vinden. Dat de vonken er maar af zullen vliegen! Oooh wat erg zulke filmpjes. Dat zijn echt van die dingen waar je een noodrantsoen van zakdoeken bij je moet hebben. Heel heftig. Ik weet ook nog precies hoe het voelde toen ik de kinderen nog niet had. Ik besef dan ook des te meer hoe gezegend ik ben en hoe erg het voor iemand is die zijn/haar kinderwens nog niet in vervulling heeft zien gaan. Amonuk Het is zeker de moeite waard geweest ja. 20 is een heeeeel mooie score! De kleinere zijn nog flink bijgegroeid Ik doe het heel rustig aan.
Snoes Zoo dat ziet er leuk en lekker warm uit! Lekker creabea meid! Alle 20 emmy's worden is wel heel optimistisch, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Aankomende vrijdag tussen 12.00 en 14.00 uur gaan ze me bellen en hoor ik hoe of wat. Elif Mijn tweede zwangerschap was heeeel anders dan de eerste. Ik maakte me bijvoorbeeld ook veel meer zorgen en ik vond het op het eind ook zwaarder. Maar een voordeel was dat de complicaties die ik bij de eerste had, bij de tweede dan weer niet had. En je hebt gelijk hoor: Het traject dat wij moeten doorlopen is niet iets wat je maar even moet vergeten. Je moet het een plaatsje geven, dat vind ik wel... Omdat je wel verder moet, maar vergeten: Nee... Het hoort bij ons! MariaC Oooh jee, ik heb geloof ik iets gemist? Heb je inmiddels al gebeld? Wat is er aan de hand en hoe gaat het met je? Ik hoop dat het in ieder geval niet ernstig is??? Sloppy Ik kan nog steeds huilen als ik achterom kijk, maar dan van blijdschap en dankbaarheid! Chessertje Ja goed he? Ik stond er ook echt van te kijken. Ik was ingesteld op 13 haha en dan is 20 toch wel schrikken haha. Positief schrikken he Oooh dat verklaart bij mij dat ik dus de afgelopen 2x na ruim een week dus al ongi werd. Maar goed.. dag 9: het spant erom! Ik duim hier voor je meid! Ik kan me voorstellen dat je het vervelend begint te vinden. Clowntje Het is een prachtoogst he? Ik ben er ook zo blij mee. Ik ga het lekker rustig aan doen: even een kleine pauze inlassen dat mijn lichaam even niets hoeft te doen en dan zondag weer aan het werk als de TP geweest is. Ik hoop dat ik vrijdagmiddag nog zo blij ben
@Pink: De eerste 12wkn aan een stuk overgegeven door de hormonen. En doordat ik niet zo'n groot bovenlijf heb komt mijn maag heel snel in de verdrukking en dan krijg ik veel maagzuur ed. Bij week 26 ben ik weer begonnen met spugen en niet meer gestopt tot Megan er uit was..........en toch 15kilo aangekomen @chessertje: Kan heel goed een positief voorteken zijn hoor!
Aaaah oke Sloppy, vervelend, maar wel voor een heel goed doel dus. Ik heb ook altijd veel last van maagzuur en ik gebruikte er gember voor. En als ik dat niet had gewoon rennies. Daar kon ik het mee redden. Ik hoop dat je deze tips straks goed kunt gebruiken!
Ik zit hier te wachten op een telefoontje van het IVF-centrum wanneer ik de pregnyl mag spuiten en wanneer de TP is. Ik zou tussen 14-16uur gebeld worden. hihi, krijg wel een beetje de kriebels in mn buik nu
Pink, als ik zo vrij mag zijn: zijn jouw eerste 2 kinderen ook IVF-kindjes? (miss heb je t al verteld, maar dat heb ik dan gemist, sorry!)
Nou ik hang net op Ik mag vanavond om 22uur de pregnyl zetten en dan moet ik dinsdag 30-11 bellen voor of de ontdooiing goed gegaan is en wanneer de TP dan zal zijn
Mijn dochter is via IUI (Intra Uteriene Inseminatie - hierbij wordt het zaad kunstmatig hoog in de baarmoeder ingebracht. Ik werd toen ook al wel gestimuleerd voor de eicelrijping) Mijn zoon is via IVF. Beiden dus met vruchtbaarheidsbehandelingen en al met al ben ik nu al ruim 11 jaar bezig met de behandelingen.
Ik ben er weer en: 13 EITJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben echt enorm blij, dit heb ik nog nooit gehad. Gyn was ook helemaal blij voor ons en wij natuurlijk ook voor ons. De reden dat ik zo laat ben is dat wij als laatste vandaag aan de beurt waren, pas rond 11.00 u. of zo. En de punctie duurde dus verrekte lang vanwege het aanprikken van 14 follikels. Heb zelfs extra pijnstilling gekregen omdat die maar 20 minuten werkt. Wel terplaatse heel veel napijn gehad, op zich ook niet zo gek met al die follikels. Daarna ruim 2 uur in de auto terug en dat heeft me goed gedaan. Lekker op de achterbank gelegen met kussentje en dekentje en nu voel ik me een stuk prettiger. Nog wel een beetje woezie van alle pijnstilling maar geen pijn meer. Morgenochtend mogen we tussen 11 en 12 bellen om te horen hoeveel bevruchtingen er zijn en dan vrijdag de terugplaatsing. Ik ga zo even teruglezen en kijken wat iedereen geschreven heeft.
Ladouce Ook een prachtige score!!! 13 stuks! Jeetje morgen al bellen en dan vrijdag tp. Ik had er dus 20, vanmiddag worden ze samengebracht (eitjes en zaadjes). Dan kijken ze morgen of er een bevruchting is en vrijdag of ze goed delen. Dan word ik vrijdag pas gebeld of er embryoos zijn met een goede deling en hoe laat de TP is en die is dan zondag. Wat een verschil in tijd he... Wat vervelend dat je zoveel napijn hebt gehad. Ik heb daar gelukkig nooit last van gehad. Ook nu niet. Ik zit nu alleen met een verhoogd risico op overstimulatie, maar veel drinken en veel rust en dan komt dat ook wel goed. Doe maar lekker rustig aan meid en laat je heerlijk verwennen door je mannetje.
Ja een heel verleden. Qua ervaring had ik makkelijk zelf arts kunnen worden geloof ik. Naast de behandelingen ook nog een aantal miskramen moeten verwerken en dan nog een EUG. Dus dat gaat wel lekker.
Over ervaringsdeskindige gesproken, Pink............ Sloppy: ook voor jou wordt t echt spannend nu, ik duim! La Douce: wat een mooie score. Daar moet toch een mooi aantal emmy's uitkomen!
Weten jullie, ik erger me zo dood over een topic bij het zwanger worden en dan over een meisje krijgen. Oke mensen hebben vaak een voorkeur. Maar toen ik schreef dat het gelukkig niet mogelijk is het geslacht te laten bepalen voor gewone mensen ( waar dus geen syndroom zit) En toen zei eentje tegen me , dat ze helemaal niet gelukkig vond want dat moest toch ook kunnen! Jeetje zeg mensen weten het wonder van een kindje niet en zitten dan over het geslacht te denken van een kind
Vrolijk jetje Ja helaas wel. Ik had liever wat minder ervaring gehad. Elif Dat zijn vaak mensen die niet verder denken en ik noem dat dan vaak kortzichtig of oogkleppen op hebben. Het leed van een ander niet willen zien, maar alleen maar het feit dat je persé een meisje wilt, waar de wet niet aan mee wil werken. Dat is toch niet normaal... in hun ogen dan! Ik heb door de jaren heen geleerd hier boven te staan en mij er bij neer te leggen dat dit soort mensen gewoon echt niet beter weten en er ook niets aan kunnen doen. Iedereen in zijn eigen waarde laten denk ik dan maar weer, maar ik denk er zeker het mijne van! En als mijn mening gevraagd wordt, kunnen ze hem krijgen ook: de ongecensureerde versie. Ik had ook mijn voorkeur voor een meisje weer met de 2e, maar toen bleek dat het een jongentje was, was ik er vrijwel meteen aan gewend en oooooh wat ben ik blij met mijn beide kinderen! Wat een genot en zaligheid! En voor een evt. derde: maakt het me niets uit wat het wordt...
@pink: Ohh 11jr pfffff, ik zit nu in januari in jaar 10. En ja weet ook niet goed maar 6dgn na de pregnyl de TP Het is mn eerste Cryo (hopelijk ook direct de laatste ) @Ladouce: OHH wat goed!! 13eitjes Dat is het pijnlijden wel waard hoor! Ik ga duimen voor veel emmies! Ik moest net denken: het lijkt wel pasen met al die gevonden eieren Iedereen heeft echt hele goede punties!
Zal Sinterklaas leuk vinden... eerst de concurrentie van de kerstman en nu komt ook de Paashaas nog voorbij. Het zit die man niet mee hahaha. Ja dat zou op zich wel goed komen ja... Maar je moet dinsdag bellen of ze goed ontdooid zijn en dat zou dus inhouden dat je ook dinsdag al moet voor de TP. Bij mij was dat nog weer 2 dagen later na het bellen. Vandaar dat ik het me afvroeg. Ach ja meid... we zijn er jaren mee bezig en zijn het gewend... Toch? En voor je het weet zijn de jaren weer voorbij. Mensen kijken mij alleen raar aan als de artsen mij bij de voornaam naar binnen roepen en vragen: Hee hoe istie? En dat ik hen ook bij de voornaam ken... hahaha Maar dat is dan ook alles.