Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @vlinder: he bah dat is niet zulk leuk nieuws! Maar spruit blijft gewoon bij je zitten hoor :) En je hebt je zelf goed verwend hoor!

@N-Sky: ik had altijd allerlei symtomen toen ik niet zwanger was en toen het werkelijk raak was merkte ik helemaal niks! Ik heb goede hoop voor je hoor :)

@kaaat: ja er zitten er 2 in een rietje maar we hebben er toch voor gekozen om er maar 1 te laten tp-sen. Omdat gezien mijn vorige zwangerschap en mijn hele leuke (NOT) bevalling het niet zo'n goed plan is om een tweeling te krijgen. Wel welkom hoor, maar mijn bloed stold niet goed en dan is een KZ niet altijd mogelijk en een tweeling via de normale weg lijkt me erg moeilijk ;)
    En ja wat ze met die andere doen...........tja daar sta ik denk ik maar niet teveel bij stil.

Hier een heel erg huilerig meisje vandaag. Weet niet wat ze heeft. Wil maar op schoot zitten en als ze daar zit wil ze er weer vanaf....
    Ga zo maar ff eten voor haar mkn en dan kan ze heel ff tv kijken en dan lekker vroeg naar haar bedje toe.
    Sloppyman zou om 20.30 thuis zijn maar dat word als het tegen zit wel 22uur.
    Ziet hij zn meisje de hele dag niet! Het is ook op de dgn dat hij er de hele dag niet is dat Megan wat meer aandacht nodig heeft, denk dat ze hem echt mist dan.......wel heel lief :)

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Goh meiden, het is druk hier...moet 10 pagina's terug lezen...
    Probeer op iedereen te reageren, maar het zal wel een rommeltje worden...

Amonuk, goh, mijn vraag is dus beantwoord...hoelang je ze in kunt vriezen....heeeeeeeeell errruuug lang dus...;)
    Zal wel duur geweest zijn...

Kaat, geniet maar van je vrije dag morgen, daarna voel je je weet stukken beter...
    Waarschijnlijk hoor je morgen idd. wanneer je mag beginnen te spuiten.

Pink, hoop dat alles goed gegaan is vandaag.
    20 is idd. super veel...goed hoor, ben benieuwd naar de emmies...
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik hetzelfde heb gedacht deze keer, maar dan met één na laatste...
    Hopelijk lukt het gewoon deze keer voor ons allemaal...
    'das Beste kommt zum Schluss`
    Wat fijn om te lezen dat jij al zoveel hebt gekregen door deze behandelingen...

Ladouce, alles goed gegaan, en lekker geslapen??
    Wij wel, als 2 blokken...
    Wat super 14 Eitjes, doe het maar lekker rustig aan vandaag.

Lente, lekker hoor 2 uur vroeger vrij.
    En wat ben je weer heerlijk vrolijk...:D

Clowntje, wat goed 3 EItjes...super hoor, vind het knap dat je meteen visite kunt ontvangen, ik heb nog altijd pijn en kan alleen heel langzaam lopen...:(
    Ow, lees nu verder, en zie dat jij toch ook een dikke buik hebt.
    Dat trekt vanzelf weg hoor, het duurt alleen een paar dagen.
    Voor de zekerheid ook goed blijven drinken.

Sloppy, ik vind het super dat je er over denkt je EItjes te doneren, dat mag hier in Duitsland niet eens, ze zijn hier echt super streng.
    PGD mag eigenlijk ook niet...
    Ik zou niet klussen hoor nu je bezig bent met een cryo.
    En wij mochten het ook idd. niet van de arts.
    Spannend, eindelijk komt de TP dichterbij

Ijsvogeltje, wat een super goede eerst FM...

Maritu, denk je dat het echt een probleem is als je een dosis hebt overgeslaan??
    Je kunt er toch niks aan doen dat je in slaap bent gevallen.

Vlinder, HAHAHA:D, zulke broeken zitten het lekkerst als je thuis bent...
    Zo te zien heb je lekker geshopt vandaag?
    Deze spruit wordt hem gewoon, al is het even slikken dat je geen cryo's hebt.

Ow Snoes, het wordt idd. langzaam spannend voor jullie.
    Wat een leuke kussen en deken heb jij gemaakt.

Maritu en Kaat, succes met de uitgangsecho morgen.

MariaC, hmm, geen idee en ben zelf even kwijt waneer de FM bij mij was.
    Ik had een gestimuleerde cyclus zonder eisprong, maar krijg jij een natuurlijke??

Chessertje, nog een paar dagen en je weet het...
    Spannend, en ik ken dat broekje gluren...

Goh Elif, er zijn idd. mensen en die hebben opvattingen, beter gewoon negeren die handel...

Vrolijke Jetje, nog even als toevoeging aan het PB'tje.
    Mijn dokter vertelde dat met zo'n mooi en hoog HCG gehalte hij geen problemen verwachte in de zwangerschap, en toch is het mis gegaan bij mij.
    Het is een goed teken, maar jammer genoeg heb je nooit zekerheid.
    Meid, we duimen gewoon dat je snel een prachtige echo hebt...

N-Sky, je stokjes even in de gaten houden, als ik het goed lees was de pijn weg??
    Overstimulatie kan bij zwangerschap dus weer de kop op steken, dus even in de gaten houden, en als je meer en meer pijn krijgt, even aan de bel trekken hoor.

Zo, wij zijn lekker weer thuis en hebben Jip en Janneke opgehaald.
    Alles was super goed te zien op de echo, zelfs het drupje vloeistof waarin de emmietjes zaten konden we zien.
    Verder een super scherpe foto meegekregen, waarop te zien is dat ze voor de zekerheid weer AH hebben toegepast, en je kunt zelfs nog een heleboel zaadjes van manlief zien te te langzaam waren om het eitjes te bevruchten, en nu dus aan de buitenkant plakken, erg grappig om te zien.
    Het zijn 2 hele mooie 4cellige, bij de eerste TP waren het 5cellige, dat steekt een beetje, maar we hopen maar dat het gaat net als bij de EItjes, ietsje langzamer maar daarvoor beter...

Kwamen we thuis lag er een boete in de bus voor fout parkeren ( sind wanneer mag je niet met je neus tegen de rijrichting parkeren:x) en ging de wasmachine kapot.
    Wie kon dit vanmiddag allemaal gaan zitten regelen, ikke natuurlijk, omdat ik beter Duits spreek als manlief....GRGRGR(heb nog altijd buikpijn, en had er dus helemaal geen zin in), dus Jip en Janneke hebben meteen de eerste crisis meegemaakt...
    Maar ja, daarna heeft manlief ze geruststellend toegesproken en heel veel kusjes gegeven...;)
    Nu brand er ook een kaarsje naast het foto'tje, en we hopen maar dat ze zich goed thuis voelen in mijn buik, en er pas over 9 maanden uitkomen...

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sloppyslayer, de vorige keer hebben wij ook nog sex gehad voor de terugplaatsing van een cryo. Dus toen hadden we ook kans op een tweeling. Gewoon doen zou ik zeggen.
    Uuuuhhhhh....even denken. Volgens mij 1 ampul water en twee ampullen poeder, succes!

Vlinder; haha, wat zal jij gelachen hebben zeg! Zie het helemaal voor me, hihi.
    Ach, wat jammer dat er niks is ingevroren zeg. Ik snap de teleurstelling wel. Bij 7 denk je toch dat er in ieder geval wel eentje goed verder ontwikkelt. Maar nu maar positief proberen te denken en hopen dat je helemaal geen volgende tp nodig hebt!!!

Snoes; nu al ongesteld worden kan toch ook bijna niet? Zie dat je 7 dec. mag testen.

IJsvogeltje; super nieuws zeg, fijn!

MariaC; is best laat ja. Bij ons in het ziekenhuis is het standaard dag 10. De eerste keer was er toen nog geen dominant eitje te zien en moest ik op dag 13 terugkomen. Deze keer ben ik gelijk maar alleen om dag 13 gegaan. Hangt dus wel een beetje van je cyclus af. Bij mij rond de 33 dagen.

Pink; super score zeg! Bij mij waren er 19 aangeprikt waarvan er 12 een goede eicel bevatte. Toen hebben ze niks gezegd over eventuele overstimulatie. Wel moet je bij ons in het ziekenhuis altijd een paar dagen je temp en gewicht in de gaten houden en veel drinken. Dus dat is altijd goed.
    Mijn ongi komt trouwens pas op dag 15 ongeveer.

Chessertje; hoop dat die ongi toch wegblijft hoor!!!

Ladouce; wat een super score ook al zeg! En nu gaan we voor mooie bevruchtingen natuurlijk!

Nsky; hoop dat dit goede tekenen zijn!

Nikita; wat super dat je twee emmy's aan boord hebt! Leuk dat je een fotootje mee hebt gekregen.

Ego; ook wij hebben vandaag onze emmy opgehaald. Helaas heeft eentje het ontdooien niet overleefd. Deze was 8-cellig ingevroren en kwam er 7-cellig uit. Maar vannacht zijn er nog twee cellen afgestorven helaas.
    De andere is super mooi gaan delen en zijn het stadium van individuele cellen al voorbij! We hebben de emmy wel op het beeldscherm van de computer mogen zien, maar helaas kon ze er geen afdruk van maken (computer is niet aangesloten op internet of printer). Maar we hebben er een foto van gemaakt met de Iphone.
    De tp ging super goed en ook wij zagen met de echo echt alles. De eendebak eerst, daarna de buitenste catheter en daarna de binnenste catheter. Toen zag je het vloeistof met de emmy en dan zie een gedeelte van het scherm helemaal oplichten, gaaf om te zien. Nog even lekker blijven liggen en nu lekker rustig thuis.
    Op 5 december krijgen wij ons mooiste sintcadeautje ooit, daar gaan we voor!!!

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Zeehondje en Nikita super gefeliciteerd met jullie emmy's!! Wat fijn dat alles zo goed is gegaan!! :D:D

5. lente67

lente67 Niet meer actief

Ha lieve mmm-vriendinnetjes:)

Heb net alles gelezen en hoop dat ik het een beetje onthouden heb.
    Vlinder wat een teleurstelling zeg dat er geen emmy's ingevroren zijn. Hoop dat het winkelen een fijne afleiding was. Je bent in ieder geval geslaagd. *geeft spruitje een kusje*

Pink wow 20 eitjes geoogst. Super:)

Sloppy ik zou het risico niet nemen qua vrijen. Zeker als extra risico-gevoelig bent.

Nikita wat fijn dat er 2 geplaatst zijn:)

Wat jammer zeehondje dat 1 het niet geredt heeft. Wel bijzonder dat je alles zo goed kon volgen. Bij mij ging het zo snel dit keer dat ik dacht van: Huh is het nu al voorbij!

Chessertje heb je nog last van je buik gehad? Spannend wordt het nu.

Vrolijke Jetje die onzekerheden horen er helaas bij. Hoor het ook van collega's die harstikke onzeker waren. Met of zonder mmm is het toch afwachten.

Ellif wat lief en leuk dat je steeds langs komt.

Ladouche wat fijn dat het goed is gegaan. Jammer van de pijn maar gelukkig heeft de terugweg veel rust gebracht. Gelukkig dat je geen fiat Panda hebt:D

Vanochtend moest ik eigenlijk om half 8 de deur uit:$ maar heb lekker de trein een half uur later genomen en mijn haartjes gefönd en de krant gelezen. Kwam dus net iets te laat de les binnen en Ja hoor staat precies mijn leidinggevende bij de deur om een les te observeren:) Maar is was zo super relaxed dat ik daar helemaal niet van in de stress raakte en een leuke les heb gegeven. 2 meisjes vroegen nog of ik zondag naar ze kwam kijken ivm zwarte piet en maakte dus een extra goede beurt want hij zat echter ze:D Zo'n lesbezoek is onverwacht en het toeval wil dat ik juist een artikel over de euro uit de krant van vandaag had meegenomen en daar een leuk klassegesprek over ontstond.
    En.. ik trok mijn touwtje in mijn middel aan een een meisje keek heel apart naar mijn buik en was helemaal blij:) Toen ik vroeg wat is er? O niets, giebel giebel. Die vroeg laatst ook al of ik zwanger was dus wie weet voelt ze het met haar chinese krachten aan:D
    Voel nog steeds een apart gevoel in mijn buik en sinds vandaag ook rechts boven mijn lies. Ook mijn prins vindt mijn buik anders aanvoelen. Morgen gaat hij andere kaarsjes aandoen in de basiliek.

Iedereen heel veel geluk deze ronde en Herma wat fijn om zo nu en dan van je te horen. Gaat het goed met je? Lukt het om het een plekje te geven? Knuffel voor jou.

xxxx
    Lente :)

6. Vrolijke Jetje

Vrolijke Jetje Actief lid

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Wat gaaf meiden, dat jullie dat allemaal hebben mee kunnen kijken en zelfs een foto ervan! Bij ons doen ze dat zonder echo-apparaat, tenzij ze twijfelen over het vinden van de baarmoedermond.

Ik hoop van harte dat jullie emmy's het net zo goed gaan doen als de mijne! My fingers are crossed!

Fijne avond allemaal,
    Jetje

7. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Zeehondje, ow wat jammer van je ene emmie, maar die andere ziet er toch super uit.
    Wow, wanneer mag jij testen??
    Ik moet nog super lang wachten, jij mag waarschijnlijk eerder...
    Mooi hé, dat op de echo te kunnen volgen.

Lente, helemaal goed dat je zo rustig bleef, en goed dat je lekker aan jullie zelf denkt...

THX Kaat...

Vrolijke Jetje...ja is zeker fijn, en zeker manlief vind het spannend op de echo mee te kijken, de eerste keer was echt een shock voor hem , die stoel, die beugels, en een vreemde man die van alles in mij doet...
    Nu is hij er alweer wat aan gewend...dus zijn we klaar voor de volgende en meer shockerende stappen...;)

Meiden, in een ander topic poste een meisje het volgende:
    Misschien kennen jullie het, vond het erg mooi, en kreeg kippevel en tranen in mijn ogen.
    YouTube - een maand voorbij Reni& elisa

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    Lente wat heb je tog een leuke baan he!! Goed dat je zo relaxt bleef! :)

Nikita, het liedje is idd prachtig, kende hem al, maar als ik zin heb om soms eens even lkkr te huilen, zet ik hem altijd aan! :)

Even iets anders, ik was net op facebook en daar was een test op welke leeftijd krijg je je eerste kind!! En er kwam bij mij uit 25!!!! Jeeeh dat zou zomaar eens heel goed kunnen!! :D Vond het wel weer erg grappig!!

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @kaat: dat zou zeker grappig zijn als het uitkomt is het geweldig!

10. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Wow wat zijn er weer veel pagina's bij, ik kan het niet meer bijhouden joh. Het gaat goed in ieder geval en het wordt vol op de wachtbank :).
    Kaat, ben benieuwd wanneer jij met de deca mag beginnen.
    Lente, hopelijk is dat chinese meisje helderziend en groeit je emmy als kool.
    En verder hoop ik dat ze bij iedereen lekker blijven groeien.

Groetjes
    Jolanda

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
  12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.053
    941
    113
    Vrouw
    SloppySlayer, I hope so!!

Chessertje, ik ben al met de deca begonnen, maar hoop ook snel met de Gonal te beginnen!!

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou dat is goed hoor hihihi:D

Bij de iui was het natuurlijk 325 14 dagen na de insiminatie ( dus bevruchting) 4 weken en 6 dagen was het 3780;)

14. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Is dat het kindje waar je nu zwanger van bent, Elif?

15. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Hoi Kaat, oja, dat bedoel ik, de Gonal. Ben zo duf als een konijn vanavond :)
    Groetjes
    Jolanda

16. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    @Lente: ik wil je absoluut geen valse hoop geven, want wie ben ik, maar ik vind dat het allemaal wel erg goed klinkt hoor! En in die chinese krachten van een kind geloof ik zeker wel! B)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Ja :D
    En men twijfelde zelfs over een 2ling al moest het dan wel een 1eiige zijn;)

Maar 900 is heeeeeeeel goed hoor,zouden er best 2 kunnen zijn;);)

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo m'n prikker licht klaar :) nog een paar minutjes en dan gaat hij er in!
    Ohh ik vind het echt mega spannend, ik dacht dat deze dag nooit zou komen en nu is hij toch hier....hihi

19. Vrolijke Jetje

23 jul 2008
    219
    0
    0
    Elif, misschien een domme vraag hoor, maar de dag dat je geinsemineerd wordt, is toch niet de dag dat er bevruchting plaatsvindt? Ik zou denken dat dat pas een paar dagen later is. Maar ik heb nog nooit IUI gedaan hoor!

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee hoor dat is dezelfde dag.
    Ik moest ook pregnyl spuiten toen, en het eitje is 12 uur vruchtbaar.
    Dus werd het zo uitgerekend dat het eitje net gesprongen was en dan direct bevrucht kon worden.

Nou ik vond het ook allemaal best vreemd en anders als de icsi toen hoor:p had ook zoiets huh.
    Maar ze hebben het iig goed gepland toen.

Sloppy wat spannend:D
    Geeft je echt zo'n speciaal gevoel vond ik ook altijd:D

Deel Deze Pagina