Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timon, ik hoop het ook voor je!

Ik zie dat jij mag testen op de dag dat ik mijn startecho heb.
    Succes!

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik kan me hier bijna komen aansluiten.....
    Wij proberen het deze maand nog zelf en dan gaan we in November starten met de eerste Cryo tp in eigen cyclus.
    Ik verwacht mijn eerste TP dan rond 5december :D

Dus ik kom straks met jullie mee kletsen :D

3. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe geloof ik niet meer aan cryo's. De vorige keer werd er tegen mij gezegd dat ik de meeste kansen had als ik 1 liet terug plaatsen en 1 liet invriezen. Achteraf had ik liever 2 teruggeplaatst gehad, want het ingevroren bolleke heeft de ontdooiing niet overleefd.

Al hoor je natuurlijk ook tig keren dat het gewoon goet gaat en dat vrouwen juist van de cryo zijn zwanger geworden ;)

4. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig wordt er bij ons in het ziekenhuis nog wel naar de situatie gekeken. Leeftijd telt niet zo heel hard. Vragen als: wat is de kwaliteit van de embryoos, hoeveel embryoos zijn er over en wat wil je zelf? Hoeveel kinderen zijn er al? Wil je een verhoogd risico lopen op een meerling? Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

Als ik nu weer uit zou komen op 2 embryoos na de punctie dan laat ik ze beide terugplaatsen.

De vorige keer had ik 24 bevruchte eicellen en op de dag van de tp waren er hier maar 2 van over...

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hee wat wordt het druk hier ineens....

Sorry, heb nog niet bijgelezen maar dat ga morgen op mijn gemak even doen want ik moet zo weer gaan werken.

Ik heb vanmorgen weer gebeld en ik mag gewoon starten vanavond met de Lucrin ondanks de ongie die nog steeds aanwezig is.
    Ze zei dat het door de pil kan komen dat ik langer ongie ben en de vorige keer zeiden ze dat het kan komen omdat ik veel bmslijmvlies heb opgebouwd.... Lekker duidelijk dus;)
    Maar ik start iig vanavond weer.:)

Fijne dag meiden en tot morgen.;)

6. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.039
    0
    0
    He Vlinder, goed nieuws dat je mag beginnen met de lucrin, tenminste weer een stapje verder. Kan me helemaal voorstellen dat je gek wordt van z'n lange ongie!

Ik ga straks m'n 6e (en hopelijk laatste) lucrin spuit ophalen, die wordt eind deze week gezet en dan hopelijk half november beginnen met de ICSI medicatie en zo. Heb er zo'n zin in :p

7. lente67

lente67 Niet meer actief

Welkom nieuwe meiden, hopelijk sluiten we dit jaar met zijn allen positief af.
    Heb zojuist mijn recept afgeleverd en morgen is alles klaar:)
    Zal meteen 2 ml spuiten meenemen. Kom ik thuis heb ik last van spotting. Menstruatie op komst of innesteling:( Vorige keer een
    cyclus van 31 dagen, normaal rond de 28 en zit nu dus op dag 24. Opvallend is wel dat de laatste paar menstruaties begint met spotting. Ruim een half jaar geleden had ik dat niet. Raar.
    Wat tellen jullie nu als mentruatie? Als je meer dan een inlegkruisje nodig hebt? Wil niet te vroeg beginnen met spuiten namelijk.

SUc6 allemaal deze ronde:)

8. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    lente, dacht dat het als ongie telt vanaf echt alleen bloed, en geen afscheiding meer.
    hmm...ook lekker duidelijk niet, begrijp je een beetje wat ik bedoel??
    Als je onzeker bent zou ik gewoon even de dokter bellen hoor...

9. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Lente bij mij zeggen ze ook dat het echt wel bloedverlies moet zijn. Het is zelfs zo dat een menstruatie die pas in de middag begint niet als dag 1 geteld wordt maar de volgende dag pas.
    Volgens mij maakt het ook niet uit als je 1 dag later begint. Maar inderdaad wat La Femme zegt, anders even gyn bellen.

10. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Ladouche en Nikita,

bedankt oor jullie adviezen. Het is nog lang niet doorgezet. Meer een onbeduidend bruin/roze veegje. Dus nog even afwachten. De vorige keer duurde het 3 dagen voordat het doorzette. Dus nog niet de spuiten erin:D Hahaha hoop dat ze sowieso niet erin hoeven maar dat is wishfull thinking;)

X
    Lente

11. Boedha85

Boedha85 Lid

23 jan 2010
    89
    0
    0
    automonteur en peuterleidster
    Drenthe
    Morgen word ik door mijn FA gebeld of ik straks bij mijn ongi de utrogestan weer mag gaan gebruiken,.,
    Ze hebben overleg gepleegd omdat ik erg sterk reageer op de medicijnen.,.,
    En na dat bericht is het wachten op mijn ongi en TP van ons cryo

12. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg
    IJsvogeltje: ICSI 1, EMC R'dam
    La femme Nikita: IVF2, Endokrinologikum Hamburg

Wanneer:
    Vlinder3: november, 26 oktober start Lucrin
    Herma: november, 23 oktober start Puregon
    Ladouce: november
    Lente67: circa 29 oktober starten
    IJsvogeltje:16 november intake (en start?)
    Misty1984: November
    La femme Nikita: november, punctie hopelijk week 47

FM's:
    La femme Nikita: 17 November 1e FM
    Herma:2 November 1e FM

Punctie:
    La femme Nikita: week 47
    Herma: tussen 5 en 8 november

Terugplaatsing:

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen,

@NS, balen dat de deca er moeilijk ingaat, misschien botte naaldjes.

@Nikita, jeetje wat kunnen ze bij jou ver vooruit kijken en plannen....Dit gaat bij ons echt niet. Ik moet nu bellen als ik weer ongie ben geworden en dan wordt de 1e FM ingepland en tijdens de 1e FM wordt de volgende afspraak pas gemaakt. Dit komt denk ik omdat het de vorige keer allemaal niet zo is gegaan zoals ze gehoopt hadden.

@Herma, hahah roeping gemist???? Nee hoor. :)
    Ik kan dan alleen echt niet stilzitten als er veel te doen is en dan help ik gewoon mee.
    Laat mij maar gewoon lekker in de horeca werken hoor. :)

Ik moet dus bellen als ik weer ongie word, ze zei wel dat het minder kan zijn ivm de lange ongie van nu dus ookal is het alleen bruin of een beetje dan moet ik gewoon bellen op dag 1 en de 2e dag starten met de Gonal.
    De Lucrin is hier iig weer gestart gisteren. :)
    Jammer genoeg wel weer de vervelende reactie van mijn huis maar goed die ben ik nu wel gewend. Wel kreeg ik vrij snel na de spuit hoofdpijn.... :(
    Hier is nu dan ook het duimen begonnen dat deze IVF wel loopt zoals het moet en de Gonal 300 zijn werk goed doet en mijn stokjes er goed op zullen reageren en nu niet ineens te hard gaan werken.;)

14. lente67

lente67 Niet meer actief

:)Vandaag van start met mijn 3e ivf (gelukkig telt de 1e niet mee ivm lege follikel:(). Ben zo benieuwd wat de menopur met mij gaat doen. Zie wel tegen het breken van die ampullen op. Vroeger was ik ook geen held met practicum bij scheikunde dus dat wordt nog wat. Gelukkig is mijn vriend nog een paar dagen vrij en kan hij mij helpen.
    Volgende week een verjaardag en dan de medicatie maar meenemen? Het wordt meestal een uur of 2 en het is beter dat de toediening niet te ver uit elkaar ligt. Lastig omdat ik eigenlijk niet wou vertellen omdat deze zus nogal onevenwichtig is en me al met een tweeling ziet lopen en erg van slag is als het mis gaat. Hmmmm.... iemand nog tips om het stiekem te doen?Ze hebben geen hond die ik kan uitlaten. O, misschien kan ik mijn zwager inschakelen zodat hij de spuit voor mij kan verstoppen.
    Martinenangela ik hoop dat je mag starten en gauw je eskimo welkom mag heten.

Zo, en nu aan de slag. Mijn andere zus komt een dag op visite:)

Suc6 allemaal

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

We zijn weer terug van een heerlijk weekendje weg.
    Ik heb niet alles helemaal bijgelezen, maar zie dat er weer een paar dames van start zijn gegaan. Heel veel succes!

@lente: Waarom doe je de medicatie niet in je handtas en spuit je het op het toilet? Of moet het in de koelkast bewaard worden? Dan misschien een koelzakje in een plasticzakje in je handtas??? succes!

Liefs,

Misty

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wie wat waar:
    Vlinder3: IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma: IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10: Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty: IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce: IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg
    IJsvogeltje: ICSI 1, EMC R'dam
    La femme Nikita: IVF2, Endokrinologikum Hamburg
    Sloppyslayer: IVF 1 voor 2de kindje nog 5 rietjes met Cryo's over, VU Amsterdam

Wanneer:
    Vlinder3: november, 26 oktober start Lucrin
    Herma: november, 23 oktober start Puregon
    Ladouce: november
    Lente67: circa 29 oktober starten
    IJsvogeltje:16 november intake (en start?)
    Misty1984: November
    La femme Nikita: november, punctie hopelijk week 47
    Sloppyslayer: November, bij eerst volgende ongi

FM's:
    La femme Nikita: 17 November 1e FM
    Herma:2 November 1e FM

Punctie:
    La femme Nikita: week 47
    Herma: tussen 5 en 8 november

Terugplaatsing:

Testen:

Zwanger:

Helaas Ongie:

Ik heb mijn naam er ook al bij gezet omdat ik er echt niet vanuit ga dat ik spontaan zwanger ga worden.
    Ook heb ik een heel ziek kindje en staat mijn hoofd niet in de klus stand....

17. lente67

lente67 Niet meer actief

Heee Misty,

het probleem is dat ik ook nog 4 ampullen moet breken en dat zie ik me niet doen op het kleine wc'tje waar iedereen langs loopt (ligt op het looppad woonkamer/serre) Moet dus gaan mengen en een spuit uit de koelkast zetten. Denk dat ik vantevoren met mijn zwager overleg. Misschien even boven terug trekken. Voel me toch al onzeker met die ampullen en wil dat niet in een slecht verlicht wc hokje in mijn uppie doen. Bâh wat een gehannes allemaal:(Sloppyslayer veel suc6 en hopelijk knapt je kindje op. Ik weet niet wat er aan de hand is maar wens je veel sterkte
    X
    Lente

18. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Lente, de ampullen altijd breken met een keukenpapiertje 4-dubbelgevouwen ertussen. Dat werkt echt! Tip van een vriendin van me die verpleegkundige is.
    Tja en voor wat die verjaardag betreft, zou toch kijken of je de spullen in je handtas kunt doen en dan even stiekem naar een slaapkamer verdwijnen. Toilet kan ook (heb ik ook al een paar keer moeten doen tijdens een etentje) maar is wat minder prettig.

Sloppy, jammer dat je verwacht niet zelf te kunnen klussen.

Vlinder, bij mij ook geen vastgestelde planning hoor. Ik mag de pil niet gebruiken dus kan ook pas bellen voor uitgangsecho op het moment dat ik ongi word.

19. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Lente, hoe zo koelkast? Menopur hoeft niet in de koelkast hoor.

20. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    @Vlinder, ja ben ook wel blij dat ik zo goed van te voren weet waar ik aan toe ben.
    Zit nu aan de pil, en weet dus ook al precies wanneer ik moet beginnen met spuiten, en als het allemaal net zo mooi volgens spoorboekje loopt als de vorige keer, ben ik dus erg makkelijk in te plannen.

@Lente, ik zou er ook voor kiezen even naar de slaapkamer of keuken te verdwijenen en je zwager in te lichten.
    Beter dat dan dat het een rommeltje wordt op het toilet.

@Sloppyslayer, sterkte en succes met je zieke kindje, het maakt het er idd. niet makkelijker op.

Deel Deze Pagina