Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder3, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik heb een paar jaar geleden ook the secret aangeschafd en zelfs een mood bord gemaakt. dat is een bord waar je allemaal dingen opschrijft hoe jij het zou willen. alles is uitgekomen alleen onze kinderwens nog niet. positief denken is vooral prettig voor jezelf en je omgeving. en je berijkt er ook veel mee maar sommige dingen zijn helaas niet te grijpen.

maar ik heb ook de overtuiging dat sommige dingen voor een rede gebeuren. want door de hele mmm zijn wij allebei heel erg veranderd en kijk ik anders tegen het leven. we hebben allebei een leuke vaste baan en een mooi huis. het had als we wel natuurlijk zwanger waren geworden heel anders geweest dan zaten we nu nog steeds in een flatje in een nare wijk.

we hopen dat een gezin voor ons in weggelegd en anders zal er wel een rede zijn waarom dit niet zo zal zijn. ik wil in ieder geval over een paar jaar mocht het niet gelukt zijn het idee hebben dat we er alles voor gedaan hebben en niet denken wat als...

haha heel verhaal maar zo denk ik erover:D

xx sky

2. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt heel mooi zoals je over The Secret praat Sky.

Ik denk ook dat jullie leven er heel anders had uitgezien als jullie op de natuurlijke wijze zwanger zouden zijn geworden. Je hebt dan een heel ander leven en deelt het anders in he.

Ik hoop en duim voor jullie dat jullie grootste wens toch nog mag uitkomen en hopelijk is dat snel.

3. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Dames, ik vond het erg interessant om te lezen wat jullie de afgelopen uurtjes geschreven hebben, en ik ben het eigenlijk gewoon helemaal met jullie eens.

Kan er eigenlijk niet veel aan toe voegen, en ga daarom dadelijk maar slapen, en wordt morgen wakker met een super positieve instelling.;)

Die probeer ik zeker naar de buitenwereld toe vol te houden, alleen bij manlief of een goede vriendin brokkelt hij wel eens, maar dat is normaal denk ik.

Een mooie zin die ik hier wel eens voorbij zie komen is: je mag je moed even verliezen maar nooit opgeven, en dat geld denk ik voor ons allemaal...

Trusten...♥♥♥

4. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik zag vanalles voorbij komen over positief denken en wil daar nog even op in haken.

Volgens mij denk je toch altijd positief als je met een IVF behandeling start? Anders moet je er helemaal niet aan beginnen lijkt me. Iedereen die met een IVF/ICSI behandeling start hoopt toch aan het eind van de streep een positieve test in z'n handen te hebben en aan het eind van de volgende streep een beebje in z'n armen. Dus het lijkt mij dat je altijd positief aan een behandeling begint. Dat je gaande weg het proces misschien wat minder positief bent kan ik best geloven. Dat heb ik zelf ook wel, zeker de laatste keer toen bij de punctie 9 follikels aangeprikt waren en er maar 3 eicellen uit kwamen. Dan zakt de moed je even in de schoenen maar vervolgens waren ze alle 3 bevrucht en teruggeplaatst en ben je toch weer positief. Al met al zal positief denken best helpen maar ik ben toch meer de persoon die gelooft in een dosis geluk, niet meer en niet minder. Als je zoals ik onbegrepen onvruchtbaar bent is dat het enige wat nog ontbreekt. Zoveel prachtige embryo's en geen een die blijft zitten. Ik ben het met N Sky eens, het leven komt zoals het komt en er is vast een reden dat het zo loopt.

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Goedemorgen lieverds.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het met jullie eens ben. ;)

Hier eindelijk na 4 weken van elkaar kunnen genieten gisteren.:)
    21 dagen ongie en voor de ongie deed het gewoon te veel pijn.
    Gisteren ging het redelijk met heel veel glijmiddel dus gelijk van geprofiteerd.:D
    Tja, alleen daarna gelijk weer bloedverlies en nu nog, dus nog steeds ongie.;)

Dinsdag heb ik de afspraak met de gyn die mij geopereerd heeft.
    Dan gaat hij even onderzoeken waar die helse pijn vandaan komt als er iets in mij komt, ik ben benieuwd of hij iets kan vinden.
    Ikzelf denk dat het echt door de operatie komt omdat het sinds de operatie is.
    Afwachten maar.

Oja, ik lees hier vaak over een uitgangsecho....Ik heb dit niet gehad en krijg dit ook niet....Wat is een uitgangsecho en waarom doen ze dat? :)

Fijne dag meiden en een knuffel voor jullie allemaal.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @pink: Heel spannend hoor! Ik hoop dat 4jou geluksgetal is.

@the secret: Ik heb dat boek in huis gehad, maar niks mee gedaan. Ik ben van het: eerst zien dan geloven....
    Maar goed achteraf, en dan bedoel ik toen ik eindelijk zwanger was, had ik wel het gevoel dat dit het juiste moment was.
    Maar als ik het eerste jaar direct goed geopereerd was en niet van het kasje naar de muur gestuurd was dan had ik nu niet het gevoel gehad dat ik heel snel moet proberen voor een tweede want anders ben ik te oud! Ik ben al 36 en ik ben met de pil gestopt toen ik 26 was!
    En dan hadden we nu nog in het grotere huis gewoond, nu wonen we in een 2kamer app en moeten we met de tijd verhuizen.......
    Dus waar is daar dan de reden van??

@Ladouse: Ja als we niet allemaal positief zouden denken dan hadden we de hoop al opgegeven :D Dat geloof ik ook zeker wel.

@Vlinder: Wat fijn voor jullie zeg! Een uitgangsecho is een echo een paardgn na de start van je ongi om te kijken of je geen cystes hebt en of alles rustig is in je baarmoeder.
    Ik weet niet beter als dat je dat altijd krijgt voor de start van je behandeling.....
    Ik hoop dat de gyn vind waar de pijn door komt want dit is niet niks zeg! Sterkte.

7. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @LFNikita
    En was je lekker positief vanmorgen? Ik hoop het.
    Ik ben heel positief opgestaan vanmorgen. We gaan een keigoeie dag tegemoet!

Ik ben geen expert op "The Secret", dat vooropgesteld, maar volgens mij mag je ook best wel even een dalletje hebben hoor. Even twijfel of angst. Volgens mij is daar niets mis mee en alleen maar goed om er weer sterker uit te komen!

Dat is inderdaad een prachtige zin Nikita! En zeker waar. Ook voor iedereen. Waar je ook mee bezig bent in je leven.

@Ladouce
    Iedereen heeft hoop bij een IVF-behandeling of welke dan ook. Maar hoop hebben is iets anders dan positief denken zoals bedoeld in The Secret. Hier wordt dan eigenlijk bedoeld dat je positief denkt in de zin van: Het gaat lukken!
    Niet: Ik hoop dat het gaat lukken! Daar zit verschil in.
    Bij The Secret zie je jezelf dus in gedachten al met een baby in je armen zitten. The Secret is dus een soort van verandering van je gedachten.
    Hoe het dus precies werkt en of het werkt weet ik niet, maar ik geloof wel dat door positief in het leven te staan, je je leven een heel eind kan beïnvloeden. Voor een gedeelte is het waar wanneer je zegt dat het leven komt zoals het komt, maar dat is lang niet altijd het geval. Wanneer je neerslachtig bent en bij de pakken gaat neerzitten, zal er ook niets veranderen of gebeuren. Heel veel dingen zal je zelf vol vertrouwen en met de volle 100% inzet aan moeten beginnen en volhouden tot aan het bittere eind.

Maar goed... zo zie ik dat. Ik ben iemand die me inzet vor dingen waarin ik geloof. Daar waar ik geen vertrouwen in heb laat ik achter me. Er komt dan altijd wel weer iets nieuws op mijn pad waar ik wel in geloof of achter kan staan en daar kan ik me dan volledig voor inzetten. Tijd besteden aan dingen die niet aan mij besteedt zijn is verloren tijd.

@Vlinder
    Goedemorgen meid!

Wat fijn dat het even weer lukte en dat je hebt kunnen genieten! Dat laatste is heel belangrijk.
    Het kan wel eens gebeuren inderdaad dat je weer gaat bloeden na gemeenschap, maar dat hoeft niet persé je menstruatie te zijn hoor. Kan ook gewoon een gesprongen adertje zijn. Je geeft al aan dat je veel glijmiddel hebt moeten gebruiken, dus misschien toch wel een klein beschadeginkje...
    Maar hee... kan het schelen! Je hebt genoten ;)

Je geeft aan dat je helse pijnen hebt als er iets in je komt. Heel veel vrouwen hebben last van vaginisme. Nu zeg ik niet dat je dat hebt hoor, maar misschien iets om eens naar te vragen bij de gyn? Succes in ieder geval bij de gyn en ik hoop dat hij iets kan vinden zodat je geholpen kunt worden!

Een uitgangsecho (ook wel startecho genoemd) is de echo die je krijgt voor het starten van een behandeling zoals KI, IUI, IVF, ICSI, etc. Dit is een echo om te kijken of de baarmoeder, eileiders en eierstokken rustig zijn. Dit houdt in dat het baarmoederslijmvlies mooi dun moet zijn op dat moment, geen vocht in de baarmoeder of rond de baarmoeder mag zitten (tenmiste niet teveel), er geen cystes zijn, etc.
    Als het allemaal goed is heb je een goede uitgangspositie om te beginnen met de behandeling.
    Als het nog niet rustig is, zul je over een aantal dagen moeten terugkomen en bekijken ze het weer.

Jij ook een heel fijne dag meid en een knuffel terug!

@Sloppy
    Dank je... Ik hoop ook dat het mijn geluksgetal is ;)
    Al heb ik wel zoiets nu van: Ik heb 2 gezonde kinderen die ik ook echt met moeite gekregen heb en de nodige tegenslagen etc.
    Ik laat het over aan de natuur. Als de natuur zegt dat ik een 3e kindje mag: Super! Maar zegt de natuur dat het er niet in zit, dan zij het zo. Dan baalt deze madam eens even verschrikkelijk! En ik zal heel verdrietig zijn, maar het heeft dan zo moeten zijn en ik mag genieten en houden van mijn 2 zalige kids.
    Niet iedereen is zo gezegend!

Wat daar de reden van is? Ik weet het niet? Misschien sta je nu meer bij dingen stil in je leven? Denk je "volwassener" over bepaalde dingen? Past het nu beter in je leven?
    Geeeen idee...

Ik ben ook al 37 hoor... dus we kunnen elkaar een hand geven. Alweer haha

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @pink: hahaha van al dat handjes vast houden kunnen ze wel eens rare ideeën krijgen ;)
    Ik had ook heel graag een groot gezin willen hebben en dan was drie toch wel mijn mooieste getal..........maar goed ik ben al onwijs blij met mijn dochter en als daar een bij mag komen ben ik super blij en als dat niet het geval is dan geniet ik nog meer van mijn prachtige meisje!

9. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.056
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sloppy
    Nou liever handjes geven dan elkaar het koppie inslaan toch haha.

Dat had ik dus ook: altijd graag 3 kinderen gewild. En precies zoals jij zegt: lukt het super. Lukt het niet, dan nog gelukkiger met het prachtige lieve kindje dat je al hebt, in mijn geval kindjes.

Net pakketje binnengekregen van de H&M. Ik had kleding voor mij en mijn dochter besteld en ik ben dus heel benieuwd wat er in zit. Voor mijn zoontje hoef ik bijna nooit iets te kopen. Ik krijg alles van een vriendin die een zoontje heeft die precies een zwangerschap ouder is. Dat is allemaal Noppies en weinig gedragen dus goed spul! Af en toe koop ik iets voor hem omdat ik het leuk vind om voor hem ook iets te halen ;)

Strakkies bij die vriendin op verjaardag!

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Vlinder, er wordt inderdaad niet overal een uitgangsecho gedaan. Bij mijn eerste IVF behandeling in het Maasstad heb ik er ook geen een gehad. Vanaf nr 2 in het UZ Gent wel. Bij mij is de uitgangsecho altijd op dag 2 of 3 van mijn cyclus (wel een beetje ranzig want dan ben je nog ongi). Tot nu toe zijn er bij mij nooit cystes aangetroffen. Ik begin dan ook altijd op cd3 met spuiten van de decapeptyl.

Fijn dat jullie het gisteravond gezellig gehad hebben. Hopelijk kan je gyn je iets wijzer maken over de pijn want dat klinkt niet fijn.

Pink, ik ken de secret niet en dus kan er niet over oordelen. Ben nog steeds van mening dat je er zelf voor open moet staan en geluk moet hebben. En ja, positief denken is inderdaad iets anders dan hopen dat weet ik, maar dan nog begin ik elke IVF behandeling weer met de positieve gedachte dat deze gaat lukken.

Sloppy, hoe gaat het met Megan?

Herma, hoe gaat het met jou en het spuiten?

Lente, bij jou al nieuws?

11. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Heey meiden, dank jullie wel voor de uitleg.
    Raar dat ik dit niet heb gehad/krijg, een uitgangsecho....;)
    Terwijl ze het toch goed in de gaten zouden moeten houden bij mij met de endometriose enzo, maar goed.
    Ik zal het de volgende keer eens vragen.

Vaginisme heb ik inderdaad ook eens over gelezen maar ik heb het nooit gehad, altijd zonder problemen maar sinds de operatie is het echt niet fijn meer. Ook tijdens een controlle echo of zo doet het zeer om over de eendenbek maar niet te praten.:(
    Ik moest gisteren echt moeite doen hoor om helemaal te ontspannen maar toen dat eenmaal lukte was het te doen, fijn is anders hoor.
    Ook voor mijn man want die is zo bang om mij pijn te doen....En is een grote liefhebber van sex. :D Wij allebei maar echt een heeeeeeeeeel laag pitje nu, jammer genoeg.

Nog een vraagje aan jullie :)
    Komen jullie ook aan tussen de behandelingen??
    Ik ben op 1 week tijd 6 kilo bijgekomen, ik steek het op de pil en de lange menstruatie maar kan het ook door de Lucrin en Gonal van tijdens de behandelingen komen??

12. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Niet leuk voor je. Ik ben sinds de start vorig jaar september iets aangekomen maar dat is maar 3 kg in totaal. Ik gebruik dan ook geen pil (mag ik niet meer ivm hypofyse probleem in het verleden). Ik heb tot nu toe Decapeptyl, Puregon en Menopur gebruikt.

13. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    #153 La femme Nikita, 28 okt 2010
    Laatst bewerkt: 28 okt 2010
    Hoi meiden,

Het blijft interessant om hier te lezen, maar heb nu even geen zin om op alles te reageren, en mijn mening te geven.
    Ben vanochtend super positief maar ook super verkouden opgestaan, en moet dadelijk nog gaan werken...:(

Vlinder, maak je geen zorgen hoor i.v.m. de uitgangsecho, krijg ik deze keer ook niet.
    En de vorige keer wel, toen had ik zelfs een cyste ( de eerste en enigste keer) en toen vertelden ze zelfs dat ik met de cyste (5-6cm) zou mogen beginnen, ze wisten waar hij zat en konden hem tijdens de behandeling in de gaten houden)
    Gelukkig was hij na de ongie die kwam voor het starten ( dus na de 3 weken pil) verdwenen.

Verder kom ik idd. ook een paar kilo aan tijdens een behandeling.
    Nu ben ik voor het eerst sinds een half jaar weer op mijn normale gewicht, tussen de behandelingen en de 2x zwanger door was ik nooit meer op mijn normale gewicht gekomen, en nu wel.
    Perfekt dus voor een nieuwe start, en we denken positief, deze wordt hem gewoon...:D

Was het hier dat iemand 10 kilo was afgevallen, super goed hoor...

En hoe gaat het met je zieke kindje Sloppy??

Nou meiden, ik ga nog even bankhangen met een kop thee, en dan hophop aan het werk...:x

14. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi allemaal, zo weer heel wat bij te lezen. Vlinder, ik heb wel altijd uitgangsecho's gehad, ze kijken dan ook of je goed onderdrukt bent. Zodat je mag beginnen met opwekken. In mijn geval met die cystes is ook belangrijk om te kijken hoe groot ze zijn en of ze gegroeit zijn. Ik heb nu 3 endometriose cystes en die blijven gewoon zitten al 3 jaar. Het is even opletten met de punctie voor de arts.

Ladouce, het gaat goed met spuiten, er gebeurt van alles in mn buik, helemaal opgezet. Dus de puregon doet hopelijk goed zn werk. Ik ben nu lekker 2 weken vrij van werk. Dan kan ik lekker rustig aan doen thuis, ook na de punctie. En komt jouw ongi al bijna? Dan mag je je weer aanmelden toch?

Groetjes Herma

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @Herma, ooh lekker 2 weekjes vrij, ga je nog wat leuks doen?
    Ik had tijdens de 1e behandeling ook 2 weekjes vrij zodat ik net voor en na de punctie vrij zou zijn maar helaas werd het geen IVF.
    Deze behandeling werk ik gewoon door en heb ik met mijn basin wel besproken dat ik (als er een punctie is) een dag na de punctie nog vrij ben en 2 daagjes vrij met de TP.
    Gelukkig werken we allemaal flexibel dus is er vaak altijd mijn collegaatje die voor me wil werken. :)

Lieverds, ik ga weer afsluiten.
    Even de Lucrin erin zetten en dan lekker een bankhang avondje met mijn ventje. :)

16. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Vlinder, ik ga gewoon lekker rustig aan doen, beetje thuis aanrommelen. Dagje shoppen met vriendin en lekker lunchen in de stad enzo. En lekker uitslapen!

17. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ nikita ik ben 10 kilo afgevallen:D

ik ben vandaag ongesteld geworden! mag zaterdag beginnen met puregon 112,5 iets meer dan vorige keer!

8 nov de eerste fm. ben benieuwd!

xxx sky

18. lente67

lente67 Niet meer actief

:)Heee meiden hier ben ik weer.

Morgen opnieuw een uitgangsecho want vandaag is alsnog de menstruatie begonnen. Bâh, had toch weer ietsepietsje hoop op een zwangerschap maar helaas. Maar gelukkig bestaat er ivf dus zojuist de eerste spuit decap gezet en vanaf morgen ook de menopur.
    Ben sinds de behandelingen ook iets aangekomen. Ongeveer 2,5 kilo maar dat heb ik er wel voor over al zitten sommige kledingstukken toch wel erg strak (lees niet lekker en mooi). Net ook maar een oudere spijkerbroek gemaakt want mijn superstrakke grijze kan eigenlijk echt niet meer. Mijn buik puilt er zo over heen. Geen gezicht en ook gevoelig met al die prikken straks.
    Ik heb er wel en geen zin in omdat ik een erg drukke periode voor de boeg heb en er tegen op zie om tussendoor naar het ziekenhuis te moeten en nog niet weet hoe de hormonen uit zullen pakken. Wel ben ik hartstikke benieuwd wat de menopur gaat doen en of er follikels zullen ontstaan. Spannende tijd breekt weer aan.

Hoop dat iedereen een goede maand zal hebben. Succes Nikita met de start.

X
    Lente

19. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    @norwegian Sky

Hoi meid,

Wat leuk dat ik een bekende zie op het forum. Ook ik heb 8 nov mijn 1e echo .
    Heb in april icsi 1 gehad ivm slecht zaad van hubby...was wel zwanger maar bij 7e week geen hartje meer. Heb effe een pauze genomen...ben ook ondertussen 14 kg afgevallen. Ik dacht frisse start....13 okt begonnen met lucrin en begin 1 nov met menopur..dit x een hogere dosering. Volgens mij lopen we een beetje samen of niet?

was heel erg benieuwd hoe het met je ging...ben pas sinds deze maand weer op het forum. Ik hoop dat we elkaar op de hoogte kunnen houden....vind het toch ergens een beetje eng zo'n 2e icsi. Vorige x waren er maar 6 eitjes en dat aan 1 kant maar waarvan er maar 2 bevrucht waren. 1 emmy was uit elkaar gevallen....vandaar die hogere dosering. Hoop dat het nu wat meer oplevert.

Hoop snel wat te horen van je belevenissen

groetjes Wensje

20. norwegian-sky

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ wensje. jeejtje dan heb je wel een tijdje nodig gehad om weer verder te kunnen. want voor ons is de eerste icsi ook alweer 6 maanden geleden. maar ik heb 2 cryo tp's gehad tussen door.

ik ben 18 okt begonnen met deca en begin morgen met puregon.
    zie tot nu toe nergens tegenop. maar misschien kom ik daar nog op terug hhaha.

groetjes sky

Deel Deze Pagina